دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / معرفی فیلم وسریال /

معرفی فیلم من و شارمین 

یکشنبه، 14 شهریور 1400
من و شارمین فیلمی به کارگردانی و نویسندگی بیژن شیرمرز و تهیه‌کنندگی یوسف صمدزاده ساخته سال ۱۳۹۴ است.

خلاصه داستان فیلم من و شارمین

تینا (با بازی ویشکا آسایش) ، دختری خرافاتی است که بنا به توصیه های عمه رمالش (با بازی گوهر خیراندیش) ،منتظر فردی به نام شارمین کوپال اصل نشسته تا به زندگی اش وارد شود و با او ازدواج کند. به همین جهت تمام خواستگارهایش را رد کرده و تلاش های برادرش،مانی (با بازی مجید صالحی) و زن برادرش (با بازی سحر قریشی) توفیری در عوض کردن عقیده اش ندارد. تا اینکه از طریق فیس بوک با فردی به این نام آشنا شده (با بازی پژمان بازغی) و با او قرار ملاقات می گذارد. شروع ملاقات این دو که به تعبیر تینا دو نیمه گمشده یکدیگر در این جهان هستی هستند سرآغاز ماجراهای داستان فیلم را تشکیل می دهد.

نکاتی درباره فیلم من و شارمین

من و شارمین، همان چیزی را به مخاطب ارائه می کند که کارگردان اثر، بیژن شیرمرز، چندی پیش در طول مصاحبه خبری گفته بود: «من و شارمین ، فیلمی تجاری و بدسلیقه نیست بلکه آن را حساب شده و با فیلمنامه ای دقیق،قصه گو و کلاسیک ساختیم که چه در جشنواره و چه در اکران عمومی مخاطبان را به سوی خود جذب خواهد کرد». مشکل حرف ایشان یک جاست؛ اينكه من و شارمین در هیچ جشنواره ای مخاطب را به سوی خود جذب نمی کرد و همان بهتر که در جشنواره ها دیده نشد. فیلم برای مخاطب عام ساخته شده و داستان سرراست و ساده اش و همچنين انتخاب بازیگران برای چنین فیلمی،کمی با سایر فیلم های این ژانر سینمای ایران فرق دارد. فرقی که احتمالا به دليل همان تفاوت اندک من و شارمین با سایر آثار است.من و شارمین به چند دلیل فیلم قابل احترامی محسوب مي شود. از مهم ترين دلايل آن مي توان سوژه اصلی فیلم یعنی نقد و مبارزه با خرافه گرایی که مساله بسیار مشکل سازی برای بعضی از خانواده ها شده است را نام برد.(البته این روزها فیلم پریناز را نیز در گروه هنر و تجربه به اکران داریم که بسیار بهتر و حرفه ای تر به این مساله پرداخته است).خرافه گرایی در این فیلم به هجو کشیده شده ولی این شوخی ها به حدی نیست که فیلم را تبدیل به یک اثر سینمایی لوده بازی کند. دومین دلیل احترام به فیلم هم در همین موضوع جا می گیرد. من و شارمین برخلاف فیلم های دیگر کمدی خانوادگی سال های اخیر، یک فیلم کمدی سخیف نیست و به شعور مخاطب خود توهین نمی کند. کارگردان تا حدودی توانسته از هدر رفتن اثر و تبدیل آن به یك کمدی بی ارزش دوری کند . انتخاب بازیگران نیز به خوبی صورت گرفته و به ویژه کاراکتر عمه غیبگو که انگار برای شخص گوهرخیراندیش نوشته شده است. البته ویشکا آسایش، بازی نامیزانی از خود به جا گذاشته و همین مساله به فیلم کمی لطمه زده است. از آن سو انتخاب بازیگران فرعی و البته گزینه سحر قریشی که تا به این لحظه هنوز از حل مساله چرایی بازیگر شدن ایشان به شخصه رنج می برم با بدسلیقگی انجام شده است. اشکالات فیلمنامه به حدی واضح است که حتی کودکان داخل سینما در حین پخش فیلم با صدای بلند نسبت به آن اعتراض می کردند. اینکه به طور مثال در سکانسی که در روز روشن ضبط می شود مجید صالحی ، زوج عاشق فیلم را براي صرف شام به داخل خانه دعوت مي كند! یا اینکه برادر تینا ماشین او را نمی شناسد و از فاصله دو قدمی آن رد شده و متوجه او نمی شود و یا جایگزینی بدلکار به جای سحر قریشی در سکانس پرش از میله های خانه که به وضوح حس می شود. مشکلات مشخصي از این قبیل در طول فیلم بسیار دیده می شود و به ارزش آن خدشه وارد کرده است.در واقع من و شارمین ، اثری نیست که بتوان آن را زیاد مورد کنکاش قرار داد. کارگردان و تیم احتمالا خودشان نيز می دانند که فیلمی برای مخاطب عام ساختند و به زعم تمام ایرادها، برای خانواده ها فیلم قابل تحملی خواهد بود. کمتر بودن شوخی های مستهجن که امروزه در بيشتر فیلم ها دیده می شود و استفاده از بازیگران آشنای تلویزیونی و سینمایی در کنار هم و همه و همه منجر به این شده که من و شارمین برای خانواده ها گزینه مناسب تری باشد؛ هرچند هنوز تا مرز یک فیلم خوب خانوادگی فرسنگ ها فاصله دارد.

کارگردان فیلم من و شارمین

بیژن شیرمرز (متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۸، تهران)، فیلم نامه نویس، کارگردان و تهیه کننده سینما و تلویزیون است. وی مدیریت مؤسسه فیلم سازی حس هفتم را بر عهده دارد.

بازیگران فیلم من و شارمین

ویشکا آسایش، پژمان بازغی، سحر قریشی، نیما شاهرخ شاهی، رامین ناصرنصیر، مجید صالحی، گوهر خیراندیش، محمود جعفری، آتش تقی پور، پوراندخت مهیمن، فریبا نادری، زهره حمیدی، نیلوفر پارسا

سایر عوامل فیلم من و شارمین

[ نویسنده و کارگردان: بیژن شیرمرز، تهیه کننده: یوسف صمدزاده، مدیر فیلمبرداری: احمد احمدی، تدوین: بهرام دهقانی، موسیقی: نوید زمردی صدابردار: بابک اخوان، طراح چهره پردازی: مهرنوش طبیبی، طراح صحنه و لباس: افسانه صمدزاده، سرمایه گذاران: امیرشایان محمودی، بیژن شیرمرز، مجری طرح: آمنه بشیری، مدیران تولید: غلامرضا گمرکی و فریبا سادات خلیلی.]

مشخصات فیلم من و شارمین


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس