نقش آبرسانی در زیبایی و طراوت پوست

  شنبه، 27 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نقش آبرسانی در زیبایی و طراوت پوست
آبرسانی پوست نقش بسزایی در زیبایی و طراوت پوست ایفا می کند. خشکی و کم آبی پوست مقوله ای است که بسیاری از افراد را مبتلا می کند مخصوصا کسانی که در کلان شهرها زندگی می کنند.

تا کنون خواص زیادی از آب شنیده و خوانده اید. این بار اطلاعاتی در باره یکی دیگر از خاصیت نوشیدن آب که سبب از بین رفتن چین و چروک پوست صورت می شود را بعد از تحقیقات محققان متخصص دنیا می خوانیم. به گفته پژوهشگران انگلیسی نوشیدن مرتب آب البته آب سالم می تواند باعث کاهش چین وچروک های پوستی شود.محققان به مدت 8 هفته با مطالعه و تحقیقات دقیق بر روی زنانی که روزانه یک ونیم لیتر آب می نوشیدند، متوجه شدند زنانی که در این مدت آب نوشیده بودند 19 درصد و آن دسته از زنانی که آب معدنی حاوی املاح طبیعی مصرف کرده بودند24 درصد شاهد کاهش چین و چروک های پوستی روی صورت خود بودند.به گفته پزشکان، مصرف 8 لیوان آب در روز پوست شما را شفاف و جوان می کند، لکه های پوست را از بین می برد و طراوت و شادابی خاصی به پوست صورت می بخشد.اکسیژن از طریق خون به عضلات منتقل می شود. در صورت نرسیدن اکسیژن به خون، عضلات اسیدلاکتیک ترشح می کنند که گرفتگی عضلانی به وجود می آورد. آب کافی یعنی تامین اکسیژن خون. مصرف منظم آب به مغز کمک می کند تا دمای بدن را کنترل کند. برای حفظ رطوبت چشم ها، بینی و دهان، بدن به آب نیاز دارد. آب علاوه بر نرمی مفاصل، از اعضای بدن محافظت می کند.به گزارش MSN از کل وزن بدن 60 درصد آن از آب تشکیل شده است که هر روز مقداری از آن از طریق عرق کردن، ادرار و نفس کشیدن از دست می رود. اگر چه مصرف روزی ۸ لیوان آب توصیه شده است اما در واقع مقدار آب مورد نیاز بدن به عوامل مختلف از جمله جنسیت، سن، فعالیت بدنی، آب و هوا، ابتلا به بیماری و … ارتباط دارد.یک فرد سالم و فعال با یک رژیم غذایی سالم می تواند آب مورد نیاز بدن را تامین کند

آبرسانی پوست نقش بسزایی در زیبایی و طراوت پوست ایفا می کند. خشکی و کم آبی پوست مقوله ای است که بسیاری از افراد را مبتلا می کند مخصوصا کسانی که در کلان شهرها زندگی می کنند. مواردی چون استرس، بی خوابی، نور خورشید، تغذیه نامناسب، نخوردن آب کافی سهم بسزایی در ابتلا افراد دارد که در نهایت پوست خسته، کدرو بی حال می شود.
یکی از راه های پیشگیری از کم آبی پوست استفاده از کرم ها و ماسک های مخصوص آب رسانی است چون این کرم ها می توانند 3 یا 4 برابر وزن خود آب ذخیره کنند و پوست را در حد کفایت آبرسانی کنند.
استفاده از ماسک های آبرسانی مخصوصا برای افرادی که در مناطق گرم و خشک هستند حداقل هفته ای یکبار لازم و ضروری است.
نکته ای که باید درباره ماسک ها دقت داشت این است که از ماسک استانداردی که توسط کارشناس معتبر تجویز می شود استفاده کنید چون شخصی که پوست چرب دارد نمی تواند هر نوع ماسکی را استفاده کند.
از موارد رایجی که در مراکز درمانی با آنها مواجه می شویم پوست های تشنه و کم آب هستند که غالبا با مشخصه های زیر همراه می باشند.

  • احساس ناراحتی و کشیدگی روی پوست
  • نازک شدن پوست روی گونه ها
  • شکنندگی و زبر شدن اپیدرم
  • ایجاد خطوط ظریف بر روی اپیدرم

عوامل تشدید کننده خشکی پوست

  • عوامل خارجی: سرما، نور خورشید، طوفان، آلودگی و استفاده نامناسب از محصولات
  • عوامل داخلی: یائسگی، مشکلات هورمونی، ضعیف شدن متابولیسم بدن و عوامل وراثتی

در نتیجه کمبود رطوبت در پوست، پوست دچار پیری زودرس گردیده و حتی تداوم کم آبی در بدن شخص را دچار مشکلات قلبی و عروقی می کند.

برای داشتن پوست شاداب چکار کنیم؟

خانم ها باید بدانید عواملی که پوست شما را دچار پیری می کند موارد زیر است که با اجتناب از ان ها همیشه دارای پوستی شاداب خواهید بود.

نور افتاب : اگر در معرض نور افتاب قرار بگیرید علاوه بر اینکه دچار لک می شوید ، اشعه های ماورابنفش خورشید باعث سرطان پوست می شود . بنابراین بهترین روش استفاده از ضد افتاب فیزیکی کالی بل استفاده کنید. این ضد افتاب کاملا فیزیکی و رنگی بوده و علاوه بر اینکه پوست را در برابر اشعه های خورشید محافظت می کند به عنوان ضد لک نیز کاربرد دارد .

تغذیه : روزانه به مقدار ۸ لیوان اب میل کنید و از سبزیجات و میوه های تازه استفاده کنید این موارد به عنوان انتی اکسیدان طبیعی پوست شما را در برابر پیری محافظت می کند ، بهتر است به جای استفاده از مولتی ویتامین های صنعتی از میوه ها و سبزیجات تازه استفاده کنید .

استراحت و نداشتن استرس : خواب کافی داشته باشید و استرس را از خود دور کنید . چون نداشتن خواب کافی و وجود استرس باعث پیری و چروک شدن و از بین رفتن شادابی پوست می شود .

خشکی پوست : افرادی که پوستشان خشک هست یا در مناطق با اب و هوای خشک زندگی می کنند نسبت به افراد دیگر زودتر دچار پیری پوست می شوند پس باید از کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنند . بهترین کرم مرطوب کننده، کرم مرطوب کننده شیر و گندم است . این مرطوب کننده فوق العاده قوی بوده ، علاوه بر رطوبت رسانی به پوست مانع افتادگی پوست نیز می شود .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
(عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403