میزان و نحوه مصرف داروی ایزوکاربوکسازید

  شنبه، 19 آذر 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
میزان و نحوه مصرف داروی ایزوکاربوکسازید
ایزوکربوکسازید (Isocarboxazid) در درمان افسردگی شدید که به سایر دارو های ضدافسردگی پاسخ نمـی دهنـد، مـصرف می شود. در این بخش به میزان و نحوه مصرف داروی ایزوکاربوکسازید در ساعد نیوز می پردازیم . . . با ما همراه باشید . . .

داروی ایزوکاربوکسازید یک مهار کننده منوآمین اکسیداز بوده و به منظور درمان افسردگی های شدید که به سایر داروهای ضد افسردگی و درمان الکتروکانوالسیو پاسخ نداده، تجویز می گردد. لازم به ذکر است این دارو در افرادی که مبتلا به آنژین صدری، نارسایی کلیوی، بیماری قلبی و عروقی، پارکینسون و اختلالات دو قطبی هستند بایستی که با احتیاط فراوان مصرف گردد. داروی ایزوکربوکسازید اثر ضد افسردگی خود را با مهار آنزیم منوآمین به طور غیر قابل برگشت اعمال می کند. کاهش فعالیت این آنزیم باعث افزایش غلظت ناقل های عصبی (نوراپی نفرین و سروتونین) در محل ذخیره آنها و دستگاه عصبی مرکزی می شود.

موارد مصرف ایزوکربوکسازید

  • افسردگی
  • اختلال بیش فعالی ADHD و بیماری وسواس OCD
  • اختلالات پانیک
  • PTSD
  • اختلال خوردن
  • درد مزمن
  • سردرد میگرنی
  • ترس از اجتماع

میزان و روش درست مصرف داروی Isocarboxazid

  • قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می کند تا اطلاعات جامع دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.
  • دوز و مقدار داروی Isocarboxazid ، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که روانپزشک برایتان تجویز کرده است، استفاده نمایید. دوز این دارو بر اساس میزان بهبودی و وضعیت بیمار تجویز می شود؛ معمولاً این دارو به صورت 4-2 بار در روز تجویز می شود.
  • این دارو نباید بیش از 60 میلی گرم در روز مصرف شود.
  • داروی ایزوکربوکسازید را به طور منظم و سر یک ساعت مشخص (همراه با یا بدون غذا) به همراه مقداری آب مصرف کنید.
  • اگر فراموش کردید که دوز داروی روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید اما به زودی یادتان افتاد، دارو را مصرف کنید؛ اما اگر زمانی به یاد آوردید که نزدیک به ساعت دوز بعدی دارو است، دوز از یاد رفته را مصرف نکنید. نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.

داروی Isocarboxazid

نکات قابل توصیه در مورد مصرف داروی Isocarboxazid

در صورت مبتلا بودن به هریک از اختلالات زیر با احتیاط مصرف شود:

  • فئوکروموسایتوما، اختلالات عروقی مغز مثل سکته
  • مشکلات قلبی نظیر اختلالات مادرزادی قلب و حمله قلبی
  • فشارخون بالا، سابقه سردردهای مکرر
  • مشکلات کبدی
  • سابقه اختلالات روانی در خانواده نظیر اسکیزوفرنی و اختلال دوقطبی
  • بیماریهای سیستم عصبی نظیر پارکینسون و تشنج
  • تیرویید پرکار، سابقه خانوادگی گلوکوم

این دارو ممکن است منجر به خواب آلودگی شود بنابراین از رانندگی و کار با ماشین آلاتی که نیاز به هوشیاری کامل دارد اجتناب شود. از مصرف نوشیدنی های الکلی نیز حین درمان با داروی ایزوکربوکسازید پرهیز شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (147 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (40 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (35 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (15 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رئیس دانشکده علوم پایه تربیت مدرس در مکه مکرمه درگذشت+ بیوگرافی مرحوم رسول ملک‌فر
جشن تولد ساده و خودمونی پسر دوم المیرا شریفی مقدم با کیک توت فرنگی با حضور یک مهمان ویژه
بررسی همه راه‌های ممکن حمله بایدن و ترامپ به یکدیگر در مناظره امروز
غذا با گوشت انسان در این رستوران بین راهی جاده چالوس! جنایتی که این گونه برملا شد
نامه نامزد انصرافی به خانواده شهید رئیسی/ خداوند شاهد است که تمام توان خود را برای دفاع از خدمات سید محرومان به کار گرفتم
یخ مشارکت در این دوره از انتخابات آب می‌شود
مردی که در زندگی خود یک زن هم از نزدیک ندید +عکس
این بازیگران و اشخاص معروف ایرانی دوقلو زا هستند/ از باربد بابایی تا المیرا شریفی مقدم+عکس
دعوای دهه شصتی‌ها با دهه هشتادی‌ها بالا گرفت!
این پدر و مادر سنگدل نوزادشان را بخاطر آیفون 14 فروختند!
پای زنان به جوکر علیخانی بازشد / کدام بازیگران زن در فصل جدید جوکر هستند؟
یک ایران آماده انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در حواشی داغ امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
تنها نماینده دولت شهید رئیسی در انتخابات به نفع جبهه انقلاب انصراف داد
مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کشوری واریز شد
ما به سگ ولگرد غذا می‌دهیم؛ شما واکسن هاری بزنید!