نحوه ی فریز کردن لیمو ترش

  سه شنبه، 09 شهریور 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه ی فریز کردن لیمو ترش
لیمو ترش منبع ویتامین C و آنتی اکسیدان است اما فصل آن در تابستان است بنابراین در زمستان نمی توانیم از لیموی تازه استفاده کنیم و باید این میوه را درون فریزر ذخیره سازی کنیم و یا با آب گیری آن در فصل زمستان نیز از فواید لیمو استفاده نماییم. لیموی یخ زده کاربردهای زیادی دارد و می توانید تقریبا هر قسمت از این میوه را استفاده کنید.

امروز در این مقاله قصد داریم درباره نگهداری لیمو ترش در فریزر و در خانه صحبت کنیم. شما می توانید با رعایت یکسری نکات و انجام دادن کارهای ساده لیموترش را برای زمستان به طور تازه استفاده کنید. نکاتی که در ادامه می خواهیم به شما آموزش دهیم، نکات بسیار ساده ای هستند. همچنین درباره گرفتن آب لیمو ترش هم یکسری نکات بسیار ظریفی وجود دارد که حتماً آن ها را هم به شما خواهیم گفت. به علاوه درباره خرید لیموترش خوب نیز صحبت خواهیم کرد.

خرید لیموی خوب

شما قبل از اینکه بخواهید لیمو ترش را برای زمستان نگهداری کنید، اول باید یک لیموترش خوب بخرید. بنابراین دانستن این نکات هم به شما در نگهداری لیمو ترش کمک می کند. نکات خرید لیمو ترش بسیار ساده و بدیهی هستند. اما یادآوری آن ها خالی از لطف نیست. لیموترش یکی از مرکبات بسیار مفید و مقوی است. خیلی از ویتامین های مفید در لیموترش وجود دارند. همچنین استفاده از لیمو ترش در انواع غذاها به سلامت جسم انسان کمک می کند. بنابراین برای سلامتی خودتان هم که شده این مقاله را از دست ندهید. در ادامه می خواهیم با مهم ترین نکات در خرید لیمو ترش خوب این مقاله را آغاز کنیم.

خرید لیمو ترش خوب

اولین نکته که هنگام خرید لیموترش باید به آن توجه داشته باشید، ظاهر و شکل لیموترش است. یکی از ویژگی های لیموترش خوب این است که پوستی بسیار صاف، شفاف، درخشان و سالم داشته باشد.
در مرحله بعدی باید توجه کنید که لیموهایی را انتخاب کنید که وزن زیادی نسبت به سایز خودشان دارند. همچنین لیموهایی که پوست شان کلفت و اسفنجی است، کم آب هستند و این لیموترش ها برای نگهداری و آبگیری مناسب نیستند.

ظاهر لیمو ترش

در مرحله بعدی باید به خرابی روی پوست لیموترش توجه کنید. برای نگهداری لیموترش باید توجه کنید که لیموی خراب نخرید. نباید هیچ گونه خرابی و له شدگی روی پوست لیموترش وجود داشته باشد. اگر چنین چیزی روی پوست لیموترش مشاهده کردید، به این معنی است که به طور درست و استاندارد نگهداری نشده است. بنابراین از خرید آن لیموترش صرف نظر کنید. همچنین لیموترش هایی را انتخاب کنید که سایز بزرگ تری دارند. چون این لیمو ترش ها برای آبگیری مناسب تر هستند. لیموترش های کوچک آب کمتری دارند.

لیمو ترش رسیده

توجه داشته باشید که لیموترش با بقیه میوه ها و سبزیجات فرق می کند. شما وقتی گوجه فرنگی کال را از روی درخت می چینید، با گذشت زمان به تدریج گوجه ها می رسند. اما در مورد لیموترش اینگونه نیست. اگر لیموترشی را دیدید که به خوبی نرسیده است، آن را انتخاب نکنید. زیرا بعد از آن هم کال می ماند. بنابراین لیموترش های رسیده را انتخاب کنید تا برای نگهداری لیمو ترش هم دچار مشکل نشوید. لیموهای رسیده در یخچال حدود یک هفته سالم می مانند. همچنین به این نکته توجه داشته باشید در میوه فروشی ها برای نگهداری و زیبایی لیمو آن ها را در مواد نفتی می غلتانند. اما این مواد برای سلامتی انسان مضر است. پس لیموترش را به خوبی بشویید. همچنین سعی کنید لیموترش هایی را خریداری کنید که در نزدیکی محل زندگی شما کشت شده اند.

مراحل فریز کردن لیمو ترش کامل

لیموترش کامل را در یک کیسه زیپ دار قرار دهید: هوای داخل کیسه را کاملا خالی کنید. هنگامی که مطمئن شدید هیچ هوایی درون این کیسه پلاستیکی وجود ندارد، زیپ آن را ببندید. خالی کردن هوای درون کیسه باعث می شود که لیمو ترش شما تازگی اش را درون فریزر حفظ کند و فضای زیادی را در داخل فریزر نیز اشغال نکند.

کیسه حاوی لیمو ترش را درون فریزر قرار دهید: بسته به دمای فریزر فرآیند منجمد شدن لیمو ترش ممکن است از ۲ ساعت تا آخر شب طول بکشد. برای مصارف تان در طول هفته بعد از لیموهای تازه استفاده کنید و مابقی را قبل از اینکه فاسد شوند، فریز کنید.

لیمو ترش را ۱۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا یخ آن باز شود: لیمو کاملی که یخش باز می شود اغلب نرم شده و شما قادر به برش آن نخواهید بود. این نرمی، لیمو ترش را به یک چاشنی مناسب تبدیل می کند. در این حالت نیز می توانید از عصاره لیمو ترش نیز استفاده کنید.

فریز کردن برش های لیمو ترش

  • لیمو ترش را به قطعه های کوچک تقسیم کنید: بریدن لیمو ترش به برش ها و تکه های کوچک تر قبل از فریز کردن باعث می شود، قوام لیمو ترش حفظ شود و بتوانید در چیزهایی مانند کوکتل و تزئین خوراکی ها از آن استفاده کنید. همچنین می توانید تکه های لیمو را به شکل هلالی برش بزنید.
  • تکه های لیمو را روی یک قالب بچینید و در فریزر بگذارید: مطمئن شوید که بین تکه های لیمو فضای خالی وجود دارد. قرار دادن تکه های لیمو در قالب به آن ها اجازه یخ زدن به طور جداگانه را می دهد. تکه های لیمو را به مدت ۲ تا ۳ ساعت و یا تا زمانی که آب لیمو به طور کامل منجمد شود، در فریزر نگه دارید. زمانی که لیموها سفت شوند و با فشار دادن عصاره آن خارج نشود یعنی لیمو به طور کامل یخ زده است.
  • برش های لیمو را به یک کیسه پلاستیکی زیپ دار انتقال دهید: پس از اینکه لیمو ترش به طور کامل منجمد شد می توانید آن را در کیسه زیپ دار قرار داده و سپس آن را در فریزر قرار دهید. هر زمانی که به لیمو نیاز داشتید می توانید یکی از برش های لیموی درون کیسه را بیرون بیاورید و استفاده کنید.

قرار دادن تراشه پوست لیمو در فریزر

  • پوست لیمو ترش را رنده کنید: تراشه پوست لیمو شامل روغن های طبیعی است. می توانید آنها را جداگانه فریزر کرده یا بعد از فریز کردن لیمو ترش کامل و یخ زدن آن پوت لیمو را رنده کنید.
  • تراشه را درون کیسه زیپ دار قرار دهید: تراشه های لیمو را درون کیسه زیپ دار قرار دهید. از مابقی لیمو ترش در طول هفته آینده استفاده کنید و یا اینکه آن را برش داده و فریز کنید.
  • کیسه حاوی تراشه را داخل فریزر قرار دهید: اجازه دهید تراشه پوست برای چند ساعت یا یک شب در فریزر بماند تا زمانی که کاملا منجمد شود. هر زمان که بخواهید، می توانید آن مقدار که نیاز دارید را بردارید و بقیه را در فریزر قرار دهید.

گرفتن آب لیمو

اگر می خواهید در زمستان نیز آب لیمو مصرف کنید :با آب لیموگیری ساده ی دستی یا برقی می توانید آب لیمو تهیه کنید.آب لیمو را پس از گرفتن داخل قالب مکعبی یخ بریزید.نگهداری عصاره لیمو ترش در قطعات مکعبی یخ به شما این امکان را می دهد که بتوانید آب لیموترش را برای مدتی طولانی تر حفظ کنید.پس از یخ زدن آب لیمو ، قالب ها را داخل یک کیسه ی فریزر بریزید و روی آن برچسب بزنید.

نکته : از لیموهایی که آب شان را به طور کامل گرفته اید، می توانید برای برق انداختن سینک استفاده کنید و قسمت داخلی لیمو را با کمی نمک روی سینک استیل یا شیر آب بمالید تا سینک شما تمیز شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (143 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (93 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (79 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (66 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (63 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (56 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (40 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (39 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (38 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
اهدای فرش دستباف برای توسعه فرهنگ ورزش کوهنوردی
جزئیات معافیت سربازی افراد بالای 35 سال از شهریور
(ویدئو) از کتیبه‌های باستانی تا الهام‌بخشی کانال سوئز؛ کانال داریوش بزرگ، شاهکاری که مسیر تاریخ را تغییر داد
تست بینایی 30 ثانیه‌ای؛ چشم‌های تیزت را به کار بگیر! چند تا صورت تو این تصویر قایم شده؟
(ویدئو) ساخت سلاح نرم با کنترل از راه‌دور برای فراری دادن دزدهای فرصت‌طلب/ مناسب برای تفریح گیمرهای حرفه‌ای
مجلس شناختی از معاون پارلمانی پزشکیان ندارد/ با کسی عقد اخوت نبستیم/ از میدری تعهد می‌گیریم
رهبر معظم انقلاب: بازی کردن هنرپیشه ای مثل فردین فی نفسه نمی تواند مشکلی داشته باشد ولی...
ساخت دستگاه بیل بریکر در شرکت دانش‌بنیان تبریزی
(ویدیو) ادعای جنجالی میترا حجار بازیگر،سریال سرزمین مادری، در برنامه دورهمی: آنهایی که ایران را دوست ندارند ایران را ترک کنند!
(ویدئو) جنجال جدید شهربانو منصوریان، قهرمان ووشو ایران/ بانوی قهرمان‌ ایران، در ازای 5 طلای جهانی، 5 طلای آسیا و یک گونی مدال، تحصیل بدون کنکور در رشته دندانپزشکی را درخواست کرد
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
(تصاویر) چیدمان ایرانی پسند خانه ی رحمان عموزاد، دارنده مدال نقره المپیک 2024، و همسر جوان و موقرش با کابینت های چوبی و مبلمان استخوانی/ واای به این میگن حیاط👌 شیک و باصفا
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
منتخب روز   
خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن