ساعدنیوز
ساعدنیوز

قیمت مسکن کاهش می‌یابد

  چهارشنبه، 01 اردیبهشت 1400 ID  کد خبر 148033
قیمت مسکن کاهش می‌یابد
ساعد نیوز: بازار مسکن در ماه های پایانی دولت دوباره به سمت نوسان قیمتی در حرکت است این در حالی است که بسیاری از کارشناسان عنوان می کنند اقدامات دولت بازار را به سمت آرامش موقتی هدایت می کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بازار مسکن هم مانند سایر بخش های اقتصادی کشور حال روز خوشی ندارد و بسیاری از خریداران و یا مستاجران در این بازار چشم انتظار تحولاتی برای بهبود وضعیت این بازار هستند.

۳ گام برای ارزانی مسکن

البته چند روزی است که خبرهای خوبی به گوش می رسد که شاید برای متقاضیان حوزه مسکن موثر باشد، یکی از این خبرها افزایش وام ساخت مسکن به ۴۵۰ میلیون تومان برای انبوه سازان و تحویل تعدادی از واحدهای طرح اقدام ملی مسکن تا یکی دو ماه آینده و همچنین اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی است که به گفته مسئولان اجرای این اقدامات راهگشای بهبود وضعیت بازار مسکن خواهد بود.

براساس این گزارش بانک مسکن امسال برای کمک به تولید مسکن برای انبوه سازانی که جزو مشتریان بانک هستند و رسوب حساب بانک برای آن ها حداقل ۱۰ درصد است تسهیلات را افزایش داده است.

بانک مسکن به مشتری های فعال بانک که انبوه ساز هستند به شرط انجام ساخت وساز با استفاده از فناوری های نو در شهر تهران، تمامی کلانشهرها، شهرهای بندرعباس، بوشهر، کیش و قشم تا ۴۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت، پرداخت می کند. و این رقم برای مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۴۰۰ میلیون تومان و سایر شهرها نیز ۳۰۰ میلیون تومان است که سود تسهیلات نیز ۱۸ درصد خواهد بود.

همچنین رقم تسهیلات ساخت و نوسازی در بافت فرسوده برای سازندگانی که فناوری های نو را رعایت کنند در تهران و کلانشهرها ۳۰۰ میلیون تومان است و برای مراکز استان ها و سایر شهرها، تسهیلاتی که پرداخت می شود به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

در بحث تحویل واحدهای مسکن ملی هم چندی پیش محمد اسلامی وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود اولین واحد های مسکونی طرح مسکن ملی را در اردیبهشت ماه تحویل خواهیم داد و ما متناسب با پیشرفت واحد مسکونی واحد ها را به متقاضیان تحویل خواهیم داد.

او ادامه داد: پیشرفت و سرعت ساخت و تحویل واحد های مسکن ملی منوط به آن است که متقاضیان تعهدات مالی و آورده خود را طبق زمانبندی انجام دهند.

به گفته این مقام مسئول اگر متقاضی آورده خود را با تاخیر پرداخت نکند، واحد مسکونی را به موقع تحویل خواهد گرفت.

همچنین از چند روز پیش ثبت اطلاعات سرپرستان خانوار در حوزه مسکن در سامانه املاک و اسکان مطرح شده که این اقدام در راستای شناسایی خانه های خالی بوده که از سال های گذشته در مجلس شورای اسلامی توسط نمایندگان مجلس مصوب شده است.

ثبت اطلاعات تمامی خانوارها در این سامانه از ۱۹ فرودین ماه آغاز و تا ۱۹ خرداد ماه ادامه دارد و طبق قانون در صورتی که این اطلاعات توسط خانوارها ثبت نشود مشمول جرائم مالیاتی و برای مستاجران هم مشمول حذف یارانه می شود.

نتواستیم خوب مسکن بسازیم

ایرج رهبر دبیر کانون سراسری انبوه سازان با بیان اینکه تسهیلات ۴۵۰ میلیون تومانی تنها برای واحدهای صنعتی به صورت صنعتی سازی ساخته می شوند پرداخت می شود، گفت: پرداخت این تسهیلات نقش بسیار موثری در افزایش تولید و عرضه مسکن دارد اما به شرط آن که تغییراتی در این تسهیلات ایجاد شود.

او ادامه داد: باید مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات افزایش یابد چرا که اگر بازپرداخت آن کوتاه مدت باشد با توجه به سود ۱۸ درصدی که برای آنها در نظر گرفته شده است میزان اقساط آنها بسیار بالا است.

او ادامه داد: متاسفانه در سال های گذشته تولید مسکن در کشور با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده بود و ما نتوانسته ایم عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم به همین دلیل نسبت به سال های گذشته فاصله بسیار زیادی گرفته ایم.

دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران با بیان اینکه افزایش قیمتی در بازار مسکن به دلیل این است که در پنج سال گذشته تولید مسکن به صفر رسیده بود، گفت: در بحث تسهیلات ساخت مسکن باید دولت زمینه برای انتقال این تسهیلات به خریدار را هم فراهم کند چرا که در سال های گذشته بخشی از تسهیلات به خریدار منتقل می شد و همین امر باعث استقبال بسیار زیاد سازندگان می شود.

رهبر با بیان اینکه در همه کشورهای پیشرفته پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به خریدار منتقل می شود، گفت: امیدواریم با اجرای چنین طرح هایی و همچنین طرح اقدام ملی مسکن شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و ایجاد ثبات در بازار مسکن باشیم.

او یادآور شد: باید همه تلاش خود را به کار بگیریم که بتوانیم آرامش را در بازار مسکن فراهم کنیم.

او یادآور شد: طرح اقدام ملی مسکن و همچنین اخذ مالیات از خانه های خالی خود نقش بسیار موثری در ایجاد آرامش و بهبود وضعیت بازار مسکن دارد البته باید دولت برنامه های دیگری را هم برای حذف و یا کوتاه کردن دست دلالان مسکن داشته باشد.

منتظر کاهش قیمت اجاره هم خواهیم بود

محمودمحمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی اعلام کرده بود که با اجرای طرح ثبت اطلاعات سرپرست خانوارها و شناسایی واحدهای خالی از سکنه بازار مسکن به سمت ثبات قیمتی و آرامش هدایت می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: سامانه املاک و اسکان که برای شناسایی خانه های خالی در نظر گرفته شده و با اجرایی شدن این سامانه شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و بازار اجاره خواهیم بود.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه نه تنها مالکان، بلکه همه ایرانی ها باید توسط سرپرست خانوار وارد این سامانه شوند و اطلاعات سکونتی و مالکیتی خود را وارد کنند، گفت: قانونگذار برای حمایت از افرادی که واقعا قصد عرضه ملک خود را دارند، اما در بازار تقاضایی برای آن ها نیست، ضمانت هایی را در نظر گرفته است

او ادامه داد: برای بازار اجاره هم چندین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داریم که خود باعث بهبود وضعیت این بازار می شود.

براساس این گزارش بسیاری از مشاوران املاک هم امسال بازار مسکن را بازار آرامی می دانند و معتقدند سه اقدام مهم و اساسی دولت خود تا حدودی می تواند بازار خرید و فروش را به سمت آرامش هدایت کند.

محسنی یکی از مشاوران املاک در محدوده ولیعصر گفت: به نظر می رسد قیمت مسکن امسال بر خلاف سال های گذشته که به صورت جهشی افزایش می یافت افزایش نیابد و قیمت ها هم متناسب با نرخ تورم رشد پیدا کند.

او ادامه داد: اجرای طرح اخذ مالیات از خانه های خالی شاید تا حدودی عرضه مسکن را در بازار افزایش دهد اما باز هم به نظر می رسد که بازار رشد قیمتی داشته باشد اما نه مانند سال های گذشته که جهشی و صعودی بوده است.

یکی دیگر از مشاوران املاک توضیح داد: بازار مسکن امسال هم مانند سال های گذشته با رکود سنگین و کاهش حجم معاملات روبرو می شود. امیدواریم امسال دولت تمهیدات بهتری از جمله افزایش میزان تسهیلات خرید مسکن فراهم کند.

او بیان کرد: باید میزان ساخت وساز از سال های گذشته افزایش می یافت تا امسال شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن می شدیم، بنابراین بعید است امسال هم بازار آرامی داشته باشیم.

بر اساس این گزارش دولت باید امسال علاوه بر برنامه های که در دستور کار خود قرار داده از جمله پرداخت تسهیلات ساخت مسکن تحویل واحدهای طرح اقدام ملی و همچنین شناسایی خانه های خالی برنامه های دیگری هم از جمله افزایش توان و قدرت خرید متقاضیان مسکن از طریق تسهیلات خرید مسکن بالا ببرد تا شاید شاهد آرام شدن این بازار در کشور باشیم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (225 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (201 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (99 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (86 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (65 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (56 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (57 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (51 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (48 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (43 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (35 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به ماشین خوش رنگ امیرمحمد یزدانی ستاره کُشتی/ این ماشینو باید قاب کرد زد به دیوار +عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز ایرانی که خودش را به عنوان کادو همراه ساعت مچی به معلمش داد/ خدایا چیه این نسل جدید😂 خلاقیت خنده دار یک دانش آموز ایرانی برای فرار از مدرسه حماسه آفرید+فیلم/ یعنی آدم میمونه تو کار این بچه ها... خلاقیت زیبا و دلنشین پیرمرد دوره گرد شیرازی در فروش میوه نوبرانه بهاری با وسیله حمل منحصربفردش +عکس/ سنتی و ساده😍 رونمایی از مادر جوان و کم سن و سال رهام هادیانِ گروه ماکان بند/ چقدرم باکلاس و مهربون+عکس رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 چهره رنگ پریده و بدون آرایش فریبا نادری در اتاق گریم +عکس خلاقیت هوشمندانه شهرداری تبریز در نصب بنر برای اَخم و تَخم معلم حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس تمرینات سنگین ورزشی رامین رضاییان زیر نظر محمدرضا گلزار/ گلزار وارد فاز جدیدی از زندگیش شد+ فیلم شباهت بی‌حد و اندازه محمدطاها به برادر خوش صدایش علی طولابی/ ماشاءالله یکی از یکی زیباتر و خوشتیپ تر+ویدیو آیا در گرجستان فارسی صحبت می‌کنند؛ در گشت شهری تور تفلیس به مترجم نیاز داریم؟ ایده خلاقانه محمود احمدی نژاد در ایجاد جایگاه دیدارهای مردمی‌اش با یک درِ از جا کنده شده و یک نرده در کوچه‌شان+عکس نوآوری‌ های فناوری در سلامت: دسترسی و کیفیت عکسی زیبا و لورفته از بچه داری سردار آزمون، ابرستاره فوتبال ایران در فرودگاه/ چه دختر خوشگل و نازی! قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ نگاهی به جشن تولد لاکچری نورا دختر دوم علی دایی با تم سیندرلا+عکس/ قیافه شهریار ایران با این کلاه دیدنی شده😍 کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم تیرگی بیکینی را چگونه برطرف کنیم؟ سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم نوه بامزه و شیرین ثریا قاسمی، خانم گل سریال گیلدخت در آمریکا/ ماشاءالله چقدر بانمک و ماهه+عکس فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در مشهد+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده این دختر ریش و سبیل دار هم بلاخره عروس شد! +عکس/فقط تغییراتشو ببین! آنکارا تسلیم سیل شد! به رخ کشیدن هنر آشپزی و پختن غذاهای رنگارنگ به سبک صبا راد+ویدئو/ ماشالله خانوم هنرمند خلاقیت منحصربفرد شاطر خوش‌ذوق کرمانی در پخت نان خرگوشی برای کودکان در صف نانوایی +عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😍 لحظه اعلام درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از تلویزیون+ فیلم عکس‌های 48 سالگی «ملکه میسول سو» در سریال جومونگ 3 رونمایی مازیار لرستانی از تیپ پسرانه‌اش در 10 سالگی در تبریز+عکس 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لیوان برای نسترن ها حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس شباهت بی حد و اندازه فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان به مادرش/مگه داریم انقدر شباهت+عکس تصاویری از بازیگران نون خ 5 در مراسم تجلیل و نشست خبری سریال/ 7 نفر دست و پای‌شان شکست! رونمایی از پسر جنتلمن و دو متری شقایق فراهانی روی زانو های مامانش/ ماشالا اصلا بهش نمیاد همچین پسر بزرگی😳 وقتی حاضران مراسم خاکسپاری، خودشان زیر خاک دفن شدند +ویدئو رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! رونمایی از بدل نقی معمولی در پایتخت 5+عکس/این نقیه یا نقی اینه؟ رونمایی از عکس سر مجلسی مراسم عروسی بهاره رهنما و همسر دومش+عکس/ چرا هر کدوم یه طرف رو نگاه میکنن🙄 خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا برای حفظ درختان قدیمی یک منطقه از نابودی/ دکترای افتخاری طبیعت دوستی حقته+ عکس نگاهی به آرایش باقی مانده دست و ناخن یک شهبانوی مصری با حنا بعد از گذشت 3300 سال/ واقعا حیرت انگیزه+عکس دکوراسیون خاص گوشه ای از خانه سپیده بزمی پور همسر شاهرخ استخری با مبل دایره ای شکل/ نبات چه شیرین خوابه +عکس
تیتر امروز   
3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه رسوایی بی بی سی درباره نیکا شاکرمی وارد فاز جدید شد! موج واگذاری حیوانات خانگی در شبکه‌های اجتماعی/ پت‌های خانگی در فضای مجازی دست به دست می‌شوند+عکس زلزله سنگین در تهران چه فاجعه‌ای را رقم می‌زند؟ به این 5 دلیل کفش پاشنه بلند بپوشید قمار: بازی با آتش یا دروازه ای به سوی ثروت؟ دانلود آهنگ جدید "جاذبه" ماکان بند/ اصلا این روزا نیستم رو به راه نگو اصلا نپرس هی ازم چرا ...+فیلم کشف مومیایی های باستانی سالم در خوزستان/ جسد موجود در تابوت‌ها سالم بودند اما..+عکس کشاورز پاک دست 30 میلیارد تومان پول گمشده را به صاحبش بازگرداند! بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز روایت جدید از نحوه بازداشت نیکا شاکرمی در ون یخچالی/ ماجرای تجاوز جنسی قبل از فوت نیکا شاکرمی حقیقت دارد؟ چرا روند کاهشی دلار متوقف شد؟ پهپاد جدید ایران؛ «هیرو» یا «لانست»؟ استقبال کم‌سابقه سرمایه‌گذاران 103 کشور از ایران‌اکسپو2024 فرهنگیان بزرگترین جامعه آماری صندوق بازنشستگی/اجرای رتبه‌بندی برای بیش از 67 هزار بازنشسته
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم لحظه اعلام درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از تلویزیون+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ...