روشن کردن پوست با روش های آسان و کم ترین هزینه!

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روشن کردن پوست با روش های آسان و کم ترین هزینه!
بعضی وقتها احساس می‌کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند.

بعضی وقتها احساس می کنیم پوستمان تیره و کدر شده ،آن هم نه با نور خورشید و یا خستگی بلکه به حالت جرمی که بر روی پوست سنگینی می کند. زمانی که چنین احساسی نسبت به پوست خود پیدا می کنیم بهتر است از ماسکهایی که حالت چسبندگی بیشتری داشته و این جرم ها را جذب خود کرده و لایه ای از روی پوست بر می دارد استفاده کنیم و شفافیت و روشنی پوستمان را دوباره بر گردانده و به آن شادابی ببخشیم . چند ماسک روشن کننده مخصوص این نوع پوستها وجود دارد که ساده و راحت در منزل تهیه می شود و بسیار در شفاف کردن پوست موثر است.قبل از آنکه به ماسکها بپردازیم توصیه می شود ماهی یکی ،دو بار در حمام بر روی پوست مرطوب شده ی خود سفیداب (روشور) پودر شده بمالید و کمی صبر کرده و سپس با ماساژ و از بین بردن لایه های کثیف روی پوست آنرا بشویید. این عمل یکی دوبار در ماه هم در پاکسازی ولایه برداری پوست و هم در روشن شدن آن کمک می کند.

رنگ مقیاسی برای زیبایی صورت محسوب نمی شود. اما وقتی که به دهه ی ۲۰ سالگی زندگی خود می رسید در می یابید که رنگ پوست شما دیگر همانند گذشته نیست. رنگ دانه ها، لکه های تیره و نقص های صورت شما نمایان شده و ماندگاری آن ها شما را نگران می کنند. در این شرایط هرچه سریعتر به بهبودی شرایط ممکن برسید نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت.

مواد لازم برای تهیه ماسک پودر شیر خشک

  • یک قاشق چای خوری شیر خشک
  • یک الی دو قاشق چای خوری آب پرتقال طبیعی
  • یک قاشق چای خوری خمیر بلغور جوی دوسر

تمامی مواد را به خوبی با هم ترکیب کرده تا یک دست شود. صورت خود را با شوینده مناسب شسته و کاملا خشک نمایید. با دست تمیز و خشک این ماسک سفید کننده صورت را بر روی پوست صورت و گردن خود بمالید. پس از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود را با آب سرد کاملا بشورید. هفته ای یک الی دو بار استفاده از این ماسک سفید کننده صورت به علت وجود اسید لاکتیک که خاصیت روشن کنندگی قوی دارد در شیر برای پوست بسیار مفید خواهد بود. این ماسک به پوست شما طراوت و تازگی می بخشد و سلول های مرده ی پوست شما را پاک می کند.ویتامین C موجود در این ماسک هم پوست شما را روشن تر کرده و لکه ها و نقاط تیره را از روی صورت شما پاک سازی می کند.

ماسک های روشن کردن پوست خانگی

ماسک پاپایا و عسل

پاپایای تازه نه تنها خوشمزه است بلکه برای پوست هم بسیار مفید است. این میوه آنزیم هایی چون پاپائین و آلفا هیدروکسی اسید داشته که قابلیت انحلال سلول های مرده و از بین بردن آلودگی ها را داراست که همین هم باعث روشن ساختن پوست می شود. عسل که ماده دیگر این ماسک روشن کننده پوست است، دارای خاصیت ضدباکتری بوده که باعث محافظت از پوست می شود.

مواد لازم

  • نصف لیوان پاپایای تازه ی قطعه شده
  • 1 قاشق چایخوری عسل

نحوه ی ساخت و مصرف

  1. قطعات پاپایا را له کنید تا خمیری نرم و غلیظ به دست آید.
  2. به این خمیر، عسل اضافه کرده و مخلوط کنید.
  3. خمیر به دست آمده را بر روی پوست زده و 20 دقیقه صبر کنید.
  4. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.
  5. بعد از آن هم پوست را بار دیگر با آب سرد شسته و با حوله خشک کنید.

تعداد دفعات مصرف

هر شب پیش از خواب

مناسب چه نوع پوستی است؟

پوست چرب، پوست معمولی

توجه

پاپائین ممکن است که باعث بروز حساسیت در برخی افراد شود. اگر به پاپایا و محولاتش حساسیت دارید، از این ماسک سفید کننده صورت استفاده نکنید.

ماسک پوست پرتقال خشک شده و ماست

پرتقال در اکثر خانه ها در دسترس بوده و بسیار هم برای روشن کردن پوست مفید است. این میوه همچنین غنی از ویتامین C بوده که باعث از بین رفتن لکه ها می شود.

مواد لازم

  • مقداری پوست پرتقال
  • 1 قاشق چای خوری ماست ساده

نحوه ساخت و مصرف

  1. مقداری پوست پرتقال را دو تا سه روز زیر آفتاب قرار داده تا خشک شوند
  2. وقتی که به حالت تردی رسیدند، آنها را پودر کنید.
  3. یک قاشق چای خوری از این پودر را با ماست مخلوط کنید تا خمیری یکنواخت حاصل شود.
  4. خمیر را به پوست خود بزنید (پس از شستن پوست) و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید.
  5. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

تعداد دفعات مصرف

می توان یک روز درمیان پیش از خواب از این ماسک روشن کننده پوست استفاده کرد.

مناسب چه نوع پوستی است؟

هر نوع پوستی

ماسک گوجه فرنگی، ماست و جو دوسر

لیکوپین موجود در گوجه فرنگی که دلیل رنگ قرمز آن است، به پوست خاصیت مقاومت در مقابل اشعه یو وی می دهد و از پیری پوست و هر اثری که به دلیل بالا رفتن سن در پوست ایجاد می شود، جلوگیری می کند. گوجه فرنگی، به خاطر داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدانی که دارد، یکی از مواد غذایی هست که باعث سفید شدن پوست می شود. در تحقیقی که در این رابطه در آلمان انجام شده، ثابت شده که لیکوپین موجود در گوجه فرنگی ضدسرطان هم هست. جو دوسر هم در این ماسک روشن کننده پوست به عنوان لایه بردار برای بهبود پوست استفاده می شود.

مواد لازم

  • 1 عددگوجه فرنگی
  • 1 قاشق چای خوری ماست(تازه و ساده)
  • 1 قاشق چای خوری جو دو سر

نحوه ساخت و مصرف

  1. گوجه فرنگی را نصف کرده و یک یا دو قاشق چای خوری از آب آن را بردارید.
  2. جو دو سر را در کاسه ای بریزید و آب کوجه فرنگی و ماست را به آن اضافه کنید. آنها را به خوبی باهم مخلوط کنید.
  3. ماسک را بر روی صورت زده و حدودا 20 دقیقه صبر کنید.
  4. سپس صورت تان را با آب گرم بشویید.

تعداد دفعات مصرف

ترجیحا دو تا سه بار در هفته

مناسب چه نوع پوستی است؟

چرب، معمولی ، مختلط

ماسک شیر، آبلیمو و عسل

آبلیمو غنی از ویتامین C بوده که به خاطر تاثیر در کاهش تولید ملانین (رنگدانه ای که باعث لکه شدن پوست می شود)، برای روشن کردن پوست بسیار مفید است.

مواد لازم

  • 1 قاشق چای خوری شیر
  • 1 قاشق چای خوری آبلیمو
  • 1 قاشق چای خوری عسل

نحوه ساخت و مصرف

  1. مواد را در کاسه ای باهم مخلوط کنید.
  2. خمیر به دست آمده را بر روی پوست بزنید (پس از شستن و پاک کردن پوست) و حدودا 20 دقیقه صبر کنید.
  3. سپس صورت تان را با آب گرم بشویید.

تعداد دفعات مصرف

می توانید یک روز در میان پیش از خواب از این ماسک سفید کننده صورت استفاده کنید.

مناسب چه نوع پوستی است؟

هر نوع پوستی

توجه

اگر به خاطر اسیدی بودن آبلیمو در پوست خود احساس سوزش کردید، فورا ماسک را پاک کرده و قطعه یخی بر روی محل سوزش بمالید.

ماسک آرد نخود و گلاب (یا ماست)

با توجه به اینکه آرد نخود خاصیت ضد میکروبی دارد، از پوست در مقابل عفونت جلوگیری می کند. گلاب هم باعث بازسازی و مرطوب سازی پوست شده و آن را شاداب می کند.

ماست هم باعث بهبود رنگ پوست می شود. باکتری پروبیوتیک موجود در ماست هم موجب سلامت و روشنی پوست می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (36 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (10 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان