نحوه استفاده از جوش شیرین برای درمان شوره سر

  یکشنبه، 13 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه استفاده از جوش شیرین برای درمان شوره سر
شوره سر، یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است. اگر شما هم از شوره سر رنج می برید، احتمالاً از وجود این پوسته های سفید بر روی شانه های لباس مشکی خود خجالت زده می شوید.

شوره سر، یک مشکل رایج در بین زنان و مردان است. اگر شما هم از شوره سر رنج می برید، احتمالاً از وجود این پوسته های سفید بر روی شانه های لباس مشکی خود خجالت زده می شوید. بسیاری از افراد سعی کرده اند از برخی محصولات ضد شوره که تبلیغات زیادی درباره آن ها شده است، استفاده کنند که توانایی از بین بردن کامل شوره های سر را ندارند و یا در صورت درمان، به زودی برخواهند گشت.

قبل از یافتن درمان های خانگی موثر برای شوره سر، ابتدا علت بروز شوره سر را توضیح خواهیم داد

علل

شوره سر ممکن است بر اثر خشکی پوست سر به وجود آید، اما گاهی علت آن اگزما، پسوریازیس یا عفونت قارچی است.جوش شیرین اثرات بسیار قوی روی شوره سر دارد. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک فنجان آب مخلوط کرده و همانند شامپو از آن استفاده کنیدمصرف بی رویه مواد آرایشی مو و عدم رعایت نظافت مو مانند شامپو نزدن مرتب ، استفاده از شامپوی نامناسب، عدم شست وشوی کافی سر بعد از شامپو زدن و یا باقی ماندن بقایای صابون در پوست سر از عوامل دیگر موثر در بروز شوره سر است.آسیب هایی که به پوست سر وارد می شوند، همچون سشوار زدن، فر بیش از حد، بابلیس، رنگ کردن و مش زدن از دیگر عوامل ایجاد شوره سر است.کم شدن آب بدن و شانه زدن کم موهای سر نیز باعث بروز شوره می شوند.

در واقع، شوره از یک عفونت قارچی به نام قارچ مالاسه زیا ایجاد می شود، زمانی که این قارچ با سبوم در پوست سر ترکیب می شود باعث تولید اسید اولئیک خواهد شد که قرار گرفتن در معرض آن ، لایه اپیدرمی پوست سر را تحریک کرده و سلول های مرده پوست و شوره سر افزایش خواهند یافت. در این قسمت از بهداشت و سلامت پوست و مو در نمناک 8 درمان طبیعی برای شوره سر با استفاده از جوش شیرین بدون هیچ گونه عوارض جانبی را برایتان معرفی خواهیم کرد:

نحوه استفاده از جوش شیرین برای درمان شوره سر

سرکه سیب و جوش شیرین برای شوره سر

اسیدیته سرکه سیب قلیایی جوش شیرین را متعادل می کند. این ترکیب به تعادلدر pH پوست سر انجام منجر می شود و همچنین به عنوان ماده ضد میکروبیدر برابر قارچ عمل می کند.

آنچه شما نیاز خواهید داشت

  • 2 قاشق چای خوری جوش شیرین
  • 2-3 قاشق غذاخوری سرکه سیب

کاری که باید انجام دهید

  1. این دو ماده را با هم مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید.
  2. یک یا دو دقیقه ماساژ دهید.
  3. موهای خود را با آب خنک بشویید.
  4. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

لیمو و جوش شیرین برای درمان شوره سر

آب لیمو یک ماده قابض طبیعی است و قارچ های ایجاد کننده شوره را از بین می برد.

آنچه شما نیاز خواهید داشت

  • 2 قاشق غذاخوری آب لیمو
  • یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین

کاری که باید انجام دهید

  1. خمیر نازک را از مواد ذکر شده تهیه کنید و روی پوست سر بمالید.
  2. این مخلوط را روی سر خود ماساژ داده و 2-3 دقیقه صبر کنید.
  3. موهای خود را با آب خنک بشویید.
  4. این کار را دو بار در هفته انجام دهید.

روغن زیتون و جوش شیرین برای درمان شوره سر

در حالی که جوش شیرین باعث حذف روغن و عفونت قارچی موجود روی پوست سر می شود،روغن زیتون پوست سر را تقویت کرده و خشکی ناشی از شوره سر را در چند مورداز بین خواهد برد. زرده تخم مرغ موجود در این ماسک مو ، باعث ایجاد درخشش طبیعی موهایسر شما می شود.

آنچه شما نیاز خواهید داشت

  • 1 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 زرده تخم مرغ
  • 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

کاری که باید انجام دهید

  1. روغن زیتون را کمی گرم کنید و آن را به زرده تخم مرغ اضافه کنید. در مرحله بعد ،پودر جوش شیرین را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  2. این ماسک مو را روی پوست سر بمالید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند.
  3. موهای سر خود را ابتدا با آب ولرم و سپس با آب خنک بشویید.
  4. این کار را دو بار در هفته برای درمان سریع شوره سر بمالید.

روغن نارگیل و جوش شیرین برای شوره سر

روغن نارگیل نرم کننده و آرام بخش است و خشکی و خارش ناشی از شوره سر را کاهشداده و آن را مرطوب نگه می دارد. عسل دارای آنتی اکسیدان هایی است که به درمانآسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کند.

آنچه شما نیاز خواهید داشت

  • 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین
  • 1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
  • 1 قاشق غذاخوری عسل

کاری که باید انجام دهید

  1. جوش شیرین و عسل را به روغن نارگیل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.
  2. این مخلوط را روی پوست سر بمالید و به مدت 20 تا 30 دقیقه صبر کنید.
  3. موهای خود را طبق معمول بشویید.
  4. هفته ای 2 بار از این ماسک مو استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (648 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (53 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان