نکاتی درباره ازدواج با فردی که در شهر دیگری زندگی می کند !

  سه شنبه، 09 فروردین 1401   زمان مطالعه 12 دقیقه
نکاتی درباره ازدواج با فردی که در شهر دیگری زندگی می کند !
اگر تصمیم بر ازدواج از راه دور دارید، سعی کنید این مطلب را تا انتها بخوانید تا بتوانید با ذهن بازتر و شناخت کامل‌تری تصمیم بگیرید.

هیچکس نمی تواند تصور بکند که همسرش در آینده تحت چه شرایطی با او آشنا می شود. البته با توجه به موقعیتی که دارید تا حدودی می توان حدس هایی در این مورد زد. به طور مثال اگر شما در یک شهری دور از محل زندگیتان دانشجو هستید احتمال ازدواج در شهر غریب برای شما زیاد است. ممکن است عاشق هم کلاسیتان که او هم مانند شما از شهر دیگری آمده است بشوید و به کلی مسیر زندگیتان عوض شود. یا این که قضیه از این حد هم فراتر برود و سر و کله یک خواستگار از راه دور یعنی خارج از کشور برای شما پیدا بشود. و این شما هستید که باید مهم ترین تصمیم زندگی اتان را در اینجور مواقع بگیرید. اگر در چنین شرایطی قرار دارید و یا احتمال می دهید این چنین شرایطی برای شما پیش بیاید پیشنهاد می کنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ازدواج از راه دور

هر ازدواجی نیازمند این است که دو طرف آمادگی لازم جهت ازدواج را داشته باشند و از نظر فرهنگی، آداب و رسوم و سبک زندگی یا یکدیگر متناسب باشند که همه این موارد برای ازدواج از راه دور و حتی ازدواج دو نفر که در یک شهر زندگی می کنند، صادق است.در ازدواج از راه دور به دلیل اینکه دو طرف از دو شهر متفاوت هستند، ممکن است تناسب فرهنگی وجود نداشته باشد و بعدها دختر و پسر را با مشکل مواجه کند.از دیگر مشکلاتی که در ازدواج از راه دور وجود دارد، این است که مراحل یک ازدواج شامل آشنایی و مراحل شناخت، نامزدی، عقد و … با سختی های بیشتری انجام می شود. طبیعی است به دلیل مسافتی که میان شهرها وجود دارد، آشنایی خانواده ها با یکدیگر نیز به سختی و در طول زمان بیشتری انجام گیرد.حتی دوران نامزدی که زمان مهمی برای شناخت دو طرف است، در ازدواج راه دور ممکن است آن طور که باید به خوبی انجام نشود. اما با این حال نیز دو طرف باید هدف خود را از ازدواج در نظر بگیرند و با توجه به آن تصمیم خود را برای ازدواج قطعی کنند. در ادامه به برخی نکات مهم در ازدواج از راه دور اشاره کرده ایم.

برای ازدواج با فردی که در شهر دیگری زندگی می کند به چه چیز هایی باید توجه کرد؟

در هر ازدواجی، طرفین باید آمادگی، تناسب و انگیزه لازم برای ازدواج را داشته باشند و در این مورد فرقی میان ازدواج با هم شهری و غیر هم شهری نیست. باید توجه داشته باشید که در کشور ما به دلیل پایین بودن آمار ازدواج، هر فرصتی ممکن است مغتنم باشد. یکی از ویژگی های ازدواج موفق، تناسب داشتن طرفین در زمینه های فرهنگی، آداب و رسوم و سبک زندگی است؛ حال در مورد ازدواج راه دور، یکی از مسائل نگران کننده این است که آیا چنین ازدواجی به دلیل تفاوت فرهنگی با مشکل مواجه خواهد شد یا خیر؟!

نکته دیگری که باید موردتوجه قرار بگیرد این است که ازدواج مراحلی ازجمله آشنایی، انتخاب، نامزدی و عقد دارد که باید طی شود؛ در ازدواج راه دور این مراحل ممکن است دچار مشکل شود، زیرا آشنایی در یک شهر از جهت مراوده خانواده ها و دختر و پسر سهولت بیشتری دارد، اما راه دور، مرحله آشنایی را دشوار می کند.

در مرحله انتخاب مشکل جدی وجود ندارد، زیرا مراحلی باید طی شود تا افراد مذاکرات و مشاوره هایی داشته باشند تا جمع بندی نهایی انجام شود، ولی مجدداً در مرحله نامزدی مشکلاتی وجود دارد، زیرا دوره نامزدی یک دوره مقدماتی برای شناخت بیشتر است و وقتی افراد در دسترس هم باشند این دوره آزمایشی به خوبی جواب می دهد، اما در مسافت طولانی امکان شناخت دقیق کمتر و رنجش طرفین از یکدیگر بیشتر خواهد شد؛ بنابراین در ازدواج راه دور به ویژگی های طرف مقابل دقت کنید و ببینید که چه چیزی باعث شده است تا شما حاضر به ازدواج با فردی در شهر دیگر شوید. همچنین مسائلی همچون تناسب، مسائل فرهنگی، اقامت زوجین بعد از ازدواج و چالش ها و مسائل وابسته به این ازدواج، باید با کمک مشاوره تخصصی قبل از ازدواج مورد بررسی قرار بگیرد.

تحقیق در ازدواج راه دور به چه صورتی باید انجام شود؟

تحقیق در جریان آشنایی نقش کمکی دارد و در واقع افراد می خواهند از طریق تحقیق به صحت و سقم چیز هایی که افراد در جریان آشنایی دریافت کرده اند، پی ببرند.منابع تحقیق عبارت اند از منابع غیررسمی و رسمی. معمولاً در ازدواج با هم شهری منابع تحقیق قابل دسترس تر است، ولی در راه دور افراد می توانند از منابع موجود ازجمله فامیل یا آشنایانی که در آن شهر زندگی می کنند و یا افرادی که به آن شهر رفت وآمد دارند، کمک بگیرند. یک سری منابع رسمی ازجمله قضایی هم وجود دارد که از این طریق سابقه قانونی، ازدواج، موقعیت محلی و... قابل بررسی خواهد بود.

دوری راه چه تأثیراتی در زندگی مشترک دارد؟

برای این که افراد با درک بهتری این ازدواج را انجام دهند باید دقت کنند که این ازدواج ممکن است با مشکلاتی مواجه شود:

اولین مسئله، عدم شناخت کافی برای هر دو نفر است؛ در چنین ازدواجی دختر و پسر از فرصت شناخت و آشنایی که در ازدواج با هم شهری وجود دارد، محروم می شوند و ممکن است شناخت کافی از یکدیگر پیدا نکنند که البته این مسئله از طریق مشاوره تا حد زیادی قابل حل است.

مسئله دوم، عدم انطباق با تناسب فرهنگی و آداب و رسوم است که ممکن است برای هر دو به ویژه کسی که حاضر به اقامت در محل سکونت طرف مقابل می شود، به وجود بیایید.در فرهنگ ایرانی، خانواده ها بخشی از ازدواج هستند که می توانند روی ازدواج اثر مثبت و یا حتی منفی داشته باشند؛ دختر یا پسری که از خانواده اش دور می شود، دسترسی به منابع حمایتی (خانواده) برای تعامل هفتگی یا حمایت خانواده در بروز مشکلات را از دست می دهد که به طور معمول این مسئله می تواند مشکل ساز باشد.

در رابطه از راه دور، چگونه یکدیگر را بشناسیم؟

صحبت زیاد در مورد موضوعات مختلف و البته مهم، در آشنایی های قبل از ازدواج و از راه دور دارای اهمیت بیشتری است. صحبت کردن به تنهایی نمی تواند به شما کمک کند تا طرف مقابل را بشناسید اما کمک می کند تا حدودی زیادی اطلاعاتی را از او بدست آورید.

درباره موضوعات مهم با هم صحبت کنید

شما باید حتما از دیدگاه ها و طرز نگرش طرف مقابل تان نسبت به یک سری از موضوعات مطلع باشید تا بدانید که آیا او برای شما مناسب است یا خیر. درباره موضوعاتی که در ادامه مقاله آوردیم، با طرف مقابل به مرور زمان صحبت کنید:

  • چه انتظاراتی از همسر آینده اش دارد؟
  • آیا به شما اجازه می دهد ادامه تحصیل بدهید یا شاغل باشید؟
  • مدیریت مالی اش چگونه است؟ چقدر پس انداز می کند و چقدر خرج می کند؟
  • رسم و رسوماتی که برای ازدواج دارند به چه صورت است؟
  • آیا قصد بچه دار شدن دارد؟
  • از لحاظ جنسی سردمزاج است یا گرم مزاج؟
  • آیا فانتزی های خاصی برای رابطه جنسی اش دارد؟
  • نیازها و خواسته هایش در رابطه عاطفی و زندگی مشترک کدام اند؟
  • بعد از ازدواج چقدر می خواهد با خانواده خودش و با خانواده شما رفت و آمد کند؟
  • نحوه حل مشکلش در رابطه به چه صورت است؟ آیا همه مسائل را خودش حل می کنید یا از خانواده یا دوستانش مشورت می گیرد یا از مشاور متخصص کمک می گیرد؟
  • اگر مشکلی بین شما و خانواده اش پیش بیاید، چگونه به شما کمک می کند آن را حل کنید؟
  • خط قرمزهایش چیست؟ چه رفتارها یا حرف های برایش غیرقابل تحمل است؟
  • چقدر اهل تفریح و سفر کردن است؟
  • در روزهای تعطیل معمولا با چه کارهایی خودش را سرگرم می کند؟
  • چقدر اهل بیرون رفتن با دوستانش است؟
  • آیا در حین خشم می تواند خودش را کنترل کند؟
  • معمولا چگونه ابراز علاقه می کند؟ (کلامی، عملی، با هدیه و…)
  • بعد از ازدواج قرار است کجا زندگی کنید؟

در طول رابطه تان حتما درباره موارد فوق با طرف مقابل صحبت کنید و به نتیجه برسید.

حتما یکدیگر را ملاقات کنید

فقط از روی حرف ها و گفتگوها نمی توان به شناخت مورد نیاز از طرف مقابل رسید. باید حتما یکدیگر را چندین بار ملاقات کنید و در موقعیت ها و مکان های مختلف با یکدیگر وقت بگذرانید تا طرف مقابل را بشناسید و ببینید رفتار و نحوه برخوردش در موقعیت های مختلف چگونه است. وقتی رابطه تان جدی تر شد، حتما با خانواده ها هم ملاقات داشته باشید. ملاقات کردن خانواده اش به شما نشان می دهد که اخلاق و شخصیت او چگونه است. درست است که ممکن است او با خانواده اش تفاوت هایی داشته باشد اما سبک تربیتی خانواده اش قطعا روی او تاثیر می گذارد. با ملاقات کردن خانواده اش، می تواند به این موضوع پس ببرید و همچنین مطمئن می شوید که آنها با عروس یا داماد آینده شان برخورد خوبی دارند یا خیر.

قرار ملاقات زن و مرد

آیا با کسی که در شهر دیگری زندگی می کند، ازدواج کنم؟

در کل نمی توان پاسخ قطعی به این سوال داد. بستگی دارد که طرف مقابل تان فرد مناسبی برای ازدواج است یا خیر و آیا می توانید در خصوص محل زندگی و سایر مسائل مهم با هم به توافق برسید؟ اگر همه چیز خوب است و تعهد، هیجان و صمیمیت نیز در رابطه تان وجود دارد، می توانید با هم ازدواج کنید اما قبل از آن حتما مشاوره بگیرید تا مشاور هم انتخاب تان را تایید کند و اگر موردی وجود دارد که باید آن را بدانید، برایتان توضیح بدهد تا ازدواج موفق و بدون شکست داشته باشید. می توانید در جلسات مشاوره پیش از ازدواج همیار عشق شرکت کنید. برای اینکه بتوانید تصمیم درستی بگیرید، در ادامه مقاله نشانه هایی را توضیح می دهیم که بیانگر این است که طرف مقابل تان برای شما همسر مناسبی خواهد بود و می توانید با او ازدواج کنید.

شما با هم هدف های مشترک تعیین می کنید

این مورد در روابط از راه دور بسیار مهم است. اگر شما حتی با وجود فاصله بین تان، می توانید هم تیمی های خوبی برای یکدیگر باشید و هدف های مشترک با هم تعیین می کنید، یعنی میزان هم بستگی بین تان زیاد است. این یک خبر عالی برای شما است. منظورمان از تعیین کردن اهداف مشترک، تعیین کردن هدف های کوچک است و نه هدف های بزرگ. شما می توانید از اهداف کوچک شروع کنید. مثلا همین که با هم قرار می گذارید که در تعطیلات پیش رو یکدیگر را ملاقات کنید یا با هم قرار می گذارید که در یک کشور یا شهر قرار بگذارید و با هم سفر کنید، یعنی توانستید با هم یک تیم تشکیل بدهید و هدف های مشترک مشخص کنید. اما اگر در رابطه هر کدام تان جداگانه هدف تعیین می کنید و نمی توانید با هم به توافق برسید، نشانه خوبی نیست.

درباره آینده با هم صحبت و تصمیم گیری می کنید

وقتی درباره آینده تان صحبت می کنید، درباره هر دوتان صحبت می کنید و نه فقط برای خودتان. مثلا نمی گویید:«من میخوام در آینده این کار رو بکنم» بلکه می گویید:«ما میخوایم این کار رو بکنیم» یا «تصمیم گرفتیم این کار رو بکنیم» شما در آینده تان طرف مقابل را هم در نظر می گیرید. او هم همینطور.

خانواده و دوستان تان هم او را دوست دارند

اگر خانواده و دوستان تان شریک عاطفی تان را ملاقات کرده اند یا با او صحبت کرده اند و او را پذیرفتن، این مورد می تواند یک امتیاز مثبت برای رابطه تان باشد چون دیگر خیال تان راحت است که اطرافیان تان هم او را پذیرفته اند و کسی مخالفتی برای ازدواج تان ندارد.

اعتماد دو طرفه بین شما وجود دارد

اعتماد دو طرفه در رابطه یکی از مواردی است که باید حتما باشد. اگر اعتماد نباشد یا خدشه دار شود، کل رابطه آسیب زیادی می بیند. اگر علی رغم فاصله ای که با هم دارید، به یکدیگر اعتماد دارید و شک و تردیدی بین تان نیست، یعنی رابطه تان می تواند به ازدواج موفق برسد.

می توانید درباره ازدواج با هم صحبت کنید

می توانید درباره ازدواج با هم صحبت کنید و برنامه ریزی کنید. از صحبت کردن درباره آن طفره نمی روید و هر دوتان مایل هستید با هم ازدواج کنید.

زندگی جداگانه شخصی تان را هم دارید

بسیار مهم است که به یکدیگر وابسته نباشید و زندگی جداگانه شخصی تان را نیز داشته باشید. این مورد نشان می دهد که شما به بلوغ رسیده اید و آمادگی ازدواج کردن را دارید. شما خلاءهای روانی ندارید که به خاطر آن در کنار هم قرار بگیرید، بلکه واقعا نسبت به هم عشق واقعی دارید. شما و طرف مقابل در طول روز زمان هایی را به خودتان و زندگی شخصی تان اختصاص می دهید و اصرار ندارید که همیشه با هم باشید. فضای کافی را به یکدیگر می دهید. کنترل گری و محدود کردن در رابطه تان جایی ندارد. می توانید تعادل را بین رابطه و زندگی تان رعایت کنید و به هر دو به اندازه کافی رسیدگی می کنید.

پیش شریک عاطفی تان می توانید خود واقعی تان باشید

وقتی پیش هم هستید نیاز ندارید نقش بازی کنید تا او از شما خوشش بیاید، بلکه او خود واقعی تان را پذیرفته است و مشکلی با آن ندارد. او عیب جویی افراطی نمی کند یا اصرار نمی کند که به شکل خاصی رفتار کنید.

در شرایط سخت در کنار شما است

حتی اگر به خاطر فاصله بین تان نتواند خودش را به شما برساند، اما از لحاظ احساسی و روانی پیش شما است و از شما حمایت و پشتیبانی می کند تا شرایط سخت را پشت سر بگذرانید.

هر دوتان برای حفظ رابطه تلاش می کنید

حتی با کوچک ترین کارها برای حفظ رابطه تلاش می کنید و قدم برمی دارید. رابطه تان یک طرفه نیست و هر دوتان دوست دارید در کنار هم بمانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (501 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (19 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان