معرفی انواع محصولات سفید کننده دندان

  چهارشنبه، 16 مهر 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
معرفی انواع محصولات سفید کننده دندان
سفید کننده دندان-داروخانه‌ها این روزها انواع محصولات خانگی سفید کننده دندان، مانند چسب‌ها یا ژل‌های سفید کننده دندان را به شما ارائه می‌کنند، ولی آیا شما با خرید این محصولات سفید کننده دندان می‌توانید دندان‌هایتان را سفید کنید و لبخندی زیباتر داشته باشید؟

سفید کننده دندان-داروخانه ها این روزها انواع محصولات خانگی سفید کننده دندان، مانند چسب ها یا ژل های سفید کننده دندان را به شما ارائه می کنند، ولی آیا شما با خرید این محصولات سفید کننده دندان می توانید دندان هایتان را سفید کنید و لبخندی زیباتر داشته باشید؟ جواب مثبت است، ولی این محصولات سفید کننده دندان محدودیت هایی نیز دارند.

اگر شما از داروخانه یک چسب یا نوار یا ژل های سفید کننده دندان را خریداری کردید و آن را در منزل برای سفید کردن دندان هایتان به کار بردید، ولی در نهایت دندان هایتان سفید نشدند، باید با دندانپزشک تان مشورت کنید.بهتر است پیش از خرید محصولات خانگی سفید کننده دندان این کار را انجام دهید، چون دندانپزشک پس از معاینه ای کوتاه به شما خواهد گفت که تغییر رنگ دندا ن هایتان چه علتی دارد و شما بهتر است از چه روش و چه محصولاتی برای سفید کردن دندان هایتان استفاده کنید. شاید این محصولات خانگی سفید کننده دندان که غلظت و قدرت سفیدکنندگی کمتری دارند، برای شما موثر نباشند،در این صورت فقط وقت و هزینه تان را هدر داده اید.

خمیر دندان سفید کننده

این محصول کمک می کند تا باکتری ها از محیط دهان و دندان دور باشند و از ایجاد رنگدانه ها روی دندان جلوگیری شود. از بین بردن لکه های قهوه ای ایجادشده روی دندان ها از اصلی ترین ویژگی های آن به حساب می آید که ضمن سلامت دندان، لبخندی زیبا را برای افراد به ارمغان می آورد. عصاره ی نعناع موجود در خمیر دندان پرو اکسپرت باعث ایجاد نفسی تازه و خوش بو برای مصرف کننده می شود. البته علاوه بر خاصیت سفیدکنندگی این خمیردندان خواص معمولی مثل ضدپوسیدگی بودن و تمیزکننده بودن را هم دارد و با خیال راحت میتوانید از آن استفاده کنید.

خمیر دندان کربن اکتیو

این خمیر دندان ذغالی حاوی کربن فعال است و با حذف کامل لکه های مواد غذایی و دخانیات، بالاترین حد سفیدکنندگی را برای دندان ها به همراه می آورد. استفاده منظم از ایجاد جرم جلوگیری کرده و دندان ها را سفید کامل می کند و همچنین بطور موثر دندان ها را سفیدتر نگه می دارد. یکی از دلایل اصلی لکه و جرم دندان مادهای به نام تانن است، کربن فعال میتواند مادهی تانن را که در قهوه و چای و انواع خوراکیها یافت میشود را به خود جذب کرده و آنها را از روی دندان جدا کند.جلوگیری از انباشت باکتریهای مضر در حفره دهانی با جذب ذرات بسیار ریز خوراکی از روی زبان و بین دندانها از ایجاد بوی بد در دهان هم جلوگیری میکند.

دهانشویه سفید کننده

عد از یکبار استفاده از دهان شویه آیوایت سفیدشدن فوری دندانهایتان را تجربه خواهید کرد و در صورت استفاده روزانه ، لکه های دندانی را از بین برده و باعث شفافیت و سفیدی دندان های شما می شود. این دهانشویه نه تنها کوچکترین آسیبی به مینای دندان و لثه ها وارد نمی کند بلکه فلوراید موجود در این دهان شویه باعث کاهش پوسیدگی و تقویت مینای دندان می شود.

نخ دندان مدل Whitening

مسواک و خمیر دندان اگر هم موثر باشند ولی نمیتوانند به فضای بین دندانهایتان نفوذ کنند. به همین دلیل احتمالا کسانی را دیده اید که دندانهایی معمولی دارند اما خطوط بین دندانهایشان زرد است. برای جلوگیری از این مشکل میتوانید از این خمیردندان استفاده کنید که مخصوص سفیدی دندان است.

پودر سفید کننده دندان

کار اصلی این محصول پاک سازی و از بین بردن لک هایی است که به مرور زمان و در اثر مصرف چای و سیگار ایجاد شده اند. در کنار آن به کاهش موثر جرم و پلاک های دندانی کمک کرده و باعث جذب سریع فلوراید موثر برای دندان می شود. این پودر ذراتی دارد که دارای سختی کمتر از سختی مینای دندان است؛ ازاین رو سبب بروز خراش روی مینا نخواهد شد. برای استفاده از این محصول کافی است پس از شست وشو و نظافت دندان ها، مسواک تمیز و مرطوب خود را درون پودر فروببرید و دندان هایتان را مسواک کنید. افراد سیگاری برای کسب نتیجه ی بهتر باید هفته ای دو تا سه بار از آن استفاده کنند.

قلم سفید کننده دندان

شرکت تولید کننده این محصول یک شرکت آلمانی می باشد که نزدیک به ۲۰ سال تنها در زمینه محصولات سفید کننده دندانی تحقیق و فعالیت نموده است که حاصل این فعالیت ، تولید بیش از ۱۵ نوع محصول در سفید کنندگی دندانی در جهان است. این روش، برای سفید کردن دندان بسیار اقتصادی بوده و همچنین کمک شایانی به سفید کنندگی حرفه ای دندان خواهد کرد. نتیجه کار در این روش ماندگاری بالاتری خواهد داشت و قلم سفید کننده را میتوان در هرجایی استفاده نمود. فرمول ویژه ای در برای مراقبت خاص از دندانها برای این محصول در نظر گرفته شده است بنابراین استفاده روزانه از آنها هیچ اثر سایشی روی دندان نخواهد داشت.

انواع روش های استفاده از سفید کننده دندان

عدم رعایت بهداشت دندان، لثه های ناسالم، نوشیدن مداوم چای و قهوه، تغذیه ی ناسالم، خشکی دهان، مصرف آنتی بیوتیک و زمینه ی ژنتیکی از جمله عواملی است که سبب می شود دندان ها زرد و لکه دار شود و نیازمند استفاده از سفید کننده دندان باشند. اما این سوال همواره مطرح است که برای سفید شدن دندان چه کنیم؟ لازم است بدانید که بهترین روش برای سفید شدن دندان این است که پس از هر بار غذا خوردن، دندان های خود را مسواک بزنید. حال به بیان انواع سفید کننده دندان به روش سنتی می پردازیم:

- جوش شیرین و پراکسید هیدروژن
- قرقره کردن پراکسید هیدروژن
- نمک دریا و جوش شیرین
- زردچوبه
- ذغال فعال
- آبلیمو و جوش شیرین
- قرقره کردن روغن نارگیل
- سرکه سیب
- سیب و برگ کرفس
- جوش شیرین، خمیر دندان و هیدروژن پراکسید
- پوست پرتقال و نمک
- توت فرنگی و جوش شیرین
- پوست موز
- روغن کنجد
- نمک و آبلیمو
- نمک اِپسوم
استفاده از روش های سنتی و خانگی سفید کننده دندان، نیازمند انجام به صورت مستمر بوده و میزان اثر بخشی آن به تدریج نمایان می شود. لازم به ذکر است که قطعا روش هایی که زیر نظر دندانپزشک انجام می شود دارای ضریب اطمینان بیشتری است. استفاده از سفید کننده در مطب دندانپزشک به صورت بدون درد انجام می گیرد و در آن یک محلول ژل مانند بر روی دندان و لثه ها قرار گرفته و پس از پرتو دهی به دندان ها، شستشوی دهان انجام می شود. از روش هایی که در دندانپزشکی به عنوان سفید کننده دندان از آن یاد می شود می توان بلیچینگ را نام برد، که در آن ژل سفید کننده دندان را به صورت مستقیم بر روی مینای دندان قرار می دهند که در ادامه به صورت مفصل در مورد بلیچینگ صحبت می کنیم.
کیت سفید کننده دندان نیز از جمله مواردی است که افراد می توانند بدون نیاز به دندانپزشک و تهیه ی قالب مخصوص از فک خود، آن را انجام دهند، روش انجام آن نیز شباهت زیادی به انجام بلیچینگ در منزل داشته که در ادامه ی توضیحات به بررسی دقیق کیت سفید کننده دندان می پردازیم.
همچنین روش دیگری که از آن برای سفید کننده دندان استفاده می کنند، لمینت است، در لمینت تمامی ایرادات دندان اعم از شکستگی، شکل، رنگ، طول و فاصله را از بین می برد. روش استفاده از آن بدین صورت است که برای دندان های جلویی کاربرد داشته و به صورت یک لایه نازک بر روی دندان قرار می گیرد. اما استفاده از این روش برای افرادی که دندان قروچه دارند، اصلا مناسب نبوده و سبب شکستگی لمینت آن ها می شود. همچنین توجه داشته باشید که برای انجام لمینت باید پوسیدگی و یا عفونت دندان ها به صورت کامل رفع شود.

معایب و مزایای سفید کردن دندان ها را بشناسید

شاید مهم ترین مزیت استفاده از این نوع درمان ها ارتقای زیبایی فرد در هنگام لبخند و در برخی افراد افزایش اعتماد به نفس آنها در روابط اجتماعی است، اما جالب است بدانید که سفید کردن دندان ها با معایب و عوارض جانبی نیز می تواند همراه باشد.سفید شدن و تغییر رنگ دندان ماندگار نیست و بعد از مدتی، رنگ دندان به رنگ اولیه آن نزدیک می شود که می تواند باعث بروز تحریکات عصب دندان و افزایش حساسیت در دندان ها شود.عادات غذایی بیمار از جمله مصرف مواد غذایی رنگی نظیر چای، قهوه، نوشابه های رنگی، استعمال دخانیات و عدم رعایت دقیق بهداشت دهانی می تواند عامل زودتر از دست دادن نتایج درمان سفید کردن دندان ها باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (376 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (104 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (81 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (30 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز