رفع فاصله بین دندان‌ها بدون ارتودنسی امکان پذیر است؟

  جمعه، 19 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
رفع فاصله بین دندان‌ها بدون ارتودنسی امکان پذیر است؟
این روزها خیلی ‌ها دل شان می‌ خواهد دندان‌ هایی ردیف و بی‌ فاصله داشته باشند. چرا که داشتن چنین دندان‌ هایی، چهره آن ها را زیباتر می‌ كند. در این میان، شاید بعضی از آن هایی كه دندان‌های شان فاصله ‌دار است، حال و حوصله تحمل بندها و سیم‌ های ارتودنسی را نداشته باشند.

این روزها خیلی ها دل شان می خواهد دندان هایی ردیف و بی فاصله داشته باشند. چرا که داشتن چنین دندان هایی، چهره آن ها را زیباتر می كند. در این میان، شاید بعضی از آن هایی كه دندان های شان فاصله دار است، حال و حوصله تحمل بندها و سیم های ارتودنسی را نداشته باشند. توصیه دندان پزشکان به آن ها این است كه با روش های ترمیمی و مواد همرنگ دندان، فاصله بین دندان های شان را ببندند. این کار هم آسان تر است، هم این که شما می توانید خیلی سریع ظاهر لبخندتان را تغییر بدهید.

دندان هایی که با فاصله از هم واقع هستند مشکلات زیادی از لحاظ زیبایی برای بیمار ایجاد می کند که پرداختن به درمان آن، دغدغه چنین افرادی هست، به خصوص برای اشخاصی که در سنین جوانی هستند و به زیبایی خود اهمیت می دهند.

باندینگ دندانی

در صورت وجود فاصله جزئی بین دندان ها که از نظر زیبایی طبیعی به نظر می رسد می توان از باندینگ دندان بجای استفاده کرد. در باندینگ دندانی از رزین های همرنگ دندان برای ترمیم ساختار دندان و پر کردن فاصله بین دندان ها استفاده می شود. باندینگ از روش های مرتب كردن دندانها بدون ارتودنسي بوده ، مواد مورد استفاده در باندینگ مانند ساختار طبیعی دندان است. باندینگ دندان یک روش سریع کم تهاجمی برای مشکلات بین دندانی است. نقطه ضعف این روش این است که باندینگ ارتودنسی راه حلی پر دوام نیست و نیاز به تعویض دارد. همچنین ممکن است مواد مورد استفاده برای باندینگ دهان به مرور لکه­ دار شوند. درمان ارتودنسی مراحل انجام ارتودنسی به نوع ناهنجاری های فک یا دندان بین 6 تا 30 ماه زمان احتیاج دارد. در حین انجام درمان ارتودنسی همکاری بیمار، مراجعه منظم به متخصص ارتودنسی و رعایت بهداشت دهان و دندان نقش موثر و مهمی در تکمیل روند درمان دارد.

ونیرها

استفاده از ونیرهای پورسیلن نیز روش بسیار خوبی برای پر کردن فاصله های جزئی بین دندان ها است. ونیرهای پورسیلن لایه های نازک سرامیک دندانی هستند که جلوی سطح دندان قرار داده می شوند. این لایه ها مانند ماسک نواقص دندان را پوشانده و ظاهر کلی و سایز دندان را بهبود می دهند. ترکیبات ونیرهای پورسیلن دقیقاً مشابه ساختار دندان بوده و هیچ کس حتی از نزدیک متوجه وجود آنها روی دندان نمی شود.

ونیرهای پورسیلن اغلب برای پوشش فاصله بین دو دندان جلو وقتی که این فاصله خیلی زیاد نباشد مورد استفاده قرار می گیرند. ونیرها پر دوام تر از باندینگ های کامپوزیت هستند اگر چه فرایند به کارگزاری آنها تهاجمی تر از روش های باندینگ است زیر برای استفاده از آن باید مقداری از ساختار دندان تراشیده شود تا بتوان ونیر را روی سطح دندان محکم چسباند.

مدادرنگی كامپوزیتی

برای بستن فاصله بین دندان ها با مواد همرنگ دندان، معمولا دندانپزشكان مجموعه كاملی از كامپوزیت های دندانی را در اختیار دارند كه با استفاده از آن ها به صورت لایه لایه دندان های شما را به زیبایی ترمیم می كنند.برای این كه دندان های شما به بهترین صورت به نظر بیایند باید به اصول رنگ در بازسازی دندان بسیار دقت شود و رنگ دندان های شما در نور محیط و زیر نور لامپ دندانپزشكی دقیقا كنترل شود.بستن فاصله دندان ها با این روش آمیزه ای از هنر و علم است که باید دندانپزشک شما علاوه برداشتن علم کافی برای بستن فاصله بین دندان ها، بداند که چگونه می تواند هنرمندانه از رنگ های متخلف کامپوزیت برای درآوردن رنگ مناسب دندان تان استفاده کند.اگر این لایه های کامپوزیتی درست روی هم استفاده نشوند ممکن است تیرگی دهان شما از لا به لای دندان های تان دیده شود.

ایمپلنت

ایمپلنت دندانی تعویض قسمت ریشه دندان است. ایمپلنت دندان یک روش پردوام برای جایگزینی دندان های از دست رفته بوده که نیازی به استفاده تکیه گاهی از دندان های مجاور ندارد. انجام این روش چند مرحله دارد. ایمپلنت دندان در سوراخی که به وسیله دریل در استخوان فک ایجاد شده قرار داده می شود. سپس شما باید شش ماه صبر کنید تا محل آن بهبود یافته و مرحله دوم را شروع کنید. در مرحله دوم وقتی که ایمپلنت با استخوان فک یکپارچه شد تاج یا بریج روی ایمپلنت سوار می شود

بریج های دندانی

بریج دندان از ساختمان دندان های مجاور به عنوان انکر برای پل زدن روی فاصله دندانی استفاده می کند. دندان های مجاور که بریج به انها وصل می شود باید به اندازه کافی قوی باشند تا بتوانند به درستی کار کنند. در این روش بافت سالم دندان تراشیده می شود. برای دریافت نوبت و مشخص کردن روش رفع فاصله دندانی مناسب با وضعیت شما و با کلینیک دندانپزشکی سروش تماس بگیرید.

از دیگر روش های حذف فاصله بین دندانها استفاده از نوار های بین دندانی، کاشت دندان، دندان مصنوعی و ... می باشد.

مطمئن ترین راه

ارتودنسی در واقع مطمئن ترین راه برای درمان این نوع اختلال می باشد زیرا در مواردی که از ارتودنسی استفاده می شود دندان فرد هیچ نوع آسیبی نمی بیند و علی رغم زمان زیاد تاثیرگذاری آن نتیجه کاملاً قابل پیش بینی خواهد بود همچنین در مواردی که فاصله بین دندان ها بیشتر از ۲ میلیمتر می باشد دیگر نمی شود از روش تهاجمی و اضافه کردن کامپوزیت استفاده کرد زیرا دندان ها بسیار پهن می شوند و زیبایی فرد دچار مشکل می شود.

ارتودنسی ایمن ترین و کم ضرر ترین روش برای انجام عمل تصحیح فاصله بین دندان ها می باشد که به صورت اصولی باید در سنین پایین صورت بگیرد اما چنانچه در این سنین ارتودنسی انجام نشد می تواند در سنین میانسالی هم اقدام به انجام عمل ارتودنسی بنماید و از این نظر هیچ مشکلی نیست و فکر نکنید که برای انجام این کار دیر شده است.

اگر شما از ناحیه فک دچار مشکلی نباشید ارتودنسی برای شما بهترین گزینه برای اصلاح فاصله بین دندان ها خواهد بود و اگر در سنین بزرگسالی هستید و می خواهید فاصله دندان های تان را کاهش دهید می توانید از پزشک خود بخواهید تا گیره ها یا همان براکت های ارتودنسی را برای شما همرنگ دندان تان نصب کند تا از لحاظ ظاهری و وجه ظاهری دچار مشکل نشوید.قطعاً وقتی دندان های شما با استفاده از ارتودنسی مرتب و در جای خود قرار گرفت رعایت بهداشت دهان و دندان نیز برای شما بسیار آسان تر خواهد شد و جدایی از زیبایی ظاهری شما راحتی بیشتری در دندان های خود احساس خواهید کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (176 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!