ماسک های خانگی ضد شل شدگی پوست

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
ماسک های خانگی ضد شل شدگی پوست
 افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست صورت می شوند که این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند. برای درمان چروک صورت می توان از ماسک های صورت که به طور طبیعی در منزل تهیه می شوند استفاده کرد.

افسردگی، اضطراب و استرس موجب ایجاد تغییراتی در پوست صورت می شوند که این عوامل لک ها و چروک های ناخواسته ای در صورت شما ایجاد می کنند. برای درمان چروک صورت می توان از ماسک های صورت که به طور طبیعی در منزل تهیه می شوند استفاده کرد.قبل از استفاده از ماسک، ابتدا پوست خود را کاملاً تمیز نمایید، همه مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید. در این بخش طرز تهیه ماسک صورت از مواد خیلی ساده ای که در دسترس قرار دارند را آموزش خواهیم داد.همزمان با افزایش سن، پوست ما نازک تر، ضعیف تر و خشک تر می شود زیرا آب و کلاژن خود را از دست می دهد. در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست کاهش یافته و علائم پیری مانند خطوط ظریف، چین و چروک ها و … ظاهر می شوند. از این رو می توان گفت که چین و چروک ها مسئله حاد و جدی نیستند بلکه فقط بخشی از فرآیند طبیعی پیر شدن می باشند. با این حال عوامل دیگری وجود دارند که سرعت روند پیری را افزایش داده و در نتیجه باعث ایجاد شیارهای دائمی در زیر سطح پوست در سنین کمتر می شوند. قبل از اینکه به معرفی ماسک ضد چروک بپردازیم، برخی از این عوامل که احتمال زودتر ظاهر شدن چین و چروک های صورت را افزایش می دهند در پایین آمده اند:

۱) روند افزایش سن

۲) قرار گرفتن در معرض نور خورشید ( اشعه های UV)

۳) عوامل محیطی ( شرایط آب و هوایی سخت و آلودگی)

۴) ژنتیک

۵) استرس زیاد

۶) رژیم غذایی ضعیف

۷) سبک زندگی ناسالم

۸) سیگار کشیدن و نوشیدن الکل بیش از حد

۹) تکرار مداوم حالت های مختلف صورت (اخم کردن، ریز کردن چشم ها، لبخند زدن)

۱۰) استفاده بیش از حد از لوازم آرایش

ماسک های خانگی ضد شل شدگی پوست:

1 – ماسک سفیده تخم مرغ و عسل

1 عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ باعث سفت شدن پوست می گردد )
مقداری عسل ( عسل موجب رطوبت رسانی پوست می شود )
4 قطره روغن رازیانه ( این روغن موجب صاف شدن چین و چروک می گردد و حالت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد و باعث سفت شدن پوست می شود )
4 قطره اسانس صندل ( این اسانس، بافت همبند را تقویت می کند و بدین طریق باعث بهبود گردش خون در پوست می گردد )

طرز تهیه و استفاده از ماسک :
ابتدا پوست خود را کاملا تمیز نمایید.همه مواد را بخوبی با هم ترکیب کنید و سپس آن ماسک را روی پوست خود قرار دهید.پس از 20 دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید. این ماسک را می توانید برای پوست گردن، ساعد و دست نیز استفاده نمایید.

2 – ماسک تخم مرغ، عسل و ماست
1 قاشق غذاخوری عسل :عسل موجب ایجاد و حفظ رطوبت پوست می گردد.
1 عدد تخم مرغ :تخم مرغ مانع ایجاد چین و چروک پوست شده و آن را تغذیه می کند.
1/2 قاشق چایخوری روغن دانه گل گاو زبان :این روغن باعث صاف شدن چین و چروک پوست می شود.
1 قاشق غذاخوری ماست ساده بدون هیچگونه طعم و افزودنی خاص :ماست، پوست را پاکسازی، نرم و هیدراته می سازد.
4 قطره روغن هویج :این روغن با پیری زودرس مقابله می کند.

طرز تهیه و استفاده از ماسک :
مانند ماسک سفیده تخم مرغ، ابتدا پوست خود را تمیز کنید.مواد را بخوبی با هم ترکیب کرده و به مدت 20 دقیقه آن را روی پوست خود قرار دهید.در آخر، با آب ولرم پوست خود را بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان