خواص لیمو شیرین در دوران بارداری

  پنجشنبه، 02 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 2 دقیقه
خواص لیمو شیرین در دوران بارداری
در این بخش از ساعد نیوز به خواص لیمو شیرین برای خانم های باردار اشاره خواهیم کرد. این میوه پرخاصیت در هر زمان برای بدن مفید میباشد.

لیمو شیرین از مرکبات بسیار مفید و دارای طبع سرد و خشک است. لیمو شیرین با داشتن منبع غنی ویتامین C، اسید سیتریک، مس و آهن یکی از مفیدترین میوه ها برای درمان بیماری ها است. در صورت مصرف لیمو شیرین با پوست داخلی بیش از ۷۷ میلی گرم ویتامین C به بدن می رسد. خواص لیمو شیرین به درمان سرماخوردگی، سلامت استخوان و کاهش کلسترول کمک بسیار می کند.

خواص لیمو شیرین برای مادران باردار چیست؟

  • مصرف لیموشیرین در آنفلوانزا و افرادی که دچار تب ناشی از بیماری شده اند، توصیه می شود. چرا که این میوه خاصیت سم زدایی داخل بدن را از خود نشان داده است.
  • لیمو باعث حفظ کلسیم بدن می شود.
  • مصرف لیمو در زمان زکام و گلودرد بسیار موثر است.
  • در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه ای خنک کننده یاد می کنند که برای رفع التهاب و عطش بیماران تب دار توصیه می شود.
  • حجم زیادی از لیمو شیرین را آب تشکیل می دهد و به همین دلیل این میوه خاصیت ادرار آور و همین طور ملین دارد.
  • مرکبات و از جمله لیموشیرین، سرگیجه را بر طرف می کند.
  • این میوه در درمان سرماخوردگی و تب ناشی از بیماری توصیه شده است و خاصیت سم زدایی ازبدن را دارد.
  • در طب سنتی از لیمو شیرین به عنوان میوه ای خنک و مفید در رفع التهاب و تشنگی یاد می شود.

مزیت لیموشیرین در مقایسه با پرتقال این است که با کالری کمتری نسبت به پرتقال، همان مقدار ویتامین سی را به بدن می رساند.نقش پیشگیری کننده ویتامین سی موجود در این میوه از بروز سرماخوردگی و سرطان ها به اثبات رسیده است.

مضرات مصرف لیمو شیرین در بارداری

  • آب لیمو شیرین ممکن است باعث رفلاکس اسید معده شود که با علائمی همچون تهوع، سوزش سر دل و استفراغ همراه است.
  • مصرف بیش از حد لیموشیرین در دوران بارداری میتواند به جنین آسیب بزند.
  • اگرچه آب لیمو شیرین برای کلیه ها مفید است اما مصرف بیش از حد آن در افراد مبتلا به بیماری های کلیوی خطرناک است زیرا افزایش پتاسیم بدن به برهم خوردن تعادل الکترولیتی منجر خواهد شد.
  • سولفیت موجود در آب لیمو شیرین در برخی افراد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود.
  • از مشکلاتی که مصرف بیش از حد لیمو شیرین می تواند برای بدن ایجاد کند می توان به حالت تهوع و اسهال اشاره کرد.

لیموشیرین بهترین میوه برای مادرانی که دچار مشکلات معده هستند

پزشکان مصرف روزانه یک لیمو شیرین را به کلیه مبتلایان به ناراحتی معده توصیه می کنند و خوردن آن رابلافاصله پس از غذا منع کرده اند.معمولا توصیه پزشکان به افراد مبتلا به زخم و ورم معده یا سایر بیماری های گوارشی، مصرف نکردن هر نوع میوه و سبزی خام است، زیرا به علت افت کارایی معده، این افراد توانایی هضم پفیبر موجود در این مواد را ندارند و متعاقب مصرف میوه و سبزی خام، دچار درد معده شدید می شوند. مصرف لیمو شیرین نه تنها برای افراد مبتلا به معده درد مضر نیست، بلکه به ترمیم هر چه سریع تر معده نیز کمک می کند و مصرف روزانه یک عدد لیمو شیرین در مبتلایان به ناراحتی معده ضروری است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (117 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (44 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (38 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (35 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (26 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (21 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (20 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (11 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز