نحوه اضافه کردن افکت به عکس ها با فتوشاپ

  پنجشنبه، 26 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه اضافه کردن افکت به عکس ها با فتوشاپ
آموزش طراحی افکت بر روی تصاویر و متن در فتوشاپ همراه با مثال های کاربردی در سطوح مقدماتی . متوسط و پیشرفته جهت استفاده شما بازدید کننده محترم در این بخش قرار گرفته است .

عکس های کلاسیک ما را در زمان به دنیای کاملا متفاوتی برمیگردانند. و بدین صورت میتوانید با یک اکشن فتوشاپ سفارشی به تصاویر خود ظاهر زیبای عکس قدیمی بدهید. در ویدیوی زیر، ببینید که چطور به آسانی یک اکشن برای افکت عکس کلاسیک ایجاد میکنم که همراه با فید و تکسچر خواهد بود. در این بخش از آموزش افزودن افکت ها به لایه ها در فوتوشاپ، پیش از آن که به توضیح تک به تک افکت هایی که می توانیم بیفزاییم و لایر استایل مورد علاقه خود را بسازیم بهتر است تا به آموزش چگونگی بهره بردن از لایر استایل هایی که خود نرم افزار ادوبی فوتوشاپ به طور آماده در اختیار ما قرار می دهد بپردازیم. برای این منظور کافی است تا به پنل واقع در بالا سمت راست صفحه مراجعه کرده و همانند تصویر زیر گزینه استایلز (Styles) را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه استایلز (Styles) در این پنل موجود نبود به منو ویندو (Window) در بالا صفحه رفته و در کنار گزینه استایلز تیک بزنید تا این قسمت مورد نظر به پنل اضافه گردد. برای راحتی بیشتر در کار، استایلز را کشیده و به بیرون پنل انتقال دهید.

در این بخش از آموزش افزودن افکت ها به لایه ها در فوتوشاپ، پیش از آن که به توضیح تک به تک افکت هایی که می توانیم بیفزاییم و لایر استایل مورد علاقه خود را بسازیم بهتر است تا به آموزش چگونگی بهره بردن از لایر استایل هایی که خود نرم افزار ادوبی فوتوشاپ به طور آماده در اختیار ما قرار می دهد بپردازیم. برای این منظور کافی است تا به پنل واقع در بالا سمت راست صفحه مراجعه کرده و همانند تصویر زیر گزینه استایلز (Styles) را انتخاب کنید. در صورتی که گزینه استایلز (Styles) در این پنل موجود نبود به منو ویندو (Window) در بالا صفحه رفته و در کنار گزینه استایلز تیک بزنید تا این قسمت مورد نظر به پنل اضافه گردد. برای راحتی بیشتر در کار، استایلز را کشیده و به بیرون پنل انتقال دهید.

روش ایجاد یک اکشن فیلتر کلاسیک در فتوشاپ

تصویر خود را در فتوشاپ باز کنید. در اینجا میتوانید از تصویر این مرد استفاده کنید.

تصویر

تصویر مرد

به منوی Window بروید و Actions را انتخاب کنید تا پنل Actions باز شود. سپس بروی آیکون های پوشه و کاغذ کلیک کنید تا یک مجموعه اکشن جدید و همینطور یک اکشن جدید بسازید. اکشن جدید خود را نامگذاری کنید.

تصویر

سپس، به منوی Layer بروید، و در بخش New Adjustment Layer ، گزینه Levels را انتخاب کنید. مقدار Shadow Output Level (سطح خروجی سایه) را روی 56 تنظیم کنید و مقدار Shadow Input Level (سطح ورودی سایه) را تا 23 افزایش دهید.

تصویر

تصویر مرجع کاغذ قدیمی خود را در صفحه طراحی کپی و پیست کنید، و حالت ترکیبی Layer Blend Mode را به Divide تنظیم کنید.

تصویر

دو لایه Adjustment Layer اضافه کنید، یکی برای افکت Curves و دیگری برای افکت Color Lookup. کانال آبی (Blue) را برای افکت Curves تنظیم کنید تا یک سایه ی زرد و آبی به عکس اضافه شود. سپس لایه افکت Color Lookup را بروی FoggyNight تنظیم کنید.

وقتی کارتان تمام شد در پنل Actions بروی دکمه Stop کلیک کنید و در صورت تمایل این اکشن را برای تصاویر بعدی ذخیره کنید.

تصویر

این نتیجه نهایی ماست.

تصویر

میخواهید آنرا در عمل ببینید؟ ویدیوی بالا را ببینید تا این درس را بصورت عملی بیاموزید.

Advertisement

5 اکشن فتوشاپ کلاسیک

ظاهر تصاویر قدیمی را دوست دارید؟ منتخبی شگفت آور از اکشن های فتوشاپ موجود در وبسایت GraphicRiver و Envato Elements را کنکاش کنید تا خیلی سریع افکت کلاسیک را ایجاد کنید. و در زیر میتوانید چند نمونه از اکشن های مورد نظر ما را نیز بررسی کنید.

اکشن فتوشاپ به سبک کلاسیک Vintage

در صورتی که عکسی را در دهه ی معاصر 1900 عکس میگرفتید تصویر شما چطور به نظر میرسید؟ با این اکشن کلاسیک فوق العاده پاسخ به این سوال را خواهید یافت. این اکشن با استفاده از اسکن تصاویر ذغال چوبی قدیمی و آبرنگ ایجاد شده که افکتی فوق العاده ایجاد میکند. این اکشن را دانلود کنید تا 16 تنوع مختلف رنگی را در اختیار داشته باشید.

تصویر

اکشن فتوشاپ اسکچ طراحی به سبک کلاسیک

با این اکشن فوق العاده، علاقه ی خودتان را به عکس قدیمی با یک افکت اسکچ سریع ادغام کنید. برای راحتی بیشتر شما در چندین نسخه ی فتوشاپ تست شده و شامل مجموعا 10 افکت رنگی است. خیلی ساده بعد از اینکه تصویر خودتان را باز کردید، اکشن را اجرا کنید و در زمان کاری زیادی صرفه جوئی کنید.

تصویر

49 اکشن فتوشاپ به سبک کلاسیک

یک مجموعه ی شگفت انگیز از اکشن فتوشاپ با سبک قدیمی Retro را با قیمتی پایین تهیه کنید! این مجموعه شامل 49 اکشن فتوشاپ الهام گرفته از سبک کلاسیک است تا به تصاویر شما حالتی رویایی با زیبایی بی انتها بدهد. با رندرینگ سریع و ویرایش غیرتخریبگر، این مجموعه فیلترهای فوق العاده ای برای تصاویر را با تنها یک کلیک در اختیار شما میگذارد.

تصویر

اکشن های فتوشاپ پرمیوم به سبک کلاسیک Vintage

با این مجموعه فوق العاده از اکشن فتوشاپ ، افکت تصویری لوکس بسازید. در این مجموعه 5 اکشن حرفه ای در یک فایل مرتب قرار دارد. این مجموعه را امروز دانلود کنید تا به فایل کمکی همراه آن برای راهنمایی بیشتر دسترسی داشته باشید.

تصویر

اکشن فتوشاپ با سبک فیلم کلاسیک Vintage

طرفدار فیلم های قدیمی Retro هستید؟ پس با این اکشن های فوق العاده ی فتوشاپ علاقه ی خود را از این فرم هنری کلاسیک به معرض نمایش بگذارید. در این اکشن ها از حالت کلاسیک vintage فیلم فوجی و دیگر موارد الهام گرفته شده و همراه با مجموعا 10 اکشن با این سبک می باشد. با این مجموعه اکشن ضروری به آسانی افکت های تصویری غیرتخریبگر بروی تصاویر خود ایجاد کنید.

تصویر


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (649 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (568 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (223 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (31 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (17 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) مهر و امضای جذاب باستانی پادشاهان ایرانی!/ از داریوش و کوروش تا نادرشاه افشار (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...