لاغری شکم با سرکه سیب در طب سنتی

  شنبه، 14 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
لاغری شکم با سرکه سیب در طب سنتی
لاغری با سرکه سیب از جمله راهکارهایی است که علاوه برای کاهش وزن، برای کم شدن چربی بدن و خون از آن استفاده می‌کنند.

سرکه سیب در فرآیند تخمیر دو مرحله ای ساخته می شود. ابتدا سیب ها را برش داده یا خرد می کنند و سپس آن ها را با مخمر ترکیب خواهند کرد تا شکر آنها به الکل تبدیل شود. سپس، باکتری ها برای تبدیل الکل به اسید استیک اضافه می شوند. تولید سنتی سرکه سیب حدود یک ماه طول می کشد، اما امروزه برخی از تولید کنندگان به طرز چشمگیری سرعت این روند را افزایش داده اند به طوری که تولید آن در یک روز هم قابل انجام است.

محتویات سرکه سیب

سرکه سیبِ به دست آمده یا خریداری شده منبع غنی از اسید استیک، پروبیوتیک، منیزیم، پتاسیم و آنزیم های مفید گوارشی و ویتامین های گروه B و ویتامین D است که این مواد موجود در سرکه سیب موجب طراوت و شادابی سلول های بدن می شود. نکته: اگر مشکل معده یا مشکل خاص دیگری دارید، بهتر است قبل از تجربه یک ماهه سرکه سیب، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

آب کردن سریع شکم با سرکه سیب

شکم و پهلو باعث می شود اندام شما زیبا جلوه نکند. بخصوص وقتی لباس مجلسی و میهمانی به تن می کنید چربی و شکم خود را بیشتر نشان می دهد. ممکن است نزدیک مراسمی باشید که بخواهید در لباس اندام زیبا داشته باشید ولی داشتن شکم اذیتتان می کند.اگر از شکم خود ناراضی هستید و می خواهید آن را سریع آب کنید نگران نباشید، ما به شما معجونی معرفی می کنیم که شکم خود را سریع آب کنید.

لاغری با سرکه سیب در یک هفته

در حدود 70 سال پیش برای اولین بار کشف شد سرکه سیب تاثیر بسیاری در لاغری دارد. سرکه سیب می تواند با کاهش وزن بدن، شاخص توده بدنی و اندازه دور کمر در تناسب اندام نقش ایفا کند. افراد چاق بسیاری با نوشیدن روزانه دو قاشق سوپ خوری از سرکه سیب، توانسته اتد بعد از 12 هفته تا 2 کیلو گرم وزن کم کنند. یکی از دلایل انتخاب سرکه سیب برای لاغری، تاثیر آن بر میزان اشتها و چربی سوزی است. از سرکه سیب به عنوان تقویت کننده دستگاه گوارش و روده ها نیز یاد می شود.

لاغری با سرکه سیب :قبل از غذا سرکه سیب بخورید

مصرف ۱ تا ۲ قاشق چای خوری سرکه قبل از هر وعده غذایی: برخی از مصرف کنندگان ترجیح می دهند این میزان سرکه را در یک لیوان آب حل کرده و و یا با چای سرد بنوشند. این نیز راهکار خوبی است. حتی اگر عطر و طعم سرکه بیش از حد اذیت تان می کند می توانید ۱ تا ۲ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کرده و بعد مصرف کنید. سرکه سیب طعم ناخوشایندی دارد و به همین دلیل آن را باید قبل از غذا مصرف کرد زیرا بر روی میزان اشتها تاثیر می گذارد. در این رژیم باید قبل از وعده های غذایی نهار و شام، مقدار ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب مصرف شود. می توان آن را با آب مخلوط و میل کنید. سرکه سیب در کاهش اندازه دور کمر و چربی خون موثر بوده و همین امر باعث کاهش وزن بدن نیز می شود. مصرف مداوم سرکه سیب در طی روز در کاهش وزن موثر است به طوری که طی تحقیقاتی افرادی که طی ۳۰ ماه روزانه ۲ قاشق سوپ خوری سرکه سیب مصرف کرده بودند در حدود ۳ کیلو کاهش وزن داشتند. توجه داشته باشید اگر در روز به همان میزان که کالری می سوزانید همان قدر هم کالری مصرف کنید هرگز نمی توانید وزن تان را کم کنید در حالی که با خوردن سرکه اشتهای شما کم شده و کمتر غذا می خورید. در نتیجه میزان کالری کمتری دریافت می کنید. به این ترتیب وزن تان هم افزایش پیدا نکرده و به مرور با کمتر غذا خوردن و کاهش کالری دریافتی، چربی های اضافی بدن تان آب می شوند. با مصرف سرکه سیب می توانید تا حد زیادی از اشتهای کاذب خود پیشگیری نمایید. در صورتی که این کاهش اشتها را با ورزش و غذای سالم همراه کنید می توانید خیلی زود به نتیجه دلخواهتان برسید. 3 قاشق سرکه سیب را با 1 قاشق غذاخوری آب لیمو حل کنید. این ترکیب را هر روز صبح قبل از صبحانه به مدت 35 روز مصرف کنید. در حقیقت این نسخه برای کاهش 4 کیلو وزن بدن در مدت 35 روز است. این نسخه بسیار عجیب عمل می کند. مخصوصا اگر با رژیم باشد. بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود. در طول استفاده از این نسخه و حتی روش های دیگر لاغری حتما شکر را از رژیم غذایی خود حذف کنید و حداقل یک ساعت در روز ورزش نمایید. این نسخه توانایی آب کردن چربی های اضافی بدن با سرکه سیب را دارد چون حاوی اسید و آنتی اکسیدان است به علاوه این نسخه متابولیسم بدن را بالا می برد و به کاهش وزن کمک می کند.

فواید سرکه سیب

بعضی از خواص سیب بعد از تبدیل شدن آن به سرکه از بین می روند اما پتاسیم، بتاکاروتن و کلسیم از موادی هستند که طی تخمیر سیب به سرکه در آن باقی می مانند. یکی از فواید دارویی سرکه سیب ضد قارچ و ضد میکروب بودن آن است که در افزایش قدرت ایمنی بدن نقش زیادی دارد. سرکه سیب دارای آنزیم ها، ویتامین ها، پروبیوتیک ها و مواد معدنی است. سرکه سیب آنتی اکسیدان قوی است و در پیشگیری از بیماری های مزمن و بیماری هایی که سیستم دفاعی بدن را تحت تاثیر قرار می دهند کاربرد دارد. به دلیل وجود اسید استیک در سرکه سیب باعث افزایش جذب مواد معدنی موجود در غذا به بدن می شود. اسید استیک علاوه بر تاثیر روی جذب مواد غذایی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش اشتها نیز می شود.

مضرات سرکه سیب

سرکه سیب دارای مضراتی برای بدن نیز هست که عبارتند از :

  • مصرف طولانی مدت و بیش از حد سرکه سیب بر روی حس چشایی تاثیر می گذارد
  • ضعف عمومی بدن را در پی دارد
  • باعث کاهش آستانه تحمل بدن در برابر سرما می شود
  • مصرف سرکه سیب ممکن است بر روی قدرت بینایی تاثیر بگذارد
  • به وجود آمدن جوش های پوستی، ریزش مو و تغییر رنگ پوست از تاثیرات مخرب سرکه سیب بر روی پوست می باشد
  • سرکه سیب ممکن است سبب خستگی شود و بی حالی و افسردگی را نیز در پی داشته باشد
  • در مدت طولانی باعث آسیب دیدن معده و مری می شود و ممکن است زخم معده و زخم مری و سایر ناراحتی های گوارشی را در پی دارد
  • استفاده طولانی مدت از سرکه سیب باعث آسیب دیدن مینای دندان می شود
  • برای بافت های گلو و دهان خطرناک بوده و باعث آسیب دیدن آنها می شود

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان