ساعدنیوز
ساعدنیوز

خواص دمنوش عناب

  سه شنبه، 20 مهر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
خواص دمنوش عناب
چای عناب بیش از 4000 سال است که یک درمان سنتی است و به عنوان یک نوشیدنی ارزشمند و چشمگیر سالم باقی مانده است. این چای شگفت آور سلامتی به چای خرمای قرمز و خرمای چینی نیز معروف است.عناب ها که بعضاً به آنها "خرما چینی" نیز گفته می شود ، میوه های کوچک قهوه ای مایل به قرمز است که شکل توت دارد.

چای عناب نوعی چای سنتی یا گیاهی است که از میوه های خشک بوته عناب تهیه می شود. این میوه به عنوان خرما چینی یا خرما قرمز نیز شناخته می شود. رنگ چای ، قرمز یاقوتی یا قرمز مارون است ، شبیه رنگ میوه خشک اصلی است. دلیل استفاده و احترام بسیار زیاد این چای از هزاران سال پیش ، ترکیب غلیظ مواد مغذی از جمله برخی از آنتی اکسیدان های منحصر به فرد است. چای عناب می تواند ویتامین C و انواع مختلفی از پلی فنول ها و همچنین پتاسیم ، آهن و ویتامین های گروه B مختلف را تأمین کند. عناب را با نام های «خرمای قرمز» و «خرمای چینی» هم می شناسند و نام علمی آن Ziziphus jujube است. این میوه ی همه فن حریف، بومی مناطق گرمسیری و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. فواید عناب و خواص دارویی فراوانش تردیدی در مصرف آن باقی نمی گذارد.

مشخصات گیاهشناسی عناب

عَناب (نام علمی: Ziziphus jujuba) درختچه ای است متوسط از تیره سنجدیان که ارتفاع آن تا ۱۰ متر نیز می رسد. عناب بومی مناطق گرمسیر و خشک بوده و برگ های کوچک سبزرنگ، بدون کرک و تخم مرغی شکل آن در زمستان می ریزد. میوهٔ عناب که دارای خواص دارویی بسیار زیادی می باشد در ابتدا سبز و گرد بوده و پس از رسیدن به رنگ قرمز و زیتونی شکل درآمده و چروک می خورد. با توجه به کشت گستردهٔ عناب، رویشگاه اصلی این درخت به درستی مشخص نیست ولی چنین تصور می شود که خاستگاه طبیعی آن باید در آسیای جنوبی مابین لبنان،جنوب غرب افغانستان، شمال هندوستان، شبه جزیره کره و جنوب و مرکز چین بوده باشد. ایران دارای رتبه دوم جهانی از نظر سطح زیر کشت و تولید عناب است.

یک کاسه عناب

فواید چای عناب

از مهمترین مزایای چای عناب می توان به توانایی آن در رفع یبوست ، تقویت سیستم ایمنی بدن ، تقویت سلامت استخوان و افزایش گردش خون اشاره کرد. چای عناب یک روش عالی برای افزایش دریافت ویتامین B و C است.

دمنوش عناب یک آنتی اکسیدان قوی

چای عناب با داشتن مقادیر کافی ویتامین C و سایر فلاونوئیدهای دیگر ، مقدار زیادی آنتی اکسیدان را در هر فنجان دارد ، که می تواند به کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو در بدن کمک کند و خطر بیماری های مزمن را کاهش دهد.

درمان یبوست

گفته می شود که چای و دمنوش عناب دارای اثرات تحریک کننده بر سیستم گوارش بوده و می تواند به پیشگیری و درمان سندروم روده تحریک پذیر و یبوست کمک کند.چای عناب به عنوان اثرات تحریک کننده ای روی سیستم گوارشی شناخته شده است و قادر است علائم تحریک کننده یبوست ، سندرم روده تحریک پذیر و سایر مشکلات شایع معده را تسکین دهد. تأثیر عناب برای کمک به درمان یبوست با مطالعات بالینی مختلف به اثبات رسیده است و به تمام افرادی که از یبوست رنج می برند توصیه می کنیم هر روز صبح یک تکه زنجبیل تازه و چند دانه عناب را در یک لیوان آب جوش قرار داده و پس از چند دقیقه این نوشیدنی را میل کنند.خوردن تعداد انگشت شماری عناب ممکن است در درمان یبوست کمک کند.

مقدار زیاد فیبر موجود در عناب به تنظیم حرکات روده و هضم غذا کمک می کند.شما می توانید از خواص دمنوش عناب (جوشانده عناب) برای درمان یبوست یا بواسیر استفاده کنید.

همچنین تحقیقات نشان می دهد که عناب برای کودکان – بزرگسالان و نوزادانی (مصرف عناب برای نوزادان حتما با تایید پزشک باشد) که یبوست مزمن (یبوست طولانی مدت) دارند سودمند است.برای درمان یبوست می توانید عناب را به صورت خشک و تازه و دمنوش مصرف نمایید.

کاهش اضطراب

هزاران سال است که از چای عناب به طور سنتی برای تسکین جسم و روان استفاده می شود و تحقیقات مدرن نشان داده است که می تواند به کاهش سطح هورمون استرس و کاهش اضطراب و تغییرات خلقی کمک کند.

کاهش استرس

درمان سرماخوردگی

قدرت تقویت کننده سیستم ایمنی چای عناب کاملاً شناخته شده است و می تواند به تسکین سرماخوردگی ، علائم آنفولانزا و تب کمک کند. میزان ویتامین C موجود در چای عناب باعث تولید سلولهای سفید خون ، خط اصلی دفاع برای بدن می شود. اثرات ضد التهابی گلودرد را نیز تسکین می دهد.

سلامت استخوان

مقدار مناسبی از مواد معدنی در چای عناب وجود دارد ، یعنی آهن ، کلسیم و فسفر ، که می تواند به بهبود تراکم مواد معدنی استخوان و محافظت در برابر پوکی استخوان کمک کند.

عادت های خواب

چای عناب می تواند ذهن را تسکین دهد ، که باعث می شود آن را به عنوان یک کمک کننده طبیعی برای خواب ، درست قبل از خواب استفاده کنید.

طب سنتی چینی از عناب و هسته ی آن به دلیل خواص آرامش بخشی که دارد برای کاهش اضطراب و درمان بی خوابی شبانه استفاده می کنند. به این صورت که هر شب قبل از خواب یک فنجان دمنوش عناب بنوشید تا راحت تر بخوابید.بریتانیا عناب را به صورت خشک شده و یا به صورت آب نبات های طعم دار همراه با چای میل می کنند، در کره، چین و تایوان، شربت شیرین میوه عناب را مورد استفاده قرار می دهند.

سلامت قلب و عروق

امروزه با تغیر الگوی زندگی شامل کم تحرکی، استفاده طولانی مدت از تلویزیون، رایانه، گوشی همراه و همچنین نداشتن برنامه منظم ورزشی و استفاده از غذاهای چرب و پرکالری سن ایجاد اختلالات قلبی و عروق را کاهش داده­است و گرفتی عروق یا آترواسکروز از سنین کودکی در حال شکل گیری است. عناب به دلیل داشتن ترکیبات تری­ترپنوئیدی (اسید اولئانونیک، اسید پومونیک و اسید پومولیک) مانع تشکیل چربی­های رسوب شونده در عروق می­شود. همچنین عناب با کنترل سطح چربی­های سرم خون (کلسترول، تری گلیسرید، LDL و HDL) به دلیل داشتن ترکیبات پکتینی مانع ایجاد بیماری­های قلبی می­شود. مصرف 15گرم در روز عناب به مدت یک ماه مقدار کلسترول تام، LDL و همچنین قند خون ناشتا را به مقدار معنی­داری کاهش می­دهد. همچنین میوه عناب منبع غنی از روی و ویتامین C بوده که مصرف آن نقش مهمی در رشد و ارتقاء سیستم اعصاب مرکزی (مغز) و ایمنی بدن ایفا خواهد کرد. عناب تازه به لحاظ خشکی و رطوبت معتدل و طبیعت کمی سرد داشته و در نسخه­های بوعلی مخلوط میوه عناب با خرما، مویز و انجیر به عنوان داروی سینه تجویز شده است که از این مخلوط به میزان 50 گرم در لیتر به شکل شربت مصرف می­شودچای عناب دارای مقادیر زیادی آهن است که برای گردش خون عالی است ، زیرا برای هر گلبول قرمز لازم است. این به معنای اکسیژن رسانی بیشتر به قسمتهایی از بدن است که به آن نیاز دارند ، در حالی که پتاسیم به کاهش فشار خون کمک می کند.

بهبود ظاهر پوست

یکی از خواص مهم عناب این است که می تواند از پوست بدن شما در مقابل اشعه های مضر نور خورشید محافظت کند. عناب غنی از انواع آنتی اکسیدان های قوی است که پس از مصرف می توانند اثرات مخرب نور خورشید را کاهش دهند.البته کسانی که برای مدت طولانی در معرض نور خورشید هستند بهتر است در کنار مصرف عناب از کرم های ضد آفتاب مطمئن نیز استفاده کنند. مصرف عناب در این افراد برای پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست بسیار مفید است.اگر جوشانده عناب که با شکر شیرین شده است را مصرف نمایید خارش بدن از بین می رود.بهترین درمان برای خارش های پوستی این است که بسته به شدت و سن بیمار ده تا پنجاه عناب را کمی بکوبید و در آب بجوشانید و صاف کنید و ناشتا مصرف نمایید.فلاونوئیدها و ترکیبات فنلی موجود در چای عناب قادرند رادیکال های آزاد را قبل از آسیب به پوست خنثی کنند ، بنابراین از چین و چروک ، لکه های پیری و لکه ها جلوگیری می کنند.و همچنین مقادیر بالای فلاونوئید های موجود در دمنوش عناب به کاهش رادیکال های آزاد بدن کمک کرده و با رفع چین و چروک باعث جوان سازی پوست صورت و درمان لکه های پوستی ناشی از افزایش سن می شوند. برای درمان خارش همچنین می توانید پنجاه عناب را در یک لیوان آب بجوشانید و صاف کنید و با سکنجبین بخورید البته صبح ناشتا.همچنین راه دیگری برای درمان خارش است که عناب خشک را با عسل مخلوط کنید و در محل خارش بمالید.عناب به دلیل اکسیژنه کردنه پوست ؛ سبب سفید شدن پوست صورت می شود.عناب به صورت قطره ای برای کاهش التهاب های پوست و چشم استفاده می شود.

خواص عناب برای زنان

متاسفانه عناب میوه تقریبا ناشناخته ای می باشد ولی باید بدانید که خواص فوق العاده ای دارد.عناب علاوه بر این که می تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر نور خورشید مقاومت کند، دارای خواص ضد التهابی و خون سازی نیز می باشد.این ها بخشی از خواص فوق العاده این میوه می باشد.جوانان ورزشکار و بدن ساز از عناب به عنوان انرژی زا طبیعی استفاده می کنند.عناب برای زنان نیز دارای فواید بسیاری می باشد، از تاثیر بر رحم گرفته تا استفاده در مادران باردار برای افزایش انرژی و رفع بی حالی.یکی دیگر از خواص عناب برای زنان، کمک به رویش مو است.عناب دارای ویتامین های بسیار زیاد می باشد که این ویتامین ها برای تقویت ریشه مو بسیار مفید می باشند.ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند پلی فنول ها و مواد شیمیایی گیاهی موجود در گیاه عناب باعث رشد و تقویت ریشه موی سر شده و از ریزش مو جلوگیری می کند.علاوه بر تقویت موی سر، عناب با تثبیت کردن رادیکال های آزاد بدن از آسیب به فولیکول های مو و پوست سر جلوگیری می کند.استفاده از ۱۰ تا ۲۰ دانه عناب در روز می تواند تاثیر بسزایی در تثبیت یا بهبود شرایط موی سر داشته باشد.محققین در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با آزمایش تاثیر عناب بر روی فولیکول های مو سر جانوران آزمایشگاهی به خواص تقویتی عناب بر روی مو و پوست رسیدند.

تاثیر عناب بر رحم

یکی دیگر از مشکلاتی که زنان با آن برمیخورن، مشکلات رحم است.خواص عناب برای زنان سبب می شود که این مشکلات به حداقل برسد.یکی دیگر از تاثیراتی که عناب بر روی رحم می گذارد را می توان در درمان تخمدان هایی که پلی کیستسک هستند نام برد.یکی از مهم ترین علت های نازایی در سال های اخیر سندروم تخمدان پلی کیستیک می باشد.در ایران حدود ۵ تا ۱۵ درصد زنان که در سنین باروری می باشد دچار این سندروم می باشند.برخی از مطالعات اخیر انجام شده نشان می دهد که خاصیت آنتی کارسینوژنیک عناب سبب تاثیر بر جسم رحم، گردنه رحم و … می شود و باعث بهبود تخمدان پلی کیستیک می شود.

عناب درپاکسازی رحم

مصرف عناب در طب سنتی

در طب سنتی آمده است که برای درمان سردرد و سرگیجه روزانه ۵ عدد عناب بخورید.بهترین درمان برای خارش های پوستی این است که بسته به شدت و سن بیمار ده تا پنجاه عناب را کمی بکوبید و در آب بجوشانید و صاف کنید و ناشتا مصرف نمایید.اگر دنبال یک شربت حرفه ای و خانگی برای درمان سرفه و سینه درد و … هستید کافی است که ۵۰ گرم خرما و عناب و کشمش و انجیر را در یک لیتر آب بجوشانید و صاف کنید.برای درمان سنگ کیسه صفرا می توانید ۵۰ گرم عناب را در صد گرم از عرق بیدمشک و ۱۰۰ گرم عرق کاسنی خیس کرده و صاف کنید و روزی سه مرتبه و در هر مرتبه دو قاشق غذاخوری قبل از خوردن غذا بخورند.برای درمان کمردرد می توانید به مدت یک هفته ده عدد عناب را اول بمکید و بعد بخورید.اگر دنبال درمان خانگی سنگ مثانه می گردید کافی است که سی عدد عناب را شب بخیسانید و صبح ناشتا بخورید.اگر سی عدد عناب و پنج عدد تخم گشنیز را در یک لیوان آب جوش بجوشانید و صبح ناشتا بخورید برای درمان سردردهای عمومی خیلی خوب است.برای درمان خارش همچنین می توانید پنجاه عناب را در یک لیوان آب بجوشانید و صاف کنید و با سکنجبین بخورید البته صبح ناشتا.همچنین راه دیگری برای درمان خارش است که عناب خشک را با عسل مخلوط کنید و در محل خارش بمالید.عناب طبعی معتدل و کمی سرد دارد.

عوارض جانبی چای عناب

با وجود مزایای فراوان، برخی عوارض جانبی مانند عوارض بارداری و تداخلات بالقوه دارویی وجود دارد. مانند هر نوع چای گیاهی، از چای عناب به میزان متوسط ​​استفاده کنید. تحقیقات متناقض در مورد ایمنی این چای برای زنان باردار منجر به توصیه ای کلی برای خودداری از مصرف آن شده است. اگر دیابتی هستید، این چای می تواند قند خون شما را خطرناک کاهش دهد، بنابراین اقدامات احتیاطی را انجام دهید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (285 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (283 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (264 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (202 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (178 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (59 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (55 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (40 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (26 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (25 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (19 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (21 نظر) شرط جالب رهبر معظم انقلاب برای خواندن خطبه عقد عروس و داماد ایرانی/ ماجرای بخشیدن 86 سکه به آقای داماد چه بود؟ (18 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (15 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا نجار در طراحی مجسمه هایی با چوب و تنه ی درخت/ مغزشو باید طلا گرفت +فیلم (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بلاتکلیفی در اجرای حکم یک اغتشاشگر/ توماج صالحی بلاخره اعدام میشود یا نه؟ رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس های جالبش در نقش یک کولبر/ حرفه‌ای و کاربلد+عکس حضور چهره های فوتبالی در عیادت از علی دایی در بیمارستان+عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... خلاقیت عجیب و خنده دار تازه عروس و داماد مازندرانی در طراحی کارت عروسی/ از اول زندگی به فکر قبض و قسطن!! نگاهی به چیدمان میز تولد ساده و خلوت احمدرضا عابدزاده در کنار پسر خوشتیپش+عکس جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! خاک ریختن بهرام رادان بر روی مزار پدرش در روز خاکسپاری با نمایی از بی‌تابی های مادرش+عکس رونمایی از دختر زیبای پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت +عکس پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد نگاهی به ماشین‌ لوکس و هوش پران احمدرضا عابدزاده، عُقاب تیم ملی +عکس/ این ماشین نیست هواپیماست! جشن تولد خلوت و شیک پروین قائم مقامی، مادر دکتر افشار سریال ساختمان پزشکان/ بهاره رهنما سنگ تموم گذاشته برای مامانش+عکس تغییر چهره هوش پران مازیار لرستانی بعد از تغییر جنسیت/ از شهره تا مازیار...عکس رونالدو زهر ترک شد؛ شوخی خَ... دوستان رونالدو او را سکته داد+ فیلم (فیلم) هنرنمایی ارسط و رحمت در پایتخت 5 به خاطر ازدواج سارا نیکا با رحمان رحیم! / به افتخار عموی عروس ... نگاهی به حجله عزای دردناک و غم‌بار علی انصاریان در خیابان+عکس/ کاش ننه علی اینو نمیدید😔 (فیلم) اجرای زنده فوق العاده پسر جوان خوش صدای ایرانی روی صحنه صداتو با آهنگ معروف سلطان قلب‌ها / ژوله چرا اینقدر ناراحته از صدای خوب این پسر؟! رونمایی از خانواده 4 نفری ستاره سابق والیبال شهرام محمودی/ بهش نمیخوره 2 تا بچه اونم به این سن و سال داشته باشه +عکس رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس کنایه سید جواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندنش با هودی+ویدیو/ اونقدر به من بد و بیراه گفتن عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! نگاهی به مراسم تولد خلوت سعید معروف ستاره والیبال در خانه اش روی مبل چرم/مبارکا باشه +عکس خلاقیت خنده دار داوطلب کنکور ریاضی با پاسخنامه‌اش سر جلسه امتحان حماسه آفرید +عکس/ بیچاره مامانش دلش خوشه بچم قراره مهندس بشه😂 تصاویر خیره کننده از پدیده عجیب جهانی دیشب/ شبی که ماه صورتی شد! ظاهر متفاوت نگار فروزنده بازیگر نقشِ «مرضیه نامزد بایرام» فیلم اخراجی ها بعد 18 سال +عکس/ماشالا عین قالی کرمون میمونه! تزئین جالب بشقاب میوه با نوبرانه های خوشمزه بهاری به سبک پناه، دختر شاهرخ استخری+ عکس/ چغاله بادوم ها چی میگن😋 نگاهی به میز کنسول سلطنتی اکرم بانو در خانه اش/ ساعت و شمعدوناش چه لوکسن +عکس (عکس) دفترچه تلفن‌های جیبی آهنربایی دهه شصتی‌ها که خیلی زود آهنرباش خراب می‌شد! / کیا از این دفترچه‌ها داشتن؟ استقبال بی‌نظیر مردم از هادی چوپان در خیابان/ واقعا جا برای سوزن انداختن نیست+ویدیو نگاهی به ماشین عروس لاکچری با دیزاین خاصِ بازیگران و فوتبالیست ها+عکس/ از بهرام رادان و بهاره رهنما تا علی دایی و احسان حاج صفی (عکس) چیدمان میز عزای زهره فکور صبور، ستایشِ سریال دلنوازان با شمع و گل و عکس در خانه پدری اش عکس یادگاری پسر بیرانوند و اکرم بانو با رونالدو/ رقیب پدر رفیق پسر😂!!+ عکس (عکس) تصویر دیده نشده از پسر بزرگ سارا والیانی، بازیگر نقش آسیه، آشپز مطبخ سریال گیلدخت از همسر اولش + تصاویری از او با همسر دومش تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی همبازی شدن دوباره حامد بهداد و سحر دولتشاهی برای یک فیلم کمدی/ اولین عکس های منتشر شده از پشت صحنه رو ببینید! فوت دلخراش بازیکن پیشکسوت وسط بازی با استقلال همسر رهبر معظم انقلاب با چه ماشینی به خرید می‌روند؟ حضور خنده دار آینده سازان مملکت با استایل رحمان رحیم سریال پایتخت سر جلسه کنکور/ فقط تاثیری که پایتخت روی جوونامون گذاشته😂 (عکس) تفاوت زمین تا آسمان دختر ناخدا در سریال نون خ با چهره واقعی بازیگر آن، دنیا جهان منش / چقد چفیه عربی که سر کرده بهش میاد! نگاهی به کیک تولد خاص سپیده خداوردی مرضیه سریال آوای باران با طرح بال فرشته/ مبارکا باشه +عکس رونمایی از دخترعموی جوان و باکلاس رضا داوودنژاد و کوچولوهای زیبا و نازش/ واقعا اسطوره مهربونی بود+عکس
تیتر امروز   
آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش پلمب آرایشگاه مختلط در نسیم‌ شهر بلاتکلیفی در اجرای حکم یک اغتشاشگر/ توماج صالحی بلاخره اعدام میشود یا نه؟ جاساز کردن ابزار تقلب در بدن داوطلبان حماسه ای دیگر از متقلبان کنکور! پشت پرده چاقی و سبیل زنان قاجار بالاخره فاش شد فوت دلخراش بازیکن پیشکسوت وسط بازی با استقلال همسر رهبر معظم انقلاب با چه ماشینی به خرید می‌روند؟ بانوی قاجاری تبریزی که یک نفر و نصفی بود+ عکس بزرگترین گنج گمشده ایران باستان/ گنجی که هرگز از آن خبری نشد تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت پدر زن سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال خانواده نقی معمولی را به فنا داد! / بدمستی و مصرف الکل کار دست آرکان داد ... گسترش اعتراض‌های دانشجویی در آمریکا در حمایت از غزه؛ درگیری پلیس با دانشجویان رشد 16.3 درصدی تولید فولاد ایران در زمستان 1402 تفاوت کنکور امسال و سال‌های گذشته از زبان وزیر علوم
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس