رنگ‌های محبوب بریس در ارتودنسی رنگی چیست؟

  جمعه، 14 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
رنگ‌های محبوب بریس در ارتودنسی رنگی چیست؟
این به شما بستگی دارد که از یک ترکیب رنگی کاملا اصلی استفاده کنید یا رنگ‌ها را براساس محبوبیت آن‌ها انتخاب نمایید. در اینجا برخی از دیدگاه‌های نهایی بر اساس رایج‌ترین رنگ‌های بریس مطرح شده است.

درمان های ارتودنسی دندان شامل درمان ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می باشند که بسته به نوع ناهنجاری و سن بیمار و بر اساس تشخیص متخصص ارتودنسی، درمان مناسب برای هر بیمار انتخاب می شود.
یکی از راه های افزایش همکاری کودکان در درمان ارتودنسی متحرک این است که ظاهر دستگاه ارتودنسی متحرک (پلاک ارتودنسی) از نظر کودک زیبا و جذاب باشد. به این منظور سعی می شود پلاک های ارتودنسی به صورت رنگی ساخته شوند تا بیشتر مورد توجه و استقبال کودکان قرار گیرند. ارتودنسی رنگی باعث می شود کودک تمایل بیشتری نسبت به استفاده از پلاک ارتودنسی پیدا کند و در طی درمان همکاری بهتری با متخصص ارتودنسی داشته باشد. در درمان ارتودنسی ثابت، جهت حرکت دندان ها از براکت ها و سیم های ارتودنسی استفاده می شود. براکت های ارتودنسی همان نگین هایی هستند که در طی درمان ارتودنسی بر روی دندان ها چسبانده می شوند و برای ردیف کردن و مرتب کردن دندان ها به کار می روند و کمک می کنند تا با نیروی سیم ارتودنسی، دندان ها به محل صحیح هدایت شوند. برای این که نیروی سیم ارتودنسی به دندان ها منتقل شود، باید سیم را به براکت متصل نمود. برای این کار از کش های کوچکی استفاده می شود که بر روی براکت های ارتودنسی قرار می گیرند و در طی درمان، سیم را در اتصال با براکت ها نگه می دارند. این کش ها در رنگ های مختلفی وجود دارند و هنگامی که بر روی براکت های ارتودنسی قرار می گیرند، باعث می شوند که در طی درمان براکت های ارتودنسی رنگی به نظر برسند و به همین دلیل بسیاری از مردم به آن ارتودنسی رنگی می گویند. از آنجایی که بسیاری از بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی ثابت قرار می گیرند، کودکان و نوجوانان هستند این کش های رنگی بسیار مورد استقبال قرار می گیرند و گاهی بسیاری از بیماران از همان روز اول مراجعه درخواست ارتودنسی رنگی می کنند. در حقیقت براکت های ارتودنسی فلزی هستند و رنگ آنها در تمامی بیماران مشابه می باشد، ولی به دلیل این که در طی ویزیت های ماهیانه ارتودنسی کش های روی براکت ها تعویض می شوند و از رنگ های مختلف استفاده می شود؛ بعضی از بیماران تصور می کنند که براکت های ارتودنسی در رنگ های مختلفی وجود دارند و به همین دلیل آن را ارتودنسی رنگی می نامند.

آشنایی با ارتودنسی رنگی

دستگاه های ارتودنسی ثابت شامل براکت هایی میباشد که روی دندانها چسبانده میشوند همچنین انتقال نیرو به براکت و دندانها توسط سیم یاوایر باریکی که داخل براکت قرار میگیرد انجام میشود. به منظور نگه داشتن وایر داخل براکت متخصص ارتودنسی از کش یا اورینگ استفاده میکند. جهت زیبایی بیشتر، این کش ها یا اورینگها درمجموعه ای از رنگ های مختلف وجذاب وجود دارند که میتواند به دلخواه بیمار رنگش تغییرکند.بعضی از بیماران ترجیح میدهند که اورینگ های آنها غیرقابل مشاهده باشد ازهمین رو اورینگ های خاکستری یارنگ براکت را انتخاب میکنند.

رنگ های محبوب بریس

این به شما بستگی دارد که از یک ترکیب رنگی کاملا اصلی استفاده کنید یا رنگ ها را براساس محبوبیت آن ها انتخاب نمایید. در اینجا برخی از دیدگاه های نهایی بر اساس رایج ترین رنگ های بریس مطرح شده است.

صورتی

این واقعیت وجود دارد که بسیاری از دختران عاشق استفاده از رنگ صورتی هستند، اما این رنگ می تواند برای پسران نیز مناسب باشد. شما نباید به اشتباه از ترکیب رنگ بنفش و صورتی استفاده کنید. زنان اغلب رنگ هایی را برای بریس انتخاب می کنند که با رنگ رژ لب مورد علاقه یا رنگ طبیعی لب آنها مطابقت دارند. هیچ چیز دقیقا یک ظاهر کاملا هماهنگ نخواهد بود.

آبی

دندانپزشکان معمولا چندین رنگ آبی را برای بریس ارائه می دهند. جفت شدن یک سایه روشن تر و تیره تر، یک انتخاب نسبتا مناسب برای هر بیماری است. آبی نیز رنگ خوبی برای بریس می باشد، زیرا بعید است که با هیچ یک از لباس های تان در تضاد باشد. به علاوه، اگر چشم های آبی دارید، رنگ آن ها را بیشتر نشان خواهد داد.

رنگین کمان

نمی توانید یک یا دو رنگ انتخاب کنید؟ پس یک رنگین کمان کامل را در سراسر دندان های خود بکشید! توجه داشته باشید که برخی از دندانپزشکان در هر مراجعه بیمار را تنها به دو رنگ متفاوت بریس محدود می کنند، بنابراین باید در مراجعه خود بررسی کنید که آیا مجاز به استفاده از بریس رنگین کمانی هستید یا خیر.

رنگ های بریس که باید از آنها اجتناب کرد

در این مورد، ساده ترین کار این است که در ابتدا رنگ هایی که نباید انتخاب شوند را مشخص کنیم. اصلی ترین چیزهایی که می خواهید از آن اجتناب کنید، رنگ هایی هستند که باعث می شوند دندان های تان زرد، دارای پوسیدگی و یا دچار تغییر رنگ در طول زمان دیده شوند.

  • کش های شفاف می توانند ذرات غذایی بین دندان های شما را نشان دهند و در طول زمان دچار تغییر رنگ می شوند.
  • بریس های سفید، رنگ زرد طبیعی دندان های تان را برجسته می کنند و نسبت به رنگ های دیگر راحت تر تغییر رنگ می دهند.
  • زرد و دیگر رنگ های روشن نیز می توانند رنگ زرد طبیعی دندان های تان را چشمگیرتر کنند.
  • بریس های سیاه به خصوص با فرسایش در طول زمان، می توانند شبیه پوسیدگی دندان یا ذرات غذا به نظر برسند.
  • بعضی از تون رنگ های قهوه ای و سبز می توانند شبیه ذرات مواد غذایی روی دندان های زرد دیده شوند.

هر رنگی که انتخاب می کنید، برای نگه داشتن بریس های تان تلاش نمایید. در غیر این صورت، بریس ها به رنگ غذاها در می آیند.

مراقبت از ارتودنسی رنگی

رعایت بهداشت دهان و دندان و تمیز نگهداشتن دندان ها از اقدامات اولیه مراقبت از ارتودنسی های رنگی است. این کار مستلزم وقت و دقت زیادی است. اگر در طی دوره درمان این بهداشت به درستی انجام نشود، دندانها تغییر رنگ داده و این تغییر رنگ دائمی خواهد بود.از بین بردن رنگ و براق کردن دندان ها نیز، کاری پرهزینه بوده و مقرون به صرفه نیست. بنابراین نباید مرتکب این اشتباه شد. همانگونه که در ارتودنسی های دیگر استفاده از نخ دندان توصیه می شود، در این نوع ارتودنسی نیز استفاده از نخ دندان، امری واجب و ضروری است.

نکته مهم دیگری که در این ارتودنسی باید مد نظر قرار داد، اجتناب از خوردن غذاهای سفت و چسبنده مثل سوهان، آدامس و … است.در ضمن برای پیشگیری از آسیب دیدگی، در هنگام ورزش باید از محافظ دهان استفاده کرد و همچنین باید مراقب نگهدارنده های مخصوص بریس ها، بعد از جدا کردن محافظ باشید.

هزینه ارتودنسی رنگی

یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری در خصوص نوع ارتودنسی، هزینه و قیمت آن است. با اینکه ارتودنسی می تواند از هزینه بالایی برخوردار باشد اما با توجه به مزایا و فوائدی که برای فرد به همراه دارد، می تواند نوعی صرفه جویی بشمار آمده و در طولانی مدت به نفع وی باشداگر ناهنجاری فک و دندان به موقع و سر وقت انجام نشود و فرد تحت درمان قرار نگیرد، دندانها رفته رفته پوسیده شده و این امر سبب از دست رفتن هر چه بیشتر آنها می شود


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (534 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (449 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (216 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (125 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (20 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...