قتل رفیق صمیمی برای بنزین

  دوشنبه، 25 مرداد 1400 ID  کد خبر 163295
قتل رفیق صمیمی برای بنزین
ساعد نیوز : پسر نوجوان که سه سال قبل در درگیری خونین در ورامین دوستش را کشته بود با جلب رضایت اولیای دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد .
به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، شامگاه هفدهم تیرماه سال ۹۷ به کلانتری ۱۲ جلیل آباد خبر رسید در درگیری چند پسر نوجوان نوید ۱۷ ساله کشته شده است.

دو نفر از دوستان وی که جسد خونین او را روی موتور سه چرخ گذاشته بودند و سعی داشتند او را به بیمارستان برسانند با پلیس تماس گرفتند اما وی در میان راه جان سپرده بود.

جسد ه خونین پسر نوجوان با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و دو دوست نوید پسر ۱۷ ساله ای به نام شاهرخ را عامل جنایت معرفی کردند .

یکی از آنها گفت :من به همراه نوید و دوست دیگرم در روستای جامکاران ورامین نشسته بودیم و با هم صحبت می کردیم که شاهرخ سراغمان آمد و از ما بنزین خواست. او می گفت موتورش بنزین تمام کرده و احتیاج به بنزین دارد.شاهرخ با قلدری می خواست از موتور نوید بنزین بکشد که نوید با او درگیر شد . شاهرخ میخواست به روی نوید قمه بکشد که یکی از دوستانش مانع او شد .همان موقع شاهرخ چاقو را از جیبش بیرون آورد و با نوید گلاویز شد و سه یا چهار ضربه چاقو به او زد و سپس فرار کرد .

دوست دیگرش نیز اظهارات وی را تایید کرد. به این ترتیب صبح روز بعد نوید ۱۷ ساله ردیابی و بازداشت شد و به قتل دوستش اعتراف کرد.

وی گفت : عصر همان روز سر گوشی موبایل با پدرم درگیر شدم و حال خوبی نداشتم .پدرم مادرم توهین کرد و من که عصبانی شده بودم چند ضربه چاقو به پدرم زدم و خانه را ترک کردم. همان موقع قرص خواب آور مصرف کرده بودم و حال طبیعی نداشتم که یکی از دوستانم با من تماس گرفت و گفت با پسری غریبه دعوا کرده است و از من خواست تا سریع خودم را به او برسانم .میخواستم پیش دوست بروم اما موتورم بنزین نداشت. سراغ یکی از دوستانم رفتم اما او هم بنزین نداشت .همان موقع با نوید و دو دوستش روبه رو شدم .من می خواستم از موتور نوید بنزین بکشم اما او شیر بنزین را بست و با مشت به صورتم زد. همین موضوع باعث درگیری ما شد و من با چاقو به او ضربه زدم .باور کنید من تحت تاثیر مصرف قرص ها حال طبیعی نداشتم .

به دنبال اعتراف های پسر نوجوان وی به پزشکی قانونی معرفی شد و کارشناسان سلامت روان وی را تایید کردند اما اعلام کردند وی هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال داشته و در رشد عقلی او شبهه وجود دارد.

به این ترتیب پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد .در جلسه دادگاه پدر و مادر نوید درخواست قصاص را مطرح کردند .

اما شاهرخ گفت : باور کنید قصد کشتن نوید را نداشتم و ناخواسته او را با چاقو زدم .

در پایان جلسه ،قضات دادگاه طبق ماده ۹۱ قانون مجازات اسلامی و با توجه به نظریه پزشکی قانونی وی را از قصاص معاف کرده و او را به پرداخت دیه و سه سال نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کرد.

اولیای دم به حکم صادره اعتراض کردند و پرونده در شعبه ۳۲ دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت .قضات دیوان عالی کشور اعلام کردند با توجه به دفاعیات متهم در جلسه دادگاه به نظر می رسد او آگاهانه و برای فرار از مجازات دفاعیاتش را مطرح کرده و دلیلی بر عدم رشد عقلی وی وجود ندارد .به نظر می رسد او هنگام ارتکاب جرم از کمال رشد عقلی برخوردار بوده است .از این رو لازم است او بار دیگر در شعبه همعرض محاکمه شود .

با این اظهارنظر شاهرخ بار دیگر به کمیسیون پزشکی قانونی معرفی شد. اما کارشناسان پزشکی قانونی این بار اعلام کردند با توجه به اینکه فاصله زمانی زیادی از زمان ارتکاب جنایت سپری شده ، بررسی رشد و کمال عقلی متهم در هنگام موقع جرم مقدور نیست .

با این اظهار نظر شاهرخ این بار در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.این در حالی بود که وی توانست قبل از دادگاه با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

با رضایت اولیای دم شاهرخ از جنبه عمومی جرم قتل محاکمه شد.

وی دفاعیات قبلی اش را تکرار کرد و گفت :آن روز چون با پدرم بحث کرده بودم حالم خوب نبود .به همین خاطر قرص خوردم و عصبی بودم .من می خواستم از موتور نوید بنزین بکشم و پولش را به او بدهم .اما او دعوا به راه انداخت .من قصد کشتن او را م.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدرک های موجود در پرونده وی را به پرداخت دیه و سه ساله نگهداری در کانون اصلاح و تربیت محکوم کردند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (517 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (101 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!