رفع خستگی پوست صورت با چند ماسک!

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
رفع خستگی پوست صورت با چند ماسک!
خستگی پوست صورت همیشه باعث می شود شما صورتی ناراحت و نازیبا داشته باشید. پوست تحت تأثیر عوامل بسیاری مانند زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن، عدم وجود نور کافی خورشید، کار، استرس، لوازم آرایش، آب و هوا، عدم خواب کافی و مصرف برخی از مواد غذایی، خسته، کسل و حتی تیره به نظر می رسد.

خستگی پوست صورت همیشه باعث می شود شما صورتی ناراحت و نازیبا داشته باشید.پوست تحت تأثیر عوامل بسیاری مانند زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن، عدم وجود نور کافی خورشید، کار، استرس، لوازم آرایش، آب و هوا، عدم خواب کافی و مصرف برخی از مواد غذایی، خسته، کسل و حتی تیره به نظر می رسد.خستگی پوست می تواند در هر زمانی از سال رخ دهد که این امر باعث می شود پوستتان به پوستی خشک و خشن تبدیل شده و بنابراین، حالت کشیدگی را در آن احساس خواهید کرد اما این حالت در فصل زمستان بیشتر قابل مشاهده است.در ادامه به بیان راه هایی بسیار ساده برای رفع خستگی پوست و بهبود آن می پردازیم:

امکان دارد شما استفاده از انواع روغن ها را بر روی پوست خود، بسیار سنگین احساس کنید اما در واقع، اینگونه روغن ها نه تنها تمامی آلودگی ها و گرد و غبار را از روی پوست می زدایند بلکه باعث مرطوب شدن پوست و رساندن مواد مغذی به آن شده و به روشن شدن رنگ پوست و روشن ماندن آن نیز کمک می کنند.

شما می توانید از انواع روغن ها برای پاکسازی پوست خود استفاده نمایید، هرچند بهتر است یک روغن را به عنوان روغن اصلی خود انتخاب کنید و در کنار آن از روغن دیگری نیز استفاده نمایید. روغن کرچک، یک گزینه مناسب برای پوست محسوب می گردد زیرا اثر فوق العاده ای در تصفیه خون دارد و بسیار قابض است و البته باید آن را با روغن های دیگری مانند روغن جوجوبا، روغن زیتون یا روغن میوه گل سرخ مخلوط گردد.

به اندازه یک قاشق چایخوری از مخلوط روغن را برداشته و پوست خود را توسط آن و با حرکات دورانی حدود 5 تا 10 دقیقه کاملا ماساژ دهید تا کاملا مطمئن گردید که روغن به تمام بخش های پوست شما رسیده است. روغن می تواند ریمل چشم ها را نیز پاک کند؛ بنابراین، می توانید آن را بر روی مژه ها و ابروان خود نیز استفاده نمایید اما کاملا دقت کنید که روغن وارد چشم شما نشود.

یک پارچه نرم و لطیف را در آب گرم قرار دهید تا کاملا خیس و مرطوب شود، سپس آن را برای 10 دقیقه بر پوست خود بگذارید تا کاملا روغن را از روی پوستتان جذب کند. این عمل را تا زمانی تکرار کنید تا روغن کاملا از روی پوستتان برداشته شود. انجام اینکار نه تنها باعث رفع خستگی و بهبود پوست شما می گردد بلکه موجب روشن و شفاف شدن آن نیز می شود و پوستتان را بسیار مرطوب می سازد.

قبل از خارج شدن از منزل؛ کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی را فراموش نکنید. این کار در رفع و جلوگیری از خستگی صورت بسیار موثر عمل می کند. در انتخاب عینک آفتابی بهتر است، عینکی انتخاب کنید که به خوبی دور تا دور چشم را پوشانده است. شماره کرم ضد آفتاب خود را بر اساس میزان دمای گرمای شهر خود انتخاب کنید و از مصرف کرم هایی با شماره های بالا جلوگیری کنید.

اگر صورتی خسته و کسل دارید، حداقل به زیبایی موی خود اهمیت کافی را بدهید تا ظاهرتان دو برابر خسته مشخص نشود. مدل موی پریشان شما را خسته تر نشان می دهد، برای جلوگیری از این کار می توانید موهای خود سشوار بزنید و حالتی مناسب به آن بدهید، و یا آن را به صورت گوجه بالای سر خود جمع کنید. همچنین با پوشیدن لباس های مرتب و آراسته چهره ای دیگر از خود نشان می دهید که جذابیت شما را دو چندان می کند.

ماسک خیار برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک با تنظیم pH اپیدرم و رطوبت رسانی به پوست خستگی را از چهره می گیرد. برای تهیه این ماسک یک خیار را بشویید و با پوست ریز خرد کنید و در آب بریزید. اجازه دهید خیارها در یک ظرف چینی دربسته تا صبح در آب بماند. بعد آب را صاف و دستمالی را با آن نمناک کنید و روی تمام صورت جز دور چشم ها بزنید. این ماسک را می توانید تا 3 روز نگه دارید و استفاده کنید.

ماسک توت فرنگی و روغن بادام برای از بین بردن خستگی پوست صورت

این ماسک پوست صورت را درخشان تر می کند و آثار خستگی را از بین می برد. برای تهیه توت فرنگی را له و با یک قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین مخلوط کنید. روی صورت بزنید و 15 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با آب گرم بشویید. توت فرنگی مملو از ویتامین هایی است که برای پوست مفیدند و روغن بادام هم باعث لطافت پوست می شود.

ماسک زرده تخم مرغ و عسل برای از بین بردن خستگی پوست صورت

اگر دور چشمانتان سیاه شده و پوستتان لک آورده و تیره شده، ماسکی از زرده تخم مرغ و گردو و عسل تهیه کنید و 10 دقیقه روی پوستتان بگذارید.

ماسک روغن زیتون و پرتقال برای از بین بردن خستگی پوست صورت

مرکبات و به ویژه پرتقال منبع غنی ویتامینC است. اگر صورت شما خسته است این ماسک می تواند به سرعت حس خستگی تان را رفع کند و شادابی را به پوستتان برگرداند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (28 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان