نقش بلوبری در کاهش وزن چیست؟

  دوشنبه، 04 مرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نقش بلوبری در کاهش وزن چیست؟
بلوبری و فراورده‌های جانبی تهیه شده از آن مانند چای، دمنوش و قرص لاغری بلوبری از جمله خوراکی‌هایی هستند که به‌دلیل خاصیت چربی‎سوزی، تشدید متابولیسم، درمان یبوست و کاهش اشتها، به لاغری و آب کردن چربی‌های اضافی بدن کمک می‌کند.

بلوبری و لاغری ؛ بلوبری، توت فرنگی و تمشک ریشه در رژیم بومی آمریکا دارند. درست است که در این مقاله می خواهیم از ارتباط بلوبری و لاغری برایتان صحبت کنیم اما پیش از آن باید بدانید که خوردن بلوبری سبب کاهش وزن نمی شود چون هر وقت غذایی می خورید در واقع به بدن خود کالری وارد کردید. بلوبری میوه کم کالری است که مواد مغذی وارد شده به بدن را در طول روز بهبود می بخشد. خوردن بلوبری به جای غذاهایی با کالری بالا و بدون مواد مغذی ( مانند چیپس و پفک یا غذاهای فرآوری شده ) کمک می کند مقدار کالری دریافتی در طول روز کم شود و در نتیجه وزن کم یا از افزایش وزن پیشگیری کنید.

نقش بلوبری در کاهش وزن

بلوبری در کاهش وزن موثر بوده لذا در بیشتر رژیم های کاهش وزن توصیه می شود و به خاطر طعم متفاوتی که دارد در انواع ترکیب های غذایی نظیر سالاد، نان، پن کیک، ماست و… استفاده می شود. بلوبری یکی از میوه های رنگی و متعلق به شمال آفریقا است و به دلیل طعم و مواد مغذی طرفداران زیادی دارد اگر این میوه بنفش را تا بحال نخورده اید حتما امتحان کنید زیرا با داشتن فیبر ، کالری پایین و ... برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند توصیه می شود بنابراین در این بخش با فواید بلوبری آشنا شوید.

بلوبری برای لاغری

کالری پایین

بلوبری با داشتن کالری پایین در رژیم های غذایی محبوبیت ویژه ای دارد زیرا برای کسانی که می خواهند رژیم غذایی سالم داشته باشند، مناسب است. در واقع، با مصرف 100 گرم بلوبری حدود 57 گرم کالری دریافت می کنید علاوه بر این، حاوی 85 درصد این میوه آب است که باعث کاهش وزن می شود.

فیبر بالا

افراد اغلب به دنبال غذاهایی هستند که فیبر کافی داشته باشد که بلوبری با داشتن سطح بالایی از فیبر نقش مهمی در سیستم گوارش دارد در نتیجه برای جلوگیری از یبوست و نفخ مفید است. فیبر روده را قادر به جذب مواد مغذی می سازد.

احساس سیری طولانی مدت

همانطور که می دانید بلوبری حاوی فیبر زیادی است که با ایجاد انرژی و تامین مواد مغذی لازم باعث سیری طولانی مدت می شود و به کنترل وزن کمک می کند زیرا دیگر تمایلی به خوردن غذاهای دیگر ندارید.

غنی در ویتامین ث

بلوبری با داشتن ویتامین ث فراوان مواد مغذی بدن را تامین می کند و در ترمیم بافت های بدن و زخم نقش مهمی دارد بنابراین با گنجاندن بلوبری در رژیم غذایی از خواص آن بهره مند شوید.

غنی در آنتی اکسیدان

گنجاندن غذاها در رژیم غذایی به بررسی بیشتری نیاز دارد زیرا علاوه بر غذاهای کم کالری به مواد مغذی نیاز دارید و بلوبری با داشتن آنتی اکسیدانی مثل فلانوئید از آسیب رادیکال آزاد جلوگیری و در برابر باکتری ها و ویروس ها محافظت می کند در نتیجه بدن در برابر بیماری ها قوی می ماند.

تامین انرژی

بلوبری با داشتن کربوهیدرات که عمدتا به شکل شکر طبیعی هستند انرژی لازم بدن را تامین می کند. علاوه بر این ویتامین ب موجود در آن هم کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند. بنابراین اگر رژیم دارید با مصرف بلوبری از احساس ضعف جلوگیری کنید.

بهبود سلامت ماهیچه

پتاسیم موجود در بلوبری به عنوان یکی از مواد مغذی عالی سلامت ماهیچه ها و دستگاه گوارش را تقویت می کند و نه تنها در کاهش وزن بلکه برای بهبود سلامت کلی بدن نیز مفید است. با مصرف بلوبری مزایای که حتی انتظارش را نداشتید تجربه می کنید.

کاهش کلسترول

با گنجاندن بلوبری در رژیم غذایی نه تنها می توانید کلسترول و حملات قلبی و سکته را کاهش دهید بلکه سلامت قلب را بطور کل بهبود می بخشید.

کاهش قند خون

افرادی که تمایل دارند رژیم غذایی خوبی داشته باشند و در عین حال قند خون آنها بالا نرود بلوبری انتخاب خوبی است. آنتوسیانین موجود در بلوبری بر حساسیت انسولین و متابولیسم گلوگز اثر می گذارد در نتیجه موجب کاهش قند خون می شود.

بهبود دستگاه گوارش

بلوبری با داشتن فیبر نامحلول و تانن موجب سلامت دستگاه گوارش و رفع یبوست می شود. علاوه براین به عنوان قابض طبیعی دستگاه گوارش به کاهش التهاب مجاری گوارشی کمک می کند.

کاهش چربی شکم

گزینه های غذایی زیادی وجود دارند که می توانید در رژیم غذایی بگنجانید. مثلا، ممکن است بخواهید میوه ها و سبزیجاتی را مصرف کنید که غنی از فیبر هستند. بنابراین بلوبری یکی از میوه های مغذی است که در کاهش چربی شکم و کنترل وزن موثر است.

افزایش متابولیسم بدن

هدف از رژیم گرفتن فقط کنترل وزن بدن نیست بلکه سلامت کل بدن هم اهمیت دارد. در نتیجه، باید بهترین غذا و میوه ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید ، یکی از اینها بلوبری حاوی مواد مغذی مفید است که به بهبود سلامت بدن و افزایش متابولیسم کمک می کند.

نکات مصرف بلوبری :

همیشه بلوبری هایی با رنگ شفاف روشن را خریداری کنید و قبل از مصرف خوب بشوئید تا مواد سمی پاک شوند.اگر بلوبری را در رژیم غذایی دارید از مصرف مواد غذایی ناسالم خودداری کنید.

چگونه بلوبری به کاهش وزن کمک می کند؟

هیچ میوه، سبزیجات یا دیگر غذاها این قابلیت را ندارند که سوخت و ساز بدن را افزیش دهند. کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که مقدار کالری دریافتی از آنچه در طول روز نیاز دارید کمتر باشد. برای مثال یک خانم ۳۵ ساله با وزن ۸۰ کیلو اگر در طول روز ورزشش بسیار کم باشد یا ورزش نکند حدودا باید ۱۷۲۷ کالری در روز دریافت کند. BMI این خانم حدودا ۲۵٫۸ است که او را در گروه افرادی که دارای اضافه وزن هستند قرار می دهند. اصلاح کردن رژیمی غذایی با کمک غذاهایی مانند بلوبری کمک می کند کالری دریافتی کمتر شود و در نتیجه شاهد کاهش وزن باشید.

میان وعده تمشک آبی بخورید

میان وعده ها، نوبت های غذایی ای هستند که باید هوشمندانه انتخاب شوند و در غیر این صورت می توانند تاثیرات بسیار جدی ای روی افزایش وزن بگذارند. پس سعی کنید حتما تغذیه هایی را برای میان وعده ها انتخاب کنید که زیر 100 کالری داشته باشند. در این میان می توان به تمشک، سبزیجات خام، پاپ کورن بدون روغن، ماست و پنیر کم چرب اشاره کرد.

طریقه مصرف بلوبری برای لاغری

بلوبری از خانواده توت هاست و مصرف میوه آن به صورت تازه بیشترین تاثیر برای کاهش وزن را خواهد داشت. همچنین می توان این میوه را همانند انواع توت، خشک یا فریز نمود و در طول سال مصرف کرد. استفاده از چای و دمنوش های آماده بلوبری نیز به این منظور مفید است. البته شما میتوانید میوه و برگ های این گیاه را خودتان خشک کنید و از آن برای تهیه چای استفاده کنید.

طرز تهیه: دو تا سه قاشق چایخوری از میوه و برگ خشک بلوبری را در دو فنجان آب جوش بریزید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد. چای را صاف کنید و ۱ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بنوشید. بهترین زمان مصرف چای و دمنوش بلوبری برای افزایش انرژی روزانه، کمک به کاهش وزن و بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری، ۲۰ دقیقه قبل از هر وعده غذایی است. نوشیدن روزانه یک تا دو تا فنجان از این چای برای لاغری مفید است، همچنین میتوانید، چای بلوبری را گرم یا سرد با یخ به عنوان یک شربت، مصرف کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (39 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان