موارد استفاده از مزوتراپی برای داشتن پوست و مویی سالم

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
موارد استفاده از مزوتراپی برای داشتن پوست و مویی سالم
مزوتراپی جایگزین غیر جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ناخواسته است

موارد استفاده از مزوتراپی

چربی زدایی و رفع سلولیت

در این روش بعد از انجام و تزریق دارو به بافت هدف سلول های حاوی چربی در زیرپوست آزادشده و شکسته می شوند و درنهایت ضعیف و منهدم می گردند. بعد از انهدام سلول های مرده، چربی های آزادشده درون جریان خون قرارگرفته و درنهایت از طریق روده و کلیه از بدن دفع می شوند.

از بین بردن چین و چروک

وقتی سلول های چربی بعد از درمان به این روش منهدم شده و از بدن خارج می شوند سایر مواد و ویتامین های موجود در داروی مزوتراپی که به درون بدن تزریق شده است باعث افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شوند و آسیب های ایجاد شده در پوست را که به وسیله مواد مضری به نام رادیکال های آزاد به وجود می آیند را خنثی می کنند. علاوه بر خنثی کردن اثر نامناسب این مواد، ظاهر طبیعی تر و زیباتر را به خصوص در ناحیه پلک ها، صورت و گردن ایجاد کرده و باعث درمان چین و چروک صورت می شوند.

تأثیر مزوتراپی بر ریزش مو

در افرادی که به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده اند می توان به روش مزوتراپی مواد موردنیاز و داروهای مناسب را با تزریق به بافت موردنظر در پوست سر انتقال داد و سریع تر جلوی ریزش مو را گرفت. در این روش علاوه بر قطع ریزش مو، در صورت استفاده صحیح پزشک از مزوتراپی ، رشد دوباره مو آغازشده و فرد پرپشت شدن موی خود را نسبت به قبل از انجام این روش درمان به صورت کاملاً محسوسی مشاهده می نماید. همچنین مزوتراپی در ناحیه سر باعث افزایش گردش خون در ناحیه پوست سر شده و به درخشندگی و مقاومت مو نیز کمک می کند.

از بین بردن اسکار، کلوئید و جای سوختگی

در بیشتر مواقع به دلیل به وجود آمدن بافت همبند در ناحیه زخم یا بخیه این قسمت پوست سخت شده ، ظاهر نامناسب و برآمده پیدا می کند. درصورتی که در ناحیه موردنظر از مزوتراپی استفاده شود و داروی مؤثری به این محل تزریق گردد بافت همبند به شدت سست و شکسته شده و می توان سایر مراحل درمان را به راحتی روی پوست انجام داد در مورد بافت های سوخته پوست نیز با انجام این روش می توان به بهبود ظاهر پوست کمک بسیار زیادی نمود.

مزوتراپی و شاداب سازی پوست

هرچه سن فرد بالاتر رود به صورت غیرارادی میزان ساخت کلاژن در پوست کاهش میابد. کلاژن مهم ترین عامل در حفظ جوانی و استحکام پوست است به طوری که کاهش آن به مرور موجب ایجاد چین و چروک و افتادگی پوست می شود. علاوه بر کاهش میزان کلاژن در اثر افزایش سن، قرارگیری در معرض نور آفتاب، تغذیه نامناسب، هوای آلوده، تغییرات جوی، سن، ارث و حتی استرس و فشارهای عصبی اثرات نامناسبی بر روی پوست می گذارند. شاید بسیاری از افراد استفاده از کرم ها و لوسیون ها را در دستور کار روزانه خود قرار دهند اما تأثیر این گونه موارد بسیار کند بوده و ممکن است تأثیرات چشم گیری بر سطح پوست نداشته باشند. همچنین تکرار استفاده از این مواد خود عاملی برای خستگی و عدم استفاده فرد می گردد. حتی در صورت استفاده مکرر از این مواد باید خاطرنشان کرد که این کرم ها قادر به کم کردن عمق چروک ها نیستند و فقط می توانند از بروز چروک های جدید جلوگیری کنند.
برای رفع این چروک ها یا باید عمل جراحی را انتخاب کرد که یک عمل تهاجمی با عوارض خاص خود است یا این که از روش مزوتراپی که یک عمل غیرتهاجمی است، استفاده کرد.

این روش درمان خصوصاً اگر در کنار سایر روش ها مانند میکرودرم و بوتاکس مورداستفاده قرار گیرد نتایج بسیار عالی و ماندگاری را بر جای می گذارد. درمان های ترکیبی مزوتراپی به صورت بسیار مشهودی باعث کاهش چین وچروک پوست شده و ظاهر جوان تر و شاداب تری را برای افراد به ارمغان می آورد.
مزوتراپی درواقع به کشیدگی پوست نیز کمک می کند و باعث محو شدن چروک ها در نواحی مختلف صورت مثل پیشانی و اطراف چشم می گردد.
معمولاً در این روش موادی مثل انواع آمینواسیدها، ویتامین ها، آنتی اکسیدان های ضد پیری و اسید هیالورونیک به پوست تزریق می گردد. برای مثال مزوتراپی و استفاده از ویتامین سی در آن به بهبود رنگ پوست و روشن تر شدن آن کمک بسیار خواهد کرد.
همچنین درمان تکمیلی مزوتراپی می تواند کم کاری روش مورداستفاده درمانی را جبران کرده و حتی عوارض آن را التیام بخشد. برای مثال فردی که به دلیل آکنه، پوستی ناصاف و پر از فرورفتگی دارد، پس از استفاده از داروهای مختلف و میکرودرم دچار لایه برداری می شود. در این حال اثرپذیری پوست بالا رفته و پوست اقدام به ساخت سلول های جدید می کند. در این زمان بهترین روش ممکن برای تولید سلول های بهتر و تقویت لایه زیرین پوست استفاده از مزوتراپی است. به این شکل سلول های جدید تولیدشده از کیفیت مناسب تری برخوردار می شوند.

مراقبت های لازم پیش از انجام مزوتراپی

اگر قصد انجام مزوتراپی را دارید، یک هفته قبل از انجام آن مصرف آسپرین و داروهای ضد التهاب استروئیدی را قطع کنید چرا که این داروها خطر خونریزی و کبودی را بیشتر می کنند.

مراقبت های لازم بعد از انجام مزوتراپی

مزوتراپی یک عمل غیرتهاجمی و بدون درد است که در حالت هوشیاری کامل بیمار انجام می شود به همین دلیل بعد از عمل بیمار نیاز به استراحت ندارد و می تواند بلافاصله کارهای روزمره اش را از سر بگیرد. با این همه بعد از مزوتراپی موارد زیر را به خاطر داشته باشید:

  • برخی افراد ممکن است به دلیل کبودی و تورم و درد در محل تزریق نیاز به یک روز استراحت داشته باشند؛
  • نباید در روز اول حمام کنید؛
  • در صورت وجود درد یا سوزش از کمپرس سرد روی محل استفاده کنید؛
  • آفتاب گرفتن و برنزه کردن پس از مزوتراپی ممنوع است؛
  • هرگونه لایه برداری و الکترولیز در زمان درمان ممنوع است؛
  • شنا کردن تا ۲۴ ساعت ممنوع است؛
  • در صورت انجام مزوتراپی روی پوست از ضد آفتاب استفاده کنید؛
  • تا ۲۴ ساعت از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید.

گام درمان با مزوتراپی چه کارهایی صورت می گیرد ؟

ابتدا داروی بی حسی روی صورت شما مالیده می شود البته ممکن است این فرایند بدون بی حسی انجام شود . سپس پزشک توسط آمپول با سوزنی باریک و کوتاه شروع به تزریق مواد در لایه میانی پوست می کند .این تزریق ها بسته به شرایط درمان تا عمق ۱ تا ۴ میلیمتری پوست انجام می شود. پزشک ممکن است تزریق را با زاویه یا با چرخش دست انجام دهد . به هر حال در هر تزریق فقط یک قطره کوچک به پوست منتقل می شود .شما برای رسیدن به نتیجه مطلوب به چند جلسه درمان نیاز دارید . تعدا جلسات درمان بین ۳ تا ۶ جلسه می باشد . جلسات اول هر ۷ الی ۱۰ روز انجام می گیرد . اگر نیاز به جلسات بیشتر بود هر ۱۵ روز یا یک ماه یکبار تکرار می شود .

درمان با مزوتراپی چقدر موثر است ؟

بسیار دشوار است که بصورت قطعی در مورد تاثیرات مزوتراپی صحبت کنیم همانطور که در بالا اشاره کردیم پزشکان روش های درمانی مختلفی را دارند . درضمن در این رابطه مطالعات و آزمایشات محدود بوده و زیاد قابل استناد نیست .طبق تحقیقاتی که صورت گرفته بیشترین تاثیر این روش برای جوانسازی پوست صورت بوده استدر سال ۲۰۱۲ روی شش نفر برای درمان چین و چروک و جوانسازی صورت به مدت شش ماه درمان مزوتراپی انجام گرفت و نتایج مطلوبی مشاهده شد . همین روش جهت فرم دهی روی ران پای ۲۰ زن در سال ۲۰۰۸ انجام گرفت که تاثیر چندانی نداشت و کاهش سایزی دیده نشد .

آیا مزوتراپی با لیپوساکشن قابل مقایسه است ؟

مزوتراپی جایگزین غیر جراحی لیپوساکشن برای از بین بردن چربی ناخواسته است.لیپوساکشن به طور دائم چربی را از ناحیه هایی مثل معده، ران و پشت شما بیرون می آورد. جراحان زیبایی این روش را با قرار دادن یک لوله پلاستیکی نازک از طریق برش های کوچک در پوست انجام می دهند و سپس با استفاده از خلاء جراحی، چربی ها را ساکشن می کنند. لیپوساکشن تحت بیهوشی انجام می شود.

اگر چه لیپوساکشن به طور موثر در حذف چربی دائمی در نظر گرفته می شود، بهبود می تواند تا شش هفته طول بکشد. همچنین دارای خطراتی مانند آسیب عصبی و آسیب به رگ های خونی، ایجاد خطوط نامنظم روی پوست، سوختگی و عفونت است. در ضمن لیپوساکشن هزینه بالایی دارد.مزوتراپی مثل لیپوساکشن به عنوان یک روش تهاجمی نیست. هیچ برشی وجود ندارد و هزینه آن حدود ۲۵۰ هزارتومان برای هر جلسه که هزینه بسیار پایین تری نسبت لیپوساکشن است. با این وجود، ممکن است ۱۰ جلسه یا بیشتر برای دریافت نتایج مورد نظر نیاز باشد.

مشخص نیست که چگونه مزوتراپی برای حذف چربی مفید است. تحقیقات کافی برای آزمایش آن انجام نشده است و روش هایی که استفاده می شوند بسته به اینکه در آن انجام شده متفاوت است.لیپولیز تزریق یک درمان غیر تهاجمی است که مشابه مزوتراپی است. اصطلاح “مزوتراپی” و “لیپولیز تزریق” اغلب به صورت مترادف استفاده می شوند، هرچند که کمی متفاوت هستند.در طول لیپولیز تزریق، پزشک شما فسفاتیدیل کولین و دگزیکسولات را به لایه چربی زیر پوست تزریق می کند. همانند مزوتراپی، شواهد بسیار کمی برای نشان دادن کارایی لیپولیز تزریقی وجود دارد.انجمن جراحان پلاستیک آمریکا، لیپولیز تزریقی یا مزوتراپی را برای از بین بردن چربی توصیه نمی کند. آنها می گویند تحقیقات کافی برای تأیید این درمان ها انجام نشده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (648 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (572 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (128 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (32 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (18 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(16+) حیرت دنیا از تولد نوزاد عجیب‌الخلقه‌ای که به جای پا دُم دارد! + عکس / اگه دلشو نداری نبین!
9 عضو بی استفاده بدن انسان کدامند؟/ اعضایی که بود و نبودشان فرقی در حال ما ندارد
کمربندها را ببندید! ترامپ در حال پیشروی است!
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکیه: هزینه‌فرصت عدم‌الحاق به اف ای تی اف، عظیم است!
پزشکیان باید استعفا دهد!
عادل فردوسی‌پور: به زودی برمی‌گردم و گزارش می‌کنم!
پزشکیان در کنار آیت الله خامنه ای رکورد زد /کدام شهرها رئیس جمهورساز بوده اند؟ +جدول
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان
استفاده از کیسه برنج؛ شگردی جدید برای سرقت گوشی
دانلود آهنگ جدید "دلبر شیرین" آرون افشار +فیلم/ جان ای جان ای جان دیوانه شدم من ...
دانلود آهنگ جدید "شوک" رهام هادیان/ از وقتی فهمیدی وابستتم صدو هشتاد درجه عوض شدی+فیلم
کدام استان‌ها در انتخابات بیشتر مشارکت داشته‌اند؟
رفع یک بلای آسمانی از سر پرسپولیس با صادر شدن ویزای مرد اسپانیایی / گاریدو مسافر تهران شد
پزشکیان را بیشتر بشناسید
دانشگاه جندی شاپور ایران، اولین دانشگاه ثبت شده در تاریخ جهان
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن!