ساعدنیوز
ساعدنیوز

مزایای فوق العاده خام خواری برای سلامت پوست

  پنجشنبه، 27 مرداد 1401   زمان مطالعه 14 دقیقه
مزایای فوق العاده خام خواری برای سلامت پوست
احتمالاً شما هم با واژه خام‌خواری ناآشنا نیستید و تا به حال درباره فواید رژیم خام‌خواری شنیده‌اید. در این مطلب با تأثیرات مثبت رژیم خام‌خواری برای حفظ سلامت و زیبایی پوست آشنا خواهید شد.

به طور کلی خام خواری دو نوع است؛ نوع اول خام خواری که شامل مصرف ماهی، تخم مرغ، شیر و گیاهان خام می شود و در این بین باید به خاطر داشته باشید مصرف تخم مرغ، ماهی (سوشی) و شیر خام می تواند خطرناک باشد و باید برای از بین بردن سالمونلا تخم مرغ آن را قبل از مصرف پخت و شیر را هم پاستوریزه کرد. نوع دوم که تنها خام گیاه خواری است شامل استفاده از گیاهان، میوه ها، سبزیجات و دانه های خام می شود.

در حقیقت، رژیم خام خواری متشکل از خوراکی هایی است که با دما و حرارت خاصی پخته نشده اند. هدف اصلی و مفهوم کلی خام خواری به خصوص خام گیاه خواری این است که پختن خوراکی ها باعث از بین رفتن آنزیم ها و مواد مغذی زنده درون خوراک می شود که برای جذب شدن به بدن لازم هستند.

خام خواری می تواند پوست را هیدراته، تغذیه و جوان کند. میوه ها و سبزیجات سرشار از آب هستند و با مصرف اونا پوست آبرسانی می شه و زیباتر و جوانتر می شه. سعی کنین به جای مواد مضر برای پوست مثل کربوهیدرات تصفیه شده از میوه و سبزیجات خام استفاده کنید. کربوهیدرات تصفیه شده باعث التهاب پوست و تخریب کلاژن پوست می شه و به مرور باعث چین و چروک و پیر شدن پوست می شود.تحقیقات نشان داده است اگر ۶۰ درصد از رژیم غذایی خود را به خام خواری اختصاص دهید در عرض سه هفته تغییرات چشمگیری را در پوستتان مشاهده خواهید کرد.

غذای خام

اگر تا به حال به کشورهای آسیای شرقی و جنوب شرقی سفر کرده باشید خودتان به راحتی متوجه جوان تر دیده شدن افراد مختلف در مقایسه با سن و سال حقیقی شان خواهید شد، اما این تفاوت آشکار ناشی از چیست؟ چگونه می توانیم با ایجاد تغییرات جزئی در خوراکمان ظاهری کاملاً متفاوت پیدا کنیم و به اصطلاح جوان تر شویم؟ دلیل ویژگی پوست مردم این مناطق، شیوه زندگی و نوع خوراک آن هاست. پس اگر شما هم به ایجاد تغییر در ظاهر پوستتان علاقه مند هستید، از همین حالا شروع کنید و برای مدت کمی هم که شده، خام خوار شوید و بدانید آنچه شما می خورید تأثیر مستقیمی روی پوستتان خواهد داشت. خام خواری می تواند پوستتان را از درون و بیرون بدن هیدراته، تغذیه و مجدداً شاداب کند.

خوردن خوراکی های خام به صورت اتوماتیک مانع مصرف سایر موادی خواهد شد که استفاده از آن ها تأثیرات منفی روی پوستتان دارد و باعث آسیب جدی به آن می شود. برای مثال کربوهیدرات های تصفیه شده می توانند میزان قند خون را بالا ببرند و باعث التهاب در پوست بدن شوند. این موضوع دقیقاً همان است که برای جلوگیری از آن باید شروع به خام خواری کنیم چرا که التهاب و تورم دلایل اصلی ایجاد چین و چروک ها روی پوست و در نتیجه پیری ناشی از آن است. با این تفاسیر کاملاً منطقی است تا از غذاهایی استفاده کنیم که این میزان تورم را به حداقل برسانند و مانع آسیب دیدگی و تأثیرات منفی آن روی سلامت پوست شوند. التهاب پوستی ایجاد شده در اثر مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده ناشی از تخریب کلاژن و الاستین پوست است. در حقیقت این دو ماده دلیل اصلی استحکام، شادابی و جوانی در پوست ما هستند. نتیجه تحقیقات حاکی از آن است که استفاده از رژیم غذایی حاوی سبزیجات و میوه ها خاصیت ضدالتهابی دارد و هم زمان تأثیر مثبتی روی بدن خواهد داشت.

رژیم خام خواری چگونه باعث بهبود شرایط پوست می شود؟

زمانی که خوراکی ها به صورت خام خورده می شوند، ویتامین ها و مواد معدنی مفید درون آن ها در بالاترین میزان ممکن حفظ می شوند و از بین نمی روند اما زمانی که گیاهان و هر ماده غذایی دیگری پخته می شوند بیشتر مواد مغذی و با ارزش درون آن ها از بین می رود و آنچه باقی می ماند، تنها موادی است که برای پوست چندان مثبت و مفید نخواهد بود. نتیجه اینکه بهترین گزینه برای سالم نگه داشتن پوستتان استفاده از رژیم خام خواری است. خوردن خوراکی های خام گیاهی علاوه بر حفاظت از پوست مانع ایجاد چین و چروک و خطوط روی پوست خواهد شد. خوشبختانه، گیاهان خام و ارگانیک حاوی آنتی بیوتیک و هورمون هایی نیستند که اغلب در بیشتر محصولات حیوانی دیده می شود و همین موضوع به طور خود به خود باعث سم زدایی طبیعی بدن و پوستتان هم خواهد شد. علاوه بر این گیاهان، میوه ها و سبزیجات مملو از آب هستند و خوردن آن ها باعث آبرسانی درست به پوست می شود و ظاهر آن را به مراتب زیباتر و شاداب تر خواهد کرد.

خانمی با پوست سالم

6 دلیل برای خام خواری

تقریباً تمام مشتریانی که به کلینیک های زیبایی مراجعه می کنند معمولاً از کرم های معجزه گر و سایر درمان های کلینیکی شکایت داشته و اظهار دارند که فایده ای برایشان نداشته و با کمال تعجب دریافته اند که راز داشتن پوستی لطیف و درخشان در رژیم غذایی آن ها نهفته است. با 6 دلیل به شما اثبات می کنیم که چرا با خام خواری می توان از آکنه، پیری زودرس، چین وچروک ظاهری پوست یا سایر بیماری های پوستی جلوگیری کرد:

غذاهای خام آنزیم بیشتری دارند.

در تمام واکنش های بیوشیمیایی ای که در بدن اتفاق می افتد از تولید انرژی و جذب مواد مغذی گرفته تا تولید هورمون های سم زدا، آنزیم ها نقش مؤثری دارند و همه این ها در تضمین سلامتی و زیبایی پوست شما بسیار مهم هستند.

آنزیم ها حتی می توانند به ترمیم DNA و RNA کمک کنند که سبب سرزندگی، افزایش عملکرد و ترمیم سلول های پوستی ما می شوند. کمبود آنزیم در رژیم غذایی سبب بروز سم در بدن می شود که می تواند رنگ پریدگی چهره، کاهش متابولیسم و جایگزینی سلول های پوستی را کاهش داده و درنتیجه به پیری زودرس منجر شود

زمانی که شما غذایی را می پزید بسیاری از آنزیم هایی که به طور طبیعی در غذاهای خام یافت می شوند از بین می روند. با دمای زیاد و از بین رفتن آب مواد غذایی، بسیاری از این آنزیم های دوستدار پوست از بین می روند. با خوردن مواد غذایی خام آنزیم های بیشتری را برای کمک به فرایندهای اساسی سوخت وساز بدن و کاهش بار دستگاه گوارش در اختیار داریم.

البته این بدان معنا نیست که آشپزی را کنار بگذارید. درواقع پخت وپز، به هضم آسان تر لیکوپن و مواد معدنی موجود در سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی یا کلم بروکلی و همچنین جذب بتاکاروتن موجود در هویج به شما کمک می کند که همه این ها می تواند در زیبایی شما مؤثر باشد. سعی کنید بیشتر سبزیجات را خام مصرف کنید یا برای حفظ آنزیم بیشتر آن ها را با دمای بسیار کم بپزید.

غذاهای خام سرشار از فیتواستروژن­ها هستند.

فیتواستروژن­ها موادی هستند که در غذاهای گیاهی یافت شده و اثرات استروژن را تقلید می کنند. در حالی که بحث بر سر عملکرد فیتواستروژن­ها زیاد است اما برخی مطالعات درزمینه تاثیر خام خواری بر پوست نشان داده است که آن ها می توانند با از دست دادن استروژن مقابله کرده و از سرعت کاهش کلاژن و الاستین بکاهند؛ که هر دو برای پوست سالم بسیار مهم هستند.

غذاهایی مانند تخم کتان، لوبیا سبز، انار، آجیل و دانه ها سرشار از فیتواستروژن هستند. تخم کتان منبع غنی لینگین­ها، نوعی فیتواستروژن است که ازنظر خاصیت، ضدالتهابی بی نظیر است. می توانید بذر کتان را به اسموتی موردعلاقه خود اضافه کنید یا با آن یک شیرینی سالم تهیه کرده و به عنوان میان وعده میل کنید.

خام خواری سبب بهبود عملکرد کبد می شود.

یکی از ارگان های کلیدی بدن که نقش بسیاری در سلامت و زیبایی پوستمان دارد کبد است چراکه وظیفه پاکسازی بدن از سموم و ذخیره و توزیع مواد مغذی ضروری در بدن را بر عهده دارد.

زمانی که کبد شما بیش ازحد کار می کند تمایل دارد سموم اضافی را از طریق پوست از بین ببرد. یکی از مزایای خام خواری این است که کار کمتری از کبد می کشد زیرا مثل محصولات حیوانی حاوی سموم، هورمون و آنتی بیوتیک نیست و این بدان معناست که از فیلتری مثل کبد کمتر کار کشیده می شود.

چغندر، سبزیجات تند، لیمو، سیر، پیاز و به خصوص سیب دوست کبد هستند. این مواد سبب بهبود عملکرد کیسه صفرا( که به از بین بردن سموم کمک می کند) شده و به کبد که وظیفه سم زدایی را بر عهده دارد کمک می کنند.

این مواد را می توان در سالاد و دسر استفاده کنید یا یک اسموتی فوق العاده با سبزیجاتی مثل چغندر، سیب، انواع توت ها، تخم کتان و آناناس درست کنید تا از تمام مزایای خام خواری بهره مند شوید.

غذاهای خام آب زیادی دارند.

هیدراتاسیون یکی از مهمترین فاکتورها در سلامت و شادابی پوست است. حدود ۶۴ درصد پوست را آب تشکیل می دهد بنابراین رسیدن آب کافی به پوست و هیدارته بودن آن بسیار حائز اهمیت است. یکی دیگر از مزایای خام خواری این است که آب و هیدراتاسیون بیشتری به پوست وارد می کند چراکه آب موجود در مواد غذایی بر اثر حرارت(زیاد) از بین می رود.

حتی خیساندن مواد غذایی مانند آجیل و دانه ها سبب افزایش غلظت آب آن ها شده که در نتیجه می تواند تأثیر مستقیمی روی پوستتان داشته باشد. البته که نوشیدن آب زیاد برای سلامت پوستتان بسیار مهم است اما با خام خواری نیز می توانید مقدار زیادی آب وارد بدنتان کنید.

خیار، هندوانه، کرفس، توت فرنگی، کاهو، کلم پیچ و گوجه فرنگی از جمله مواد غذایی با بیشترین میزان آب هستند که به شما کمک می کنند تا از تأثیر خام خواری بر پوست بی نصیب نمانید.

غذاهای خام سرشار از فیبر هستند.

فیبر یکی از بهترین موادی است که سموم، هورمون ها، چربی ها و سایر باقی مانده های ناخواسته را از روده پاکسازی می کند. مصرف مواد غذایی حاوی فیبر در پروتکل درمانی پوست بسیار مهم است زیرا باعث کاهش انسولین و تولید بیش ازحد استروژن شده که هر دو این موارد در تولید چربی اضافی پوست، التهاب و آکنه تاثیرگذارند.

یک ترکیب فوق العاده از ماده غذایی سرشار از فیبر ترکیب دانه چیا و تخم کتان است، کافی است که یک قاشق غذاخوری از این مواد را به اسموتی یا فرنی صبحانه خود اضافه کنید. همچنین این مواد سرشار از امگا 3 بوده و روی پوست شگفتی می آفرینند. این دو ماده بسیار فوق العاده بوده چراکه همانند سایر مواد حاوی فیبر نفاخ نیستند.

بهبود جذب آنزیم های میوه و سبزیجات

می دانیم که همه میوه ها و سبزیجات سرشار از آنزیم هستند اما وقتی پای زیبایی به میان می آید رعایت توصیه معمول برای خوردن سبزیجات دشوار می شود. سبزیجاتی مانند اسفناج، برگ چغندر، شاهی و کلم پیچ به دلیل داشتن آنزیم و مواد معدنی غنی، بهترین سبزیجات برای پوست شما هستند.زمانی که صحبت از غذاهای پرآنزیم می شود آناناس در دسته میوه ها یک فوق ستاره است! این میوه سرشار از بروملین است که پروتئین را تجزیه می کند، سبب کاهش التهاب و بهبود زخم های پوستی می شود.یک روش عالی برای بهبود جذب آنزیم و افزایش باکتری های مفید روده ای مصرف غذاهای ترش است. می توانید یک یا دو قاشق غذاخوری ترشی کلم(یا ترشی هر سبزی دیگری) به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

معایب خام خواری

شواهد حاکی از آن است که خام خواری سبب شفافیت پوست، افزایش انرژی، کاهش وزن، کاهش سطح کلسترول و چربی خون می شود. با این حال این رژیم غذایی نیز می تواند با معایبی همراه باشد که در ادامه باهم مرور می کنیم:

کاهش مواد مغذی بدن

تمام افرادی که از یک رژیم غذایی مبتنی بر خام خواری پیروی می کنند باید مراقب باشند که بدنشان تمام مواد مغذی موردنیاز را دریافت می کند زیرا برخی از مواد مغذی­ ای که در محصولات حیوانی بسیار متداول است در گیاهان کمتر وجود دارد. مواد مغذی ای که این افراد باید در نظر داشته باشند شامل پروتئین، ویتامین B12، آهن، کلسیم، برخی اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D است.

مسمومیت غذایی

یکی از معایب خام خواری مسمومیت غذایی است، در صورتی که با پخت وپز برخی از سموم، باکتری ها و ترکیبات مضر موجود در مواد غذایی از بین می رود. لذا در مصرف میوه و سبزیجات خام بیشتر احتیاط کنید و قبل از خوردن حتما آن ها را بشویید و در صورت لزوم ضد عفونی کنید.

خانمی با شکم درد

مشکلات گوارشی

از دیگر معایب خام خواری می توان به مشکلات گوارشی مثل گرفتگی روده یا جمع شدن گاز در معده اشاره کرد؛ اگرچه ممکن است بعد از مدتی بهبود یابد اما در افرادی که با مشکلات گوارشی مزمن مواجه هستند، می تواند بسیار اذیت کننده و غیر قابل تحمل باشد.

کاهش HDL

مطالعه ای در سال 2005 نشان داده است که اگرچه خام خواری طولانی ­مدت می تواند کلسترول و تری گلیسیرید را کاهش دهد اما ممکن است سبب کاهش کلسترول خوب(HDL) و افزایش سطح هموسیستئین(tHcy) و در نتیجه کمبود ویتامین B12 در بدن شود. افزایش tHcy می تواند خطر بروز مشکلات قلبی و عروقی را افزایش دهد.

بی نظمی قاعدگی در بانوان

زنانی که بیش از ۳ سال از رژیم خام خواری پیروی می کنند ممکن است بی نظمی در چرخه قاعدگی خود را تجربه کنند.

درمجموع برای اطمینان از مصرف کافی مواد مغذی و ضروری بدن، خام خواری نیز مانند سایر رژیم های غذایی به برنامه ریزی و سازماندهی نیاز دارد. با این حال متخصصان تغذیه همچنان تاکید دارند که افزایش مصرف میوه و سبزیجات و کاهش مصرف مواد غذایی فرآوری شده برای اکثر افراد سودمند است.

خانمی با تقویم در دست

برخی مواد غذایی محافظ پوست

  • کلم پیچ: این سبزی نه تنها طعم و مزه خوبی دارد، بلکه باعث پاک سازی و تغییر مثبت رنگ چهره تان هم خواهد شد. این نوع سبزیجات، خاصیت سم زدایی برای کبد دارند و ضدالتهاب هم هستند. این دو خاصیت در شادابی و زیبایی هرچه بیشتر پوست بسیار تأثیرگذارند. کلم پیچ مملو از انواع مختلف ویتامین های ضروری همراه با مواد مغذی گیاهی است.
  • مرکبات: میوه هایی مانند پرتقال، نارنگی، گریپ فروت و انواع لیمو حاوی مقدار زیادی ویتامین C هستند که ویتامین محلول در آب محسوب می شود. وجود کافی این ویتامین عامل مهم و شناخته شده برای کلاژن سازی پوست است.
  • چغندر: حاوی آنتوسیانین است. این ماده علاوه بر اینکه خاصیت ضدالتهابی دارد، عامل مهمی در مبارزه و پیشگیری از تأثیرات منفی و مخرب رادیکال های آزاد محسوب می شود. علاوه بر این، چغندر مملو از آنتی اکسیدان های ضروری، فولات و سایر ویتامین ها و مواد مغذی است که به حفظ سلامت پوست کمک مؤثری می کنند. این گیاه خشکی پوست را کاهش می دهد تا از نمایان شدن خطوط روی صورت و لکه های تیره ناشی از افزایش سن پیشگیری شود.
  • گردو: سرشار از ویتامین B و E است که با تأثیرات مخرب رادیکال های آزاد از جمله استرس و چین و چروک ها مبارزه می کنند. علاوه بر این، گردو حاوی چربی مفید امگا 3 هم است که به استحکام غشای پوستی کمک چشم گیری می کند و آن را مرطوب و شاداب نگه می دارد.
  • هویج: منبع بسیار مناسبی برای دریافت ویتامین A و بیوتین است که وجود هر دو آن ها برای تولید و ترمیم سلول های پوستی الزامی است. علاوه بر این، هویج حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که به حفظ سلامت کلاژن های پوستی کمک می کند و خاصیت ضدالتهابی دارد.
  • اسفناج: این خوراکی برگ سبز تیره مملو از آنتی اکسیدن ها و مواد معدنی مفید مانند ویتامین C، A، K است که خاصیت ضدپیری دارند و به هیدراته ماندن پوست کمک می کنند.
  • شیربادام: شیربادام و سایر دانه های روغنی (آجیل) منابع بسیار غنی از مس و مواد معدنی مفید و لازم برای کلاژن سازی و ساختار پروتئینی پوست هستند. این مواد برای محافظت از پوست در مبارزه با ایجاد چین و چروک ها بسیار کمک کننده و کارآمد هستند. علاوه بر این، شیربادام سرشار از منگنز است. این ماده معدنی مهم نه تنها برای حفاظت پوست در مواجهه با مضرات تشعشعات خورشیدی (UV) مناسب است، بلکه از ایجاد قرمزی، خشکی و خارش پوست هم پیشگیری می کند.
  • گوجه فرنگی: پوست شما باید از اعماقش پاکسازی شود تا درخشان به نظر برسه. گوجه فرنگی سرشار از آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است ، که خواص ضد پیری داره و از داخل مانند ضد آفتاب عمل می کنه. از آنجایی که گوجه فرنگی حالت اسیدی دارد، باعث سفت شدن پوست می شود و از جوش جلوگیری می کنه.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
مراسم سلام عید نوروز و اهداء سکه توسط فرح پهلوی به همسران مقامات دولتی +عکس/ ولخرجی زن تازه به دوران رسیده زمانی که مردم غرق در فقر و بدبختی بودند! (378 نظر) میزبانی حسن روحانی از سیاستمداران و اقوام در مراسم عید دیدنی در منزل زیبا و ایرانی پسندش+ عکس/ چه مبلمانی، چه فرش هایی، از همه مهمتر چه خونه دلبازی😍 (330 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای گرم کردن آب حماسه ساز شد/ خسته نباشی هم وطن+ عکس (250 نظر) تلاوت زیبا و دلنشین سوره شمس توسط رهبر معظم انقلاب+ویدئو (237 نظر) صبحانه مفصل و رنگارنگ دو نفره رضا گلزار و آیسان خانوم+عکس/از خاویار گرفته تا آواکادو و انار وحشی... (194 نظر) تصویری از عیادت نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا از رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (167 نظر) روایتی از هواپیمایی که برای آوردن یک روبان عروسی برای فرح پهلوی از تهران به پاریس رفت! (159 نظر) رونمایی منوچهر هادی از خواهر و شوهر خواهر پزشکش+ عکس/ به قولی مخ خانواده ایشون هستن که پسرش هم دکتره (150 نظر) خلاقیت منحصر به فرد پسر مشهدی با ساخت تریلی حماسه آفرید/ هیلتر هم مغز اینو نداشت!+عکس (140 نظر) دو پادشاه یکی از ایران (ناصرالدین شاه) و دیگری از ژاپن (میجی) در یک زمان به اروپا رفتند/ تفاوت ها را بنگرید (134 نظر) مراسم تولد جگرسوز آزاده نامداری در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش همسر و پدرش/ روحت شاد+ عکس (126 نظر) خواهر یکتا ناصر سکوتش را شکست (121 نظر) خنده های رهبر معظم انقلاب به اشعار شاعر طنزپرداز با موضوع آقازاده+ویدئو/ ای صورت و سیرت تو مطلوب، به‌به به‌به به این ژن خوب (112 نظر) استوری معنادار شاهین صمدپور برای یکتا ناصر و منوچهر هادی (110 نظر) حضور علی دایی در رستوران شیک فریبا نادری به صرف افطار+عکس/ ذوق و خوشحالی خانم بازیگر از حضور شهریار ایران در رستورانش (103 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) ستاره فوتبال آسیا امام جماعت شد! شام عاشقانه رامید جوان و همسرش نگار جواهریان در یک جگرکی/ چقدر این زوج خاکی و خاص هستن+عکس (تصاویر) تغییر چهره و تیپ «جمیله» همسر تقی معمولی در سریال پایتخت بعد 5 سال فال انبیاء روزانه جمعه 10 فروردین ماه 1403 عکس جنجالی با استایل بهاری مرجانه گلچین/ فخر فروشی مرجانه گلچین با طلا و جواهراتش ! (عکس) نمایی دیده نشده و خاص از دکوراسیون داخلی و نوروزی خانه ملیکا شریفی نیا/دکور شاد و رنگی رنگی! عکس عاشقانه امیر علی نبویان و همسرش بهار نوروزپور با دسته گل زیبا و بهاری/ جذاب ترین زوج تلویزیون ! جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! (عکس) عکس لو رفته و متفاوت از نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش و خواهر پژمان جمشیدی در کانادا/خوش گذرانی خانم ها کنار آبشار نیاگارا! کتابخانه شخصی دلنشین و مملو از کتاب سید حسن خمینی در خانه‌اش با رونمایی از قاب عکس رهبری و دخترشان+عکس/ محبوب‌ترین بخش منزل نوه امام (عکس) منوی غذای مفصل کافه هنر شهاب حسینی، قباد سریال شهرزاد در لواسان/ از کیک شکلاتی گرفته تا آیس آمریکانو... استعداد و هوش بالای خانمهای شرکت کننده در مسابقه حامد آهنگی و عصبانیت بانمک او از نباختنشون+ویدئو رامین رضائیان ستاره تیم ملی درحال نماز خواندن در اتاقش+عکس علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس نان محلی پختن حرفه‌ای و جالب آزیتا حاجیان با تنور روستایی/ خانم بازیگر رو با این تیپ محاله بشناسید!+عکس (ویدئو) دکتر فیروز نادری اطلاعات مرموز ناسا را فاش کرد خلاقیت خنده دار و اقتصادی پدر ایرانی با هدف صرفه جویی در استفاده از چای کیسه ای حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس! صحبت های شنیدنی هادی چوپان قهرمان جهان در حضور آرنولد/ من یک جنگجو هستم +فیلم روایت خنده دار گاوی که از روی ملیکا شریفی نیا رد شد و عمرش را داد به مهران مدیری/ بیژ بیژ را بیشتر بشناسید+فیلم میز ناهار رنگارنگ مصطفی زمانی و مهتاب کرامتی در یک رستوران شیک چینی+عکس (عکس) کشف شگفت انگیز حلقه طلایی و زیبای کوروش هخامنشی در روسیه/ انگشتری متعلق به 500 سال قبل از میلاد مسیح عکس های دکوراسیون شیک و لاکچری خانه شیلا خداداد و همسر جراحش/ هفت سین جذابش را هم ببینید (تصاویر) حیوانات خانگی عجیب و غریب ملکه الیزابت دوم / باورتون میشه واقعا؟ (عکس) تلاشهای بی وقفه ی زن بریتانیایی برای جلب رضایت همسرش جواب داد و رکوردش در کتاب گینس ثبت شد فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402 (عکس) جواد عزتی و علی مردانه در پشت صحنه فصل 3 سریال زخم کاری در رامسر / فصل 3 زخم کاری در راه است رونمایی از سفره افطار مفصل و رنگین 6 کیلومتری در مشهد +عکس 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست (عکس) خوابیدن محمدرضا گلزار وسط تمرین ورزش / مثل اینکه فشار زندگی متاهلی با آیسان خانم زیاده🤣 جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس مخالفت با بازیگر شدن فریبرز به سبک ژاله صامتی، پریِ سریال زیرخاکی+ویدئو/ اون تیکه معنی کردن چپر چلاغ برا کاوه خیلی خوب بود رونمایی از برادر جوان و قدبلند داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه ها/ جفتشون چقدرم مهربون و خوش استایلن+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب
تیتر امروز   
جلوه‌گری فرح دیبا با چادر توری در حرم امام رضا/اقدامات ریاکارانه برای بهره برداری سیاسی از دین! 12 دروغ شاخداری که پدر و مادرها در بچگی به ما گفتند / خیلی از باورهای کودکیمان حقیقت ندارد و باید با واقعیت رو به رو شد اگر این 10 رفتار را در اولین قرارتان دیدید پا به فرار بگذارید / اگر طرف مقابل این رفتارها را داشت بدون فرد مناسبی برای ازدواج نیست جزئیات مسمومیت شدید یک جوان در پی بلعیدن مواد مخدر علی دایی: زندگی مرفه حق من است، اما پنت هاوس ندارم چهرۀ «خون‌آشام ایتالیایی» بعد از 400 سال بازسازی شد+ عکس دختر گدایی که یه شبه میلیاردر شد! دختری که در خیابان برای پول و غذا گدایی می کرد+عکس امروز آخرین مهلت ثبت‌نام دیدار رمضانی دانشجویان با رهبر معظم انقلاب جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند/ پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران فال قهوه با نشان روز جمعه 10 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه جمعه 10 فروردین 1403 فال حافظ با تفسیر جمعه 10 فروردین 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز جمعه 10 فروردین 1403 واکنش معین به انتشار خبر حضور پنهانی‌اش در ایران/ معین چند بار به ایران آمده؟ فال روزانه امروز جمعه 10 فروردین ماه 1402