موارد منع مصرف و تداخل دارویی کپسول آوودین

  سه شنبه، 17 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
موارد منع مصرف و تداخل دارویی  کپسول آوودین
کپسول آوودین با تحریک ساخت کلاژن و پروتئوگلیکان به غضروف سازی کمک و دردهای آرتروز و مفصلی را کاهش میدهد.

کپسول آوودین با منشا کاملا طبیعی، حاوی عصاره زنجبیل، سویا و آووکادو بوده و با تحریک ساخت کلاژن و پروتئوگلیکان باعث بازسازی غضروف، کاهش سرعت پیشرفت آرتروز و کاهش دردهای مفصلی می شود.

تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در زنجبیل، سبب کاهش التهاب و کاهش درد می شود.

مصرف کپسول آوودین به مدت 3 ماه تا 3 سال برای بهبود دردهای مفصلی و بازسازی مفاصل توصیه می شود.

ترکیبات موجود در کپسول آوودین

  1. عصاره آووکادو
  2. سویا
  3. عصاره زنجبیل
  4. ویتامین Dз طبیعی

موارد مصرف کپسول آوودین

بیماران مبتلا به استئوآرتریت (آرتروز) مفاصل و دردهای عضلانی

مزایای مصرف کپسول آوودین

کاهش درد و التهاب مفاصل و عضلات
بازسازی مفاصل
جلوگیری از تخریب پیش¬رونده غضروف ها
سهولت تحرک مفاصل مبتلا
کاهش نیاز به داروهای مسکن

آرتروز چیست؟

آرتروز یا آرتریت به معنای التهاب مفصل است. واژه ی آرتروز برای توصیف حدود ۲۰۰ بیماری مختلف که مفصل، بافت های اطراف مفصلی و دیگر بافت های همبندی و اسکلتی عضلانی را درگیر می کنند استفاده می شود. آرتروز بیماری روماتیسمی است و شایعترین نوع آرتروز، استئوآرتروز است. دیگر بیماری های شایع روماتیسمی که به التهاب مفصل مربوط می شوند عبارتند از نقرس، فیبرومیالژیا و آرتروز روماتوئید (RA). برخی از انواع آرتروز، مانند آرتروز روماتوئید و لوپوس (SLE) می توانند چندین ارگان را درگیر کنند و باعث بروز علائم گسترده شوند.

شیوع و پروگنوز آرتروز

با توجه به آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، ۵۴.۴ میلیون نفر از بزرگسال در ایالات متحده مبتلا به انواع آرتروز هستند. از این تعداد، ۲۳.۷ میلیون نفر دچار محدودیت فعالیتی هستند. آرتروز در افراد ۶۵ ساله یا مسن تر شایع تر است، اما می تواند افراد در همه سنین، از جمله کودکان را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

علایم و نشانه های آرتروز

انواع علائم آرتروز و چگونگی بروز آن ها، بسته به نوع آرتروز متفاوت است. علائم آرتروز می تواند به تدریج یا ناگهانی ایجاد شود، اگر کسی هر یک از چهار علامت هشدار دهنده ی اصلی زیر را تجربه کند، باید به پزشک مراجعه کند.

درد: درد آرتروز می تواند ثابت یا متغیر باشد.

تورم: در برخی از انواع آرتروز، پوست روی مفصل آسیب دیده قرمز و متورم و گرم می شود.

سفتی و خشکی مفصل: خشکی مفصل یک علامت معمول است که پس از بیدار شدن از خواب در صبح، یا پس از نشستن طولانی مدت پشت میز، رانندگی طولانی مدت و بعد از ورزش رخ می دهد.

اختلال در حرکت مفصل: حرکت دردناک مفصل یا خشکی و درد هنگام بلند شدن از روی صندلی می تواند نشان دهنده ی آرتروز باشد.

انواع آرتروز و علائم آن ها

آرتروز به هفت گروه اصلی شامل:

  1. آرتریت التهابی
  2. آرتروز دژنراتیو(تخریبی) یا مکانیکی
  3. درد اسکلتی عضلانی و بافت نرم
  4. درد های کمری
  5. بیماری بافت همبند
  6. آرتروز عفونی
  7. آرتروز متابولیک

درمان آرتروز

اغلب برای مهار درد مفاصل از داروهای مسکن و ضدالتهاب مانند ایندومتاسین، مفنامیک اسید و دیکلوفناک استفاده می شود و در موارد شدیدتر کورتون تجویز می شود.

مصرف طولانی مدت داروهای مسکن که به طور رایج در بیماری آرتروز بکار می روند، سبب مشکلات و عوارض جانبی وخیم مانند مشکلات گوارشی، خونریزی معده، نارسایی کبد و نارسایی کلیه در بیماران می گردند.

علاوه بر این اغلب بیماران برای کاهش درد ناشی از آرتروز مجبور به افزایش تدریجی مقدار داروی مصرفی خود میشوند، چون به مرور بدنشان به اثرات ضد دردی مسکن ها مقاوم تر می شود.

تصویر

عوارض جانبی کپسول آوودین

کپسول آوودین در صورت مصرف مطابق با مقدار و روش توصیه شده، عوارضی گزارش نشده است.

موارد منع مصرف کپسول آوودین

در صورتی که مصرف آوودین به میزان توصیه شده باشد، مورد منع مصرف ندارد.

توصیه و هشدار کپسول آوودین

زنان باردار و شیرده حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.
در صورت مصرف هرگونه دارو، قبل از مصرف کپسول آوودین با پزشک مشورت نمایید.
مقدار توصیه شده کپسول آوودین را بدون مشورت با پزشک و یا داروساز خود افزایش ندهید.
مصرف عصاره زنجبیل در بیماران دیابتی و فشار خون بالا ممکن است باعث کاهش قند خون و فشار خون گردد و می بایست با احتیاط مصرف گردد.


7 دیدگاه
  دیدگاه ها
مرتضی
2 سال پیش

کپسول آوودین در بیماران مبتلا به مشکل معده عوارض دارد.
رویا
2 سال پیش

من با خوردن قرص آوودین باعث میشه معده م بسوزه من اسید مهده یا همون رفلاکس معده دارم
خدا کرم
2 سال پیش

آیا استفاده هم زمان کپسول آوودین با موبیفلکس که اون هم برای درمان آرتروز هست امکان پذیر می باشد؟
زهرا
2 سال پیش

این قرص باعث لکه بینی بین دو قاعدگی در من شد
فردوس
2 سال پیش

قرص آوودین برای من باعث افزایش اسید معده و رفلاکس می شود
دریانی
2 سال پیش

آوودین با استامینوفن کدئین تداخل دارد؟ سپاس
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (672 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (58 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان