لیست غذاهای رژیمی و کم کالری

  سه شنبه، 30 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
لیست غذاهای رژیمی و کم کالری
شما هر ماده غذایی که کالری کمتری دارد را می‌توانید استفاده کنید اما در انتخاب مواد غذایی کم کالری بهتر است غذاهایی که حاوی مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند را مصرف کنید. این مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا زمان طولانی‌تری احساس سیری کنید اما انرژی بیشتری داشته باشید.

کاهش کالری دریافتی می تواند موجب کاهش وزن شود. البته ارزش تغذیه ای غذاهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. ممکن است غذایی کالری کمی داشته باشد، ولی سرشار از مواد مغذی باشد. اگر بخواهید کالری دریافتی تان را کاهش دهید، خیلی مهم است که غذاهای کم کالری، ولی مغذی را انتخاب کنید. این غذاها می توانند بهتر شما را سیر کنند و کالری دریافتی تان را کاهش دهند. در این مطلب بهترین غذاهای رژیمی و کم کالری را معرفی کرده ایم که می توانید در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

تصویر

میوه های کم کالری

1. هویج

مقدار مصرف: یک عدد هویج

همانطور که می دانید مصرف سبزیجات خام یک رژیم غذایی هوشمندانه است اما همیشه مصرف خام مواد ممکن نیست. هویج بسیار کم کالری است و یک عدد هویج خام متوسط تقریبا ۲ گرم فیبر دارد.

2. آناناس

مقدار مصرف: یک برش

آناناس حاوی مقدار مناسبی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و آنزیم های مختلف است که آن را به یک ضد التهاب قوی تبدیل کرده است. شما می توانید یک دوم پیمانه از آن را در هفته مصرف کنید.

3. آلو

مقدار مصرف: یک عدد آلو

آلوها حاوی ترکیباتی هستند که می توانند در سلول ها به خوبی کار کند و از بروز بیماری ها و پیری زودرس پیشگیری نمایند. این مواد همچنین خاصیت ضد چاقی و ضد دیابتی دارد. آلو تنها ۲۷ کالری دارد پس می توانید از آن به مقدار مناسب استفاده کنید.

4. طالبی

مقدار مصرف: یک هشتم طالبی

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان ها است و همین امر موجب شده که بهترین ماده غذایی برای مبارزه با بیماری های مختلف باشد. طالبی حاوی ویتامین ها ومواد معدنی مختلفی است که می تواند از بروز مشکلات چشمی جلوگیری کند.

5. زرد آلو

مقدار مصرف: یک عدد

زردآلوهای خوشمزه و آب دار میوه ی تابستانی بی نظیری است، به خصوص اگر بخواهید کاهش وزن داشته باشید. بنابراین نباید از قرار گرفتن آن در این لیست شگفت زده شوید.

6. توت فرنگی

مقدار مصرف: یک عدد توت فرنگی

توت فرنگی دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. بر اساس تحقیقات انجام شده، مصرف این میوه ی تابستانی می تواند در پیشگیری از بیماری های قلبی و دیابت مفید باشد. شما می توانید از توت فرنگی به عنوان پایه و اساس اسموتی ها استفاده کنید. این میوه مزه و طعم بسیار خوبی به اسموتی می بخشد در حالیکه کالری بسیار اندکی دارد.

تصویر

سبزیجات کم کالری

1. شاهی

شاهی از سبزیجات سبز رنگ و تند و بسیار مغذی است. شاهی از کم کالری ترین سبزیجات است که حاوی میزان بالایی از ویتامین آ، سی و کا است.

کالری شاهی: هر ۳۶ گرم شاهی ۴ کالری دارد.

2. خیار

خیار از مواد خوراکی کم کالری و سرشار از آب است. همچنین خیار حاوی مقدار خوبی از ویتامین K1 و چندین ترکیب گیاهی دیگر است.

کالری خیار: هر ۳۰۰ گرم خیار ۴۵ کالری دارد.

3. تربچه

تربچه از خانواده سبزیجات چلیپایی با طعمی تند و کم کالری است. تربچه حاوی ویتامین سی و مقدار کمی از فولیک اسید است.

کالری تربچه: هر ۶ گرم تربچه ۱ کالری دارد.

4. کرفس

یکی دیگر از کم کالری ترین سبزیجات باید کرفس را نام برد که سرشار از ویتامین K1 و ترکیبات گیاهی است که خاصیت ضد التهابی دارد.

کالری کرفس: هر ۳۸ گرم کرفس ۶ کالری دارد.

5. کلم

کلم یکی از مغذی ترین سبزیجات است. تنها با خوردن ۱ فنجان کلم بیشتر از ۱۰۰ درصد از نیاز بدن به ویتامین های آ، سی و کا ۱ را تامین می کنید.

در حقیقت ۱ فنجان کلم حاوی ۷ برابر از نیاز شما به ویتامین کا است. ویتامین کا برای لخته شدن خون بسیار ضروری است.

کالری کلم: هر ۶۸ گرم کلم ۱۴ کالری دارد.

6. اسفناج

اسفناج سرشار از اسید فولیک، منگنز و ویتامین های آ، سی و کا ۱ است. همچنین اسفناج غنی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید و کاروتنوئیدها است که با سرطان ها مبارزه می کند.

با استفاده از اسفناج و دیگر سبزیجات کم کالری می توانید یک سالاد خوشمزه آماده کنید و برای زمان طولانی تری احساس سیری داشته باشید.

کالری اسفناج: هر ۳۰ گرم اسفناج ۷ کالری دارد.

7. فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای از غذاهای کم کالری و مغذی است. این فلفل سرشار از فیبر، ویتامین سی و کاروتنوئیدها است. کاروتنوئید خاصیت مبارزه با سرطان دارد که به بهبود سلامت چشمان شما کمک می کند.

کالری فلفل دلمه ای: هر ۱۱۹ گرم فلفل دلمه ای ۳۷ کالری دارد.

8. قارچ

قارچ ها اینکه از سبزیجات نیستند اما در دسته سبزیجات قرار می گیرند. قارچ ها حاوی ویتامین های گروه ب و مقدار خوبی از پتاسیم و سلنیوم هستند.

قارچ خوراکی یک غذای کم کالری است که به تقویت سیستم ایمنی، کاهش التهاب و پایین آوردن خطر سرطان ها کمک می کنند.

کالری قارچ: هر ۶۸ گرم قارچ ۱۵ کالری دارد.

تصویر

غذاهای با کالری کم

اگر بخواهید در رژیم لاغری از غذاهای کم کالری استفاده کنید، در ادامه چند غذای ساده اما خوشمزه را معرفی کرده ایم. کالری این غذاها به مقدار هر 100 گرم است.

  • عدس پخته بدون روغن؛ 116 کالری
  • لوبیا چیتی پخته؛ 143 کالری
  • لوبیا چشم بلبلی پخته؛ 116 کالری
  • قارچ سوخاری؛ 23 کالری
  • میگو پخته شده؛ 98 کالری
  • تن ماهی: 100 کالری
  • مرغ سرخ شده: 112 کالری
  • آش شلغم: 78 کالری
  • آش عدس: 132
  • آش جو: 130 کالری
  • سوپ سبزیجات: 30 کالری
  • کدو خورشتی: 28 گرم


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (179 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!