ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه رفتار با افراد عصبانی

  دوشنبه، 09 اسفند 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
نحوه رفتار با افراد عصبانی
برای همه ی ما اتفاق افتاده است که بعضی اوقات عصبانی شویم یا حداقل با افراد عصبانی روبرو شویم.شرایط بسیار سخت است خصوصا اگر شخص عصبانی بی منطق هم باشد.زمانی که فرد با عصبانیت با ما صحبت می کند واکنش ما در برابر او هم بیشتر حالت تهاجمی پیدا میکند ولی آیا این بهترین نحوه ی برخورد با شخص عصبانی است؟ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

وقتی مبحث خشم به میان می آید، همه توجهات به سمت کنترل خشم معطوف می شود. اما در مقابل یک موضوع مهم دیگر نیز وجود دارد و آن این است: چگونه با افراد خشمگین برخورد کنیم؟ خشم یک وضعیت روانی است که به همراه تپش قلب، سرخ شدن صورت و بالارفتن آدرنالین نمود می کند. روزانه افراد خشمگین زیادی را در اطراف خود میبینیم. اما چگونه باید با این افراد برخورد کرد؟ آیا رفتار ما میتواند خشم طرف مقابل را کنترل کرده یا حتی کاهش دهد؟ در ادامه مقاله به این سوالات پاسخ میدهیم.

افراد عصبی چه کسانی هستند؟

در ابتدا باید بررسی شود که در اصل افراد عصبی چگونه به انجام رفتار های پرخاشگری روی می آورند. غالبا دلایل متعددی می توانند باعث شوند که افراد در طول زندگی خود با توجه به نحوه ی تغییرات خلقی، بتوانند با آرامش بیشتری به ادامه ی زندگی بپردازند و یا به انجام رفتار های پرخاشگرانه روی آورند که در این حالت به این افراد، افراد عصبی می گویند. افراد عصبی در وهله ی اول به خودشان بیشتر از سایر اطرافیان صدمه و آسیب می زنند.
به همین دلیل است که اگر شما جزء افراد عصبی در نگاه اطرافیانتان به شمار می روید، قبل از آن که به بقیه آسیب بزنید در وهله ی اول خودتان را از پا در خواهید آورد. افرادی که به سمت خلق و خوی توام با خشم و پرخاشگری می روند، در جامعه نیز از طرف افراد جامعه رانده شده و در واقع خاصیت دفع شوندگی دارند، توانایی بر قراری رابطه سالم با اشخاص دیگر را ندارند و انزوا طلبی و دوری از سایر انسان ها را هدف ادامه ی زندگی خود قرار می دهند. به همین دلیل است که در بسیاری از مواقع خانواده و دوستان تلاش می کنند بتوانند خلق و خوی افراد عصبی را در جهت مثبت تغییر دهند.

فرد عصبی

ویژگی افراد پرخاشگر|زندگی با فرد عصبی

همان طور که در بالا نیز بیان شد، افراد پرخاشگر دارای ویژگی های اخلاقی و خلق و خوی منحصر به فرد خود هستند که به صورتی باعث دوری از سایر افراد، اعم از خانواده، دوستان و همه ی افراد جامعه که به گونه ای با آن ها در تعامل هستند، خواهند شد. ویژگی افراد پرخاشگر غالبا ویژگی منفی تلقی می شود و در صورت مراجعه به روانشناسان و مشاوران، این افراد در صدد هستند تا بتوانند به گونه ای این ویژگی ها را کاهش و یا نقش آن ها را از زندگی افراد پرخاشگر، کم رنگ تر کنند.

1-اختلال شناخت

از جمله ویژگی های افراد پرخاشگر این است که این افراد غالبا اختلالات عمده ای در توانش شناختشان ایجاد می شود، به این ترتیب که مثلا به سختی می توانند تمرکز فکر کند و به افکار خویش نظم منطقی دهند. حواس شخص به سادگی دچار آشفتگی می شود و در نتیجه عملکرد او در کار ها و به ویژه در تکالیف پیچیده دستخوش تباهی می گردد. این افراد در مواجهه با محرک های تنش زا مضطرب تر، خشمگین تر و افسرده تر می شوند که نتیجه ی آن سوق یافتن به سمت رفتار پرخاشگری است. این افراد درباره ی منابع احتمالی دست به کار شدن، با تزلزل تأمل می کنند، نگران نتایج آن اعمال می شوند و خودشان را به خاطر نداشتن کارایی سرزنش می کنند.
این افراد غالبا از شناخت عوامل به وجود آورنده و انجام دهنده ی کار ها، باز مانده و همین امر باعث می شود با توجه به نتیجه گیری غلطی که از کار ها و فعالیت های سایر افراد مشاهده کرده اند، در آن واحد خلق مناسب خود را تغییر و به انجام رفتار پرخاشگری روی آورند. این گونه است که از طرف اطرافیان خود برای انجام چنین رفتاری ملامت و سرزنش شده و به تدریج انزوا طلبی را برای خود بر خواهند گزید.

2-نبود قدرت پذیرش در برابر ناکامی

بر اساس نظریه ی روانکاوی فروید، بسیاری از اعمال آدمی را غریزه ها به ویژه غریزه ی جنسی تعیین می کند. وقتی مانعی در تجلی غرایز پیش آید، سایق پرخاشگری سر بر می آورد. بعد ها نظریه پردازان مکتب روانکاوی این فرضیه ی ناکامی پرخاشگری را گسترش دادند و ادعا کردند که هرگاه کسی در تلاش برای دستیابی به هدفی ناکام بماند، سایق پرخاشگری فعال می شود و این نیز به نوبه ی خود رفتاری را برای آسیب زدن به خود یا شی منبع ناکامی بر می انگیزد.در این دیدگاه دو نکته ی مهم مطرح شده است، یکی این که علت پرخاشگری معمولا ناکامی است و دیگر این که پرخاشگری از ویژگی های سایق بر خوردار است. یعنی نیرویی است که تا رسیدن به هدف پایدار می ماند و نیز واکنشی است فطری از قبیل گرسنگی و میل جنسی.

فرد عصبی

انواع مختلف خشم که منجر به درگیری می شود

مهم است که نوع خشم فرد عصبانی را تشخیص بدهید با شناسایی خشم راحت تر شرایط را کنترل میکنید و به دنبال راه حل باشید.

1. خشم رفتاری

این نوع خشم غیر قابل پیش بینی است، فیزیکی و مستقیم است فرد میتواند بیش از حد خشمگین باشد و غیر قابل کنترل. و ممکن است وسایل اطراف را بشکند.

چگونگی برخورد با آنها

  • اجازه دهید عصبانیت فروکش کند ؛ اگر چه وسوسه انگیز است، با آتش بازی نکنید. بسیار مهم است که رو نقاط حساس آنها دست نگذارید در عوض، راهی برای آرام کردن آنها پیدا کنید. این به این دلیل است که آنها در یک وضعیت بسیار آسیب پذیر و حساس هستند. یک کلمه اشتباه باعث می شود که آنها دفاعی برخورد کنند و وضعیت بدتر شود.
  • با آنها در مورد اینکه چه کسی باید سرزنش شود یا مقصر کیست بحث نکنید.به جای آن به دنبال راه حل باشید.
  • اجازه دهید آنها آرام شوند.
  • سعی نکنید با منطقی صحبت کردن آنها را آرام کنید.
  • موقعی که فرد عصبانی است منطقی صحبت کردن تاثیری نخواهد داشت.

2. خشم کلامی

این نوع خشم یک نوع سوء استفاده عاطفی و روحی است که به شدت کلمات به فرد صدمه می زند. شخص از طریق فریاد، توهین، تهدید، ترس و انتقاد، خشم خود را بیان می کند.این افراد از خشم خود به قصد آسیب رساندن به فرد دیگر استفاده میکنند. پس از آرام شدن معمولا احساس پشیمانی و شرم دارند.

چگونگی برخورد با آنها

  • به دل نگیرید ؛ افراد عصبی از ته دل حرف نمیزنند، پس سعی کنید حرفهای آنها را به دل نگیرید.
  • همه چیز به شما بستگی دارد که ناراحت شوید یا بگذرید.
  • نه تنها این، همانند فرد عصبی با طرف برخورد نکنید. به سطح آنها وارد نشوید.
  • آنچه اغلب این افراد می گویند عمدتا ریشه در واقعیت، عواطف و ترس های آنان دارد.
  • به یاد داشته باشید، هنگامی که این شخص آرام شد، به احتمال زیاد نسبت به آنچه که به شما گفته است، پشیمان خواهند شد. اگر شما حرف های آنان را به دل بگیرید هیچ کمکی به شرایط نخواهید کرد.

اگر نمیتوانید جواب طرف را بدهید و نظر خود را منتقل کنید، با آنها شوخی کنید ؛ اگر چه انتظار نداشته باشید کسی از آن لذت ببرد، شوخی کردن میزان تنش را کاهش میدهد - شوخی حتی می تواند از تجربه های شخصی شما باشد. زمانی که شرایط از حد خود عبور میکنند شرایطی را در نظر بگیرید.گاهی اوقات، این افراد عصبی، تمایل دارند از کلماتی استفاده کنند که از حد قرمز عبور خواهد کرد این افرادی که به لحاظ قانونی تهاجمی هستند، ممکن است لزوما از دست شما عصبی نباشند، و عصبانیت از دست شخص دیگر را سر شما خالی کنند.

اگر احساس می کنید بیش از حد عصبی هستند و از خط قرمز شما عبور کرده اند، به شیوه ی غیر مستقیم به آنها تذکر دهید ، یکی دیگر از گزینه ها این است که با لحن آرام بگوییم که، اگر چه شما می فهمید که چرا آنها عصبی هستند،اما نباید عصبانیت را روی شما خالی کنند.اگر هیچ کدام از گزینه ها کار نکند، مکالمه را متوقف کنید تا فرد آرام شود ؛ همیشه به یاد داشته باشید که کنترل مکالمه را به دست بگیرید.

3. خشم تحریک آمیز

این روش سازنده و سالم برای مدیریت خشم است. این افراد از احساس خشم خود استفاده و از آن برای ایجاد تغییرات مثبت نیز استفاده میکنند.آنها به طور آشکار مشکلات خود را با دیگران با روشی آرام و منطقی بازگو میکنند، در حالی که هنوز در شرایط بدی قرار دارند.سپس، آنها در مورد راه حل برای حل مشکلات با طرف دیگر بحث می کنند.به طور خلاصه، آنها از رویارویی اجتناب نمی کنند، خشم خود را کنترل میکنند یا در نهایت به توهین لفظی متوسل میشوند، تا پیام خود را برسانند و آنها فقط به دنبال تغییر مثبت هستند.

چگونگی برخورد با آنها

  • درک خود را بیان کنید، افراد مبتلا به خشم تحریک آمیز قصد آسیب رساندن به شما را ندارند، بلکه میخواهند مشکل را منطقی حل کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که کلمات آنها شیرین شود.
  • صادقانه حرف های آنها را بشنوید که در شرایط کنونی چه احساسی دارند و با آنها همدردی کنید.برای مثال:اگر فردی به شما می گوید که از نحوه کار شما در انجام یک پروژه راضی نیست، نشان دهید که حرف آنها را متوجه شده اید و برای بهتر شدن شرایط تلاش خواهید کرد.
  • از گفتن این جمله که دقیقا میدانید منظور طرف چیست خودداری کنید چون نمیتوانید مطمئن باشید.
  • آنچه را که می خواهند، به آنها بدهید.
  • بفهمید آنها از شما چه میخواهند. این افراد به دنبال تغییر هستند.

از این رو، بعد از اینکه فهمیدید چگونه میتوانید به طرف کمک کنید ،مشکل حل خواهد شد.

4. تهاجمی منفعل

فردی که دچار تهاجم منفعلانه است، از رویارویی اجتناب می کند و احساسات خشم را با فرد دیگر سرکوب می کند، در نتیجه، این افراد احساسات منفی خود را از طریق غیر مستقیم بروز میدهند این یک خط مبهم بین واقعیت و آنچه که آنها می گویند، ایجاد می کند.

برای مثال:بیایید بگوییم شما برنامه تعطیلات را در هاوایی پیشنهاد می کنید. فردی که رفتار منفعل و تهاجمی دارد مخفیانه با این طرح مخالفت می کند، اما به جای گفتن، با آن موافقت میکند. از آنجایی که آنها در واقع علیه این ایده هستند، با رفتار خود آن را نشان میدهند.این به معنای کمبود مشارکت در بحث است،و معمولا در دقایق آخر با طرح مخالفت میکنند؛ به طور خلاصه، آنها راه هایی را برای تضعیف طرح پیدا می کنند.

چگونگی برخورد با آنها

  • در هنگام صحبت صریح باشید.
  • همانطور که ذکر شد،این افراد از بروز احساسات خود جلوگیری میکنند.
  • بنابراین، به شما بستگی دارد که چگونه با این افراد رو به رو شوید.
  • مسئله و خصومت که بین تان وجود دارد را ابراز کنید.و به فرد بگویید که رفتار او چگونه شما را آزار میدهد.
  • آنها را سرگرم نکنید.
  • گاهی اوقات فرد تهاجمی ممکن است چیزی بگوید اما قصدش ممکن است به معنای دیگری باشد.

در اینجا یک مثال وجود دارد:شما کتابی که از طرف قرض گرفتید را کمی دیرتر از موعد به او برمیگردانید،و او میگوید " یک ماه برای بازگرداندن کتاب طول کشید، اما مشکلی ندارد، ممنون!"برداشت منفی از حرف طرف نداشته باشید ،به عمق کلام توجه کنید از این رو می توانید در جواب بگوئید "خواهش میکنم" این راهی عالی برای خلع سلاح کردن آنها است.جمع و جور کردن شرایط، هنگام برخورد با یک شخص اگر بتوانید نوع عصبانی را شناسایی کنید، می توانید بدانید که چگونه به طور مناسب با آنها برخورد کنید و همان طور که سریع شروع می شود، تعارض را حل کنید.

به یاد داشته باشید:

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (278 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (131 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (63 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (49 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (40 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (34 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (33 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (31 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(ویدیو) سماع بسیار زیبای پارسا پیروزفر و ابراهیم چلیک کول، بازیگر ترک فیلم "مست عشق" خلاقیت منحصربفرد فروشنده هندوانه برای راحت کردن کار خریداران در خوردن این میوه خوشمزه تابستانی در خیابان+عکس/ تمیز و باسلیقه👌 عکس لو رفته از پشت صحنه سریال پایتخت/ دو قلوها و عمو ارسطو!! +عکس وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! هادی چوپان و عضله نمایی از پاهایش روی صندلی/ همه رگ هاش زده بیرون ماشالله+ فیلم پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد جشن تولد 25 سالگی آلین، پسر خوش تیپ حسن جوهرچی با حضور دو پت خانگیش + عکس/ چقد جای باباش خالیه تصویری بسیار قدیمی از 15 سالگی حسن روحانی سیاستمدار ایرانی/ چهره شون اصلا قابل شناسایی نیست رونمایی از همسر واقعی و جوان کاظم نوربخش، سلمانِ سریال نون خ +عکس محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم 7 ثانیه زمان دارید تا گربۀ جاسوسی که در مدرسۀ سگ‌ها مخفی شده، پیدا کنید عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران بهاره رهنما سلبریتی ایرانی/ این ماشین نیست که هواپیماست +عکس مدل ماشین تسلا سایبرتراک هوش پران رضا گلزار هدیه برای خانومش آیسان/ این ماشین نیست تانکه😍👌 تصویر خانه‌ی پدری فروغ فرخزاد / چقدر خونه‌ی قشنگیه! بلای دردناکی که 4 مرد افغان بر سر یک نوجوان 16 ساله ایرانی آوردند+ویدیو چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ (ویدئو) وقتی از کنکوری‌ها میپرسی کنکور چطور بود؟! کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (ویدئو) "کامپیوتر آنتیکیترا"، شاهدی بر نبوغ بشریت در دوران باستان! نگاهی به اتاق خواب ساده و بدون تجملات بهنوش بختیاری+عکس/ چرا همه چی درهم برهمه؟ (ویدئو) وحشت فامیل دور از پیشرفت تکنولوژی هوش پلاستیکی/ فقط دلایلش از علت نابودی صنف درماندگان! (عکس) تفریح جالب بچه های حسین ماهینی در یک روز بکر بهاری / کوچولو ها چه خوب دارن موتور سواری می کنن! اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 میز عزای ساده و بدون تجملات حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها در حیاط خانه اش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی فرزاد، برادر بزرگ فرهاد مجیدی در کنار آرامگاه ابدی پدرش /روحشان شاد و یادشان گرامی +عکس (ویدئو) حضور عزت‌الله انتظامی بدون کنکور در دانشگاه پس از بازی در فیلم گاو/ فقط گفتم می‌خواهم سواد داشته باشم! دابسمش خانوادگی آهنگ معروف هوروش بند توسط علیرضا بیرانوند و اکرم بانون در ماشین لاکچری عیادت پژمان جمشیدی پرسپولیسی از بازیگر زن معروف سینما و فیلم جنجالی بی بدن + عکس تصویری از خانه ابدی نجم الدین شریعتی مجری برنامه سمت خدا/ از شعر روی سنگ قبر تا تاریخ فوت ... +عکس (ویدئو) خلاقیت بی‌نظیر در اختراع دفتر هوشمند/ دیگه لازم نیست از جزوه‌هات عکس بگیری! سلفی فرهاد مجیدی با فرزندان بامزه و خوشگلش در ماشین لاکچری و میلیاردی 10ساله شد/ فقط ژست خفن بردیا +عکس لاو ترکاندن هادی چوپان برای پسر ته تغاری اش سورنا با یک شعر تُرکی فضای مجازی را زیر و رو کرد/ عجب هم خوش سلیقه است آقای عضله تصاویر واقعی از تعقیب بالگردهای دشمن بعثی توسط خلبان شهید شیرودی+ویدئو رونمایی از کیک تولد خوشمزه و منحصر بفرد بهرام رادان با دیزاین توت فرنگی و بلوبری+عکس/ مبارکا باشه روزی که نقی معمولی و ارسطو عامل مهمان عادل فردوسی پور در برنامه نود شدند/ محسن تنابنده وضعیت بهداشتی اسفبار استودیوی 90 رو لو داد +فیلم (ویدئو) توصیۀ شنیدنی استاد جواد خیابانی به کنکوری‌‌ها/ درس نخونید... دختر قشنگ سیدحسین حسینی، مانلی در کنار رامان برادر عزیز و کوچولویش / چه قاب فوق العاده خوشگل و نازی +عکس
تیتر امروز   
همسر آینده ژوزه مورایس، بازیگر فیلم اصغر فرهادی شد وحشتناکترین مراسم پذیرایی از شرکت کنندگان در مراسم تدفین در برزیل و ونزوئلا/ واقعا باورنکردنی و شوکه کننده ست! خنده بیجا جان جوان تهرانی را گرفت! پیکانی که قیمتش بیشتر از لکسوس بود توسط پلیس یزد توقیف شد محسنی اژه ای؛ باید با متعرضین به جان و مال مردم و بیت‌المال برخورد بازدارنده داشت / با شفافیت و دادگاه علنی بسیار موافقم عوامل روند کاهشی بازار ارز بررسی شد/ ماجرای افت قیمت دلار چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟ کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟ اشکان خطیبی سلبریتی بخت برگشته ای که دیگر احساس خوشبختی نمی کند/ حواشی داغ امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 مراقبت رمانتیک پلنگ سفید از جفت باردارش/ واقعا گاهی باید از حیوانات درس مهربانی گرفت😍 (عکس)چهره باورنکردنی و عجیب توکا فرهنگ /دختر داریوش فرهنگ کپی امیر تتلو شد!! (فیلم) شرط عجیب یک دختر برای پسری که استعداد و آینده خوانندگی داره/«یا من رو انتخاب کن یا خواننده شدن» (ویدئو)خانه 9 میلیون دلاری و فوق لوکس همسر خاوری در کانادا!!/چقدر لاکچری و شیک طراحی شده (فیلم) سوپرماکت رفتن عجیب نعیمه نظام دوست/میگه این کره حیوانیه یا انسانی!/خودش ترکید از خنده 😄 ویدئوی پرویز پرستویی از کاسبی پسران خاوری /جنجال خانواده خاوری در کانادا خبر ساز شد...
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده