لیزرتراپی مو چگونه عمل می‌کند؟

  چهارشنبه، 26 آذر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
لیزرتراپی مو چگونه عمل می‌کند؟
موهای شما دائم در حال رشد هستند. موهای قدیمی ریزش کرده و موهای جدید جای آن‌ها را می‌گیرند. ریزش مو یکی از نگرانی‌های بزرگ بسیاری از افراد است. با وجود اینکه ریزش مو به‌عنوان یک عارضه‌ی جدی پزشکی در نظر گرفته نشده و ممکن است دلایل متعددی هم داشته باشد، می‌تواند بسیار آسیب‌زا بوده و اعتمادبه‌نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد.

موهای شما دائم در حال رشد هستند. موهای قدیمی ریزش کرده و موهای جدید جای آن ها را می گیرند. ریزش مو یکی از نگرانی های بزرگ بسیاری از افراد است. با وجود اینکه ریزش مو به عنوان یک عارضه ی جدی پزشکی در نظر گرفته نشده و ممکن است دلایل متعددی هم داشته باشد، می تواند بسیار آسیب زا بوده و اعتمادبه نفس فرد را تحت تأثیر قرار دهد. افرادی که به ریزش موی شدید مبتلا هستند معمولاً با دقت به دنبال راهی برای متوقف کردن ریزش و رشد دوباره ی موهای خود هستند. تکنولوژی لیزر امروزه ازنظر مؤثر بودن برای رشد موها مورد مطالعه قرار گرفته است. لیزرتراپی یک روش انقلابی بدون جراحی هم برای خانم ها و هم برای آقایان است که از ریزش مو رنج می برند. با لیزرتراپی مو شما می توانید موهایی ضخیم تر، پرپشت تر، براق تر و سالم تر داشته باشید.

لیزرتراپی مو چگونه عمل می کند؟

انرژی اشعه ی لیزر با استفاده از اصول علمی بیوتراپی نوری عمل می کند. با تابش اشعه ی لیزر، سلول های هدف آن را جذب کرده و سپس شروع به بازسازی خود می کنند. اشعه ی لیزر در بافت های عمقی پوست سر نفوذ می کند و موجب تحریک جریان خون در پشت سر و همچنین تحریک متابولیسم سلولی برای سنتز پروتئین می شود. مطالعات بالینی نشان داده اند که فعالیت میان سلولی و درون سلولی موجب شکسته شدن DHT (هورمون دیهیدروتستوسترون که عامل ریزش مو است) می شود و در نتیجه ریزش مو ها متوقف می شود. برای آن که بتوانید عملکرد لیزر را به خوبی درک کنید، در ابتدا باید در مورد چگونگی رشد موها و جایگزینی آن ها و همچنین چرخه ی رشد موها اطلاع داشته باشید.

هرکدام از موهایی که در سر می رویند تا چند سال رشد می کنند و سپس می افتند. سپس ریشه ی مو تا چند هفته استراحت می کند و سپس مجددا موی جدیدی از ریشه شروع به رشد می کند. این چرخه در تمام طول عمر ما ادامه دارد. متاسفانه با بالا رفتن سن، تعداد موهای جدیدی که جایگزین موهای قبلی می شوند کم می شود و ضخامت و همچنین رنگ موها کمتر می شود و به همین دلیل به تدریج موها کم پشت می شوند و ممکن است قسمتی از سر دچار طاسی شود. بنابراین ریزش موها بخشی از چرخه ی طبیعی مو است و دلیل طاسی شما ریزش مو ها نیست، بلکه این موضوع است که موهای جدید جایگزین موهای قبلی نمی شوند.

لیزردرمانی موجب بازسازی ریشه های مو و تقویت آن ها می شود. این تاثیر لیزر موجب کاهش روند پیشروی ریزش و کم شدن موها شده و حتی در مواردی روند ریزش و کم پشت شدن مو ها را برعکس می کند و درواقع موجب پرپشت شدن و بازگشت موهای از دست رفته می شود. البته در صورتی که ریشه ی موها بمیرند، دیگر امکان بازیابی آن وجود ندارد، بنابراین هرچه قدر درمان را سریع تر شروع کنید، به نتایج بهتری می رسید.نور قرمز با تاثیرات درمانی موجب افزایش جریان خون در سر می شود و در نتیجه تعداد گلبول های قرمزی که اکسیژن تازه و مواد مغذی را به ریشه ی موها می رسانند افزایش پیدا می کند. نتیجه ی این کار آغاز چرخه ی بازسازی در سر و پاکسازی مواد زائد در اطراف ریشه ی مو است. در نتیجه ی این درمان لایه ی کورتکس در ساقه ی مو ضخیم تر شده و لایه ی کوتیکل بسته می شود که این امر موجب می شود موی سر بسیار نرم تر و سالم تر به نظر بیاید و درخشندگی بیشتری داشته باشد. استفاده از لیزرتراپی در کنار درمان KLS و تجویز داروهای خوراکی باعث می شود که لیزرتراپی نیز تاثیرات بهتری داشته باشد، چرا که لیزرتراپی مو موجب بسته شدن کوتیکل مو می شود. در صورتی که همزمان با لیزرتراپی مو از نرم کننده های مو استفاده کنید، موهای آسیب دیده، موخورده ها و موهای خشک به تدریج بهبود پیدا می کنند.

بهترین فرد برای این روش چه کسی است؟

  • مردان یا زنان دارای الگوهای ارثی طاسی
  • مردان یا زنانی که از داروهای ریزش مو استفاده می کنند.
  • مردان یا زنانی که قصد انجام جراحی کاشت مو دارند.
  • مردان یا زنانی که به دلیل شیمی درمانی یا پرتو درمانی دچار ریزش مو شده اند.

تمامی بیماران می بایست قبل از شروع درمان ارزیابی شوند. بررسی فولیکول های موی موجود و نرخ تولید فولیکول های جدید امر مهمی است زیرا این روش نمی تواند در جایی که فولیکولی وجود ندارد باعث رشد مو شود. اگر به اندازه کافی فولیکول وجود نداشته باشد بهترین گزینه کاشت مو خواهد بود. معمولاً افرادی که در ابتدای فرآیند ریزش مو قرار دارند به نتایج بهتری می رسند، البته این به این معنی نیست که این روش برای مراحل پیشرفته تر ریزش مو جواب نمی دهد.

درمان ریزش مو با لیزر چه عوارض احتمالی و خطرهایی دارد؟

درمان ریزش مو با لیزر کم توان حاصل سال ها تحقیق و توسعه بوده و با استانداردهای اروپا و مقررات سازمان غذا و داروی آمریکا در زمینه ایمنی مطابقت دارد.این روش بی خطر و بدون درد بوده و هیچگونه عوارض جانبی شناخته شده ای ندارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان