مواد غذایی موثر بر زیبایی کدامند؟

  شنبه، 02 مرداد 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
مواد غذایی موثر بر زیبایی کدامند؟
هدف از تغذیه درست رساندن بدن به حداکثر سلامت ممکن است اما اگر کنار آن زیبا هم شویم کسی اعتراض نخواهد داشت. خانم‌ها مبالغ هنگفتی را برای زیباتر شدن هزینه می‌کنند اما شاید باور نکنید مواد غذایی نظیر اسفناج، خشکبار، کرفس و حتی گوجه ‌فرنگی لوازم آرایش ارزانی هستند که می‌توانند شما را زیباتر کنند.

همان طور که می گویند شما همان چیزی هستید که میل می کنید درست غذا خوردن به حفظ یک زندگی سالم و در عین حال حفظ چهره ای سالم کمک می کند .وقتی احساس خوبی در مورد چیز هایی که میل میکنید دارید و زمانی که موادی که مصرف می کنید برای شما مفید است . این شانس را دارید که از چهره ای که می خواهید بر خوردار باشید در اینجا چند ماده غذایی که نه تنها به شما کمک میکند احساس خوبی داشته باشید بلکه کمک می کند چهره ای فوق العاده نیز داشته باشید معرفی می شود:

آب

نوشیدن مقادیر کافی آب در هر روز به پوست کمک می کند که ظاهری صاف نرم انعطاف پذیر و جوان تر داشته باشید. وقتی بدن را هیدراته(دارای آب) نگه میدارید ظاهر کلی شما از نظر بافت پوست مو ناخن ها بهبود می یابد. اگر احساس رم می کنید ممکن است به دلیل افزایش میزان سدیم بدن شما باشد. افزایش دریافت آب به خروج سدیم از بدن کمک می کند.

چای سبز

چای سبز غنی از آنتی اکسیدان ها است. همچنین نشان داده شده است که مسبب کاهش سطح کلسترول تقویت عملکرد ایمنی و کاهش ریسک ابتلا به برخی از انواع سرطان ها می شود.با مصرف چای سبز شما متوجه کاهش وزن خود می شوید . در حالی که از کافئین دریافتی خود نیز احساس رضایت می کنید.

سویا

پروتئین های سویا غنی از آمینو اسید ها ویتامینE و بسیاری از آنتی اکسیدان ها هستند. این موارد موجب می شوند که پوست مرطوب و بدون چروک باقی بماند.

اواکادو

آواکادو منبع غنی بیوتین است که برای زیبایی و شادابی پوست و مو یکی از مهم ترین مواد است.

ماهی

ماهی های آبهای آزاد به خصوص ماهی سالمون به دلیل دارا بودن امگا 3 برای سلامت و زیبایی پوست و مو یک اصل مهم محسوب می شوند.

تخم مرغ

تخم مرغ حاوی مقدار قابل توجهی پروتدین و آهن است که همانطور که در مطالب قبلی خواندید آهن یکی از مواد مورد نیاز برای سلامت و زیبایی پوست و مو است.

انار

باز هم از خواص بینظیر انار این میوه ی پرخاصیت بشنوید که برای مراقبت از جوانی و زیبایی پوست در کشورهای اروپایی به طور گسترده مصرف می شود.

کاکائو

کاکائو با دارا بودن مقادیر بسیار بالایی از 2 آنتی اکسیدان مهم (اپی کاتچین و کاتچین) از پوست در برابر صدمات آفتاب محافظت نموده، جریان خون در بافت پوست را بهبود بخشیده، به آب رسانی پوست کمک کرده و موجب نرمی پوست می شود.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به دلیل داشتن لیکوپن قرمزرنگ است. این ماده باعث می شود پوست انسان از یک حدی قرمزتر نشود. به صورت علمی به اثبات رسیده که این ماده از پوست در برابر آفتاب محافظت می کند. پس به جای استفاده از کرم های ضدآفتاب می توان مقدار بیشتری گوجه فرنگی خورد که حتی برای از بین بردن چین و چروک های پوست هم بسیار مفید است.

اسفناج

اسفناج نه تنها سیستم دفاعی بدن را بالاتر می برد بلکه باعث درخشش چهره شما هم می شود. اسفناج ماده ای به نام لوتئین دارد. آنتی اکسیدانی که نورهای مضر برای چشم را به خود جذب کرده و از آسیب دیدن سلول های چشمی جلوگیری می کند. چشم هرچقدر سالم تر باشد درخشش بیشتری دارد.

آب انگور قرمز و شکلات تلخ

این دو ماده غذایی هر دو ترکیبی به نام پلی فنول دارند. تحقیقات نشان داده این ترکیب برای طولانی تر کردن عمر سلول های پوست بسیار مفید است. برای داشتن پوستی صاف و سالم بهتر است آب انگور قرمز و شکلات تلخ بخورید البته مراقب استفاده بیش از حد آنها هم باشید.

کرفس

می دانستید کرفس انسان ها را خندان تر می کند؟ جویدن کرفس لثه ها را ماساژ می دهد و بین دندان ها را تمیز و آنها را درخشان تر می کند.

خشکبار

بادام زمینی خواص سبزیجات-خواص میوه ها سبزیجات و سلامت – کاملی از سلنیوم است. ماده عالی که برای سلامت و شادابی موها بسیار مفید است. گردو هم اسیدهای مفیدی دارد که موها را خوش حالت تر و درخشان تر می کند. خوردن خشکبار زیاد می تواند سبب چاقی شود ولی فقط کافی است روزی ۲ عدد بادام زمینی بخورید تا مواد عالی مورد نیاز را به بدن و موهایتان برسانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (645 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (84 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (47 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (34 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (25 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
جدیدترین عکس المیرا دهقانی، یاسمن سریال "لحظه گرگ و میش"، و همسر جوان و قد‌بلندش/ ماشالله چقدر به هم میان این دو نفر! چه حلقه‌های شیک و قشنگی👌
(تصاویر) نگاهی به مانتوهای خنک و تابستانی هدیه تهرانی/ ستاره ی همیشه محبوب سینمای ایران، همیشه ساده، همیشه برازنده
سفیر اسبق ایران در لیبی: شاید زمینه بهتری برای بهبود روابط ایران و مصر فراهم شود
پشت پرده بحران کمبود دارو / پزشکیان برای عبور از بحران کمبود دارو چه راهی دارد؟
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!