معرفی بهترین ماسک برای پوست چرب!

  شنبه، 19 تیر 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
معرفی بهترین ماسک برای پوست چرب!
اگر ما پوست چربی داریم باید امیدوارم باشیم که با استفاده از ماسک‌های مناسب چربی اصافی پوست را کاهش دهیم و از به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه جلوگیری کنیم و همچنین باید ماسکی را انتخاب کنیم که باعث تحریک پوست در جوش زدن نشود.

اگر ما پوست چربی داریم باید امیدوارم باشیم که با استفاده از ماسک های مناسب چربی اصافی پوست را کاهش دهیم و از به وجود آمدن جوش های سر سیاه جلوگیری کنیم و همچنین باید ماسکی را انتخاب کنیم که باعث تحریک پوست در جوش زدن نشود. در آخر، ماسک ها باید اعتماد استفاده کنندگان را جلب کنند تا آن افراد ماسک را به دوستان و خانوادهٔ خود معرفی کنند و آن ماسک را در دستور روتین مراقبت پوست خود قرار بدهند.

با این حال پیدا کردن ماسک مناسب پوست چرب که از مواد مناسب تشکیل شده باشد و پتانسیل مناسب پوست چرب را دارا باشد، کار آسانی نیست. در حالی که برخی از ماسک های صورت ممکن است ظاهری دلپذیر داشته باشند مانند درخشش، رنگ های شفاف، استفاده از طلای ۲۴ عیار که همه ما آن را دیده ایم، ممکن است استفاده از آنها برای پوست چرب فاجعه بار باشد و باعث مشکلات پوستی شود. در نهایت چه چیزی بیشتر از پول، زمان و آرزو اهمیت دارد؟

چرب شدن پوست می تواند علت های گوناگونی داشته باشد. اما چرب شدن پوست می تواند زیبایی پوست صورت را به خطر بیاندازد. در این میان به بررسی تعدادی از دلایل چرب شدن پوست می پردازیم با ما همراه باشید.

دلیل اصلی پوست چرب، هورمون ها هستند. افزایش هورمون آندروژن، موجب چرب شدن پوست می شود. به همین خاطر است که اغلب افراد در دوران بلوغ، پوست شان چرب می شود. اما برخی از اوقات با تمام شدن دروه بلوغ، همچنان پوست افراد چرب باقی می ماند.

در برخی از اوقات دلیل پوست چرب می تواند ژنتیکی باشد. خانم هایی که دوران قاعدگی پراسترسی دارند نیز، ممکن است پوست چربی داشته باشند. آرایش سنگین و یا استفاده مداوم از گوشی نیز می تواند نقش موثری در چرب شدن پوست داشته باشد. استفاده از پاک کننده های آرایشی که مناسب پوست شما نیستند نیز می تواند باعث خشکی بیش از حد و یا چرب شدن بیش از حد پوست تان شود. چنانچه از نظر ژنتیکی نیز مستعد پوست چربی نباشید، استفاده از برخی داروها نیز می تواند باعث چرب شدن پوست شما شود.

ماسک عسل و شکر قهوه ای

یکی از رایج ترین اشتباهات در کاهش روغن اضافی صورت، استفاده از یک دسته محصولات حاوی الکل است که باعث خشک شدن صورت شما می شود. این درست جایی است که عسل با خاصیت ضدباکتری و ضدعفونی آن مطرح می شود. رطوبت پوست را حفظ می کند و به آرامی روغن را جذب می کند. این ماسک را نیم ساعت روی صورت خود نگاه دارید و با آب ولرم بشویید.

ماسک لیمو و ماست

لیمو از اسیدسیتریک تشکیل شده است که می تواند به خنثی سازی و کنترل ترشخ طبیعی روغن در پوست کمک کند. ماست نیز از اسید لاکتیک تشکیل شده است که پاک کننده طبیعی محسوب می شود. این مخلوط می تواند روغن اضافی پوست را از بین ببرد و سلول های مرده پوست را که عامل ایجاد آکنه هستند را پاک کند.

ماسک سرکه سیب

سرکه یک ماده ضدباکتری و ضدعفونی کننده طبیعی است که اگر پوست شما دارای آکنه و چرب است به شما کمک می کند. کم از سرکه را روی پنبه بزنید و روی صورت خود بمالید. پس از خشک شدن صورت خود را آبکشی کنید. جوش شیرین نیز خاصیت ضد لک دارد که میتواند مانند ماسک با سرکه برای پوست های چرب استفاده شود. سرکه سیب، آلوئه ورا و روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط و به عنوان ماسک برای صورت استفاده کنید.

ماسک جوی دوسر

جو دوسر را با سفیده تخم مرغ و عسل مخلوط کنید تا علاوه بر لکه برداری، پوستتان را پاک کنید. این مخلوط برای چین و چروک ها هم مفید است.

لایه برداری با ماسک آرد ذرت و ماست

یک ماسک سریع پنج دقیقه ای برای پوست های چرب که می توانید به راحتی آن را در خانه درست کنید. از ماست، آب لیمو و آرد ذرت استفاده کنید. دانه ذرت برای از بین بردن لکه ها عالی هستند. لیمو ضدعفونی کننده و ماست باعث پاکسازی و تغذیه پوست می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (476 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (231 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (184 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (42 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (11 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (11 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به آیفون و در ورودی شیک و اعیانی خانه لوکس و دلباز علی دایی/ سلیقه زیبای مونا بانو در چیدمان خونه حرف نداره+عکس (9 نظر)