نحوه مهار کردن استرس های قبل از ازدواج

  یکشنبه، 05 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه مهار کردن استرس های قبل از ازدواج
استرس های بی دلیل نه تنها کمکی به بهتر شدن زندگی آینده تان نمی کند بلکه ممکن است باعث شود قدرت تصمیم گیری را از شما بگیرد. بنابراین بهترین راهی که می توانید در دوران پیش ازدواج در پیش بگیرید این است که سعی کنید که دلهره های غیرمنطقی تان را کنار بگذارید تا زندگی مشترک بهتری را تجربه کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، تقریبا تمام افراد در زندگی خود استرس ازدواج را تجربه می کنند. ازدواج یک پیوند زیبا و مقدس است که می تواند به عنوان زیباترین اتفاق در زندگی افراد تعبیر شود. در عین اینکه ازدواج شیرین است و موجبات آرامش روانی را در افراد ایجاد می کند، گاهی نیز بسیار نگران کننده به نظر می رسد. افراد ممکن است به دلایل مختلفی قبل از ازدواج دچار استرس شوند و اگر علت آن را پیدا نکنند و نسبت به رفع آن اقدامی انجام ندهند، بر روی کیفیت زندگی مشترکشان تأثیر منفی می گذارد.

چگونه بر استرس های قبل از ازدواج پیروز شویم؟

تا این جا متوجه شدیم که استرس و نگرانی، یک امر بسیار طبیعی در دوران قبل از ازدواج است و این نگرانی ها برای همه افراد به وجود می آید. بنابراین لازم است پیش از این که زندگی مشترک تان را شروع کنید، در حال و هوای ازدواج قرار بگیرید و بر ترس ها و اظطراب هایتان غلبه کنید. در ادامه به نکاتی اساسی که در مشاوره استرس قبل از ازدواج مطرح می شود می پردازیم تا بتوانید با به کار بردن این توصیه ها، بهتر و جدی تر از گذشته به شروع زندگی مشترک فکر کنید:

1- برنامه ریزی کنید

هر شخصی پیش از آن که ازدواج کند، با مسائل و مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند. یکی از راهکارهای بسیار مهمی که در مشاوره استرس قبل از ازدواج مطرح می شود، دسته بندی کارها و برنامه ریزی موثر برای آن هاست.

حقیقت این است که شما کارهای زیادی برای مراسم ازدواج در پیش دارید. بنابراین بهتر است یک قلم و کاغذ بردارید و بدون استرس و ناراحتی لیستی از کارهایی که باید انجام دهید تهیه کنید. تهیه این لیست به شما کمک می کند که متوجه شوید دقیقا با چه حجمی از کارها مواجه هستید و می خواهید چه کارهایی را انجام دهید. داشتن یک برنامه مشخص به کاهش استرس و اضطراب های پیش از ازدواج، کمک مهمی می کند.

2- خوب بخوابید

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای همه کسانی که می خواهند ازدواج کنند اتفاق بیفتد، بهم ریختگی خواب است. این مشکلات خواب ممکن است به دلیل های مختلفی رخ بدهد اما مهم ترین علت آن اضطراب و استرس قبل از ازدواج است.

زمانی که به رختخواب می روید تا برای خوابیدن آماده شوید اصلا زمان مناسبی برای فکر کردن به آینده نیست. شما باید سعی کنید قبل از خوابیدن به نگرانی هایی که دارید فکر کنید و تلاش کنید راهکار مناسبی برای آن پیدا کنید.

3- به خودتان استراحت بدهید

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که در شرف ازدواج هستد انجام می دهند این است که تمام وقت خود را برای برنامه ریزی و زمان بندی برای ازدواج و مراسم های آن اختصاص می دهند.

تردیدی وجود ندارد که ازدواج و زندگی مشترک یک تصمیم بسیار مهم است اما نباید از این نکته غافل شوید که ذهن تان گاهی به استراحت نیاز دارد. یکی از توصیه های مهمی که در مشاوره استرس قبل از ازدواج به زن یا مرد می شود این است که زمانی را به آرام کردن ذهن شان اختصاص دهند.

با دوستان بیرون بروید. قدم بزنید. به سینما بروید یا فیلم تماشا کنید. این کارها به شما کمک می کنید تا بهتر بتوانید با دلهره های قبل از ازدواج کنار بیایید. هم چنین فکرتان بازتر می شود و بهتر از گذشته می توانید برای کارهایی که در پیش دارید تصمیم گیری کنید.

4- درددل کنید

ممکن است به دلایل مختلفی دوست نداشته باشید که با دیگران در مورد نگرانی ها و دغدغه تان صحبت کنید اما باید بدانید که چنین کاری اشتباه است و باید از آن پرهیز کنید. صحبت کردن و مشورت کردن با یک فرد مطمئن و قابل اعتماد، یکی از راهکارهای مهمی است که در مشاوره استرس قبل از ازدواج مطرح می شود.

این صحبت کردن ها حتی اگر یک طرفه باشد و فردی که با او دردل می کنید نتواند پیشنهاد منطقی و راهکار خوبی به شما بدهد، کمک می کند تا استرس تان کاهش یابد. صحبت کردن باعث می شود که مقداری از فشار روانی که دارید تحمل می کنید کمتر شود و بتوانید به خوبی از پس نگرانی هایتان بر بیایید.

5- به مشاور مراجعه کنید

مراجعه کردن به مشاور روانشناس یک راه حل بسیار مناسب برای کنترل استرس و اضطراب است. مشاور با روش های مناسب استرس و نگرانی شما را ریشه یابی می کند و کمک می کند تا با آن ها کنار بیایید.

هم چنین یکی از کارهای مهمی دیگری که روانشناس انجام می دهد این است که به شما کمک می کند شخصیت خودتان را بهتر از گذشته بشناسید. شناختن شخصیت و نقاط ضعف و قوت شخصیت یک راه بسیار منطقی برای مقابله با دلهره های قبل از ازدواج است. در مشاوره استرس قبل از ازدواج ، روانشناس با انجام تست های مختلف و راهنمایی های مناسب ، سعی می کند از دلهره و اضطراب دوران پیش از ازدواج بکاهد. به همین دلیل است که نقش یک مشاور متخصص و باتجربه در دوران پیش از ازدواج بسیار حیاتی به نظر می رسد.

6- رژیم غذایی تان را اصلاح کنید

تغذیه مناسب نقش بسیار مهمی در کاهش استرس دارد. مصرف بیش از حد چربی ها و کربوهیدرات ها باعث افزایش استرس می شود. بنابراین یکی از توصیه های مهمی که در مشاوره استرس قبل از ازدواج می شود این است که رژیم غذایی باید اصلاح شود و غذاهای دارای فیبر و پروتئین بیشتری مصرف شود.

تغذیه نامناسب علاوه بر مشکلات جسمی مانند فشار خون که ایجاد می کند باعث اختلال خواب و مشکلات روحی می شود. به همین دلیل است که اگر شما دارید دوران پر از استرسی را تجربه می کنید، باید عادت های غذایی بهتری داشته باشید تا از استرس تان کم شود. هم چنین مراجعه به یک متخصص تغذیه مجرب نیز می تواند راه حل خوبی باشد.

7- انتظارتان را پایین بیاورید

انتظارات بالا و غیر منطقی یکی از عواملی است که باعث می شود دلهره و اضطراب تان برای ازدواج بیشتر و بیشتر شود. به همین دلیل، پایین آوردن سطح توقعات یکی از راه های درمان اضطراب ازدواج و هم چنین یکی از توصیه های مهم در مشاوره استرس قبل از ازدواج است.

حقیقتی که وجود دارد این است که هیچ انسانی کامل نیست و همه اشخاص ممکن است کم و کاستی های اخلاقی داشته باشند. اگر شما به عنوان کسی که قصد ازدواج دارد توقعات بسیار بعیدی از زندگی مشترک آینده داشته باشید، یک دلهره و اضطراب دوچندان برای خودتان ایجاد کرده اید.

هم چنین توقعات بی جا و انتظارت غیر منطقی از شریک زندگی باعث ترس از ازدواج و به تاخیر افتادن ازدواج می شود. راهکار مناسب برای این موضوع این است که خودتان را بهتر بشناسید و ببینید که چه انتظاراتی از زندگی آینده و همسرتان دارید. بعد از این که معیارهایتان را شناختید باید بتوانید تعادل منطقی در خواسته هایی که دارید برقرار کنید تا بتوانید دلهره های قبل از ازدواج تان را کاهش دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (406 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس