ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات مهم در ادیت مقالات انگلیسی

  یکشنبه، 28 اسفند 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
نکات مهم در ادیت مقالات انگلیسی
در حقیقت ادیت مقاله مرحله پایانی نگارش مقاله علمی است و اگر آن را انجام ندهید بزرگ‌ترین اشتباه را مرتکب خواهید شد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ادیت مقالات انگلیسی هم ویرایش و هم بازخوانی مقاله را شامل می‌شود که دو بخش جدا هستند و برای اینکه ادیت مقاله‌تان به خوبی انجام شود باید هر دو بخش را انجام دهید.

برای نگارش مقالات انگلیسی باید مدت‌زمان زیادی صرف کنید و پس از تکمیل مقاله مرحله‌ی آخر و بسیار مهم نگارش مقاله را نیز انجام دهید که آن هم ادیت مقاله انگلیسی‌تان است.

در حقیقت ادیت مقاله مرحله پایانی نگارش مقاله علمی است و اگر آن را انجام ندهید بزرگ‌ترین اشتباه را مرتکب خواهید شد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که ادیت مقالات انگلیسی هم ویرایش و هم بازخوانی مقاله را شامل می‌شود که دو بخش جدا هستند و برای اینکه ادیت مقاله‌تان به خوبی انجام شود باید هر دو بخش را انجام دهید.

نکات مهم پیش از ادیت مقالات انگلیسی

در ادیت مقالات انگلیسی باید نکاتی رعایت شود که عبارتند از :

فاصله گرفتن از متن مقاله


ویراستاری متنی که به تازگی نوشته شده است به دلیل اینکه هنوز با نگارش متن آشنا هستید و ذهنتان به خوبی می‌داند چه نوشته است، موجب می‌شود بعضی از قسمت‌ها را نخوانده یا متوجه ایرادهای آن نشوید.

پیشنهاد می‌شود پس‌ازاینکه کار نگارش مقاله را به اتمام رساندید، چند روز یا حتی در صورت امکان، چند هفته آن را کنار گذاشته و ذهن خود را اصلاً درگیر آن نکنید تا زمانی که دوباره آن را می‌خوانید هیچ چیز را به صورت ذهنی مطالعه نکرده و در هنگام خواندن متن دقت بیشتری داشته باشید.

کسانی که هیچ آشنایی با محتوای مقاله شما ندارند خیلی راحت‌تر و دقیق‌تر می‌توانند ایرادات مقاله شما را ببینند، بنابراین می‌توانید از دوستانتان بخواهید مقاله شما را خوانده و ویراستاری کنند.

انتخاب روشی آسان برای ادیت مقاله


برخی افراد ترجیح می‌دهند کار ویراستاری مقالات خود را بر روی کامپیوتر خود انجام دهند اما برخی دیگر باید حتماً مقاله را چاپ کنند و ادیت مقاله را به صورت دستی و بر روی کاغذ انجام دهند. شما نیز باید روش ترجیحی خود را انتخاب کنید و ببینید با کدام روش دقتتان برای ویراستاری مقاله بالا می‌رود.

تغییر فرمت مقاله


برای اینکه بهتر بتوانید بر روی مقاله خود تمرکز کنید می‌توانید فرمت آن را تغییر دهید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید سایز فونت، فاصله بین نوشته‌ها و رنگ و سبک کلی مقاله را تغییر دهید تا ذهن آن را یک مقاله جدید ببیند و ازاین‌رو بهتر بتواند بر روی آن تمرکز کند.

انجام ویراستاری در محیطی آرام


ویراستاری و ادیت مقاله نیاز به تمرکز زیادی دارد بنابراین بهتر است هنگام انجام آن در جایی خلوت و آرام مشغول به کار شوید تا بهتر بتوانید به تمرکز موردنیاز برسید.

فاصله انداختن بین بازخوانی و ویرایش مقاله در صورت امکان


شاید از نظر شما انجام ویراستاری مقاله و بازخوانی آن به صورت هم‌زمان بتواند کار شما را ساده‌تر کند. اما اگر ابتدا کار ویراستاری را انجام دهید و بعد از چند روز برگردید و کار بازخوانی را انجام دهید بهتر خواهد بود. با این کار بهتر متوجه خواهید شد که باید به دنبال چه چیزی در متن باشید و چه مواردی را اصلاح کنید. همچنین نمی‌توان مقاله‌ای را در یک روز ویراستاری کرد چراکه ذهن به تدریج خسته شده و دقتتان پایین خواهد آمد. به‌این‌ترتیب بهتر است هر زمان که خسته شدید دست از ویراستاری بکشید و کمی به خودتان استراحت بدهید.

اولویت‌بندی مراحل ویرایش بر اساس مدت‌زمان


شما باید مطمئن شوید که نگارش مقاله خود را سروقت تکمیل خواهید کرد و این کار بدون ویرایش و بازخوانی مقاله کامل نخواهد بود. بنابراین برای اینکه کار ویرایش مقاله را سروقت تمام کنید آن را اولویت‌بندی کنید تا ببینید کدام‌یک از بخش‌های مقاله مهم‌تر است و ابتدا بخش‌های مهم را ویراستاری کنید. در صورتیکه زمان اندکی در اختیار دارید می‌توانید از افراد متخصص کمک بگیرید.

آموزش ادیت مقاله انگلیسی


اولین کاری که باید پس از تکمیل مقاله خودتان انجام دهید، ویراستاری آن است. هنگام ویراستاری باید متن مقاله را بخوانید تا متوجه شوید که آیا همه‌چیز در مقاله‌تان سر جای خود قرار دارد یا نه و اینکه آیا پاراگراف‌ها به خوبی با یکدیگر ارتباط دارند یا خیر. همچنین باید ببینید منابعی که از آن‌ها در مقاله خود استفاده کرده‌اید از موضوع بحث شما پشتیبانی می‌کنند یا خیر.

ادیت مقالات انگلیسی شامل چندین مورد است:


ویراستاری محتوا

در هنگام ادیت محتوای مقاله باید به موارد زیر توجه داشته باشید. آیا ادعای ارائه‌شده شما در مقاله واضح و روشن است؟ آیا موضوع موردبحث شما به درستی بیان شده است؟ آیا از منابع کافی برای پشتیبانی از نظریه‌های ارائه‌شده در متن استفاده شده است؟ آیا اطلاعات ارائه‌شده در متن با هدف اصلی مقاله مرتبط هستند؟


ساختار کلی متن

در بررسی ساختار مقاله به این موارد توجه داشته باشید: آیا مقاله شما مقدمه و نتیجه‌گیری درستی دارد؟ در صورتیکه مقاله خود را از پایان‌نامه استخراج می‌کنید آیا موضوع پایان‌نامه شما به وضوح در مقدمه گنجانده شده است؟ آیا پاراگراف‌بندی مناسب و مرتبط با موضوع در پایان‌نامه رعایت شده است؟ و آیا ساختار پاراگراف‌بندی منطقی و صحیح است؟


پاراگراف‌بندی

در بررسی پاراگراف‌بندی باید به این موارد توجه داشته باشید که آیا هر پاراگراف جمله معرفی واضحی دارد؟ آیا هر پاراگراف حاوی یک ایده‌ی اصلی است؟ آیا جمله‌ای در پاراگراف هست که کم یا اضافه باشد؟

آیا اصطلاح خاصی در متن پاراگراف وجود دارد که برای خواننده نامفهوم باشد؟ آیا معنای هر جمله به صورت واضح بیان شده است؟ یکی از روش‌های بررسی این موضوع این است که هنگام ویرایش مقاله هر یک از جملات را به صورت جداگانه بخوانید و بدون در نظر گرفتن جمله‌های قبلی و بعدی به این مسئله توجه کنید که آیا این جمله معنا دارد یا نه. با این روش می‌توانید هر چیزی که در جمله کم است را بررسی کرده و در صورت نامفهوم بودن جمله آن را از متن مقاله خود حذف کنید. در ادیت مقالات انگلیسی این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد. چراکه باید مشخص شود فاعل هر جمله به چه چیزی برمی‌گردد. مثلاً اگر از ضمیر it در جمله خود استفاده کرده‌اید باید مشخص باشد این it چیست و به چه چیزی بازمی‌گردد.


نحوه‌ی نگارش متن

باید به نحوه‌ی نگارش متن نیز توجه داشته باشید. باید کاملاً مشخص باشد که از لحن رسمی برای مقاله خود استفاده کرده‌اید یا لحن غیررسمی؟ و این سبک در کل متن رعایت شده است یا نه؟ آیا کلمات انتخاب‌شده برای بیان موضوع صحیح هستند یا نه؟ گاهی اوقات هنگام ویراستاری کلمات دیگری به ذهنتان خطور خواهد کرد که احتمالاً استفاده از این کلمات و جایگزین کردن آن‌ها بهتر از کلماتی باشد که قبلاً استفاده شده‌اند.


نوع ارجاع دهی

نوع استفاده از نقل‌قول‌ها و ارجاع به منابع مورداستفاده هم باید به خوبی موردبررسی قرار گیرد. آیا نوع ارجاع‌های شما صحیح هستند؟ آیا شیوه رفرنس دهی صحیح را به خوبی رعایت کرده‌اید؟ (هر یک از ژورنال‌های خارجی فرمت ارجاع دهی را خودشان انتخاب می‌کنند و شما باید مقاله خود را بر اساس این فرمت تنظیم کنید). حتماً در مرحله ویراستاری بخش‌هایی از متن اصلی را تغییر داده و کلمات یا جملات دیگری را جایگزین خواهید کرد. بنابراین در مرحله اول ادیت مقاله بیشتر به محتوا، ساختار و سبک متن دقت خواهید کرد و درنهایت که متن را بازخوانی می‌کنید قادر خواهید بود موارد دیگری را نیز در متن بگنجانید.


بازخوانی مقاله

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد مراحل ویراستاری و بازخوانی مقاله معمولاً به جای هم استفاده می‌شوند اما مراحل انجام این دو مرحله با یکدیگر تفاوت دارد و بهتر است موارد مربوط به هر یک از این مراحل به‌طور جداگانه موردبررسی قرار گیرند. مرحله بازخوانی معمولاً بعد از ویراستاری کلی مقاله انجام شده و بر روی اشتباهاتی مانند غلط‌های املایی، گرامری و نشانه‌گذاری تمرکز دارد.

بنابراین در این مرحله دیگر به محتوا و ساختار متن توجهی نخواهیم داشت بلکه به واژگان، علائم نگارشی و تایپ صحیح لغات توجه خواهیم کرد. در ادیت مقالات انگلیسی برخی از ابزارها بسیار کاربردی هستند و می‌توانند به شما کمک کنند. یکی از این ابزارها نرم‌افزار گرامرلی است که می‌تواند انجام مرحله بازخوانی را برای شما ساده‌تر کرده و غلط‌های املایی، نگارشی و بسیاری از ایرادات گرامری را تصحیح کند.


اهمیت بازخوانی مقاله

نباید این‌گونه بیندیشید که تنها محتوا و ساختار کلی مقاله شما اهمیت دارد بلکه اشتباهات نگارشی هم می‌توانند اعتبار کار شما را پایین بیاورند. بنابراین وقتی برای تهیه مقاله علمی خود وقت و انرژی زیادی را صرف می‌کنید بهتر است تمام مراحل ویراستاری را نیز به‌طور کامل انجام دهید تا مطمئن شوید که کاری بی‌نقص بااعتبار بسیار بالا تولید خواهید کرد. ادیت مقاله انگلیسی کاری پرزحمت و با دقت بالا است و بهتر است برای انجام این کار از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

ادیت تخصصی مقالات انگلیسی در شبکه مترجمین اشراق


شبکه مترجمین اشراق با همکاری متخصصین حوزه نگارش و ویرایش تخصصی مقالات انگلیسی ISI، در ویراستاری تخصصی مقالات علمی همراه شما خواهد بود و با انجام فرآیندهای لازم، مقاله‌ای بی‌عیب و نقص و خوانا در اختیارتان خواهد گذاشت. در این مجموعه، ادیت مقالات انگلیسی به دلیل حساسیت بالایی که دارد در چند مرحله انجام خواهد شد. ویراستاران این مجموعه علاوه بر تسلط بر زبان انگلیسی بر رشته‌ی دانشگاهی شما نیز مسلط هستند.

در ادیت مقالات انگلیسی علاوه بر ویرایش متن از نظر محتوایی و ساختاری، از ابزارهای مخصوص ویرایش متن مانند گرامرلی (Grammarly) نیز استفاده خواهد شد و تمام علائم نگارشی و بیش از 250 نکته دستوری و نگارشی موردبررسی و ویرایش قرار خواهند گرفت.

در پایان نیز بنا به درخواست مشتری، متن در اختیار ویراستار نیتیو قرار خواهد گرفت تا کیفیت نگارش متن از نظر استانداردهای بین‌المللی ارتقا یابد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (459 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (253 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (219 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (192 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (91 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (77 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (52 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (42 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (38 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (36 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (31 نظر) تقسیم وظایف در جلسه مهم به شیوه رهبر معظم انقلاب: من چای درست کردن را خوب بلدم و چای میدهم! (24 نظر) نگاهی به ماشین لوکس و هوش پَران مجید واشقانی بازیگر سریال هفت سر اژدها/ این ماشین نیست هواپیماست + عکس (22 نظر)
دیگران می‌خوانند   
لحاف تشک گل گلی با رنگ ملیح اتاق خواب پناه و نبات دختران شاهرخ استخری در بلژیک+عکس اولین تصویر از مراسم عروسی ستاره سابق تیم ملی والیبال/رونمایی شهرام محمودی برای اولین بار از شب دامادی اش+ عکس عکس متفاوت خانم مجری محجبه در ساحل دریا / مبینا نصیری قابل شناسایی نبود افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم رونمایی هدیه بازوند، روژان سریال نون خ از عکس باحال با همکارانش در پشت صحنه/ چقدر این عکس زیباست حرکت تحسین برانگیز یک کارمند وظیفه شناس و شریف مترو در تهران/ ایران و ایرانی به وجودت افتخار میکنه+عکس رونمایی از پسر و همسر جوان سید بشیر حسینی داور برنامه عصر جدید/ چقدر پدر و پسر شبیه هم هستن!+عکس (ویدئو)سبحان ا...؛ تولد یک توله سگ به رنگ سبز لیمویی خبرساز شد خانه پدری ساده و بدون تجملات علیرضا بیرانوند +عکس /شیک در عین سادگی... سکانس خنده دار متهم گریخت: وقتی بی بی قاطی میکنه😂 خلاقیت منحصر بفرد شهرداری تهران در پیاده رو خیابان عباس آباد حماسه ساز شد+عکس رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 مراسم تولد جگرسوز زهره فکور صبور،ستایش سریال دلنوازان در خانه ابدی اش و گریه های دلخراش مادرش/ روحش شاد+ عکس فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 ویو زیبا از باغ ویلای باصفای افسانه چهره آزاد مادر پارسای دلدادگان / یک تعطیلات آخر هفته دلچسب +ویدئو شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... خلاقت خنده دار یک ایرانی در استفاده بهینه از دسشویی و روشویی حماسه آفرید+عکس/هیتلر هم مغز تو رو نداشت... فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای ضد سرقت کردن موبایلش حماسه خلق کرد+عکس/ سلطان تامین امنیت محله خودتی و بس🤣 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 سفر به ایران قدیم؛ پسر روزنامه‌فروش با جراحی دختر شد+عکس کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله لحظات ثبت شده از حرکات نوزاد داخل رحم مادر+ویدئو/فقط یک مادر میتونه این سختی ها رو به جون بخره 🥺❤ خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس نگاهی به استایل سرتاسر مشکی بهرام افشاری بازیگر قد بلند سینما/ سبیل چه بهش میاد +عکس ویدیویی دیده نشده از دیدار رامبد جوان و رهبر معظم انقلاب/ سوال جالب آقای بازیگر وقتی تقریباً 20 ساله بود +ویدیو مهران مدیری: 700 بار احسان علیخانی را به برنامه دعوت کردیم و هر بار یک بهونه ای آورد+ویدئو/از معده درد تا کلیه درد برای نیامدن به برنامه... نگاهی به استکان کمر باریک و نعلبکی مینا مختاری در خانه باصفایش/ چای و استکان کمرباریک و گُل، ترکیب زندگی وقتی نمک شرکت کننده بیشتر از مهران مدیریه+ویدئو/همه از خنده رفتند روی هوا (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی لب ساحل با آهنگ عرفان طهماسبی چه شود.../ وای اگر عشق مرا وارونه تعبیر کند... +فیلم انتقام باورنکردنی یک گوسفند از چوپان/فک کنم از چند جا تَرَک خورد+ فیلم تیپ و ظاهر متفاوت «مهمت» سریال پایتخت بعد پنج سال بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس خلاقیت خنده دار تازه داماد ایرانی در ندادن رمز کارت بانکش به همسرش حماسه آفرید+عکس/ بنازم به این مغز 😂 خوانندگی حیرت انگیز پسر سوپرمارکتی با صدای بهشتی و زیباش در برنامه صداتو/ عالی اجرا کرد+ویدیو کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 کشف حیرت‌انگیز «فکّ انسان» در یک سنگ 1 میلیون ساله خلاقیت نشاط‌آور و تحسین برانگیز یک راننده تاکسی با ماشین پر از گل برای مسافران/ ذوق و شوق آقا رحمان پربازدید شد+عکس فال ابجد روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 (تصاویر) حواشی بازدید وزیر علوم از برگزاری کنکور در دانشگاه الزهرا (س) رونمایی از لوگوی جدید دانشگاه تهران در جشن تولد نود سالگی فال انبیاء روزانه جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403+فیلم کشف هولناک جسد دست و پا بسته زن ثروتمند در کمد افشاگری جالب وحید سریال نون از پشت صحنه: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم بیوگرافی و زندگی خصوصی دنیا جهان‌منش،مهناز سریال نون خ و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی آزار زنان در مراسم ترحیم؛ متهم به مادرمرده هم رحم نکرد /مرد موطلایی از طعمه‌ها فیلم سیاه می‌گرفت رونمایی باورنکردنی جواد خیابانی از ماشین ساده و ایرانی‌اش
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس