میوه های چاق کننده را بیشتر بشناسید

  پنجشنبه، 27 شهریور 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
میوه های چاق کننده را بیشتر بشناسید
بسیاری از افراد با وجود اینکه رژیم لاغری می گیرند ولی اطلاعی در مورد اینکه چه میوه ای بخورند تا نتیجه ی بهتری بگیرند، ندارند.

حتما شما هم شنیده اید برای لاغری به خوردن میوه ها و سبزیجات باید رو بیاورید اما شاید این را ندانید که خوردن برخی از میوه ها خود عامل چاقی و اضافه وزن است !برخی از افراد برای اینکه وزنشان را کم کنند به رژیم های لاغری میوه و سبزیجات روی می آورند وانواع میوه ها را در سبد غذایی شان قرار می دهند غافل از اینکه همه میوه ها برای رژیم لاغری مناسب نیستند و حتی باعث چاق شدن هم می شوند. برای شناخت میوه های چاق کننده، همراه ما باشید.

میوه و چاقی ، اگر میوه بخورم چاق می شوم؟

قند میوه فروکتوز است تحقیقات نشان می دهد مصرف بیش از اندازه فروکتوز می تواند سبب مشکلاتی برای سلامتی مانند چاقی مفرط شود.

خرمالو

خرمالو حاوی پروتئین، چربی، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین B6، پتاسیم، منگنز، آهن و مقدار قابل توجهی کالری است. به همین علت مصرف این میوه به چاق شدن و افزایش وزن افراد کمک می کند. مصرف خرما به روش های متنوع و در ترکیب با کره بادام زمینی و پودر نارگیل هم موجب افزایش کالری آن می شود و از جمله میوه ها برای افزایش وزن می باشد جهت پایایی بلند مدت خرما معمولاً این میوه را به صورت خشک شده به بازار عرضه می کنند.

انجیر

انجیر سرشار از مواد قندی، چربی، مواد معدنی، آمینو اسید، کاروتن، مواد ازته، آنزیم های مختلف، ویتامین و سایر ریز مغذی های مفید است. این میوه بهشتی و خوش طعم یکی از مواد غذایی مؤثر جهت انجام رژیم های اضافه وزن و چاقی تلقی می شود. مصرف منظم ترکیب انجیر و شیر سویا هم در مقایسه با مصرف معمولی انجیر در افزایش وزن افراد به صورت سالم و طبیعی تأثیر بیشتری دارد.

آووکادو

آووکادو منبع غذایی غنی از کالری، کربوهیدرات، پروتئین، چربی های سالم اشباع نشده، فیبر، پتاسیم و ویتامین های K،C ، E و B5 و سایر مواد مغذی متنوع و مفید است. مصرف آووکادو به تنهایی یا در ترکیب با انواع سالاد، سوپ، غذا و دسر یا همراه با مواد پروتئینی مانند تخم مرغ و تخم انواع ماکیان ضمن حفظ سلامت افراد وزن آنها را افزایش می دهد.

چاقی با میوه موز

موز مقادیر زیادی کالری، کربوهیدرات، فیبر و پتاسیم دارد. این میوه حاوی پروئین، چربی، منگنز، ویتامین B6 و ریز مغذی ها هم می باشد که از چاق کننده ترین میوه ها می باشد مصرف موز به عنوان میان وعده و به صورت اسموتی، دسر و معجون و در ترکیب با مواد غذایی پر کالری مانند کره بادام زمینی و ماست پرچرب به افزایش وزن افراد کمک می کند. نشاسته موجود در موز سبز هم موجب سلامت روده می شود.

نارگیل

گوشت نارگیل حاوی کالری و چربی بالا، پروئین، کربوهیدارت متعادل، فیبر، منگنز، سلنیوم، فسفر و مس است. به همین خاطر مصرف گوشت نارگیل به روش های مختلف و در ترکیب با سالاد، سبزی های سرخ کرده، سوپ، اسموتی و بعضی از غذا های اصلی با افزایش میزان کالری وعده های غذایی منجر به افزایش وزن و چاق شدن افراد می شود.

آلو

آلو دارای مقدار زیادی کالری، چربی، کربوهیدارت، پروتئین، فیبر، پتاسیم و ویتامین K می باشد. مصرف این میوه خوشمزه به تنهایی یا در ترکیب با غذا های پخته، سالاد و اسموتی کالری مصرفی و در نتیجه وزن افراد را افزایش می دهد. خوردن آلو موجب افزایش حجم مدفوع، تسریع خروج آن از روده و تسکین سریع یبوست می شود.

شاه توت + توت فرنگی

مصرف میوه ها و سبزی های قرمز رنگ مانند شاه توت و توت فرنگی اشتهای افراد را افزایش می دهد. همین موضوع موجبات افزایش وزن و چاقی افراد را فراهم می کند. این میوه ها و سبزی ها علاوه بر افزایش انرژی به میزان بالا موجب تقویت اندام های داخلی بدن از جمله قلب، روده، کبد و حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن می شوند.

انبه + آناناس و پاپایا

قدار بالای قند طبیعی موجود در میوه های استوایی نظیر انبه، آناناس و پاپایا بستر مناسبی را برای دریافت سریع انرژی توسط بدن و افزایش متابولیسم فراهم می کند. به همین خاطر چربی سوزی هم یکی از خواص مهم این میوه های چاق کننده محسوب می شود. انبه حاوی پروتئین، چربی، فیبر، ویتامین های گروه B، C، A و E و مس و … هم می باشد.

چاقی با میوه شلیل، گلابی، انگور و هلو

بعضی از میوه های فصل تابستان مثل شلیل، هلو، گلابی و انگور به علت داشتن مقادیر زیاد کالری و مواد مغذی مختلف چاق کننده به شمار می روند؛ به همین خاطر افرادی که تصمیم به کاهش وزن و لاغری دارند، باید با توجه به میزان کالری مجاز مصرفی مطابق با رژیم غذایی خود مقدار مصرف این میوه ها را محدود کنند. فراموش نکنید شلیل یک سوپر غذای مفید حاوی ویتامین های A، B1، B2، B3، B6، C، E و K ، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و … می باشد.

کشمش + مویز و برگه زردآلو

مصرف میوه های خشک شده مانند کشمش، مویز، برگه زردآلو و … به علت ذخیره انرژی و قند بسیار بالا در بدن افراد منجر به چاقی می شود. انگور خشک شده یا کشمش یک منبع غذایی فوق العاده مقوی حاوی کالری، فیبر، پروتئین، کربوهیدرات، چربی، پتاسیم، آهن، منیزیم، منگنز، مس و ویتامین های گروه B است. مصرف این میوه خشک در ترکیب با آجیل، سالاد ها، جو دوسر، ماست، پنیر و بعضی از غذا ها تأثیر بیشتری بر افزایش وزن افراد و حفظ سلامت آنها دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (169 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (41 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
آمار وحشتناک نزاع و دعوای خیابانی / از سقط جنین تا قتل جوان!
(ویدئو) ارتشی از ربات‌های سوسکی در ماموریت‌های سری شرکت می‌کنند!
ویدیو/ نقاشی منحصربه‌فرد خلاقانه با کمک ذره‌بین غول‌پیکر در دل طبیعت/ ترکیب علم فیزیک و هنر مساوی با شاهکاری از جنس آتش
ویدیو/ سبک تخصصی و تضمینی آموزش مکالمۀ زبان انگلیسی فقط در یک جلسه/ فینیشرِ بی‌رحمانۀ "سیامک انصاری" به "رامین ناصرنصیر" در سریال "عطسه"
ویدیو/ سفر افسانه‌ای "هرکول" خدای اسطوره‌ای رومیان به بیستون کرمانشاه
ویدیو/ حقایقی باورنکردنی از ساخت "خزانۀ سوالبارد" برای روز قیامت در نروژ/ دنیایی زیرزمینی برای جلوگیری از انقراض انسان‌ها در پایان جهان
آزمون خطای دید/ آیا می‌توانید گوزن پنهان در این تصویر را پیدا کنید؟ تنها 2٪ از افراد موفق به حل این تست شده‌اند!
(ویدئو) وقتی تو خراب‌کاری اوستایی/ شاهکار هنرمندی که زیبایی را از ویرانی خلق می‌کند!
ویدیو/ آموزش نحوۀ کاشت بذر گیاه گوشتی و زینتی آدنیوم در منزل/ چگونه یک بونسای زیبای آدنیوم پرورش دهیم؟
سرنوشت عجیب و پیچیده 3 زن در زندگی حاکم دوبی! / شیخه مهره و لطیفه و هیا بنت حسین
عاشق لهجه پرتغالی دختر رونالدو میشید وقتی به پدرش ابراز احساسات میکنه / ایده آل ترین رابطه ی پدر دختری جهان رو پیدا کردم 👌
(ویدئو) روایتی از زندگی و دستاوردهای پروفسور محمدحسن گنجی، پدر هواشناسی و جغرافیای نوین ایران/ ویژه سالروز وفات این دانشمند بزرگ
منتخب روز   
(فیلم) سکانس عاشقانه از شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت