ماسک های خانگی بابونه برای داشتن پوستی سالم

  چهارشنبه، 20 فروردین 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
ماسک های خانگی بابونه برای داشتن پوستی سالم
روغن بابونه (به انگلیسی : chamomile oil) یکی از انواع روغن های ضروری است که از گل بابونه زرد رومی و آلمانی به دست می آید.در انتهای این مقاله با روش های درست کردن روغن و ماسک گل بابونه در منزل آشنا خواهید شد.

پس از پاک کردن پوست، عملی که بسیار با اهمیت بوده و نیز مطبوع است، استفاده از لوسیون های طراوت بخش است.پوست شما از هر نوع که باشد نرمال، خشک، چرب نیاز به استفاده از لوسیون دارد تا بدین ترتیب طراوت یابد. از انواع لوسیون های الکل دار می توان در پوست های چرب که بی لطافت بوده و تمایل به جوش دارند استفاده کرد. در پوست های حساس و خشک و خیلی نازک که علایم پیری زودرس در آن نمایان است و مویرگ های زیر آن به وضوح قابل مشاهده می باشد، استفاده از مواد حاوی الکل به شدت ضرر داشته و باید از لوسیون هایی استفاده کرد که به جای الکل در ساخت آن عصاره ارزشمند گیاهی به کار برده شده است.

به شما طرز تهیه یک نوع لوسیون بدون الکل را آموزش می دهیم.

  • مواد لازم:
  • گل بابونه 20 گرم
  • آب 200میلی گرم
  • گلاب 30میلی گرم
  • آب لیموترش تازه 20میلی گرم

طرز تهیه :

گل های بابونه را به مدت 3 دقیقه در آب بجوشانید. در ظرف را گذشته و بگذارید سرد شود. از صافی ظریف با فشار عبور دهید. گلاب و آب لیمو را به آن افزوده و بعد از مخلوط کردن در شیشه قهوه ای رنگی بریزند.صدها سال است که تأثیر مرطوب کنندگی گیاه بابونه به اثبات رسیده است. این گیاه موجب درمان و تمیزی پوست نیز می گردد. استفاده از گل بابونه در پوست های بسیار حساس و پوست هایی که تحت فشار عصبی، مستعد داشتن لکه های قرمز هستند توصیه می شود.

ماسک صورت بلغورجو دوسر و بابونه:

بلغور جو دوسر به دلیل داشتن سالیسیلیک اسید خاصیت پوسته پوسته شدن دارد و عسل به از بین بردن سلول های مرده پوست کمک می کند در حالی که قند مثل لایه بردار قوی تر عمل می کند.

مواد لازم:

  • نصف فنجان جو (فرآوری شده)
  • یک قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 1 قاشق سوپ خوری عسل
  • 2 قاشق سوپ خوری شکر سفید (اختیاری)
  • یک چهارم فنجان چای بابونه ( دم کشیده )

دستورالعمل:

با دم کردن یک فنجان چای بابونه شروع و داخل کاسه، جو دوسر، جوش شیرین و عسل را اضافه کنید سپس2 قاشق سوپ خوری چای بابونه را به مواد بی افزایید. اگر مخلوط بیش از حد خشک است، کمی چای به آن اضافه کنید تا زمانی که به ثبات مطلوب برسد. حالا شکر سفید (اختیاری) را به خوبی مخلوط کنید و روی صورت بزنید، بعد از5 دقیقه صورت خود را بشویید این کار را در حمام انجام دهید چون این فرآیند کثیفی دارد.

ماسک صورت روغن زیتون و بابونه:

دومین ماسک صورت بابونه، ماسک روغن زیتون بابونه است. بابونه به تسکین پوست، قند سفید به از بین بردن سلول های پوست مرده و روغن زیتون به مرطوب کردن پوست شما کمک می کند.

مواد لازم:

  • یک چهارم فنجان روغن زیتون
  • نصف فنجان شکر سفید
  • 1 عدد چای کیسه ای بابونه

دستورالعمل:

ابتدا محتویات چای کیسه ای را داخل کاسه خالی کرده و شکر سفید، روغن زیتون را به آن اضافه و خوب ترکیب کنید مواد را داخل یک ظرف محفوظ از هوا نگه دارید، سپس صورت را با آب گرم بشوئید و مواد را بصورت دورانی روی صورت خود بمالید فقط دقت کنید مناطق حساس اطراف چشم را نزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند. بعد صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید.

ماسک صورت بادام و بابونه:

ماسک بادام و بابونه به سفیدی و شفافیت پوست کمک می کند.

مواد لازم:

  • چای بابونه (1 عدد چای کیسه ای)
  • 1 قاشق سوپ خوری بلغور جو دو سر (پودر)
  • 2 قاشق سوپ خوری عسل
  • 2 - 3 قطره روغن بادام

دستورالعمل:

محتویات چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه ای خالی کرده و عسل، بلغور جو دو سر، روغن بادام را به خوبی با آن مخلوط کنید و با انگشت این ماسک را به صورت دورانی روی صورت بزنید. هنگامی که ماسک اعمال شد، اجازه دهید 10 تا 20 دقیقه بماند، سپس صورت را با استفاده از آب سرد بشوئید و خشک کنید.

ماسک صورت روغن نارگیل و بابونه:

مواد لازم:

  • چای کیسه ای بابونه
  • روغن نارگیل

دستورالعمل:

بهتر است از روغن نارگیل خام برای این ماسک صورت استفاده کنید. محتوای چای کیسه ای بابونه را داخل کاسه خالی کرده و دو قاشق سوپ خوری روغن نارگیل خام را به خوبی با آن مخلوط کنید می توانید مخلوط را با نوک انگشتان روی صورت و گردن خود بمالید و بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب ولرم بشوئید.

ماسک صورت موز و بابونه:

موز رسیده ای را پوست کنده و نیمی از موز را به خوبی با یک قاشق سوپ خوری عسل مخلوط کنید. قبل از اینها یک فنجان چای بابونه دم کنید و دو قاشق سوپ خوری از آن را به مخلوط موز و عسل اضافه کنید تا خمیری شود. سپس این مخلوط را روی پوست خود با نوک انگشتان بمالید و بعد از10 دقیقه با آب سرد بشویید.

ماسک صورت شیر و بابونه:

مواد لازم:

  • چای بابونه
  • شیر
  • زردچوبه

این دستور ماسکی عالی برای پاکسازی صورت است. به سادگی یک فنجان چای بابونه درست کنید و دو قاشق سوپ خوری چای و یک قاشق سوپ خوری شیر و مقداری از زردچوبه را داخل کاسه اضافه وخوب مخلوط کنید از مخلوط برای ماساژ دادن روی صورت و گردن خود استفاده کنید و بعد از 5 دقیقه با آب ولرم بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (116 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (79 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان