کدام کرم ضد چروک برای پوستم بهتر است؟

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
کدام کرم ضد چروک برای پوستم بهتر است؟
بسیاری از افراد یک برنامه‌ی بسیار سخت برای مراقبت از پوست صورت به کار می‌برند اما اغلب افراد، مراقبت از پوست دست را فراموش می‌کنند. چرا شما باید نگران دست‌های خود باشید؟

بسیاری از افراد یک برنامه ی بسیار سخت برای مراقبت از پوست صورت به کار می برند اما اغلب افراد، مراقبت از پوست دست را فراموش می کنند. چرا شما باید نگران دست های خود باشید؟دست ها به طور مداوم در معرض تماس با اشیاء و افراد قرار دارند. به ویژه هنگامی که شما در محیط کار یا بیرون از خانه ی خود هستید ممکن است با کارفرمایان خود دست دهید یا به صندوق دار سوپرمارکت پول بدهید و در طول روز با افراد زیادی ارتباط برقرار کنید.

پوست دست دارای یک لایه ی بسیار نازک است که در معرض آسیب های ناشی از استفاده کردن صابون های زبر و فعالیت های روزانه قرار دارد. پوست دست به طور معجزه آسایی می تواند لایه ی نازک پوست دست شما را احیا کند اما با گذشت زمان ظاهر جوان خود را از دست می دهد. واقعیت این است که تولید سلول های پوستی بعد از سن 30 سالگی کاهش می یابد و با گذشت هر سال، تولید آن کمتر و کندتر می شود. در نتیجه، پوست در ترمیم هر آسیبی که به پوست دست وارد می شود، ضعیف تر شده و پیری ناخواسته، خطوط ریز و چین و چروک در آن ایجاد می شود.

واقعیت دیگر در مورد سی سالگی است که تولید میزان معمولی کلاژن پوست متوقف می شود که باعث می شود دست هایتان پیرتر به نظر رسد. با یادگیری نکاتی برای مراقبت از دست ها می توانید از پیری دست پیشگیری کنید و آن ها را زیبا نگه دارید. در این مقاله به 5 نکته ی ساده اشاره می کنیم که باید رعایت کنید تا پوست دست شما سالم، زیبا و جوان بماند. علاوه بر این، این نکات در ترمیم هرگونه آسیبی که در طول سالیان گذشته به دستان شما وارد شده است، کمک خواهد کرد.

نکات لازم برای حفظ زیبابی دست عبارتند از:

  • لایه برداری کردن
  • آب رسانی و هیدراته کردن
  • استفاده از کرم های ضدآفتاب
  • حفاظت از پوست دست ها
  • محافظت از ناخن ها

یک کرم ضد چروک عالی برای پوست تان بخرید

این روزها در داروخانه ها، آنقدر كرم با مارك ها و مدل های مختلف وجود دارد كه اگر قصد خرید داشته باشید، حسابی گیج می شوید و شاید عاقبت هم كرمی بخرید كه چندان برای شما نتیجه خوبی نداشته باشد. در این خرید، بیشتر از برند محصولات، مواد به كار رفته در تولید آنها اهمیت دارد. برای خرید حساب شده باید مواد موثر برای مبارزه با چین و چروك را بشناسید.

یک کرم عالی برای از بین بردن لک های پیری روی پوست

هیچ چیزی بدتر از لك های پیری روی پوست نمی تواند یك خانم را آزار دهد. شما می توانید با استفاده از یك كرم حاوی هیدروكینون تا حدی این لك ها را كم كنید. هیدروكینون ماده ای شیمیایی از هیدروكسی فنلی است كه با بازداری آنزیم تیروزیناز، سرعت تشكیل ملانین را كاهش می دهد. هیدروكینون در ظرف چند هفته، اثر درمانی خود را نشان می دهد. بهتر است غلظت هیدروكینون بالای دو درصد باشد.
معمولا پزشكان میزان هیدروكینون را چهار درصد تجویز می كنند. كرمی كه تركیب هیدروكینون و رتینوئید در آن به كار رفته باشد هم انتخاب مناسبی برای حذف لك های پوست است.

یک کرم عالی برای از بین بردن چروک دست ها

اگر می خواهید چروك های روی دست های تان را كاهش دهید یا مانع به وجود آمدن شان شوید، می توانید از یك كرم یا ماسك آلفاهیدروكسی اسید (AHA) برای لایه برداری خفیف پوست روی دست ها استفاده كنید. این نوع كرم یا ماسك سلول های مرده روی پوست را از بین می برد و به سلول های جوان و سالم كمك می كند كه خود را به سطح پوست برسانند بنابراین پوست صاف تر به نظر می رسد و چروك ها كمتر دیده می شود.

یک کرم عالی برای از بین بردن خشکی لب ها

لب معمولا نخستین عضو صورت شماست كه شما را پیر نشان می دهد. اغلب وقتی می خندید، غذا می خورید یا حرف می زنید، چروك های عمودی اطراف لب ها ایجاد می شود كه می توانید با كارهای بسیار ساده ای این چروك ها را كاهش دهید؛ اول اینكه ضدآفتاب را فراموش نكنید و دوم اینكه یك كرم تقویت كننده كلاژن یا ضد چروك اطراف دهان تان به كار ببرید. استفاده از یك محصول حاوی اسید هیالورونیك هم می تواند بسیار مفید باشد.همچنین باید بدانید وقتی لب های شما پوسته پوسته و خشك باشند، نازك تر و پرچروك تر به نظر می رسند بنابراین باید سعی كنید به آنها میزان رطوبت لازم را برسانید. راز داشتن لب هایی صاف، زیبا و برجسته مرطوب نگه داشتن آنهاست. بهتر است به طور مرتب از یك ترمیم كننده لب كه كمی رنگ داشته باشد، استفاده كنید.برای چروك های روی صورت كرمی انتخاب كنید كه دارای رتینوئید باشد

منافذ پوستی را كوچك كنید

حتما از مزیت های لایه برداری پوست شنیده اید ولی باید بدانید لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست تان آسیب بزند. بسیاری از كرم های ضدچروك دارای آلفاهیدروكسی اسید هستند و اگر شما همزمان از چند كرم اسیدی استفاده كنید- مثلا یك مرطوب كننده اسیدی صبح ها بزنید و شب ها از ضد چروك استفاده كنید- احتمال دارد پوست تان ملتهب شود.
همچنین باید بدانید استفاده زیاد از لایه بردارها به هیچ وجه منافذ پوستی شما را كوچك نمی كند اما ممكن است باعث شود این منافذ كمتر خود را نشان دهند. اگر منافذ پوستی بزرگی دارید، می توانید با یك سرم یا لایه بردار حاوی اسیدسالیسیلیك، اسید لاكتیك پوست تان را تمیز كنید. سالیسیلیك به خوبی آلودگی ها را از پوست شما پاك می كند و به بازسازی سلولی كمك می كند. اسید لاكتیك سلول های مرده را از روی پوست پاك می كند تا پوست نرم و صاف شود.

مهم ترین عادت غلط، کارکردن بدون دستکش است که باعث میشود پوست زود پیر شود.

حتی آب میتواند باعث خشکی پوست شود، از پوست خشک هم عوامل فیزیکی و هم عوامل میکروبی میتوانند عبور کنند، همین باعث میشود که پوست دست چروکیده و خشک به نظر بیاید.پس برای انجام کارهای روزانه از دستکش استفاده کنید، حتی شده برای شستن یک لیوان چای!بیشتر افراد هنگام بیرون آمدن از خانه، از دست ها در برابر آفتاب محافظت نمیکنند، در واقع باید دستکش مناسب فصل پوشید، زیرا سرما و گرما هر دو به پوست دست آسیب میرسانند.البته مهم ترین عاملی که باعث شکسته شدن رشته های کلاژن پوست و تخریب رشته های الاستیک آن میشود و در یک کلام چین و چروک درست میکند، نور خورشید است.مرطوب کردن پوست دست ها هم نکته سوم است.از بهترین مرطوب کننده های پوست وازلین است و بهترین هنگام استفاده از مرطوب کننده ها هم بلافاصله پس از شست و شوی دست و زمانی است که هنوز رطوبت دارد.در این زمان است که آب به طبقه شاخی پوست نفوذ میکند و چروک ها کمی صاف میشوند.از آنجا که وازلین یک ماده معدنی است، هیچ واکنش آلرژیکی در پی ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان