معرفی و بررسی خودروی فولکس واگن بیتل

  دوشنبه، 15 دی 1399   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی فولکس واگن بیتل
طراحی ظاهری فولکس واگن بیتل به خوبی از المان‌های کلاسیک این محصول پیروی کرده و نمای مدرن را از روی دست یک محصول متعلق به پنجاه شصت سال پیش در اختیار مشتریان قرار داده است. البته به نظر می‌رسد این سبک طراحی بیشتر مطابق با سلایق بانوان بوده و آقایان کمتر آن را به سبک ظاهری خودروهای مدرن و اسپرت ترجیح می‌دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، فولکس واگن بیتل - VolksWagen Beetle از محبوبترین و پر فروش ترین خودروهای دنیا با تولید بیش از 21 میلیون دستگاه (از سال 1938 الی 2003) پس از یک وفقه 8 ساله بار دیگر در معرض دید علاقه مندان به خودرو قرار گرفت. این بار بیتل (Beetle) با ظاهری مدرن ، البته کلاسیک و با بهره گیری از آخرین فن آوری عرضه شده توسط کمپانی فولکس واگن (VW) وارد بازار رقابت در گروه خودروهای کوچک شهری (City Car) گردید. یکی از پیشرانه های فولکس واگن - بیتل جدید پیشرانه ای است 2.5 لیتری 5 سیلندر خطی که قادر به تولید 170 اسب بخار (hp) نیرو می باشد. فیات 500 (Fiat 500) از جمله رقبای این خودرو به شمار می آید.

تصویر
طراحی ظاهری فولکس واگن بیتل

طراحی ظاهری فولکس واگن بیتل

همانطور که از لقب این خودرو یعنی فولکس قورباغه ای پیداست، می توان اظهار داشت که طراحی ظاهری این محصول شباهت نسبتا بالایی به بدن قورباغه داشته و به ویژه چراغ های گرد قسمت جلوی آن ظاهر این حیوان دوزیست را در ذهن بینندگان خاطر نشان می سازد و با همین طراحی غریب تنوانسته در میان پرفروش ترین خودرو های تاریخ قرار بگیرد. فرم کلی بدنه نیز همین ویژگی را به خاطر می آورد. در نمای روبرو فولکس واگن جدید شاهد چراغ های نسبتا گرد هستیم که به طرزی ساده و دلنشین در دو طرف درب کاپوت قرار گرفته اند. درپوش موتور نیز تا ناحیه خط زیرین چراغ ها امتداد یافته و به همراه طراحی لبخندوار دریچه سپر و قاب های مه شکن آن که در یک امتداد قرار دارند، نمایی نسبتا خنده رو و بانمک برای این محصول مشهور فولکس واگن به وجود آورده است.

در نمای بغل مهم ترین شاخصه های بصری شامل فرم نیم دایره مانند سقف و همچنین گلگیرهای بسیار برجسته آن می شود که جلوه ای متمایز و خاص برای فولکس واگن بیتل رقم زده و آن را پهن تر نشان می دهد. در ناحیه عقب نیز سعی شده تا نمایی هماهنگ با طراحی بخش جلو ایجاد شده و در ضمن المان های ظاهری مدل کلاسیک فولکس بیتل نیز رعایت شود. با این وجود، فرم چراغ های عقب تطابقی با انواع جلو ندارند و اسپویلر زیر شیشه پشت نیز در نوع خود متمایز و خلاقانه به نظر می رسد. سپر عقب به جز دو سر اگزوز و همچنین نوارهای شب نما قرمز رنگ، از جزئیات قابل توجه دیگری سود نمی برد.

در مجموع باید عنوان داشت که طراحی ظاهری فولکس واگن بیتل به خوبی از المان های کلاسیک این محصول پیروی کرده و نمای مدرن را از روی دست یک محصول متعلق به پنجاه شصت سال پیش در اختیار مشتریان قرار داده است. البته به نظر می رسد این سبک طراحی بیشتر مطابق با سلایق بانوان بوده و آقایان کمتر آن را به سبک ظاهری خودروهای مدرن و اسپرت ترجیح می دهند.

تصویر
طراحی ظاهری فولکس واگن بیتل

طراحی داخلی فولکس واگن بیتل جدید

پس از ورود به داخل کابین فولکس واگن بیتل شاید در نگاه اول احساس کنید که این سبک طراحی سنخیتی با نمای بیرونی فولکس بیتل ندارد اما با این حال، استفاده از اشکال هندسی دایره ای شکل و دکمه های مدور در بخش های مختلف تا حدودی حالت تخم مرغی نمای بیرونی را نیز تداعی می کند. به طور کل و فارغ از تطابق میان طراحی داخلی و بیرونی باید اظهار داشت که نمای داخلی فولکس واگن بیتل از طراحی جذاب و زیبایی بهره برده که در عین سادگی پرستیژ و کلاس خاص خود را به رخ کاربران می کشد.

طراحی اسپرت غربیلک فرمان و پنل کیلومتر شمار پشت آن نیز موجب ارتقای حس هیجان راننده پس از نشستن پشت فرمان این خودرو خواهد شد. در بالای داشبورد سه نشانگر عقربه ای شامل دمای روغن و پوست توربو تعبیه شده که حالتی شبیه به خودروهای آفرود را به یاد علاقه مندان خواهد آورد. متریال به کار گرفته شده در ساخت کابین فولکس واگن بیتل از نوع نسبتا با کیفیت بوده و اگرچه در برخی قسمت های داشبورد و رودری ها از پلاستیک خشک و نسبتا اقتصادی استفاده شده است، اما در مجموع می توان اظهار داشت که کیفیت آنها در سطح قابل قبول و رضایت بخش قرار دارد .

فرم صندلی ها به ویژه انواع جلو نیز به خوبی بدن سرنشین را در بر گرفته و در مسافرت های طولانی خستگی و کوفتگی را بر ایشان تحمیل نخواهد کرد. با این حال علی رغم آن که فضای صندلی های جلو کاملا جادار و مناسب افراد مختلف طراحی شده اما سرنشینان با قد بیشتر از ۱۷۰ سانت در ردیف عقب با محدودیت های جدی از ناحیه سر مواجه خواهند شد. نکته دیگر پیرامون بیتل این است که ورود و خروج به صندلی های ردیف دوم آن در قیاس با سایر خودروهای کوپه دو در بسیار راحت تر صورت خواهد پذیرفت که رضایت سرنشینان عقب را به دنبال دارد .

فضای صندوق عقب این خودرو نیز قادر به پاسخگویی به نیازهای یک خانواده ۴ نفره تا حد امکان خواهد بود. در مجموع باید عنوان داشت که فضای داخلی فولکس واگن بیتل همانطور که از یک محصول آلمانی با کیفیت انتظار می رود می تواند چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ کاربردی نیازهای مشتریان به ویژه خانواده های کم جمعیت را به طور نسبتا مطلوب برآورده سازد. با این حال محدودیت فضای صندلی های ردیف عقب به عنوان نقطه ضعف کابین این خودرو به حساب می آید.

آپشن ها و امکانات Volkswagen Beetle

از جمله مهمترین آپشن های رفاه ایمنی فولکس بیتل می توان به موارد زیر اشاره کرد: ترمز ضد قفل، توزیع نیروی ترمز ebd، کنترل لغزش خودرو، کنترل کشش، ترمز کمکی، کیسه های هوا برای راننده و سرنشین جلو و ایربگ پرده ای و جانبی، سیستم صوتی فندر پریمیوم با ۸ بلندگو و یک عدد ساب ووفر، ورودی آیپاد، صفحه نمایشگر لمسی، رهیاب بلوتوث، سیستم تعلیق اسپرت، بال عقب، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، سقف پانوراما، نمایشگر باد لاستیک ها، رینگ های ۱۹ اینچی، چراغ های جلو زنون، چراغ های دیلایت ال ای دی، روکش چرمی صندلی ها، تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ ها، کروز کنترل، ورود بدون کلید، استارت دکمه ای، گرمکن صندلی های جلو، صندلی های جلو از نوع اسپرت روکش چرمی دسته دنده و غربیلک فرمان به همراه دکمه های کنترل روی فرمان، قفل مرکزی با ریموت، فرمان سرووترونیک، تهویه مطبوع، دماسنج بیرونی، تنظیم دستی صندلی های جلو، کمربند ایمنی پیش کشنده، مه شکن جلو، چراغ چرخشی، تریم کرومی بدنه، خروجی ۱۲ ولت جلو، کاور محفظه بار، درب برقی صندوق عقب.

مشخصات فنی Volkswagen Beetle

فولکس واگن بیتل نیروی محرکه خود را از یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربو شارژ به حجم ۱۹۸۴ سی سی دریافت می کند. حداکثر قدرت تولیدی توسط این پیشرانه برابر با ۲۰۰ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه بوده و حداکثر گشتاور حاصل از آن نیز معادل ۲۸۰ نیوتن متر در ۱۷۰۰ دور در دقیقه اعلام شده است . این میزان نیرو توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار دی اس جی به چرخ های جلو انتقال می یابد. فولکس بیتل قادر است ظرف مدت زمان ۷.۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. از طرف دیگر حداکثر سرعت این کوپه هاچبک ۱۴۱۷ کیلوگرمی نیز به رقم ۲۲۳ کیلومتر بر ساعت می رسد.

میانگین مصرف سوخت بیتل نیز معادل ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برآورد می شود. حجم باک این خودرو آلمانی ۵۵ لیتر ظرفیت داشته و استاندارد آلایندگی یورو ۵ در این پیشرانه رعایت شده است. با توجه به آمار ارائه شده واضح است که فولکس واگن بیتل برخلاف ظاهر آرام و متواضعش از توانایی فنی و چالاکی بسیار بالایی بهره می برد که می تواند رضایت خاطر مالکان را در پی داشته باشد.

مزایا و معایب فولکس واگن بیتل جدید

از جمله مهمترین مزیت های فولکس واگن بیتل می توان به طراحی ظاهری دلنشین، کابین با کیفیت و خوش ساخت و زیبا، عملکرد فنی بسیار مطلوب و فراتر از انتظار، مصرف سوخت متعادل سواری نسبتا اسپرت با هندلینگ بسیار مناسب و هماهنگی مناسب پیشرانه و جعبه دنده اشاره کرد. از طرف دیگر فضای نه چندان جادار صندلی های ردیف عقب و واردات بسیار محدود این محصول که موجب عدم گستردگی کافی خدمات پس از فروش و وفور لوازم یدکی آن شده را هم می توان در زمره نقاط ضعف فولکس بیتل برشمرد.

وضعیت فروش فولکس واگن بیتل در بازار ایران

همانطور که اشاره شد فولکس واگن بیتل به صورت نسبتا محدود به بازار کشورمان راه پیدا کرده و با وجود آنکه از قابلیت های بسیار بالا و کیفیت کم نظیر بهره می برد اما این خودرو خوش سیمای آلمانی نتوانسته در بازار ایران آن طور که شایسته اش بوده مورد استقبال مشتریان قرار بگیرد و فروش بالایی را تجربه کند. بنابراین باید اظهار داشت که وضعیت خرید و فروش فولکس واگن بیتل در ایران در قیاس با رقبایی همچون آلفارومئو جولیتا چندان مطلوب نبوده و فروش آن مستلزم پیدا شدن مشتریان نسبتا خاص خواهد بود که قطعاً نسبت به خودروهای معمول مدت زمان بیشتری به طول خواهد انجامید.

فولکس واگن، هفتاد و پنجمین سالگرد مدل تیپ 1 را جشن گرفت

دقیقا روز 27 دسامبر سال 1945، یعنی 75 سال و سه روز پیش بود که یکی از تاریخی ترین، به یادماندنی ترین و البته مهم ترین ماشین های کمپانی فولکس واگن (Volkswagen برای نخستین بار کارخانه را ترک کرد و قدم به بازار گذاشت. نام این مدل که برای تاریخ این شرکت آلمانی بسیار حیاتی است، فولکس واگن تیپ 1 (VW Type 1) بود. این مدل که به نام فولکس واگن بیتل (Volkswagen Beetle) معروف است، در سال 1938 یکی از مهم ترین پروژه های آلمان نازی محسوب می شد، اما پس از اینکه 630 دستگاه از آن ساخته شد، در سردرگمی ها و دردسرهای جنگ جهانی به فراموشی سپرده شد.

اما داستان اصلی فولکس واگن و این سوسک (بیتل به معنای یک نوع سوسک است) دوست داشتنی پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد. ایوان هرست (Ivan Hirst یک سرگرد و مهندس انگلیسی بود که پس از پایان جنگ، به پیشرفت و جان گرفتن این شرکت کمک بسیاری کرد، چرا که فولکس واگن پس از اتمام جنگ برای بازسازی، تحت سلطه ارتش بریتانیا درآمد. در دوران او، بیتل که در بحبوحه جنگ گم شده بود، حیات خود را در سال 1945 مجددا آغاز کرد. حالا 75 سال از آن روز می گذرد و Volkswagen، تولد 75 سالگی تیپ 1 را چهار روز گذشته جشن گرفت.

ارتش بریتانیا، دستور ساخت 20 هزار بیتل را صادر کرده بود، اما تا پایان 1945، تنها 55 دستگاه از آن ساخته شد. خوشبختانه این موضوع تغییر کرد و به طبع، سرنوشت بیتل و کمپانی را هم به طور دیگری رقم زد، زیرا از سال 1946 به بعد، ماهانه 1000 دستگاه از تیپ 1 ساخته و پس از 1947، صادرات آن به سراسر جهان آغاز شد. این مدل جمع و جور و دوست داشتنی، تا سال 2003 در بازار جهانی حضور داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) «ماگان» کشتی بادبانی باستانی خلیج فارس؛ میراثی 4000 ساله که باستان‌شناسان را حیرت‌زده کرد!
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان