نحوه استفاده صحیح از کرم های ضد چروک

  یکشنبه، 04 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه استفاده صحیح از کرم های ضد چروک
پوست ارگان بسیار مهمی در بدن است. این ارگان وظیفه دفاع از بدن را در برابر ورود آلودگی ها به بدن دارد. اگر بر روی پوست خراشی به وجود بیاید این سد دفاعی شکسته می شود و راه برای ورود انواع آلودگیها به درون بدن باز می شود.

پوست ارگان بسیار مهمی در بدن است. این ارگان وظیفه دفاع از بدن را در برابر ورود آلودگی ها به بدن دارد. اگر بر روی پوست خراشی به وجود بیاید این سد دفاعی شکسته می شود و راه برای ورود انواع آلودگیها به درون بدن باز می شود.علاوه بر این نقش پوست، این ارگان در زیبایی انسان بسیار مهم است. هر چقدر پوست شفاف تر و درخشان تر باشد، فرد زیباتر به نظر می رسد.

پیری پوست روندی عادی است که با افزایش سن رخ می دهد. وقتی سن بالا می رود، بدن قادر به تولید کلاژن نیست و همین امر سبب می شود پوست نتواند زیبایی و طراوت خود را حفظ کند و به مرور زمان شکسته می شود و به صورت چروک بر روی پوست نمایان می گردد. در این میان عوامل دیگری نیز هستند که روند پیری پوست و چروک شدن را تسریع می بخشند. این عوامل به شرح زیرند:

  • قرارگیری در معرض آفتاب بدون استفاده از کرم ضد آفتاب ( اشعه آفتاب به DNA سلولهای پوست آسیب وارد میکند و سبب بروز چروک می شود)
  • سیگار کشیدن
  • آلودگی هوا
  • استرس مداوم

نحوه استفاده از کرم های ضد چروک

حقیقت این است که مقدار اثرگذاری کرم ضد چروک در پوست شما بستگی به ترکیبات کرم، مدت زمان استفاده و نحوه استفاده از آن دارد. رتینول، ویتامین C، کوآنزیم کیوتن، عصاره درخت چای و نیاسینامید از جمله ترکیبات موثر موجود در کرم های ضد چروک محسوب می شوند که به هنگام خرید بهتر است به آنها توجه داشته باشید.

نحوه استفاده از کرم های ضد چروک باید به شکلی باشد که حتما ۲ بار در روز مورد استفاده قرار بگیرند. به منظور نتیجه گیری بهتر، لازم است تا هر صبح پس از بیدار شدن زدن کرم ضد چروک را تبدیل به اولین اقدام خود نمایید و همچنین هر شب پیش از خواب نیز به عنوان آخرین کار به سراغ زدن کرم ضد چروک بروید. اگر می خواهید مطلوب ترین نتیجه را کسب نمایید، توصیه می شود که پس از مالیدن کرم ضد چروک به کرم به مقدار کافی زمان لازم برای جذب را بدهید و سپس از دیگر محصولات آرایشی روی آن استفاده نمایید.

حداقل ۶ هفته زمان لازم است تا شما اولین نشانه های تاثیرات مثبت یک کرم ضد چروک را روی پوست خود مشاهده نمایید. البته این زمان به عنوان حداقل زمان لازم عنوان می شود و در اغلب موارد ۳ ماه طول می کشد تا شما متوجه تغییرات در کاهش چین و چروک های پوست خود شوید.

چند نکته کلیدی در رابطه با استفاده از کرم های ضد چروک

پیش از خرید کرم ضد چروک و همچنین در زمان استفاده از آن به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • جهت پیشگیری از بروز چین و چروک متخصصان پوست شروع استفاده از کرم های ضد چروک را از دهه ۲۰ زندگی توصیه می کنند.
  • کرم ضد چروک فقط مخصوص صورت نیست؛ شما می توانید برای گردن و یا حتی پشت دستان خود نیز از آن استفاده کنید.
  • به هنگام خرید کرم ضد چروک به نوشته های روی محصول دقت کنید زیرا برخی از آنها برای بالای ۴۰ سال هستند و برخی دیگر را قبل از ۴۰ سالگی نیز می توان استفاده کرد.
  • قبل از انتخاب کرم ضد چروک با پزشک مشورت کنید تا محصولی مناسب پوست شما و از برندی معتبر به شما معرفی نماید.
  • بهتر است از کرم هایی استفاده کنید که داخل تیوب باشند زیرا در این صورت کمتر در معرض تماس با میکروب ها و باکتری ها قرار خواهند گرفت.

طرز استفاده از کرم های ضد چروک بعد از ۳۰سالگی

همزمان با استفاده از کرم دور چشم، مصرف ویتامین c ، چای سبز و دیگر آنتی اکسیدان ها را فراموش نکنید. این کار باعث می شود که اطراف چشم روشن تر شود و تولید کلاژن در پوست تسریع شود. شب ها از کرم دور چشم استفاده کنید؛ البته می توانید صبح ها هم دوباره کرم را تجدید کنید برای این منظور می توانید از یک کرم با فرمولاسیون سبک تر استفاده کنید.

طرز استفاده از کرم های ضد چروک در سنین بین ۴۰ تا ۵۰ سالگی

در این سنین سعی کنید از محصولی استفاده کنید که حاوی رتینول باشد تا خطوط ریز دور چشم، بافت و حتی رنگ پوست را بهبود بخشد. همچنین باید اسید هیالورونیک هم برای حفظ رطوبت پوست داشته باشد. از کرم های حاوی رتینول فقط شب ها استفاده کنید؛ اگر پوستتان خشک است ، می توانید روزها از کرم حاوی اسید هیالورونیک برای مرطوب نگه داشتن چشم استفاده کنید.

در این سنین شما نیاز به محصولی دارید که حاوی فاکتورهای رشد با نام مستعار فاکتورهای رشد اپیدرمال ( egf) باشند. فاکتورهای رشد عبارتند از مگاپپتید که باعث رشد سلول های پوستی شده و بیشتر اساس گیاهی دارند. ( به عنوان یک مثال سلول های بنیادی سیب ) یا به طور مصنوعی تولید می شوند. برای کمک به تولید دوباره پوست، محصولاتی که حاوی فاکتورهای رشدند، نمای ظاهری خطوط دورچشم و چین و چروک ها را بهبود می بخشد . روزی دوبار از این کرم ها استفاده کنید ؛ اگر دور چشمتان کدر است، محصولی که حاوی کافئین است می تواند موثر باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان