خشک کردن جوش‌ ها به وسیله درمان های گیاهی

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
خشک کردن جوش‌ ها به وسیله درمان های گیاهی
جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش‌ها جراحت‌ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی‌ای هستند که به‌وسیله میکرب‌ها آلوده و ملتهب می‌شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می‌کند.

جوش یک زائده کوچک پوستی است. جوش ها جراحت ها یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غدد چربی ای هستند که به وسیله میکرب ها آلوده و ملتهب می شوند و در مرحله بعد، سطح آنها را ترشحات پر می کند.اگر می خواهید بدانید چطور می توان از شر جوش خلاص شد و خودتان یک پا متخصص شوید، باید ابتدا درباره دلیل فیزیولوژیکی پدید آمدن آنها اطلاعاتی داشته باشید. برای اکثر مردم جوش تنها نشانه ای از مشکلات پوستی است که در نتیجه اختلال بخش های تولید کننده چربی پوست به وجود آمده است. به طور کلی، این بخش ها به دلایلی بیش فعال می شوند و شروع به تولید مقدار زیادی چربی می کنند که در نتیجه آن این بخش ها در چربی غوطه ور می شوند.

ارگانیسم های زنده میکروسکوپی که به طور معمول روی پوست وجود دارند، در این حجم زیادِ چربی به دام می افتند و باعث ایجاد آلودگی و تولید ترشحات بعدی می شوند. این اتفاقی است که نقطه برآمده روی پوست (که آن را جوش می نامیم) را ایجاد می کند.

خشک کردن جوش ها به وسیله ماسک ها و درمان های گیاهی

همونطور که میدونید، درمان های گیاهی و ماسک های مناسب میتونن تاثیر فوق العاده ای روی پوست و رفع جوش ها داشته باشن و در عین حال عوارض خاصی هم ندارن. به همین خاطر در این قسمت از مقاله میخوایم بهترین ماسک ها و درمان های گیاهی برای درمان جوش ها رو بهتون معرفی کنیم.

تونیک زیبا کننده و ضد جوش گل ختمی

گل ختمی از جمله گیاهانی هستش که برای خشک کردن جوش خیلی توصیه میشه. 4 قاشق غذاخوری گل ختمی را با ۴ قاشق غذاخوری برگ مورد، ۲ قاشق غذاخوری بابونه ی شیرازی و یک قاشق غذاخوری نعنا مخلوط کنید. این ترکیب رو با ۲ لیوان آب روی حرارت ملایم به مدت ۵ دقیقه بجوشونید.۲۰دقیقه صبر کنید تا محلول سرد بشه، سپس اون رو صاف کنید و ۵ قاشق غذاخوری سرکه هم بهش اضافه کنید. این ترکیب باعث خشک شدن جوش ها و زیبایی و لطافت پوست میشه.علاوه بر این میتونید یک قاشق گل ختمی و یک قاشق گل بابونه رو با یک لیوان آب توی یک ظرف بریزید و بجوشانید. این ترکیب رو به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت بزارید و بعد با آب ولرم بشورید.

تونیک پرتقال و لیموترش برای خشک کردن جوش

آب یک عدد پرتقال و ۳ عدد لیموترش و یک عدد خیار رو بگیرید و با ۳۰ گرم الکل ۴۰ درصد و ۲۰ گرم گلاب مخلوط کنید. این تونیک برای با نشاط شدن رنگ پوست خیلی مفیده و باعث خشک شدن جوش ها و رفع جوش های سر سیاه و زیرپوستی میشه.

ماسک ضد جوش نشاسته

یک قاشق مرباخوری نشاسته رو در کمی آب مخلوط کنید و اون روو روی حرارت بزارید تا یک قل بزنه و حالت فرنی پیدا کنه. بعد از اینکه کمی سرد شد، نیم گرم روی صورت بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

ماسک پیاز

دو عدد پیاز رو پوست کنده و خرد کنید و با یک مقدار آب بزارید تا بپزه. تا زمانی بپزید که پیاز کاملا پخته بشه و در ته ظرف آب باقی نمونه. بعد از اینکار، پیاز پخته رو بین یک پارچه ی نخی نازک بریزید و روی جوش های صورت بزارید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.پیاز یک ضدعفونی کننده طبیعی پوست هستش و باعث پاکسازی و لایه برداری پوست میشه. استفاده از پیاز روند خشک کردن جوش ها رو تسریع میبخشه.

از بین بردن جوش با ماسک آرد جو و ذرت

یک عدد سفیده ی تخم مرغ رو با یک قاشق غذاخوری آرد جو و یک قاشق غذاخوری آرد ذرت مخلوط کنی و با چنگال به هم بزنید. سپس اون رو روی صورت بمالید و بعد از خشک شدن صورت رو بشویید.

خشک کردن جوش به وسیله ماسک سیب

مقداری سیب رنده شده را با کمی روغن زیتون مخلوط کرده، روی پوست بمالید و بعد از نیم ساعت بشویید. سیب دارای خاصیت تنظیم اسیدیته پوست بوده و در درمان جوش صورت موثر است.

ماسک سیب زمینی برای رفع جوش

مقداری سیب زمینی پخته و رنده شده رو با کمی شیر مخلوط کنید و به صورت بمالید و بعد از نیم ساعت بشورید. این ماسک علاوه بر خشک کردن جوش برای روشن کردن پوست هم مورد استفاده قرار میگیره و جوش ها و ضایعات پوستی رو از بین میبره.

درمان جوش با ماسک انگور

یک مقدار انگور رو له کنید و آب اون رو بگیرید و به صورتتون بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید تا آب انگور روی صورتتون خشک بشه. توی قدم بعدی مقداری آب ولرم رو آماده کنید و توش یک قاشق مرباخوری جوش شیرین بریزید. صورتتون رو با این آب بشورید. این ماسک، پوست صورت رو صاف و درخشان میکنه و باعث خشک شدن جوش ها میشه. علاوه بر این چین و چروک پوست رو هم برطرف میکنه.

ماسک سفیده و زرده تخم مرغ

یک زرده ی تخم مرغ رو با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و روی صورت بزارید. بعد از این که روی صورتتون خشک شد، سفیده ی تخم مرغ رو خوب بزنید تا کاملا کف کنه. بعد از این، چند قطره آب اکسیژنه رو هم بهش اضافه کنید و به مدت یک ساعت روی صورت بزارید. سپس صورت رو با آب ولرم بشورید.

یک شبه دانه های سرسیاه را از بین ببرید

باید پوست تان را با یک پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک بشویید، چرا که این دانه های سرسیاه بیش از همه به دلیل تولید بیش از اندازه چربی درون منافذ پوستی است؛به همین دلیل تمیز نگه داشتن پوست می تواند به پاک کردن دانه های سرسیاه کمک کند.با یک لایه بردار ملایم سلول های مرده سطح پوست را بردارید، چرا که تجمع این سلول های مرده روی پوست هم می تواند عامل ایجاد جوش و دانه های سرسیاه باشد.یک حوله را داغ کنید و روی این دانه های سرسیاه قرار دهید، بخار و گرمای ناشی از حوله باعث می شود که دانه های سرسیاه به سطح پوست نزدیک شوند و در نتیجه تخلیه کردن آنها آسان تر شود، حوله را چند دقیقه روی دانه های سرسیاه نگه دارید و بعد آن منطقه را به خوبی خشک کنیدنوک یک انگشت یک پارچه یا دستمال کاغذی قرار دهید؛ بعد آرام با نوک انگشت و دستمال این دانه ها را خیلی آرام فشار دهید، حواستان باشد که نباید به پوست فشار زیادی وارد شود، چرا که می تواند التهاب ایجاد کند.در نهایت با یک کرم مخصوص دانه های سیاه کار را تمام کنید و بعد به تختخواب بروید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (214 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (167 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (34 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس