رژیم تخم مرغ چیست؟

  شنبه، 02 مرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
رژیم تخم مرغ چیست؟
امروزه چاقی و عوارض اضافه وزن، یکی از معضلات افراد در جوامع مختلف است.به همین دلیل ضرورت پیدایش انواع رژیم احساس شده است. در نتیجه بسیاری از انواع رژیم، مثل رژیم تخم مرغ ایجاد شده‌اند تا به افراد مختلف برای کاهش وزن و تناسب اندام کمک کنند.اما آیا بدون عوارض هستند؟

رژیم تخم مرغ ؛ تخم مرغ یکی از سالمترین غذاها برای استفاده است که سرشار از پروتئین با کیفیت، چربی های سالم و بسیاری از ویتامین ها و مواد مغذی ضروری است. تخم مرغ چند خاصیت منحصر به فرد نیز دارد که به عنوان غذایی مناسب برای کاهش وزن انتخاب می شود. در این مقاله می خواهیم درباره اینکه چرا تخم مرغ غذایی فوق العاده برای وزن کم کردن است، توضیح دهیم.

رژیم تخم مرغ برای کاهش وزن موثر است؟

تخم مرغ از جمله مواد غذایی به شمار می رود که به تنهایی به عنوان یک غذای کامل و پر خاصیت می توان از آن استفاده کرد. البته جزء اصلی برای تهیه برخی از غذاها مانند انواع کوکو نیز به شمار می رود. این موضوع به دلیل وجود انواع ویتامین ها و مواد معدنی در این ماده غذایی در دسترس است.تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بالا تیتر اخبار مربوط به کاهش وزن قرار گرفته است، به همین دلیل است که افراد فقط در پی بهره بری از فواید لاغر کننده و عضله سازی آن هستند و از خواص تغذیه ای دیگر آن بی خبر هستند.

فواید تخم مرغ برای رژیم های لاغری

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی از مواد مغذی، ویتامین ها و پروتئین به شمار می رود. از آنجایی که تخم مرغ می تواند به عنوان یک غذای کامل و سالم باشد، در حین رژیم فرد کمتر احساس گرسنگی خواهد داشت.تخم مرغ در رژیم غذایی نقش بسیار مهی دارد. به عنوان یک ماده غذایی است که می تواند تمام نیازهای بدن را به غیر از ویتامین C تامین کند. اما با این حال نباید به عنوان تنها ماده غذایی مصرفی در رژیم غذایی باشد. در ادامه فواید مصرف تخم مرغ در رژیم لاغری را بیان خواهیم کرد.

1. حفظ سلامت پوست و مو

یکی از مهمترین تاثیراتی که از این ماده غذایی می توان عنوان کرد، حفظ سلامت پوست و مو است. زیرا حاوی پروتئین است و می تواند نقش به سزایی در ترمیم بافت های پوست و تقویت موها داشته باشد. اما به تنهایی کافی نیست.

2. جلوگیری از احساس گرسنگی

جالب است بدانید، میزان پروتئینی که یک عدد تخم مرغ به بدن می رساند، چیزی حدود 40 گرم گوشت قرمز پخته شده است. این موضوع به ویژه برای وعده صبحانه می تواند گزینه ای بسیار عالی برای پیشگیری از گرسنگی باشد. زیرا در طول روز انرژی مورد نیاز را تامین می کند.

3. تامین انرژی بدن

تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد مغذی متعددی است که نیاز روزانه را تامین می کند. از این رو فرد با مصرف آن انرژی برای انجام امور را خواهد داشت.البته در رژیم تخم مرغ تاکید بر مصرف فقط تخم مرغ شده است ولی منظور ما در این قسمت مصرف تخم مرغ در کنار سایر مواد غذایی است.

4. سلامت مغز

این ماده غذایی به عنوان یکی از منابع عالی برای کولین به شمار می رود. از این رو برای پیشگیری از آلزایمر بسیار مفید است. برای بهبود عملکرد مغز می توان از این ماده غذایی به اعتدال استفاده کرد.

5. تقویت سیستم ایمنی بدن

این ماده غذایی با رساندن خواص آنتی اکسیدانی به بدن، می تواند سبب تقویت سیستم ایمنی بدن شود. بهتر است در طول روندهای لاغری از این ماده غذایی حتما استفاده کرد.

6. کالری بسیار کم

یک عدد تخم مرغ، حدودا حاوی 75 کالری انرژی است. اما مواد مغذی بسیاری زیادی را به بدن می رساند. این موضوع برای روند لاغری نکته ای بسیار مهم محسوب می شود.
حتی در برخی از برنامه های غذایی توصیه شده است، برای دریافت کالری کمتر، زرده آن را حذف کنند. اما با مصرف متعادل آن نیازی به این کار نیست.

7. ترمیم بافت های عصبی

بدن برای اینکه به ترمیم بافت ها بپردازد، نیاز به پروتئین و آهن دارد. تخم مرغ منبعی عالی برای دریافت پروتئین و حتی آهن است.از طرفی دیگر این ماده غذایی به ترمیم بافت و سلول های عصبی کمک شایانی می رساند.

8. افزایش سوخت و ساز بدن

تخم مرغ قادر به تامین تمام اسید آمینه های ضروری برای بدن است.دریافت پروتئین از این ماده غذایی، به حفظ بافت های عضلانی و ترمیم آنها کمک می کند. از طرفی در طول رژیم می تواند در بالا رفتن چربی سوزی بسیار موثر باشد.

معایب مصرف بیش از حد تخم مرغ در رژیم غذایی

وجود خواص بسیار زیاد در یک ماده غذایی دلیل خوبی برای کنار گذاشتن بقیه مواد غذایی به شمار نمی رود. رژیم لاغری مناسب شامل مصرف متعادل از تنوعی از مواد غذایی مختلف که شامل انواع ویتامین ها و مواد مغذی هستند، می شود.مصرف یک تخم مرغ در طول روز برای افرادی که از سلامتی کلی بدن برخوردار هستند بسیار مناسب است. اما برخی از افراد که به نوعی از بیماری مانند:

  • دیابت
  • کلسترول خون
  • چربی خون
  • انواع بیماری های قلبی عروقی

مبتلا هستند، نباید در مصرف این ماده غذایی ناپرهیزی کنند. برای بهره مند شدن از یک ماده غذایی بهتر است اعتدال در مصرف آن رعایت شود.این گروه از افراد مناسب است هفته ای سه عدد یا حتی کمتر از آن تعداد نیز مصرف کنند. مقدار بیشتر از آن ممکن است سبب تشدید بیماری برای آنها شود که گاهی ممکن است دلیل قوی برای آسیب های جبران ناپذیر باشد.

بایدها و نبایدهای رژیم تخم مرغ

این رژیم غذایی نیز مانند بسیاری از رژیم های کاهش وزن، قوانین و اصول مخصوص به خود را دارد که در طول آن باید به آنها پایبند بود تا به کاهش وزن مطلوب دست یافت.این رژیم، یک رژیم با مصرف کربوهیدرات پایین و پروتئین بالا است که بر اثر مصرف پروتئین به تقویت عضلات می پردازد. در طول این رژیم باید قوانین و موارد زیر به طور کامل رعایت شود:

  1. روزانه بین 8 تا 12 لیوان آب بنوشید. اینکار باعث می شود که بیشتر احساس سیری کنید، پوستتان شل نشود و یبوست نگیرید. نوشیدن آب باعث دفع سموم بدن شده و بدن را هیدراته نگه خواهد داشت.
  2. از مصرف تنقلات، مواد غذایی بی ارزش و فست فود دوری کنید. انواع میوه و سبزیجات را جایگزین آنها کنید.
  3. از نوشیدنی ها با قند زیاد و نوشیدنی های الکلی دوری کنید. چای سبز و قهوه می توانند جایگزین سالم تری برای آنها باشند.
  4. قند مصنوعی، شکر و نمک را در رژیم خود کم یا تا جای ممکن حذف کنید.
  5. برای خوردن سالاد از روغن زیتون، نمک و انواع سس استفاده نکنید. (آبلیمو، سرکه یا آبغوره گزینه های سالم تری هستند)
  6. در حین رژیم سعی کنید ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشید.
  7. گوشت بدون چربی و مرغ بدون پوست استفاده کنید.

کم کردن 3 کیلو وزن ،تنها در 3 روز با رژیم لاغری تخم مرغ

شما می توانید با این دستور العمل غذایی در 3 روز 3 کیلو گرم وزن کم کنید.

روز اول رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه

  • 2 عدد تخم مرغ آب پز.
  • 2 عدد گوجه فرنگی
  • یک فنجان چای سبز بدون قند و شکر.

ناهار

  • 2 عدد سفیده تخم مرغ
  • 120 گرم ماهی پخته و آب پز شده
  • و یک لیوان چای سبز

میان وعده

  • یک عدد سیب

شام

  • هویج بخار پز شده
  • کلم بروکلی
  • گل کلم
  • لوبیا سبز
  • نخود فرنگی
  • یک فنجان چای سبز

روز دوم رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه :

  • دوعدد تخم مرغ آب پز
  • یک عدد موز
  • یک فنجان چای سبز

ناهار:

  • دو عدد سفیده تخم مرغ آب پز
  • 120 گرم مرغ آب پز بدون پوست
  • یک لیوان چای سبز

شام:

  • یک تکه نان سوخاری همراه با تخم مرغ
  • 120 گرم پنیر لور
  • یک فنجان شیر کم چرب

روز سوم رژیم لاغری با تخم مرغ

صبحانه:

  • دو عدد تخم مرغ آب پز
  • یک لیوان آب گوجه فرنگی

ناهار:

  • دو عدد سفیده تخم مرغ
  • 130 گرم گوشت قرمز پخته شده
  • یک فنجان چای سبز

شام:

  • دو عدد سیب زمینی پخته شده
  • کاهو و یک لیوان چای سبز

مطمئن باشید که دقیقا با همان محصولاتی که خانواده شما استفاده میکنند،میتوانید این رژیم را انجام دهید و خوشحال شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان