ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهکارهای بی نظیر طب سنتی برای درمان غلظت خون

  دوشنبه، 24 مرداد 1401   زمان مطالعه 21 دقیقه
راهکارهای بی نظیر طب سنتی برای درمان غلظت خون
منظور از غلظت خون، افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون به ‌نسبت حجم خون است. در این مطلب به بررسی درمان این مشکل با روش های طب سنتی می پردازیم.

غلظت خون عارضه ای است که به دلیل عدم توازن در تولید نوع خاصی از سلول های خونی ( گلبول های قرمز ) به وجود می آید.وظیفه گلبول های قرمز در بدن این است که اکسیژن را به اندام و بافت ها برسانند. وقتی تعداد این سلول های خونی از حد مجاز بیشتر می شود، خون غلیظ شده و احتمال ایجاد لختگی به وجود می آید. لخته هایی که اگر در مسیر انتقال خون به قلب یا مغز باشند ریسک سکته مغزی و قلبی را چند برابر می کنند.

غلظت خون در مردان بالای 40 سال از شیوع بیشتری برخوردار است. در اصطلاح پزشکی این بیماری را پلی سیتمی (polycythemia) و اریتروسیتوز (erythrocytosis) می گویند. این بیماری می تواند ریشه ژنتیکی داشته بشاد یا اینکه در اثر عواملی مانند سبک زندگی ناسالم یا زندگی در ارتفاعات بالا یا آلوده، تنش و استرس ایجاد شود یا اینکه از عوارض برخی بیماری های دیگر باشد.

علت غلظت خون در طب سنتی

از نظر طب سنتی غلظت خون مترادف با کثیف شدن خون یا سنگین شدن آن است. مجموعه عوامل زیادی می تواند موجب این مشکل شود. شرایط زمینه ای مانند سیگار کشیدن، ورزش نکردن، استفاده از غذاهای چرب و فست فودها موجب کاهش اکسیژن رسانی به خون و غلیظ شدن آن می شود. همچنین متخصصان طب سنتی بر نقش تغذیه در غلیظ شدن خون تاکید زیادی دارند و توصیه می کنند غذاهای مزاج سرد و مزاج گرم با هم مصرف نشود. حتی تاکید دارند در صورت استفاده از غذاهای با مزاج سرد با خوراکی های شیرین و چرب اختلالاتی در بدن ایجاد می شود که منجر به بالا رفتن غلظت خون می شود.

از طرفی دیگر بیماری ها و مشکلات مانند بالا رفتن صفرا در بدن با انجام جراحی های کیسه صفرا و هیسترکتومی نیز موجب بالا رفتن مواد زائد در خون و غلیظ شدن آن می شود.

علائم غلظت خون

علائم غلظت خون در ظاهر فرد بیمار یا با ایجاد اختلال در فعالیت های بدن مشخص می شود. معمولاً اولین علائم خستگی، بی حالی، سرگیجه و بالا رفتن فشار خون است. همچنین افرادی که خون غلیظ دارند دچار تاری دید، تنگی نفس، خارش پوست، کبودی در ناخن ها یا پوست نیز می شوند. در نهایت با افزایش میزان غلظت خون لخته هایی در خون ایجاد می شود و با مسدود کردن رگ ها یا مویرگ ها موجب بروز سکته قلبی و مغزی می شود. با توجه به شدت علائم و مدت زمان بروز علائم می توان از راهای کاهش غلظت خون در طب سنتی و استفاده از گیاهان دارویی استفاده کرد.

اما این نکته را باید در نظر داشته باشید رفع غلظت خون در طب سنتی نیازمند زمان است. یعنی شما باید روش های طب سنتی را با استمرار طی یک بازه ی زمانی متوسط یا بلند مدت ادامه دهید تا بتوانید متوجه اثربخشی آن شوید. روش هی طب سنتی برای اثربخشی نیازمند زمان و مداومت در اجرا هستند.

راه های درمان خانگی غلظت خون

درست است که این بیماری خطرناک است، اما می تواند آن را کنترل کرد. در واقع روش های زیادی برای درمان خانگی غلظت خون وجود دارند. در وهله اول پزشک به شما این توصیه ها را می کند:

  • پرهیز از کشیدن سیگار
  • اجتناب از آلرژن ها و محیط های آلوده (آلاینده ها)
  • مصرف زیاد مایعات.
  • ورزش روزانه که جریان خون را بهتر کرده و از ایجاد لخته خون جلوگیری می کند. انجام حرکات کششی و منظم برای پا و مچ پا خیلی به این موضوع کمک می کند.
  • از رژیم غذایی مناسب و متعادل غافل نشوید. تغذیه سالم و داشتن رژیم غذایی برای حفظ وزن افراد مبتلا به این بیماری بسیار مهم است، به خصوص برای درمان غلظت خون و کبد چرب که با رعایت رژیم غذایی سالم می توانید این بیماری را برطرف کنید.

حجامت و اهدای خون هم از جمله روش های درمانی هستند که نامشان را زیاد در درمان خانگی غلظت خون می شنویم. برخلاف تصور همگان، حجامت به نسبت اهدای خون تأثیر چندانی در کاهش غلظت خون ندارد، چراکه برای کاهش سطح غلظت خون باید خون زیادی از بدن خارج شود، اما حین حجامت معمولاً خون زیادی از بدن خارج نمی شود.

درمان غلظت خون با دمنوش گیاهی

یکی از متداول ترین شیوه های درمانی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به شکل دمنوش است. دمنوش های گیاهی در صورتی که به صورت روزانه و مداوم استفاده شود می تواند در درمان غلظت خون اثربخشی بالایی داشته باشد. پس اگر با این مشکل مواجه هستید می توانید از گیاهان دارویی به این شیوه استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل برای کاهش غلظت خون

سالیسیلات یک ماده ی شیمیایی است که در رقیق کردن خون نقش موثری دارد. زنجبیل یکی از گیاهانی است که دارای مقادیر بالای سالیسیلات است و می تواند درمان گیاهی غلظت خون بالا باشد. استفاده از دمنوش زنجبیل یا پودر آن در پخت و پز درمان مناسب برای افرادی است که از مشکل غلظت خون بالا رنج می برند.

دمنوش زنجبیل
دمنوش دارچین

کومارین یک ماده ی شیمیایی است که از انعقاد خون جلوگیری می کند. دارچین حاوی مقادیر بالای کومارین است که می تواند علاوه بر درمان بیماری های التهابی و کاهش فشارخون، در رقیق کردن خون نیز موثر باشد. مطابق توصیه های متخصص طب سنتی استفاده ی روزانه از دمنوش دارچین موجب کاهش غلظت خون می شود.

دمنوش چای سبز

چای سبز دارای مقادیر بالای آنتی اکسیدان است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همچنین خواص چای سبز موجب افزایش انعطاف پذیری دیواره ی رگ های خونی می شود و به این ترتیب خون در رگ ها با سهولت درجریان قرار می گیرد. همین امر موجب کاهش غلظت خون می شود.

تاثیر دمنوش عناب بر کاهش غلظت خون

عناب یکی از میوه هایی است که درمان موثری برای غلظت خون است. استفاده از دمنوش عناب به میزان دو فنجان در وعده ی صبح و عصر غلظت خون را پایین می آورد و از بروز بیماری های قلبی و عروقی پیشگیری می کند. برای تهیه آن باید ۸ تا ۱۰ عدد عناب را داخل یک لیوان آب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا دم بکشد.

دمنوش آویشن

آویشن در طب سنتی کاربردهای درمانی زیادی دارد و برای بیماری های مختلف توصیه می شود. اگر می خواهید موثرترین داروی گیاهی غلظت خون را امتحان کنید با استفاده کردن از دمنوش آویشن حتماً از درمان های طب سنتی رضایت خواهید داشت. استفاده از دمنوش آویشن ساده است. کافی ست ۳ قاشق چایخوری آویشن را داخل قوری با آب جوشیده سرد شده بریزید و روی حرارت بگذارید تا دم بکشد. حتی اگر پودر آویشن را داخل یک لیوان آب جوش بریزید و روی آن یک نعلبکی بگذارید بعد از ۱۵ دقیقه دمنوش آماده می شود.

ترکیب آویشن و عناب به صورت دمنوش نیز یک معجون معجزه آور برای درمان غلظت خون است و به طرز موثری علائمی مانند خستگی، بی حوصلگی، یبوست، کاهش حافظه، گرفتگی عضلات را کاهش می دهد.

دمنوش آویشن

دمنوش چای کوهی

چای کوهی گیاهی است که با کمترین هزینه و خیلی راحت در دسترس است و روی کاهش غلظت خون تأثیر می گذارد. یک یا دو قاشق چای خوری چای کوهی را داخل فرنچ پرس ریخته و یک لیوان آب جوش اضافه کنید. پانزده دقیقه کافی است تا دم بکشد، حالا ترکیب را صاف کرده و روزی یک فنجان میل کنید.

دمنوش گیلاس

گیلاس هم مثل آسپرین حاوی سالیسیلات است و برای افراد مبتلا به غلظت خون مفید است. چند گیلاس و برگ درخت گیلاس را داخل قوری انداخته و کمی آب جوش رویشان بریزید. پانزده تا بیست دقیقه برای دم کشید این دمنوش کافی است. حالا می توانید آن را صاف کرده و روزی یک فنجان میل کنید.

دمنوش توت

دمنوش توت و برگ توت هم مثل گیلاس و آسپرین به خاطر داشتن سالیسیلات برای رفع عارضه غلظت خون به کار می رود. اگر توت تازه در دسترس نبود می توانید از توت خشک استفاده کنید. قدری از خود میوه و برگش را داخل قوری ریخته و حدود یک و نیم لیوان آب رویش بریزید و روی حرارت غیرمستقیم قرار دهید. بیست دقیقه بعد آن را از صافی رد کنید و روزی دو فنجان بنوشید. منتظر تأثیر معجزه آسای کاهش غلظت خون به خاطر مصرف این دمنوش گیاهی باشید.

دمنوش کاسنی

یکی از گیاهان عالی رقیق کننده خون گیاه کاسنی است که به صورت عرق کاسنی و دمنوش مصرف می شود. یک یا دو قاشق غذاخوری برگ و ریشه کاسمی را داخل قوری بریزید و یکی دو فنجان آب سرد اضافه کنید. پانزده دقیقه کافی است تا روی حرارت ملایم دم بکشد. حالا ترکیب را صاف کرده و روزی یک فنجان میل کنید. منتظر تأثیرات معجزه آسای کاسنی روی رقیق سازی خون، تقویت معده و کاهش غلظت خون باشید.

دممنوش کاسنی

دمنوش شوید

یکی از گیاهان دارویی که در طب سنتی زیاد از آن یاد می شود شوید است که برای مبتلایان به غلظت خون به کار می رود. فرقی ندارد که شوید تازه باشد یا خشک، دو قاشق غذاخوری شوید را داخل فرنچ پرس ریخته و رویش آب جوش بریزید. پنج تا ده دقیقه فرصت دهید که دم بکشد. پس از صاف کردن، ترکیب آماده میل کردن است.

دمنوش نعناع

گیاه نعناع باعث رقیق شدن خون و بالا رفتن گردش خون می شود. یک یا دو قاشق چای خوری برگ نعناع تازه یا خشک را داخل فرنچ پرس یا لیوان معمولی ریخته و آب جوش بریزید. ده تا پانزده دقیقه زمان دهید تا دم بکشد. بعد ترکیب را صاف کنید و روزی یک یا دو بار میل کنید.

دمنوش زردچوبه

زردچوبه جایگاه ویژه ای در طب سنتی و درمان خانگی دارد. برای درمان غلظت خون در طب سنتی به مصرف دمنوش و ادویه زردچوبه توصیه فراوان شده است. چند عدد چوب زردچوبه را داخل لیوان یا فرنچ پرس بریزید و آب جوش را به آن اضافه کنید. پس از ۱۵ دقیقه ترکیب را صاف و نوش جان کنید. برای مشاهده نتایج کاهش غلظت خون، میزان مصرف مجاز این دمنوش گیاهی درمان خانگی غلظت خون روزی یک فنجان از این دمنوش میل کنید. چای زردچوبه به خصوص همراه با زنجبیل و دارچین یک داروی گیاهی عالی برای درمان غلظت خون است.

دمنوش ریشه شیرین بیان

دیگر داروی گیاهی غلظت خون، دمنوش ریشه شیرین بیان است. دو قاشق چای خوری ریشه خشک شده شیرین بیان را داخل قوری ریخته و با یک و نیم لیوان آب جوش ترکیب کنید. سپس قوری را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا دم بکشد. پس از ۲۰ دقیقه آن را صاف کرده و به صورت مصرف کنید.

دمنوش گل مینا

داروی گیاهی غلظت خون که می تواند با رقیق کردن خون روی قلب و عروق تأثیر بسیار زیادی بگذارد. مصرف این دمنوش، علاوه بر اینکه مانع از ایجاد لخته خون در بدن شده برای درمان میگرن و تب هم مؤثر است. اگر از آن افرادی هستید که با دمنوش های گیاهی میانه خوبی ندارید، می توانید کپسول های حاوی عصاره گل مینا موجود در داروخانه را تهیه کنید.

دمنوش گل مینا

دمنوش مرزنجوش

گیاه مرزنجوش یا مرزنگوش خاصیت آنتی اکسیدان و ضد درد دارد که برای بهتر کردن گردش خون، بهبود اسپاسم عضلانی، کاهش فشار خون و رقیق کردن خون توصیه می شود. در مصرف دمنوش های گیاهی جانب احتیاط را رعایت کنید و صرف اینکه منشأ گیاهی دارند مجاز نیستید که در هر سن و شرایطی آن ها را میل کنید.

موارد احتیاط مصرف داروی گیاهی برای غلظت خون

همیشه استفاده از گیاهان دارویی برای همه ی افراد مناسب نیست. در برخی موارد باید در مصرف دمنوش ها احتیاط نمود. افراد زیر کسانی هستند که قبل از استفاده باید حتماً با پزشک معالج مشورت نمایند.

  • زنان باردار نمی توانند از تمام دمنوش ها استفاده کنند.
  • کسانی که داروی شیمیایی خاصی مصرف می کنند، برای بررسی تداخلات دارویی باید نظر پزشک را جویا شوند.

برای غلظت خون چه بخوریم؟

شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که برای غلظت خون چه بخوریم و غذاهایی که برای کاهش غلظت خون موثر هستند شامل چه مواردی می شوند؟ رژیم غذایی شما باید سرشار از مواد مغذی، میوه و سبزیجات، غذاهای کم چرب و پروتئین باشد. با رعایت دستورات درمان خانگی و داروی گیاهی و طبیعی مثل فلفل قرمز و سیر می توان با رقیق کردن خون، شرایط این بیماری را کنترل کرد. آلبالو، آب لیموی ترش و موز از جمله خوراکی های محبوب درمان خانگی غلظت خون هستند. وجود ویتامین C و فیبرهای محلول و نامحلول در میوه و سبزی ها باعث پایین آمدن سطح فیبرینوژن، غلظت خون و فشار خون می شود. یکی از مزایای رژیم غذایی گیاهخواری، رقیق تر بودن خونشان نسبت به همسن و سالانشان است به علاوه اینکه فشار خون و فیبرونوژن کمتری هم دارند.

مصرف لبنیات کم چرب، سبزی و میوه فراوان و ماهی باعث رقیق شدن خون شده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. روش درمان خانگی غلظت خون در پاسخ به سؤال برای غلظت خون چه بخوریم مصرف روغن و چربی های حیوانی، روغن جامد و نارگیل، گوشت قرمز و چربی گاو و گوسفند را منع می کند. در مقابل بیماران به مصرف سبزیجات و میوه هایی مثل کلم، گل کلم، کلم بروکلی، کاهو، پیاز، گیلاس، مرکبات، کشمش و توت فرنگی برای رقیق کردن خون در طب سنتی و گیاهی توصیه می شوند. گنجاندن برخی خوراکی ها در رژیم غذایی روزانه باعث باز شدن عروق و کاهش غلظت خون می شود که برخی از آن ها را در ادامه می آوریم:

  • تمبر هندی و پاپریکا که رقیق کننده طبیعی خون محسوب می شوند.
  • خرما، خیار، و چغندر تصفیه کننده طبیعی خون هستند.
  • مصرف چای ترش باعث کاهش غلظت خون شده و از آن جلوگیری می کند.
  • مصرف هویج، کرفس و سیب عروق خونی را باز می کند و جریان خون را راحت تر به گردش درمی آورد و روش گیاهی مناسبی برای درمان غلظت خون و کبد چرب، واریس و گرفتگی عروق محسوب می شود.
  • هندوانه، هلو، شلیل، غوره، ریواس و زالزالک، و ذغال اخته هم از جمله خوراکی هایی هستند که خون را تصفیه کرده و غلظت آن را کاهش می دهند.

درمان غلظت خون با میوه و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات از غلیظ شدن خون و به دنبال آن بروز لخته در خون جلوگیری می کند. به همین دلیل توصیه می شود در رژیم روزانه ی افرادی که مبتلا به غلظت خون هستند حتماً از میوه و سبزیجات تازه استفاده شود تا به رقیق شدن خون در این افراد کمک شود.

درمان غلظت خون با آب انار

آب انار به دلیل دارا بودن پلی فنول یکی از آب میوه های موثر برای کاهش غلظت خون است. همچنین با کاهش غلظت خون جریان خون سریع تر و راحت تر می شود و فشار سیستولیک کاهش می یابد. با توجه به این استفاده ی روزانه یک لیوان آب انار درمان مناسبی برای غلظت خون تلقی می شود.البته با توجه به احتمال تداخل آب انار با برخی داروهای شیمیایی، درصورتی که از داروهای خاصی استفاده می کنید بهتر است با پزشک معالج خود مشورت کنید.

آب انار

گوجه فرنگی

یکی از شیوه های ساده و ارزان برای درمان غلظت خون استفاده از گوجه فرنگی به صورت روزانه است. ترکیبات موجود در گوجه خام یا محصولات آن مانند کچاپ از روش های درمان خانگی مفید برای پایین آوردن غلظت خون است. پس اگر غلظت خون دارید، این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

آناناس برای درمان غلظت خون

آناناس حاوی آنزیمی به نام بروملین است که می تواند خون را رقیق کند و بیماری های قلبی عروقی و فشار خون را درمان کند. استفاده از آب آناناس یا پوره ی آن اثرات ضد التهابی نیز دارد.

میوه های دیگری نیز مانند شاه توت، گیلاس، نارنگی، توت سرخ، آلو بخارا، توت فرنگی، لیموترش، زرشک در تصفیه و پالایش خون تاثیر دارند و استفاده ی روزانه از آن ها می تواند غلظت خون را پایین بیاورد.

زرشک

یکی از روش های مشهور درمان گیاهی غلظت خون و بهترین راه رقیق سازی خون، زرشک درمانی است که با باز کردن دیواره های رگ باعث می شود که جریان خون گردش راحت تری داشته باشد، البته زیاده روی در مصرف زرشک می تواند مشکل ساز شود. زرشک یا آب زرشک از جایگاه ویژه ای در طب سنتی برخوردار بوده و برای درمان بیماری های زیادی از جمله کبد چرب توصیه می شود.

برای مصرف، مقدار مورد نیاز از زرشک را پاک کنید و پس از شستشو داخل ظرفی ریخته و رویش آب بریزید. اجازه بدهید زرشک یک روز در آب بماند تا خیس بخورد. بعد زرشک را از آب جدا کرده و داخل مخلوط کن بریزید. در این مرحله، ترکیب پوره شده را داخل پارچه تمیزی بریزید تا صاف شود. آب آن را داخل بطری در یخچال نگهداری کنید و طبق دستور طب سنتی تجویزشده مصرف نمایید.

آووکادو

این سبز دوست داشتنی و جذاب به خاطر داشتن امگا ۳ و اسید سالیسیلات بسیار برای رقیق کردن خون مؤثر است و غلظت خون را کاهش می دهد. مصرف آووکادو برای پیشگیری از سکته مغزی هم توصیه می شود. پس در صورت ابتلا به غلظت خون استفاده از این میوه خوشمزه را فراموش نکنید.

آووکادو

داروهای گیاهی برای غلظت خون

برخی از خوراکی هایی که به طور معمول استفاده کنیم، داروهای موثر رقیق کننده خون هستند. به عنوان نمونه زردچوبه یکی از ادویه های محبوب است که تقریبا در تمام غذاها استفاده می شود و اثر ضد لخته شدن خون دارد. در ادامه چند داروی گیاهی غلظت خون که به راحتی در دسترس است را به شما معرفی می کنیم.

درمان گیاهی غلظت خون با زردچوبه

زردچوبه دارای ترکیبات کورکومین است و می تواند اثر ضد التهاب و رقیق کنندگی داشته باشد. تاثیر کورکومین مانند داروهای ضد انعقاد خون است و می تواند از بروز لخته خون و سکته جلوگیری کند.استفاده از پودر زردچوبه در پخت و پز روزانه و سوپ برای درمان غلظت خون توصیه می شود.

سیر

خیلی از افراد اعتقاد دارند سیر موثرترین داروی گیاهی غلظت خون و ضد ترومبیت است. زیرا حاوی آنتی اکسیدان است و بدن را از رادیکال های آزاد و آسیب به سلول های بدن محفوظ می دارد. همچنین با کاهش فشار خون تجمع پلاکت ها را کم می کند و موجب جریان بهتر خون در رگ ها می شود.

فلفل قرمز برای درمان غلظت خون

فلفل قرمز حاوی ترکیبات سالیسیلات است که می تواند خون را به طرز موثری رقیق کند. استفاده از فلفل قرمز تازه و خام یا پودر آن از راهای کاهش غلظت خون است. می توانید از آن در تهیه انواع غذاهای خود استفاده کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

درمان غلظت خون با زالو

افزایش میزان هموگلوبین خون موجب غلیظ شدن خون می شود و عبور آن را از رگ ها با مشکل مواجه می کند. به این ترتیب عروق کوچک خونی مسدود می شوند و مشکلاتی در سلامتی فرد ایجاد می شود. پس علائم ظاهری مانند پر رنگ شدن رنگ لب ها، خارش بدن و قهوه ای شدن بستر ناخن ها، خستگی، سردرد و غیره ظاهر می شود. زالو درمانی یکی از شیوه های درمان غلظت خون در طب سنتی است که می تواند این علائم را از بین ببرد.

برای انجام این شیوه ی درمانی چند عدد زالو را روی پوست می گذارند و زالو بعد از نیش زدن و مکیدن خون از بین می رود ولی موجب رقیق شدن خون می شود. زالوها در بزاق خود ماده ای به نام هیرودین تولید می کنند. هیرودین یک ضد انعقاد قوی است زالوها با تولید کردن هیرودین و ترشح آن به خون میزبان موجب رقیق شدن خون می شوند و از این طریق راحت تر می توانند خون را بمکند و بیماری را درمان کنند.

آیا حجامت برای غلظت خون مفید است؟

حجامت یکی از روش های خونگیری در طب سنتی است که توسط متخصصان طب سنتی بسیار توصیه می شود. در این شیوه ی درمانی بین ۵۰ تا ۷۰ سی سی خون از بدن بیمار خارج می شود. البته این میزان با سن، جنسیت و طبع فرد افزایش یا کاهش می یابد. همچنین بهترین زمان برای انجام حجامت و کاهش غلظت خون فصل بهار است.

حجامت در چه کسانی ممنوع است؟

افراد زیر حتی اگر مبتلا به غلظت خون بالا باشند نمی توانند از حجامت برای غلظت خون استفاده کنند.

  • زنان باردار تا قبل از ماه چهارم
  • زنان در طول مدت عادت ماهیانه
  • کودکان قبل از ۴ ماهگی
  • افراد مبتلا به کمبود پلاکت
  • افراد با فشارخون مقطعی بالا

سؤالات متداول

در این بخش از مطلب به سؤالات شما در رابطه با درمان خانگی غلطت خون پاسخ می دهیم.

  1. چگونه غلظت خونمان را پایین بیاوریم؟با انجام کارهای زیر می توانید غلظت خون را پایین بیاورید.ورزش کنید. ورزش های سبک مثل پیاده روی باعث بهبود جریان گردش خون در رگ ها می شوند.دست از سیگار کشیدن بردارید. مصرف دخانیات باعث تنگ شدن عروق خونی شده و ریسک سکته قلبی یا مغزی ناشی از انسداد و لخته خونی را چند برابر می کند.از محیط های کم اکسیژن و ارتفاعات دوری کنید.با پوست و بدن خود به درستی رفتار کنید. شرایط هوایی بسیار گرم و بسیار سرد برای شما خطرناک هستند.
  2. درمان طبیعی غلظت خون چیست؟راه های زیادی برای درمان طبیعی غلظت خون وجود دارد که می تواند کمک زیادی به سلامت شما بکند. شما باید از دمنوش هایی که در بالا گفتیم مانند دمنوش آویشن و عناب، دمنوش دارچین، زنجبیل و یا چای سبز برای درمان طبیعی غلطت خون استفاده کنید. همچنین روش هایی مانند زالودرمانی یا حجامت هم می تواند کمک کننده باشد.
  3. سریع ترین روش خانگی درمان غلظت خون چیست؟بهترین و سریع ترین روش خانگی درمان غلظت خون مصرف آب کافی و مایعات است. بله درست شنیدید! کم آبی باعث می شود که خون به درستی در رگ ها جریان پیدا نکند و غلظت خون را افزایش می دهد. از نظر پزشکان، مصرف آب کافی باعث می شود که میزان غلظت خون همچنان متعادل بماند و احتمال لختگی، انسداد عروق و نهایتاً سکته قلبی و مغزی کمتر می شود.
  4. راه درمان خانگی غلظت خون در بارداری چیست؟تغذیه و رژیم غذایی یکی از مهم ترین مواردی است که در دوران بارداری اهمیتش دو برابر می شود. مصرف غذاهای آماده و چرب، خوراکی های دارای افزوده، پیتزا و سوخاری ها از جمله خوراکی هایی هستند که مصرف آن ها در دوره بارداری باعث غلظت خون می شود.
  5. داشتن سبک غذایی ناسالم هم می تواند باعث ایجاد بیماری هایی شود که غلظت خون از تبعات آن هاست. به همین دلیل است که در درمان خانگی غلظت خون در بارداری بر مصرف غذاهای طبیعی و غیرسنتی تأکید شده است. طب سنتی به خانم های بارداری که از غلظت خون رنج می برند مصرف عناب، دمنوش کاسنی و حجامت را توصیه می کند، البته یکی از روش های درمان خانگی غلظت خون در بارداری نوشیدن آب ولرم به صورت ناشتا و اول صبح است.
  6. برای درمان غلظت خون باید به چه پزشکی مراجعه کرد؟با مشاهده علائم اولیه باید به پزشک عمومی یا متخصص داخلی مراجعه کنید. در صورتی که با انجام آزمایش ها پزشک تشخیص به وجود پلی سیتمی داد باید به متخصص خون (هماتولوژیست) مراجعه کنید.
  7. چه زمانی لازم است به پزشک مراجعه شود؟به محض مشاهده علائم اولیه غلظت خون بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا با انجام آزمایش های مختلف از میزان پیشرفت بیماری خود مطلع شوید.

نتیجه گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

غلظت خون نوعی بیماری است که به خاطر از بین رفتن تعادل سلول های خونی به وجود می آید. سبک زندگی نامناسب، تغذیه ناسالم، اختلالات هورمونی وارثی یا بیماری های زمینه ای از جمله عوامل ایجاد عارضه غلظت خون هستند. بیماری که به تدریج خود را بیشتر در سنین بالا نشان می دهد.

شیوه های مختلفی برای درمان غلظت خون در طب سنتی و با استفاده از داروهای شیمیایی وجود دارد. البته یادآوری می کنیم که با مشاهده هر علامت و نشانه بیماری این شما نیستید که روش درمان را تعیین می کنید، بلکه باید به پزشک مراجعه کنید و با صلاحدید متخصص سراغ روش های درمانی دارویی یا طب سنتی درمان غلظت خون بروید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (257 نظر) مهران رجبی: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد (109 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (47 نظر) چرا رهبر انقلاب در زمان ایراد خطبه نماز عید فطر بغض کردند؟ (34 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (23 نظر) مراسم تشییع پدر شهاب حسینی، قبادِ سریال شهرزاد با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) جشن تولد ساده و خلوت سارا و نیکای پایتخت در یک رستوران لوکس و شیک/ رنگ کیکشون چقدر دلبره+عکس (19 نظر) خلاقیت خنده دار اُوستا بَنّا در مقاوم سازی پی ساختمان/به این باید دکتری افتخاری بدن! +عکس (18 نظر) تصویر دیده نشده و قدیمی از آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب در کنار دریا با کاپشن و کلاه +عکس (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شیرازی، با نوشته جالب پشت خاور اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (16 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: وقتی دختره بهش میگه به فوکول من گیر نده +ویدئو😂👌 (14 نظر) خلاقیت منحصربفرد شهرداری کرمانشاه با رنگ آمیزی پیاده راه برای زیباسازی/ماشالله به این هنر+عکس (14 نظر) نگاهی به گالری طلا و جواهرات علی دایی و همسرش مونا خانوم/ چه گالری اعیان و لوکسی+ عکس (14 نظر) مراسم عقد ساده و بدون تجملات نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور نوه امام خمینی/ چه منزل باصفا و دلبازی+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از چهره جوان و قدِبلند دختر پریوش نظریه، طاووس الملوک سریال گیلدخت/ چقدر شبیه مامانش هست+عکس درخواست متفاوت و بداهه گویی جالب شهاب حسینی در دیدار با رهبر انقلاب+ویدیو تغییر چهره و استایل امپراطور سریال دونگی در 52 سالگی/ چه خوشتیپ و باکلاس+عکس خلاقیت جالب و خنده دار یک دانش آموز تنبل در امتحان عربی/ مرزهای تقلب رو جا به جا کردین!+عکس لباس عروس شیک و ساده مریم امیرجلالی، ناهید سریال "خانه به دوش"/ آقای داماد زیادی شبیه یوسف تیموریه، نیست؟ ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... نیم نگاهی به دکوراسیون شیک و باکلاس خانه حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال/ چه مبل خوشگلی داره +عکس نگاهی به مراسم تولد هوش پَران حسین کنعانی زادگان ستاره فوتبال با دیزاین شاهکار/مبارکا باشه +عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 معرفی بروکر کوتکس فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود زدن یک تیر و سه نشان با رزرو تور اروپا در زمان برگزاری فستیوال فیلم کن! تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل روایت جالب رهبر معظم انقلاب از کتاب کرایه کردنشان به مبلغ هر شب 1 قِران+ویدیو/ کتابفروشی ناراحت شد که چرا من هر جلد رو توی یک شب میخونم! فرمول محاسبه وزن ورق روغنی نگاهی به دسته گل شیک و حلقه های زیبا و باکلاس سوگل طهماسبی، ریحانه سریال فاصله ها/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ خلاقیت تحسین برآنگیز شهرداری در ترغیب کودکان به انداختن زباله در سطل آشغال+عکس/ آفرین به این ذهن توانمند👏 نگاهی به تمرینات سخت ورزشی امیرحسین زارع کشتی گیر افتخار آفرین در کنار ساحل/ هزار ماشاالله به این جوون پُر زور +فیلم توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! رونمایی از حضرت عشق امیرحسن زارع مدال آور کشتی/ همیشه کنار هم +عکس عکسی بانمک و جالب از دوران کودکی لعیا زنگنه، رعنای سریال مادرانه/ چقد ناز و دوست داشتنی بوده😍 حضور بازیگران معروف و محبوب در مراسم تشییع حسن جوهرچی، شوهرعمه شاهرخ استخری در سریال فاصله ها/ از لعیا زنگنه تا رضا توکلی و امین تارخ+عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل ابر/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت خنده دار و هدفمند مادر ایرانی با بامیه‌های مونده از ماه رمضان+عکس/چیزی نیست همونه فقط تغییر کاربری داده🤣 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند لحظه عجیب ترکیدن نورافکن استودیو در پخش زنده شبکه خبر+ویدیو (عکس) تفریح هیجان انگیز و خفن نیکای سریال "پایتخت" در شهربازی استکهلم سوئد! شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس وقتی نصاب سینک ظرفشویی واحدهای عملی دوره‌اش رو آنلاین پاس کرده+عکس/ اُستاد، برای نکات ریز جزوه میدین یا خودمون بنویسیم؟🤣 مهدکودک: آری یا خیر؟ (ویدئو) سوت بلبلی زدن بامزه نعیمه نظام دوست و سمیرا حسن پور در برنامه "اسکار" مهران مدیری/ بقول بهنام تشکر؛ نعیمه میتونه! سنگ تمام پوریا پورسرخ در چیدمان میزغذا و میز میوه در میزبانی از بازیگران و دوستانش در خانه رویایی و اروپاییش+عکس/ چقد خوش سلیقه و تمیز👌
تیتر امروز   
ماجرای دلبری زن آلمانی برای شاه قاجار!/ دیگری‌های غریب و عجیب از خودش در میاورد ... فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 29 فروردین 1403 عملیات ایران باعث مهار نتانیاهو می‌شود تیغه چاقوی شوهر در قلب زنی که طلاق می‌خواست/ مرد همسرکش بخشیده شد چون... فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 29 فروردین 1403 + فیلم تعجب و شگفتی رسانه اسرائیلی از واکنش علی کریمی به حمله موشکی پهپادی سپاه به اسرائیل ماجرای فوت یک دختر در اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان وزرا چیست؟ توقیف تریلی با یک تن مواد مخدر شیشه در این شهر! بیوگرافی و زندگی خصوصی رضا اکبرپور، اسماعیل سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رونمایی از روستایی با اهالی فرهیخته؛ از دهیار دهه هفتادی با لیسانس حسابداری تا چوپانی با فوق لیسانس علوم سیاسی 6 فرد مشهور که ضریب هوشی آن‌ها با انیشتین برابری می‌کند شهر جن‌ها در صحرای عمان و افسانه‌هایی جادویی که دهان به دهان روایت می‌شوند +عکس