مزایای استفاده از روغن هسته انار برای سلامتی پوست

  جمعه، 16 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
مزایای استفاده از روغن هسته انار برای سلامتی پوست
خواص برخی میوه ها محدود به ارزش غذایی آنها نیست. چه آنکه ترکیبات موثر موجود در میوه ها می تواند کاربرد چشمگیری در زیباسازی و رفع مشکلات پوست داشته باشد. از این گروه می توان به انار اشاره کرد که به مرور زمان ارزش و کارائی خود را در روشن سازی رنگ پوست و احیاء شادابی پوست به اثبات رسانده است.

خواص برخی میوه ها محدود به ارزش غذایی آنها نیست. چه آنکه ترکیبات موثر موجود در میوه ها می تواند کاربرد چشمگیری در زیباسازی و رفع مشکلات پوست داشته باشد. از این گروه می توان به انار اشاره کرد که به مرور زمان ارزش و کارائی خود را در روشن سازی رنگ پوست و احیاء شادابی پوست به اثبات رسانده است.

انار، میوه ای مفید بوده و خواص بسیاری برای سلامتی دارد. خوردن دانه انار یکی از موثرترین روش های جوانسازی پوست و شاداب نگاه داشتن پوست است، همچنین دانه انار حاوی آنتی اکسیدان است که این عنصر نقش زیادی در جلوگیری از پیری پوست دارد. این میوه به دلیل ویتامین ها و آنتی اکسیدان های خود، خواص زیادی برای سلامتی مخصوصاً پوست و زیبایی دارد.

دانه های انار دارای خواص شگفت انگیزی است. در گذشته ملکه کلئوپاترا (Cleopatra) آخرین فرعون مصر باستان، از مخلوط هسته انار و حنا را برای رنگ کردن و درخشان کردن مو استفاده می کرد.امروزه در بسیاری از محصولات زیبایی نظیر تقویت کننده ها و مرطوب کننده ها از آب انار یا روغن هسته انار استفاده میکنند. انار منبع غنی ویتامین و پتاسیوم است و می توان از آن در لایه برداری پوست استفاده کرد.
گل انار می تواند از خشکی پوست جلوگیری کند، سیستم گردش خون را تقویت کرده و به نوسازی بافت ها و سلول ها کمک کند. همچنین آب انار حاوی هورمون استروجن است که این هورمون بر شادابی و جوانسازی پوست بانوان تاثیر شگفت آوری دارد.

خواص روغن هسته انار

مزایای استفاده از روغن هسته انار برای سلامتی پوست و مو:

روغن هسته انار برای کمک به تقویت کردن پوست:

روغن هسته انار حاوی کراتینوسیت ها (سلول های اصلی که در لایه بیرونی پوست وجود دارند) است که باعث تحریک و رشد سلول های سطحی پوست میشود. این عمل آسیب های پوست را ترمیم میکمد، در نتیجه باعث جوان سازی و ظاهر بهت پوست می شود.

2. روغن هسته انار کمک به مبارزه با رادیکال های آزاد:

روغن هسته انار از یک اسید چرب چند غیراشباع به نام پونیکیک اسید تشکیل شده است، نوعی اسید چرب امگا 5 می باشد و اثرات بسیار قوی آنتی اکسیدانی دارد. این نوع اسید چرب پوست را در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند. در مطالعه ای که بر روی اثرات درمانی روغن هسته انار صورت گرفت، مشخص شد که سرطان پوست در موش هایی که در معرض مواد شیمیایی بودند با مصرف روغن هسته انار کاهش یافته است.

3. روغن هسته انار مناسب برای انواع پوست :

مانند بسیاری از روغن های ضروری، روغن هسته انار نیز تا عمق پوست نفوذ می کند و رطوبتی ماندگار و سالم را برای پوست به همراه دارد.این روغن هم برای پوست های چرب و پر آکنه و هم برای پوست های خشک مناسب است.

4. روغن هسته انار دارای خواص ضدالتهابی:

روغن هسته انار برای درمان اگزما، پسوریازیس و آفتاب سوختگی مناسب می باشد.این روغن پوست را آب رسانی و نرم می کند و مواد ضدالتهابی موجود در این روغن التهاب و قرمزی پوست را بهبود می بخشد. همچنین روغن هسته انار، مواد مغذی را به طور مستقیم به پوست می رساند و ترمیم پوست را سریعتر می کند.

5. روغن هسته انار برای کمک به بهبود بافت پوست:

روغن انار دارای نوعی پیش ساز استروژن است که با بدن انسان بسیار سازگار می باشد.این روغن تعادل هورمونی در زنان و مردان را ایجاد می کند و به دلیل وجود همین هورمون برای بهبود بافت پوست مناسب است.

6. روغن هسته انار مناسب برای ماساژ:

روغن هسته انار، همچنین دارای اثر آرام بخشی است و به همین دلیل برای ماساژ نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

7. روغن هسته انار مناسب برای استفاده در کرم های ضد پیری:

یکی از مواد تشکیل دهنده ی کرم های ضد پیری روغن هسته انار است. اثر تجدیدکنندگی و ترمیم در این روغن علائم بارز پیری بر روی پوست را از بین می برد.

هر نوع پوستی که دارید، روغن هسته انار برای شما مناسب است

مانند بیشتر روغن های مفید برای پوست، روغن هسته انار هم عمیقا در پوست نفوذ کرده و باعث ایجاد رطوبت پایدار و سالم در آن می شود. این روغن بدون اینکه عوارض چربی های دیگر را داشته باشد، به پوست نفوذ می کند و برای انواع پوست، از جمله پوست های چرب و دارای جوش و آکنه مناسب است. این روغن در محصولاتی که برای پوست های چرب استفاده می شوند و همچنین برای کنترل جوش و آکنه و تسریع درمان زخم های پوستی، استفاده می شود.

عوارض جانبی روغن هسته انار

استفاده از روغن هسته انار می تواند در برخی افراد دارای عوارض جانبی باشد. ازجملهٔ این عوارض می توان به فشار خون پایین، مشکلات معده، بیماری های پوستی، مشکلات حاملگی و تداخل با برخی داروها و بیماری ها اشاره کرد.

  • برخی اسیدهای چرب موجود در روغن هستهٔ انار موجب کاهش فشار خون می شوند که می تواند برای مبتلایان به فشارخون بالا خبر خوبی باشد، اما مصرفش به همراه داروهای کاهندهٔ فشار خون می تواند خطرناک باشد.
  • روغن هستهٔ انار می تواند در کسانی که پوست حساسی دارند، موجب تحریکات پوستی شود. مصرف بیش ازحد این روغن غلیظ نیز می تواند واکنش های پوستی ایجاد کند.
  • مصرف روغن هسته انار به صورت خوراکی فقط باید به مقدار خیلی کم باشد که البته آن هم می تواند در برخی افراد موجب ناراحتی معده، تهوع ،استفراغ، اسهال و سایر مشکلات گوارشی شود.
  • تحقیقات خیلی کمی در مورد تأثیرات احتمالی روغن هستهٔ انار در دوران بارداری انجام شده اند. بااین حال مصرف این روغن در دوران بارداری حتما باید به توصیه و تحت نظر پزشک باشد.

البته روغن هسته انار درصورت استفادهٔ محتاطانه، خطر خیلی کمی خواهد داشت. بنابراین پیش از مصرف روغن هستهٔ انار یا هر روغن طبیعی تغلیظ شدهٔ دیگری حتما مشورت پزشکی بگیرید و از عوارض احتمالی آن جویا شوید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW