نحوه ی استفاده از ژیلت بعد از لیزر چگونه می باشد؟

  چهارشنبه، 17 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه ی استفاده از ژیلت بعد از لیزر چگونه می باشد؟
اگر مو‌های سر، رشد سریع و زیادی داشته باشند واقعا جای خوشحالیست ولی اگر مو‌های زائد در صورت و بدن داشته باشید، دقیقا همه چیز بر عکس می شود و مخصوصا برای خانم‌ها این مو‌های زائد آنقدر آزار دهنده هستند که حتی ظاهر شدن یک تار موی زائد در صورت، تا مدت‌ها باعث ناراحتی می شود.

اگر مو های سر، رشد سریع و زیادی داشته باشند واقعا جای خوشحالیست ولی اگر مو های زائد در صورت و بدن داشته باشید، دقیقا همه چیز بر عکس می شود و مخصوصا برای خانم ها این مو های زائد آنقدر آزار دهنده هستند که حتی ظاهر شدن یک تار موی زائد در صورت، تا مدت ها باعث ناراحتی می شود. همان طور که گفتیم و مشخص است اکثر خانم ها روی این موضوع خیلی حساس هستند و به هر شکلی که شده سعی می کنند این مو های زائد را از بین ببرند. روش های سنتی و مدرن زیادی هم برای این کار وجود دارد که به بند انداختن، موم و وکس می توان اشاره کرد ولی خب یک راه دائمی و سالم، لیزر کردن مو های زائد است که به این شکل برای همیشه از دست مو های زائد خلاص می شوید. ولی اگر مقدار مو های زائدی که در صورت و بدن دارید زیاد است حتی بین جلسات لیزر و تا تمام شدن مراحل هم ممکن است برای شما درد سر درست کند.

چرا مو های زائد همچنان بین جلسات لیزر، رشد می کنند؟

اگر برای لیزر درمانی اقدام کرده اید ممکن است بعد از جلسه های اول تا سوم ببینید که بعضی از مو های زائد همچنان رشد می کند و حتی سست هم نشده اند. نگران نباشید این موضوع تا حد بسیار زیادی طبیعی است. وقتی لیزر مو های زائد را شروع می کنید، اشعه لیزر تنها مو هایی را از بین می برد که در مرحله آناژن باشند و تازه همین مو ها هم که توسط لیزر صدمه دیده اند بعد از یک هفته تا ۱۰ روز سست می شوند و می ریزند.
دسته دیگری از مو ها هم در دوره آناژن نیستند و لیزر آنها را تشخیص نمی دهد و رویشان تاثیری نمی کند برای همین تا فاصله جلسه بعدی لیزر، این مو های زائد رشد می کنند و انگار که هیچ لیزری به آنها نتابیده است. برای همین است که تا وقتیکه پزشک تشخیص می دهد باید این جلسات لیزر را تکرار کنید، در واقع این کار برای این است که تمام مو های زائد به دوره آناژن برسند و توسط لیزر از بین بروند.

همچنین اگر مو های زائد در بدن و صورت شما خیلی ضخیم و پر رنگ باشند، در مرحله های اول ممکن است سست شوند و بریزند ولی دوباره کمرنگ تر و نرم تر رشد کند، نگران این مو ها هم نباشید با ادامه جلسات لیزر رفته رفته این مو ها از بین می روند. یک دسته دیگر از مو ها هم هستند که برای از بین بردن آنها باید حوصله به خرج دهید. این مو ها، از ابتدا بسیار نرم و کمرنگ هستند ولی بهرحال شما دوست دارید حتی همین مو ها هم از بین بروند، در مرحله های اول لیزر، این مو ها را کمی ضخیم تر می کند و در مرحله های بعدی کامل از بین می برد. پس دیدید که کلا جای نگرانی نیست و لیزر تمام مو های زائد را از بین می برد.

ژیلت بعد از لیزر

ژیلت بعد از لیزر یکی از تاپیک های مهم در زمینه لیزر درمانی است که در تالار های گفتگو و یا در بین مراجعه کنندگان مطرح می شود. گفتیم که در صورت بروز برخی از بیماری ها، رشد مو های زائد در ناحیه های غیر معمول، افزایش پیدا می کند. این مشکل به خصوص در خانم ها بیشتر نمایان می شود، زیرا داشتن پوست لطیف، از فاکتور های مهم زیبایی و اعتماد به نفس خانم ها به حساب می آید. هر چند که رشد مو های زائد تنها مشکلی نیست که خانم ها را گرفتار کرده باشد. برخی از آقایان هم رشد مو های زائد را در ناحیه گردن، شانه ها و کمر تجربه می کنند که باعث نامنظم شدن ظاهر آن ها می گردد. مخصوصاً اگر آقایان در رشته های ورزشی فعالیت داشته باشند ترجیح می دهند که در ناحیه هایی که نام بردیم، هیچ موی زائدی بوجود نیاید. راه حلی قطعی برای از بین بردن این موها چه در آقایان و چه در خانم ها، لیزر درمانی است. بعد از انجام اولین تا سومین جلسه لیزر، موهای زائد در ناحیه های مورد نظر می ریزند و ممکن است به صورت تکه تکه و پراکنده رشد کنند. در این مواقع هیچ کسی دوست ندارد که با این ظاهر نامرتب به زندگی خود ادامه بدهد و سؤال مطرح می شود که آیا ژیلت بعد از لیزر مجاز است یا خیر؟ توجه داشته باشید که ژیلت بعد از لیزر هیچ مشکلی در روند درمان بوجود نمی آورد زیرا ژیلت تنها ساقه مو را می برد و به ریشه آن کاری ندارد. اغلب پزشک متخصص یا اپراتور هم از مراجعه کننده می خواهند که قبل از هر جلسه لیزر درمانی، مو های ناحیه مورد نظر را بوسیله ژیلت اصلاح کنند، ولی در مواردی پزشک یا اپراتور از شما می خواهند که از ژیلت استفاده نکنید و مو ها را به حال خود بگذارید. احتمالاً این توصیه به دلیل این است که پوست بعد از انجام لیزر دچار التهاب شده و به کار بردن ژیلت به این التهاب و قرمزی صدمه وارد می کند. در این مواقع حتماً به توصیه پزشک توجه کنید و بر اساس دستورالعمل او پیش بروید. نکته مهمی که باید در نظر بگیرید این است که از هیچ کدام از روش های اپیلاسیون مانند بند و وکس یا موم استفاده نکنید زیرا این روش ها مو را از ریشه در می آورند و روند لیزر درمانی را مختل می نمایند.

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟

چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ اگر جلسات لیزر درمانی را برای از بین بردن مو های زائد شروع کرده اید شاید این سؤال برای شما پیش آمده باشد که چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ اینکه چند روز بعد از لیزر می توانید شیو کنید، موضوعی است که به شما ربط دارد برای اینکه بهتر متوجه شوید اطلاعاتی درباره روند لیزر درمانی در اختیار شما قرار می دهیم. اگر پیش از شروع لیزر درمانی به یک کلینیک معتبر مراجعه کنید، مشاوره ای برای شما انجام می شود که از شما می خواهند ناحیه مد نظر را تا ۲ ماه اپیلاسیون نکنید، یا به عبارتی از روش هایی که مو را از ریشه در می آورند استفاده نکنید زیرا تقریباً ۲ ماه طول می کشد تا تمام مو هایی که در ناحیه مد نظر رشد کرده بودند دوباره پیاز خود را رشد بدهند. لیزر هم دقیقاً همین پیاز ها را مورد هدف قرار داده و از بین می برد. پس در این دو ماه و در کل زمانی که مشغول لیزر درمانی هستید، اصلاً از هیچ روشی که مو را از ریشه در می آورد برای اپیلاسیون استفاده نکنید. ممکن است پزشک از شما بخواهد که حتی در جلسه اول هم از ژیلت استفاده نکنید که او دقیقاً میزان مو ها و ضخامت آن ها را مشاهده نموده و درجه لیزر را تنظیم کند. می توانید یک ژیلت یک بار مصرف همراه داشته باشید تا ناحیه هایی مانند صورت را بعد از معاینه پزشک، اصلاح کرده و لیزر درمانی را شروع کنید ولی نواحی مانند بیکینی و زیر بغل یا قسمت های دیگر مانند دست و پا حتماً باید پیش از انجام جلسه لیزر، با ژیلت اصلاح شوند در غیر این صورت ساقه مو ها داغ شده و روی پوست می افتد و باعث سوختگی می گردد. حالا متوجه می شوید که چند روز بعد از لیزر شیو کنیم؟ سؤالی است که بیشتر به شما مربوط می شود. اگر برای شما مشکل است که با مو های پراکنده و نامنظم بعد از لیزر سر و کله بزنید، در هر روزی بعد از لیزر، اصلاح را انجام بدهید. هر چند توصیه می کنیم که اجازه بدهید یک یا دو روز از لیزر درمانی بگذرد تا پوست التهاب و قرمزی خود را از دست داده باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW