خواص بی نظیر پول بیبر برای سلامتی بدن!

  چهارشنبه، 13 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
خواص بی نظیر پول بیبر برای سلامتی بدن!
یکی از رایج ترین ادویه هایی که در ترکیه استفاده می شود؛ فلفل ورقه ورقه شده یا پول بیبر است. ( همچنین به آن آلیپو بیبر یا پیمنتو دی آلیبو ) نیز می گویند. این ادویه به صورت پیش فرض در هر وعده غذایی استفاده می شود و در بیشتر رستوران ها شما می توانید آن را در کنار نمک و دیگر ادویه های روی میز ببینید. این فلفل را به سادگی میتوانید در منزل آماده کنید.

پول بیبر را نباید به صورت فله ای بخرید و حتما باید در بسته بندی پلاستیکی یا شیشه ای باشد و بعد از مصرف هم بهتر است اضافه آن را در ظرف شیشه ای در دار نگهداری نمایید.رنگ قرمز شرابی و حالت پرک ادویه پول بیبر باعث می شود که بسیاری از آشپزها در دیزاین غذا از این ادویه ملایم استفاده کنند.
پول بیبر ترکی می تواند جایگزینی مناسب برای پاپریکا و فلفل قرمز در طبخ غذاها باشد ، البته میزان تندی غذا را باید متناسب با ذائقه خودتان تنظیم نمایید.از پول بیبر ترکی به همراه روغن زیتون و آبلیمو برای طعم دار کردن مرغ و گوشت کبابی استفاده می شود.شما میتوانید پول بیبر ترکی را به عنوان چاشنی سالاد ، به همراه تخم مرغ نیمرو یا آب پر ، در سس پاستا و ماکارونی ، همراه با غذاهای گیاهی ، سالاد سیب زمینی ، سیب زمینی سرخ شده و غذاهای دریایی استفاده کنید.در سوریه از ادویه پول بیبر برای طعم دار کردن آجیل ها هم استفاده می شود.میتوانید مقداری پول بیبر را با روغن زیتون مخلوط کرده و کمی حرارت دهید و سپس در شیشه ای در بسته نگهداری کنید و به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده انواع سالاد از ان استفاده کنید.

پول بیبر برای کجاست؟

خاستگاه پول بیبر یا فلفل حلبی، شهر حلب در شمال سوریه و نزدیک مرز ترکیه است؛ این فلفل در کشورهای ترکیه و سوریه به عنوان چاشنی غذاهای خاورمیانه ای و مدیترانه ای استفاده می شود. ظاهر این فلفل شبیه فلفل دلمه ای بوده و کاملا گوشتی است؛ به همین دلیل بعد از خارج کردن دانه ها آن را به صورت پولکی خورد کرده و نیمه خشک می کنند، سپس آن را به روغن و نمک آغشته و بسته بندی می کنند.

این فلفل از دهه نود میلادی توسط مهاجران به اروپا و آمریکا وارد شد و مورد استقبال آنها قرار گرفت. مردم ترکیه از پول بیبر به عنوان چاشنی غذاهای مختلف از سالاد گرفته تا غذاهای گوشتی استفاده می کنند.پول بیبر را می توان جایگزین مناسبی برای پاپریکا و فلفل قرمز دانست و در غذاهای مختلف استفاده کرد. توجه داشته باشید که در مصرف این فلفل زیاده روی نکنید زیرا استفاده بیش از اندازه آن موجب تند شدن غذا می شود. شما می توانید از این فلفل به همراه آبلیمو و روغن زیتون برای طعم دار کردن مرغ و گوشت کبابی استفاده کنید یا آن را به عنوان چاشنی به سالاد، تخم مرغ نیمرو و آب پز، پاستا، ماکارونی، غذاهای گیاهی، سالاد سیب زمینی، سیب زمینی سرخ شده، غذاهای دریایی اضافه کنید. در سوریه برای طعم دار کردن آجیل نیز از پول بیبر استفاده می شود.

 پول بیبر

خواص ادویه پول بیبر

  • پول بیبر یا فلفل قرمز ترکی حاوی پتاسیم ، منگنز ، ویتامین ای ، ویتامین ث ، ویتامین ب 6 ، فلاونوئید ها و خواص آنتی اکسیدان قوی است.

  • پول بیبر نیروبخش و ضد اسپاسم است.

  • از ابتلا به سرماخوردگی پیشگیری میکند.

  • برای کاهش سرفه های شدید و اخلاط زائد مفید است.

  • کاهش قند خون

  • بهبود هضم غذا و عملکرد دستگاه گوارش

  • درمان ناراحتی معده

  • کاهش گاز روده

  • درمان اسهال

  • درمان طبیعی گرفتگی معده

  • بهبود گردش خون

  • کاهش کلسترول

  • پیشگیری از بیماری های قلبی

  • درمان بی خوابی

  • کاهش التهاب

  • کاهش دردهای رماتیسمی

  • منبع غنی از ویتامین ها و مواد مغذی

  • درمان میگرن

  • پول بیر ادویه ای آرام بخش و مسکن است و از ضماد آن می تواند برای ترمیم زخم و کاهش درد روماتیسم استفاده کرد.

 پول بیبر

طرز تهیه پول بیبر در منزل

این نوع فلفل، پودر و خشک نیست و نیمه خشک یا ساتوری مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه آن فلفل گوشتی قرمز را ساتوری کنید و برای مصرف روزانه در شیشه در بسته نگهداری کنید. پودر فلفل قرمز Pulbiber را می توانید با روغن زیتون ترکیب کرده و به عنوان بهترین چاشنی برای انواع غذاها استفاده کنید.از این فلفل میتوانید در پخت انواع غذاها استفاده کنید، درست مثل فلفل ها و چاشنی های دیگر که هنگام طبخ به مواد اولیه اضافه می شود. طعم این فلفل که در غذاهای عربی و ترکی به مراتب بیشتر است، با هر ذائقه ای سازگار بوده و نظر هر کدام از شما را جلب خواهد کرد.

 پول بیبر

مزه پول بیبر چگونه است؟

طعم پول بیبر تقریبا مثل فلفل چیلی است اما تندی ملایم تری دارد. ته مزه این فلفل یادآور طعم زیره و میوه بوده و به دلیل افزودن نمک و روغن در فرایند خشک کردن، کمی شور و چرب است. در کل تندی پول بیبر اصلا زننده و آزاردهنده نیست و همه افراد با ذائقه های مختلف می توانند آن را استفاده کنند.

خلاصه

فلفل قرمز انواع مختلفی دارد و به اسامی گوناگونی نامیده می شود؛ یکی از آنها پول بیبر یا فلفل حلب است در ترکیه و سوریه کاشته و به عنوان چاشنی غذاهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این فلفل کمی شبیه فلفل دلمه ای بوده و طعمی ملایم و عطری خوشایند است.پول بیبر به رنگ قرمز شرابی است و معمولا آن را به صورت ساطوری خورد کرده و خشک می کنند. این فلفل را می توان در انواع غذاها از جمله استیک، کباب ها و سالادها استفاده کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
محمدباقر قالیباف: من برای دخترم جایی عروسی گرفتم که همه کارمندان شهرداری مراسم می گیرند دو نوع بیشتر غذا سفارش ندادم ... +ویدئو (26 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (23 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (14 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (13 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (8 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (7 نظر) خونه زندگی زیبا و شیک بابا و مامان رایان سرلک، دارای سریال در انتهای شب/ همه خونه پر از عکس آتلیه‌ای آقا پسره+فیلم (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
طناب پوسیده عاشقی بر گردن زن جوان/مادرشوهرم عکس دختران زیبا را به همسرم نشان می‌دهد و...
ماجرای شناسنامه پاکستانی مصطفی پورمحمدی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
ناگفته هایی از سعید جلیلی؛ از پنچر شدن ماشین پراید و نداشتن لاستیک زاپاس تا ناهار خوردن با کارگران و کارکنان اداری
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟
قرار پدرانه پورمحمدی با دختران ایران: من فقط پدر سه دختر نیستم بللکه حافظ امنیت همه دختران ایرانم...
چرا آمریکا ظریف را تحریم کرده؟
200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی ایده آل است، اما تحریم هستیم/ تکنولوژی لازم داریم تا پول
عکس/ این دوقلوها جایگزین سارا و نیکا را در پایتخت 7 شدند! جالبه شباهتی هم ندارن
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
5 واقعیت درباره جلیلی، قالیباف و پزشکیان/ اجماع یا رقابت؟
گیر افتادن در تله ازدواج سفید و روابط جنسی مخفی برای کسب آرامش! / روایتی از ازدواج سفید پوریا و ساحل
از هدیه یک میلیارد تومانی به خانوار تا حمایت از خانم های خانه دار در حواشی داغ امروز یکشنبه 3 تیر 1403
فوت دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی همدان / دلیل جانباختن فرشاد زبرجدیان چه بود؟
نقش زنان خانه دار در اقتصاد کشور