مزایای روغن هسته ی سیب بر پوست چیست؟

  چهارشنبه، 04 تیر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
مزایای روغن هسته ی سیب بر پوست چیست؟
روغن هسته سیب روغنی تصفیه شده است که در دانه سیب یافت می شود. این روغن برای اهداف پزشکی و آرایشی استفاده می شود. مطالعات نشان می دهند که دانه های سیب دارای حجم زیادی از پروتئین و چربی بسیار زیاد هستند. اسیدهای آمینه و عناصری مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم را می توان در روغن هسته سیب یافت.

روغن هسته سیب روغنی تصفیه شده است که در دانه سیب یافت می شود. این روغن برای اهداف پزشکی و آرایشی استفاده می شود. مطالعات نشان می دهند که دانه های سیب دارای حجم زیادی از پروتئین و چربی بسیار زیاد هستند. اسیدهای آمینه و عناصری مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن و کلسیم را می توان در روغن هسته سیب یافت. این روغن حاوی مقدار کمی از ماده ای به نام آمیگدالین می باشد. روغن هسته سیب همچنین دارای فیبر، گوگرد طبیعی، آلفا لینولئیک، اسید اولئیک، آهن و اسید لینولئیک است. از این ماده به عنوان یک ترکیب در لوسیون ها، صابون ها، کرم ها، مرطوب کردن لب و محصولات آرایشی و بهداشتی مو استفاده می شود. در مطالب قبلی بخش سلامت نمناک کامل توضیح دادیم که دانه های سیب دارای سیانور هستند که مضر است اما روغن هسته سیب سالم است و از آن به عنوان روغن خوراکی یا به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست استفاده می شود. این روغن دارای طعم مطبوع و ملایم با رایحه ای شیرین است.

خواص روغن هسته سیب

تاریخچه روغن هسته سیب

این گیاه حدود 1000 سال در اروپا و آسیا کشت می شود و توسط استعمارگران اروپایی به آمریکای شمالی آورده شده است و از اهمیت اساطیری و مذهبی در فرهنگ های یونان، نورس و سنت های مسیحی اروپا برخوردار است. سرچشمه این گیاه در آسیای میانه بود.

فواید سلامتی روغن هسته سیب

مزیت اسیدهای چرب ضروری

روغن هسته سیب سرشار از اسیدهای چرب است که ظاهر کلی پوست را تقویت می کند. این اسیدهای چرب نقش اساسی در عملکرد بدن دارند و نرمی و تغذیه ای را در اعماق پوست تزریق می کنند.

فعال سازی کلاژن

این روغن فوق العاده حاوی ترکیباتی است که سنتز کلاژن را در پوست تحریک می کند. کلاژن پروتئین بسیار مهم است که سلولهای پوست را تقویت می کند و خیلی جوان و شاداب به چشم می آید با این حال ، با افزایش سن ، تولید آن بسیار کاهش می یابد. این سلولها را تضعیف می کند و پوست شروع به ظاهر کسل کننده و بی جان می کند. روغن هسته سیب باعث ارتجاعی و نرمی پوست می شود.

روغن ضد پیری

از آنجا که روغن هسته سیب به تولید و فعال سازی کلاژن کمک می کند ، باعث جوانی و سفت تر شدن پوست می شود. این خاصیت ارتجاعی باعث می شود که پوست پر جنب و جوش باشد و ظاهر خطوط و چین و چروک های ظریف را که علائم شایع پیری هستند ، کاهش دهد. علاوه بر این ، سرشار از آنتی اکسیدان ها است که رادیکال های آزاد را از بین می برد و پیری را به تاخیر می اندازد.

آنتی اکسیدان ها با فیلتر

به عنوان لوسیون ضد آفتاب که قبل از بیرون آمدن در آفتاب استفاده می شود عمل می کند. دلیل این امر این است که روغن هسته سیب دارای خاصیت تصفیه اشعه ماوراء بنفش طبیعی است که از پوست در برابر آسیب های ناشی از پرتوهای شدید خورشید محافظت می کند.

روغن تقویت کننده درخشش

روغن هسته سیب دارای بافت محافظ و نرم کننده ای است و اغلب به عنوان روغن تقویت کننده درخشش مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از مدل ها این روغن را قبل از ساقه عکس به کار می برند تا براقیت بیشتری به بدنشان بدهد.

تجدید پوست

از روغن هسته سیب می توان برای درخشش واستحکام پوست استفاده کرد. این روغن همچنین به جوانی پوست کمک می کند. به همین دلیل است که این روغن درسالن های مختلف ماساژ و مراکز درمانی مختلف پوست استفاده می شود. این ماده اغلب به دلیل خاصیت تجدید کننده پوست در محصولات صورت و بسته های صورت است.

علائم کشش

این روغن خارق العاده خاصیت ارتجاعی بسیار مورد نیاز پوست را فراهم می کند. از این رو ، اگر به طور مرتب در طول دوره بارداری استفاده شود ، زنان می توانند از گرفتن این علائم کشش ناخوشایند خودداری کنند. همچنین پوست را نرم ، هیدراته و محافظت می کند.

از سرطان پوست جلوگیری می کند

یکی از فواید سلامتی روغن هسته سیب این است که از بروز سرطان پوست جلوگیری می کند. با استفاده منظم از آن می توانید از پوست سالم لذت ببرید ومرتب این روغن را بر روی پوست ماساژدهید

آکنه

روغن هسته سیب در درمان مشکلات پوست از جمله آکنه استفاده می شود. آنتی اکسیهستهای موجود در روغن ، پوست را از داخل بدن پاک کرده و پوست های آکنه را تسکین و پاکسازی میکند

عطرها و کرم ها

عطر ملایم و شیرین روغن هسته سیب به همین دلیل به آن اضافه شده است به عطرهای مختلف و محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ها ، لوسیون ها و مرطوب کننده ها. هنگامی که از این محصولات روی پوست خود استفاده می کنید ، نه تنها پوست شما نرم و صاف خواهد شد بلکه از خواص متناسب با پوست روغن سیب نیز بهره مند می شود.ترکیب کاملی از خوبی ها ، تغذیه ها و انباری از خواص فواید این روغن پر خاصیت برروی پوست شما، روغن هسته سیب شما را همیشه زیبا و شاداب خواهد کرد!

روغن هسته سیب روغن ثابت است که در یک هسته سیب یافت می شود. برای اهداف پزشکی و آرایشی استفاده می شود. این مطالعه نشان می دهد که هسته های سیب دارای غلظت زیادی از پروتئین و روغن زیادی هستند. اسیدهای آمینه مانند منیزیم ، پتاسیم ، فسفر ، آهن و کلسیم را می توان در روغن هسته سیب یافت. این ماده از آمیگدالین کم است. همچنین دارای فیبر ، گوگرد طبیعی ، آلفا لینولئیک ، اسید اولئیک ، آهن و اسید لینولئیک است. از این ماده به عنوان یک ماده در لوسیون ها ، صابون ها ، کرم ها ، مومیایی کردن لب و محصولات مو استفاده می شود. هسته های سیب دارای سیانور هستند که مضر است اما روغن هسته سیب سالم است و به عنوان روغن خوراکی یا به عنوان بخشی از رژیم مراقبت از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن دارای طعم مطبوع و ملایم با عطر شیرین است.

کلاژن را فعال می کند

روغن هسته سیب دارای ترکیباتی است که باعث تقویت سنتز کلاژن پوست می شود. کلاژن پروتئینی است که سلولهای پوست را تحریک می کند و پوست جوان به نظر می رسد. تولید آن در سنین پایین سلولهای ضعیف شده و پوست را کسل کننده و بی جان می کند. این روغن نرمی و ارتجاعی را برای پوست ایجاد می کند.

روند پیری را کند می کند

روغن هسته سیب دارای ترکیباتی است که سنتز کلاژن را در سلامت پوست تقویت می کند. باعث فعال شدن کلاژن و همچنین تولید آن می شود که پوست را محکم و جوان می کند. این باعث می شود پوست پر جنب و جوش باشد و ظاهر چین و چروک و خطوط ریز را که از علائم رایج پیری است ، کاهش دهد. علاوه بر این ، آنتی اکسیدان زیادی دارد که رادیکالهای آزاد را از بین می برد و علائم پیری را به تأخیر می اندازد.

پوست را نرم می کند

روغن هسته سیب بافت را نرم و محافظت می کند. همچنین باعث افزایش و درخشش و جوانسازی پوست شما می شود

بازسازی پوست

روغن هسته سیب برای تقویت پوست ودرخشندگی استفاده می شود. ظاهری جوان کننده به پوست می دهد. در مراکز ماساژ و سالن ها برای درمان های پوستی استفاده می شود. این ماده به عنوان یک ماده اساسی در محصولات آرایشی صورت برای فعالیت های تجدید کننده پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

فواید سیب برای پوست :

آب سیب یک ماده آرایشی بسیار موثر است که رازهایی زیادی در آن نهفته میباشد.این آب میوه یک نگهدارنده و تقویت کننده قوی پوست است.

1.سیب؛ مرطوب کننده و روشن کننده طبیعی

سیب میتواند پوست را هیدراته مرده و تا حد زیادی به پوست آبرسانی کند.برای این کار سیب را به صورت ورقه ای برش زده و روی پوست بگذارید و زمانی که خشک شد از روی پوست بردارید.

2.ماسک سیب برای پوست های تیره وخشک

یک سیب کوچک راپوست کنده و هسته های آن را خارج کنیدو سپس با کمک مخلوط کن آن را له کرده و تبدیل به پوره کنید بعد از یک صافی رد کنیدوسپس یک قاشق شیر و یک قاشق خاک رس طبی-منظور خاک رسی که تمیز و پاک باشه-رابه ان اضافه کرده و از آن به عنوا ن یک ماسک پاک کننده استفاده کنید.این ماسک برای پوستهای تیره و خشک خیلی مفید است.بعد از استفاده از ماسک صورتتان را بشوئید و از نرم کننده همیشگی خود استفاده کنید .

3. سیب یک ماسک ضد پیری قوی

سیب میتواند از چین و چروک پوست پیشگیری کند

اقدامات احتیاطی روغن هسته سیب

  • افرادی که به میوه هایی همچون سیب، توت فرنگی، بادام، زردآلو، هلو و آلو حساسیت دارند، نباید از این روغن استفاده کنند.
  • افرادی که دارای مشکلات سلامتی هستند باید برای استفاده با پزشک مشورت کنند.
  • از روغن هسته سیب باید در مقادیر متوسط استفاده کنید.
  • برای استفاده موضعی، قبل از استفاده، آزمایش پچ را انجام دهید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان