میزان و نحوه مصرف قرص بایوتور (آتورواستاتین)

  سه شنبه، 05 فروردین 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
میزان و نحوه مصرف قرص بایوتور (آتورواستاتین)
بایوتور (BIOTOR) نام تجاری داروی آتورواستاتین است که به عنوان داروی کمکی همراه با رژیم غذایی در درمان زیادی چربی خون مصرف می‌شود. بایوتور سبب کاهش غلظت تام کلسترول، کلسترول LDL ، آپولیپوپروتئین B و تری گلیسرید در بیمارن مبتلا به افزایش خون می‌شود.

موارد استفاده بایوتور

بایوتور به همراه رژیم غذایی مناسب برای کاهش کلسترول و چربی های "بد" (مانند LDL، تری گلیسیرید) و بالا بردن چربی های "خوب" (مانند HDL) در خون استفاده می شود.

بایوتور متعلق به گروهی از داروها با عنوان "استاتین" ها می باشد که با کاهش مقدار کلسترول ساخته شده توسط کبد عمل می کند.

بایوتور با پایین آوردن چربی "بد" و تری گلیسیریدها و بالا بردن چربی "خوب" خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد و به جلوگیری از سکته های قلبی و حمله قلبی کمک می کند.

علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی مناسب (مانند رژیم غذایی کم کلسترول و کم چرب)، تغییر سبک زندگی نیز ممکن است به عملکرد بهتر این دارو کمک کند؛ مانند ورزش، کاهش وزن در صورت اضافه وزن و قطع سیگار. برای جزئیات بیشتر با پزشک یا داروساز خود مشورت کنید.

تصویر

اشکال دارویی بایوتور :

بایوتور به صورت قرص های 10، 20 و 40 میلی گرمی به صورت بلیسترهای 10 عددی در جعبه های 30 عددی و به همراه یک برگه راهنما توسط کارخانجات داروسازی روز دارو تهیه و عرضه می گردد.

مقدار و نحوه مصرف بایوتور

بزرگسالان : 10 میلی گرم یک بار در روز. ممکن است طبق نظر پزشک میزان مصرف دارو افزایش یابد.

کودکان و افراد بین 10 تا 17 سال: 10 میلی گرم یک بار در روز. ممکن است طبق نظر پزشک میزان مصرف دارو افزایش یابد.

کودکان کمتر از 10 سال: استفاده و میزان مصرف می بایست توسط پزشک تعیین شود. در صورت فراموش کردن هر وعده بلافاصله بعد از به یاد آوردن دارو را مصرف کنید. توجه داشته باشید مقدار دارو در یک وعده را دو برابر مصرف ننمایید.

توصیه مصرف بایوتور

قبل از مصرف بایوتور در صورت وجود حساسیت به آن یا آلرژی های دیگر به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

بایوتور ممکن است حاوی مواد غیرفعال باشد، که می تواند باعث بروز واکنش های آلرژیک یا سایر مشکلات شود. برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

پیش از مصرف بایوتور درباره ی سوابق پزشکی خود به ویژه بیماری های کبدی، بیماری های کلیوی، مصرف الکل با پزشک یا داروساز خود صحبت کنید.

قبل از جراحی، در مورد کلیه داروهایی که استفاده می کنید (از جمله داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه و محصولات گیاهی) به پزشک یا دندانپزشک خود اطلاع دهید.

مشروبات الکلی را محدود کنید. استفاده روزانه از الکل ممکن است خطر ابتلا به مشکلات کبدی را به ویژه در هنگام ترکیب با بایوتور افزایش دهد. با پزشک و یا داروساز خود برای اطلاعات بیشتر صحبت کنید.

بزرگسالان مسن ممکن است نسبت به عوارض جانبی این دارو به ویژه مشکلات عضلانی حساس تر باشند.

در هنگام درمان، به انجام آزمایش های متناوب نیاز خواهید داشت.

این دارو نیاز شما را به داشتن رژیم غذایی مخصوص و ورزش برطرف نمی کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (49 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (36 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (24 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (20 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) (ویدئو) یادی بکنیم از شوخ بمب خنده ی علی انصاریان با حامد آهنگی 🤣/ بالاخره یکی ام سربه سر حامد گذاشت (10 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (10 نظر) حضور علیرضا بیرانوند در جشن عروسی جگرگوشه اش از آرایشگاه تا مراسم عروس برون خواهر خانم/ رونمایی از شاه داماد خانواده بیرانوند+عکس (9 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (9 نظر) اجرای معرکه بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت با آهنگ جدید+ویدئو /بابا ایول به این صدا! (8 نظر) سلفی زیبای حسام محمودی، هادی سریال لحظه گرگ و میش با دختر ناز و بانمکش/ چقدرم شبیه هم هستن+عکس (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: گاهی وقتا حرفمون خوبه اما بد تحویل میدیم مثل شربتی که بکنیم تو آفتابه +ویدئو😂👌 (7 نظر) جشن تولد ساده و شلوغ 54 سالگی علی دایی کنار مادر و برادراش با یک کیک زیبا به شکل رز زرد/ چه خونه شیک و جذابی+عکس (6 نظر)
تیتر امروز   
از جشن عروسی مجلل تا ماجرای سیسمونی و بارداری سخت دختر قالیباف در حواشی داغ امروز چهارشنبه 29 خرداد 1403
زمان مراسم اربعین شهید رئیسی با پیش بینی 3 برنامه مشخص شد
دردسرهای ازدواج سلبریتی‌ها برای نوجوانان / بدون گلزار نمی‌توانم نفس بکشم
زنان برای زنان طرحی برای رهایی زنان از زندان
دختر قالیباف: ترکیه رفتم ولی سیسمونی نخریدم + فیلم
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 30 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 30 خرداد 1403+فیلم
فال ابجد روزانه چهارشنبه 30 خرداد 1403
فال روزانه امروز چهارشنبه 30 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 30 خرداد 1403
عکسی از سفر به یادماندنی علی دایی همراه خانواده پرجمعیتش در زمان کودکی/ پدر و مادرشون چقدر جوون بودن +عکس
بیوگرافی و زندگی خصوصی سحر گلدوست، ثریای سریال انتهای شب و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
دانلود آهنگ جدید "قطب شمال" فرزاد فرزین/ حیف من و تو حیف از این عشق که این شهر حسود اونو ندیدش... +فیلم
نگاهی به زندگی نامه شخصی و سیاسی کاندید ریاست جمهوری/شغل همسر سعید جلیلی چیست؟
پرسه‌های مرد متاهل با دختران خیابانی / عشق زنم را نمی‌دیدم و آزارش می‌دادم