خواص لیمو شیرین در دوران بارداری

  پنجشنبه، 02 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
خواص لیمو شیرین در دوران بارداری
در این بخش از ساعد نیوز به خواص لیمو شیرین برای خانم های باردار اشاره خواهیم کرد. این میوه پرخاصیت در هر زمان برای بدن مفید میباشد.

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه ها برای درمان بیماری ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی گرم ویتامین C به بدن می رسد. خواص لیمو شیرین به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول کمک بسیار می کند.

خواص لیمو شیرین برای مادران باردار چیست؟

  • مصرف لیموشیرین در آنفلوانزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند، توصیه می شود. چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.
  • لیمو باعث حفظ کلسیم بدن می شود.
  • مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است.
  • در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه ای خنک کننده یاد می کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب دار توصیه می شود.
  • حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.
  • مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف می کند.
  • این میوه در درمان سرماخوردگی و تب ناشی از بیماری توصیه شده است و خاصیت سم زدایی ازبدن را دارد.
  • در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه ای خنک و مفید در رفع التهاب و تشنگی یاد می شود.

مزیت لیموشیرین در مقایسه با پرتقال این است که با کالری کمتری نسبت به پرتقال، همان مقدار ویتامین سی را به بدن می رساند.نقش پیشگیری کننده ویتامین سی موجود در این میوه از بروز سرماخوردگی و سرطان ها به اثبات رسیده است.

مضرات مصرف لیمو شیرین در بارداری

  • آب لیمو شیرین ممکن است باعث رفلاکس اسید معده شود که با علائمی همچون تهوع، سوزش سر دل و استفراغ همراه است.
  • مصرف بیش از حد لیموشیرین در دوران بارداری میتواند به جنین آسیب بزند.
  • اگرچه آب لیمو شیرین برای کلیه ها مفید است اما مصرف بیش از حد آن در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی خطرناک است زیرا افزایش پتاسیم بدن به برهم خوردن تعادل الکترولیتی منجر خواهد شد.
  • سولفیت موجود در آب لیمو شیرین در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود.
  • از مشکلاتی که مصرف بیش از حد لیمو شیرین می تواند برای بدن ایجاد کند می توان به حالت تهوع و اسهال اشاره کرد.

لیموشیرین بهترین میوه برای مادرانی که دچار مشکلات معده هستند

پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به کلیه مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند و خوردن آن رابلافاصله پس از غذا منع کرده اند.معمولا توصیه پزشکان به افراد مبتلا به زخم و ورم معده یا سایر بیماری های گوارشی، مصرف نکردن هر نوع میوه و سبزی خام است، زیرا به علت افت کارایی معده، این افراد توانایی هضم پفیبر موجود در این مواد را ندارند و متعاقب مصرف میوه و سبزی خام، دچار درد معده شدید می شوند. مصرف لیمو شیرین نه تنها برای افراد مبتلا به معده درد مضر نیست، بلکه به ترمیم هر چه سریع تر معده نیز کمک می کند و مصرف روزانه یک عدد لیمو شیرین در مبتلایان به ناراحتی معده ضروری است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان