روش استفاده از روغن پرتقال برای بهبود سلامتی پوست چیست؟

  چهارشنبه، 04 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش استفاده از روغن پرتقال برای بهبود سلامتی پوست چیست؟
 روغن پرتقال یکی از روغن های گیاهی است که اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. روغن پرتقال از میوه گیاه پرتقال Citrus sinensi به دست می آید. گاهی از اوقات به این روغن، روغن پرتقال شیرین هم می گویند که از پوسته بیرونی میوه پرتقال معمولی به دست می آید و از دیرباز به علت خواص آن برای سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گرفت

روغن پرتقال یکی از روغن های گیاهی است که اخیرا مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. روغن پرتقال از میوه گیاه پرتقال Citrus sinensi به دست می آید. گاهی از اوقات به این روغن، روغن پرتقال شیرین هم می گویند که از پوسته بیرونی میوه پرتقال معمولی به دست می آید و از دیرباز به علت خواص آن برای سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه روغن پرتقال به علت خواص زیادی که برای پوست و مو دارد بیشتر توجه ها را به خود جلب کرده است. در این مقاله در مورد خواص بی نظیر روغن پرتقال بیاموزید.حتما برای شما هم پیش آمده است که به هنگام بریدن پرتقال و پوست کندن آن با روغنی که در آن وجود دارد مواجه شوید. طعم و بوی قوی و تندی که از افشانه پوست پرتقال به دست می اید دقیقا همان چیزی است که در روغن ضروری پرتقال غلیظ شده به چشم می خورد.
فرمول قوی مواد تشکیل دهنده فعال پرتقال، مسئول توانایی های درمان کنندگی آن است. شاید بتوان گفت قوی ترین مواد تشکیل دهنده ای که در روغن پرتقال وجود دارد لیمونن است که ۸۵ الی ۹۶ درصد این عصاره را به خود اختصاص می دهد. ۰.۵ الی ۳ درصد آن از myrcene تشکیل شده است. لیمونن به عنوان آنتی اکسیدان قدرتمند در نظر گرفته می شود که می تواند با اسیب ناشی از رادیکال های ازاد مبارزه کند و التهابی که منجر به بیماری های مختلف می شود را درمان نماید.

دستور تهیه ی شامپوی خانگی با عسل و مرکبات

این دستور خانگی برای موهای شما بسیار مفید است و باعث ایجاد تعادل در PH طبیعی موها می شود، باکتری ها را از بین می برد، موها را مرطوب می سازد، شوره را درمان می کند و روغن طبیعی موها را نیز حفظ می کند.

تعداد دفعات مصرف: ۲۰ -۳۰ بار

مواد لازم:

  • ۱ فنجان آب؛
  • ۵ قاشق غذاخوری عسل طبیعی؛
  • ۵ قطره روغن پرتقال؛
  • ۵ قطره روغن لیمو؛
  • بطری شیشه ای با دری که بتوان مواد داخلش را اسپری کرد.

شیوه ی مصرف:

همه ی محتویات مذبور را به خوبی مخلوط کنید و در بطری یا ظرف موردنظرتان بریزید. قبل از هر بار مصرف، آن را تکان بدهید و مخلوط کنید.

درمان آکنه با عسل و روغن پرتقال

این درمان خانگی از خشک شدن پوست جلوگیری می کند و مانع از قرمزی و پوسته پوسته شدن آن می شود. ضمنا باعث از بین رفتن لک ها، نقاط سیاه و جوش های سرسفید و سرسیاه می شود. هم عسل و هم پرتقال باعث از بین رفتن عفونت ها، باکتری ها، التهاب، تورم و قرمزی پوست می شوند.

تعداد دفعات مصرف: ۳۰ بار

مواد لازم:

  • ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل خالص؛
  • ۳ قاشق غذاخوری عسل طبیعی؛
  • ۱ قاشق غذاخوری سرکه ی سیب؛
  • ۲۰ قطره روغن پرتقال (می توان نصف آن را از روغن دارچین پر کرد)؛
  • ۲ کپسول پروبیوتیک.

شیوه ی مصرف:

همه ی مواد را با هم ترکیب کنید و در بطری یا ظرفی مخصوص بریزید، سپس در جایی خنک نگهداری کنید.

خواص ضد نفخ

ایجاد گاز اضافی در بدن می تواند برای سلامتی شما بسیار بد باشد. این می تواند درد و آسیب زیادی به سیستم گوارش شما وارد کند. اسانس پرتقال دارای خواص باد شکن است. این بدان معنی است که روغن پرتقال به بیرون راندن گاز اضافی از سیستم شما کمک می کند. با توجه به این خواص، همچنین به شما کمک می کند تا از همه علائم ناراحت کننده و گاه شرم آور نفخ مانند دردهای قفسه سینه، سردرد، گرفتگی شکم، افزایش نفخ، سوء هاضمه، اسیدیته ، ورم و ناراحتی عمومی رهایی یابید. حتی می تواند با اطمینان از حرکت همه چیز در روده، به هضم غذا کمک کند.

جلوگیری از بروز عفونت

اسانس پرتقال دارای خواص ضد باکتریایی قوی است و می توان از آن برای التیام بریدگی، زخم و ساییدگی استفاده کرد تا از رشد و گسترش باکتری ها جلوگیری کند. این به جلوگیری از بروز عفونت های باکتریایی کمک می کند. این روغن همچنین دارای خاصیت ضد قارچی است و می تواند از رشد قارچ هایی که منجر به عفونت های قارچی در خارج از بدن می شوند جلوگیری کند. در برابر بیشتر عفونت های میکروبی موثر است. علاوه بر این ، اسانس پرتقال همچنین دارای خاصیت ضد عفونی کننده است. عفونت میکروبی می تواند باعث ایجاد زخم شود و بدن بعداً دچار کزاز شود. این بسیار مهم است که بدن خود را از انواع میکروب ها در امان نگه دارید.

حفظ براق بودن پوست

پرتقال منبع عالی ویتامین C و آنتی اکسیدان ها است. این به نوبه خود به شما در مبارزه با آکنه، التهاب، لکه های تیره و لکه های پیری کمک می کند. استفاده از روغن پرتقال رقیق شده به طور مرتب پوست شما را مرطوب، درخشنده و تغذیه می کند. این خواص به لطف خاصیت ضد باکتریایی، ضد عفونی کننده، آنتی اکسیدان، قابض و ضد التهاب آن است. ترکیبات لیمونن و اپیننن این خواص را در روغن پرتقال به وجود می آورند.رقیق کردن روغن پرتقال با روغن حامل مناسب قبل از استفاده از آن بر روی پوست بدن بسیار مهم است زیرا شکل غلیظ آن بسیار قدرتمند است. هم روغن نارگیل و هم روغن زیتون با روغن پرتقال خوب ترکیب می شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان