مواد غذایی لازم برای از بین بردن چین و چروک صورت

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
مواد غذایی لازم برای از بین بردن چین و چروک صورت
داشتن پوستی سالم و با نشاط تنها در گرو استفاده از کرم‌ها، لوسیون‌ها و ماسک‌های گرانقیمت، خارجی و رنگارنگ نیست.

داشتن پوستی سالم و با نشاط تنها در گرو استفاده از کرم ها، لوسیون ها و ماسک های گرانقیمت، خارجی و رنگارنگ نیست. در طبیعت گیاهان دارویی، دانه های روغنی و میوه های متنوعی وجود دارد که تاثیر خواص درمانی و شفابخش آن ها در درمان و پیشگیری از ابتلا به بیماری ها و عارضه های پوستی نه تنها بر درمانگران طب سنتی در سراسر جهان، بلکه برای متخصصان پوست و پزشکان طب مدرن نیز آشکار شده است.

به گونه ای که امروز بسیاری از داروسازان در طب مدرن از گیاهان دارویی، دانه های روغنی و مواد معدنی برای تهیه انواع کرم ها، لوسیون ها و مواد بهداشتی و آرایشی استفاده می کنند. اگر چه استفاده از این مواد بهداشتی و آرایشی با منشاء گیاهی در مقایسه با محصولات شیمیایی مفیدتر است، اما درمانگران طب سنتی همچنان نسخه های طبیعی خود را که از ترکیب موادطبیعی و گیاهان دارویی تهیه می شود به مراجعه کنندگان خود توصیه می کند. آنچه می خوانید طبیعی ترین نسخه های عطارباشی برای پیشگیری از بروز چین و چروک است.

سلول ها و بافت های خشک را ترمیم کنید

اگر فرد اخمالویی هستید یا زیاد می خندید حتما خط اخم یا لبخندتان روی پیشانی یا اطراف لب ها و چشم ظاهر شده است. برخی از ما اخم می کنیم، برخی به هنگام شادی چشم ها را به هم می فشریم، برخی عضلات صورت را منقبض می کنیم و همه این ها تاثیر زیادی در بروز چین و چروک در پوست صورت دارد. به اعتقاد درمانگران سنتی یکی از بهترین شیوه های مبارزه با بروز چین و چروک های ناشی از شادی و غم در زندگی استفاده از حمام های گیاهی است.

این حمام ها با تاثیر گذاشتن بر اعصاب بدن و ریلکس کردن آن ها و همین طور با آبرسانی دقیق به سلول های پوست کمک می کنند تا از میزان آسیب وارد شده به سلول های پوستی به مرور کم شود. از این رو درمانگران طب سنتی حمام کردن با عصاره یا اسانس گیاهان دارویی مانند عصاره گل رز، عصاره اسطوخودوس، عصاره بادام شیرین، عصاره گل پامچال و عصاره لیمو یا روغن آواکادو را یک بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه به مراجعان خود توصیه می کنند. این حمام موجب ترمیم بافت های خشک و سلول های آسیب دیده می شود.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با هسته انگور

اگر به دنبال یک درمان قوی برای پیشگیری از پیری پوست و بروز چین و چروک هستید به سراغ هسته انگور بروید که به صورت عصاره یا روغن موجود است. همچنین توصیه می کنیم هنگام میل کردن انگور هسته های آن را دور نریخته و بجوید.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با زردچوبه

زردچوبه یک ادویه با خاصیت درمانی فوق العاده است که خواص ضدالتهابی، مسکنی و ضدسرطانی دارد. توصیه می شود که روزانه حداقل از یکی از مواد غذایی ذکر شده استفاده کنید. می توانید هر روز از یک تا دو مورد اشاره شده مصرف کرده و آن ها را جایگزین هم کنید.

مواد غذایی سبزرنگ برای از بین بردن چین و چروک صورت

یکی دیگر از روش های مناسب برای بهبود عملکرد کبد و کمک به کم رنگ شدن چین و چروک انتخاب مواد غذایی سبزرنگ است. رنگ سبز نشان دهنده وجود میزان زیادی کلروفیل است. این ماده مغذی پاکسازی کننده قوی است و سموم بدن را جذب می کند. علاوه بر مواد غذایی تلخ مزه ای که اشاره شد اسفناج، کلم راکت، جلبک اسپرولینا، سیب سبز، برگ خردل و گیاه شیکوره نیز تأثیر زیادی در کاهش چین و چروک دور چشم ها دارد.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با روغن زیتون و لیموترش

این دو ماده غذایی درمانگر با وجود اینکه تلخ نیستند اما تأثیر زیادی در بهبود عملکرد کبد و کیسه صفرا دارند. به طوری که به مرور سنگ ها و ذرات صفراوی که در بدن اکثر افراد وجود دارد را از بین می برند. برای اینکه به طور موثر از خواص این دو ماده غذایی استفاده کنید آن ها را به صورت ناشتا و روش زیر مصرف کنید:

آب لیموترش را در یک قاشق غذاخوری بچکانید و همان را سر بکشید.

سپس بلافاصله یک قاشق روغن زیتون بکر بخورید.نیم ساعت صبر کرده و سپس صبحانه تان را میل کنید. این کار را به مدت یک تا دو هفته هر روز تکرار کنید. البته اگر مشکل معده داشته باشید حواستان به مصرف لیموترش باشد.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با گیاه خارمریم

گیاه خار مریم جزو گیاهان مفید بوده و خواص درمانی دارد. این گیاه برای کبد مفید است و در نتیجه در برطرف شدن چین و چروک دور چشم نیز موثر عمل می کند. این گیاه حاوی ترکیب فعالی به نام «سیلی مارین» است که در تحریک سنتز پروتئین های واقع در بدن نقش دارد. این خاصیت باعث بهبود عملکرد ارگان های بدن در احیا و تجدید سلول های آسیب دیده می شود. البته گفتنی است که سیلی مارین قادر به احیای سلول های بدخیم نیست. اگر از بیماری های کبدی رنج نمی برید می توانید قبل از خواب از دم کرده گیاه خار مریم استفاده کنید.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با آب سیب

آب سیب طبیعی و خانگی مکمل کرم های دور چشمتان خواهد بود. این آب میوه طبیعی به دلیل دارا بودن اسید مالیک برای کبد مناسب است. بهترین زمان برای نوشیدن آب سیب اواسط روز یا بعد از ظهر است.

از بین بردن چین و چروک دور چشم با چربی های سالم

برای تغذیه پوستتان و پیشگیری از بروز چین و چروک نباید از مرطوب کردن و تغذیه درونی پوست غافل شوید. برای این کار علاوه بر اینکه باید خارج از وعده های غذایی به میزان کافی آب بنوشید لازم است که به طور منظم مواد غذایی سرشار از چربی های خوب نیز میل کنید. روغن های گیاهی مانند روغن کنجد، روغن تخم کتان؛ روغن زیتون و روغن نارگیل، آجیل ها و دانه ها، آووکادو، کره و زرده تخم مرغ حاوی چربی های سالم و مفید برای پوست هستند و چین و چروک دور چشمتان را کمتر می کنند.

نوشیدن آب

نوشیدن آب راحت ترین و موثرترین روش درمانی برای رفع چین و چروک پوست می باشد. نوشیدن آب سبب هیدراته شدن بدن می شود و سطح رطوبت پوست را حفظ می کند. زمانی که بدن شما آب از دست بدهد، پوست پیرتر به نظر می رسد. همیشه سعی کنید از آب تصفیه شده و خالص استفاده کنید زیرا آب تصفیه نشده به سبب داشتن مواد شیمیایی می تواند در گذر زمان سبب آسیب پوست شما گردد.

چقدر آب بنوشیم؟

روزانه حداقل دولیتر آب تصفیه شده مصرف کنید. در ابتدای صبح برای شروع فعالیت بدنی خود یک لیوان آب بنوشید و در طول روز حتما یک بطری آب همراه خود داشته باشید. همچنین از مصرف نوشیدنی های الکلی و گاز دار بپرهیزید.

از قرار گرفتن در معرض آفتاب بپرهیزید

براساس پژوهش های دانشمندان و گرم شدن تدریجی زمین، قرار گرفتن در معرض نور خورشید بیش از هر عامل دیگری (حتی وراثت) می تواند بر روی پوست شما چین و چروک ایجاد نماید. اگر می خواهید پوست صورت تان همچنان جوان و شاداب باقی بماند از قرار گرفتن در معرض اشعه ی خورشید خودداری کرده و روزهایی که قرار است بیش از اندازه در فضای باز قرار بگیرید، حتماً از کرم های ضدآفتاب استفاده نمایید. اگر هر قسمت از پوست شما دچار آفتاب سوختگی شد، روی نقطه ی مورد نظر ژل آلوئه ورا استعمال نمایید.

استفاده از کرم ضدآفتاب و ضد لک با SPF (فاکتور محافظت در برابر خورشید) بالای 30، از ابتلا به سرطان پوست جلوگیری می کند. تحقیقات نشان می دهد استفاده از ضدآفتاب، علائم پیری را به تأخیر می اندازد. استفاده روزانه از کرم ضدآفتاب مناسب و مرطوب کننده خوب، در بلندمدت روی سلامت پوست شما تأثیر می گذارد.

همچنین اشعه فرابنفش خورشید، علت اصلی بروز چین و چروک صورت، گردن، بازو و دست های شماست. اگرچه نمی توان به طور کلی از قرار گرفتن در معرض اشعه فرابنفش خورشید اجتناب کرد اما می توانید میزان مواجهه پوست خود با نور خورشید را کاهش دهید.

برای مثال، هنگامی که از منزل خارج می شوید از کلاه های لبه دار استفاده کنید تا از صورت شما در مقابل خورشید محافظت کند یا شلوارهای بلند و لباس های آستین بلند بپوشید. با انجام این کارها باز هم نور خورشید جذب پوست شما می شود اما به بروز چین و چروک منجر نخواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...