روش های کاربرد جوش شیرین برای سفیدی پوست

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش های کاربرد جوش شیرین برای سفیدی پوست
آکنه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است و حدود 80 % از افرادی که بین 11 تا 30 سال سن دارند و در برخی مواقع با آکنه سر و کار داشته اند، این برایشان یک مشکل رایج است.دو جز مهم و مفید که در اغلب خانه ها پیدا می شود، جوش شیرین و سرکه سفید است.جوش شیرین تنها برای پخت وپز و تمیز کردن به کار نمیرود، بلکه در مورد مسائل زیبایی هم عالی عمل میکند.

آکنه یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است و حدود 80 % از افرادی که بین 11 تا 30 سال سن دارند و در برخی مواقع با آکنه سر و کار داشته اند، این برایشان یک مشکل رایج است.دو جز مهم و مفید که در اغلب خانه ها پیدا می شود، جوش شیرین و سرکه سفید است.جوش شیرین تنها برای پخت وپز و تمیز کردن به کار نمیرود، بلکه در مورد مسائل زیبایی هم عالی عمل میکند.

جوش شیرین پوست

آیا استفاده از جوش شیرین برای آکنه ایمن است؟

ایده استفاده از جوش شیرین برای آکنه، واکنش های متفاوتی را به خود جلب می کند.اغلب به این دلیل است که پوست همه افراد متفاوت است و پوست برخی افراد ممکن است به چیزی نیاز داشته باشد که بر روی پوست بقیه جواب ندهد.جوش شیرین، برای اکثر قسمت های پوست بی خطر است با این حال،بهتر است که قبل از شروع آن را روی یک ناحیه کوچک از پوست خود بمالید، به عنوان یک آزمایش پوستی کوچک. اگر هر گونه سوزش، خارش، یا قرمزی را داشتید، جوش شیرین ممکن است برای شما بد باشد.

جوش شیرین برای آکنه چگونه عمل می کند؟

حالا که فهمیدیم جوش شیرین یک جز ایمن برای استفاده روی پوست است، اجازه دهید تا خوبی هایش را مرور کنیم.

  • جوش شیرین خاصیت ضد التهابی دارد که به تسکین تورم و التهاب کمک می کند.خارش پوست، سوزش و آفتاب سوختگی هم را تسکین می دهد و جوش شیرین یک لایه بردار نیز است.
  • ذرات ریزی دارد که به طور موثر کثیفی و پوست های مرده را از منافذ پاک می کند.
  • هم چنین باعث تحریک پذیری نسبتاً کمتری نسبت به اغلب لایه بردارها می شود.
  • استفاده از این ماده نه تنها به مبارزه و جلوگیری از آکنه کمک می کند، بلکه باعث از بین رفتن آثار آکنه و رنگ دانه ها نیز می شود.
  • جوش شیرین به جذب روغن اضافی از پوست شما کمک می کند که این امر به نوبه خود جوش ها و لکه ها را خشک می کند و به آن ها کمک می کند تا سریع تر التیام یابند. خمیر جوش شیرین، که معمولاً روی پوست به کار می رود، قلیایی است.

روش های کاربرد جوش شیرین برای سفیدی پوست

جوش شیرین در زیبایی و کاربرد آن همراه گوجه فرنگی

آب گوجه فرنگی غنی از آنتی اکسیدان و عوامل روشن کنندگی طبیعی است که می تواند روی پوست اثرگزار باشد. بنابراین این ترکیب می تواند یکی از عالی ترین سفیدکننده های پوست باشد. یک قاشق جوش شیرین را با یک آب گوجه فرنگی تازه مخلوط کنید. آن را روی سراسر پوست زده و به محض خشک شدن، آبکشی کنید. این ماسک پوست را به شکل طبیعی روشن کرده و سلول های تیره را از بین می برد. همچنین تولید سبوم پوست را کاهش داده و پوست را عاری از چربی نگه می دارد.

ماسک سفید کننده صورت با زردچوبه و جوش شیرین

تمام مواد ذکر شده را هر یک به میزان یک قاشق غذاخوری با چهار قاشق غذاخوری گلاب و چند قطره آب لیمو ترکیب کنید. این ماسک را به صورت زده و اجازه دهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست خشک شود. وقتی خشکی آن را روی پوست احساس کردید، ماسک را آبکشی کنید. این ماسک برای جای جوش های قدیمی، لک و کک و مک به خوبی عمل خواهد کرد. پوست را پاکسازی کرده و هرگونه آثار کدری پوست را از بین خواهد برد. یک بار در هفته می توانید از این ترکیب برای روشنی و زیبایی طبیعی پوست استفاده کنید.

لایه بردار بدن

اگر پوست خشک بماند حالتی بد و خاکستری به خود می گیرد، سلول های مرده روی سطح پوست ساخته می شود. برای از بین بردن این سلول ها و زیبا کردن پوست هفته ای یکبار لایه برداری لازم است. برای این کار لازم نیست یک لایه بردار گران قیمت بخرید، با جوش شیرین خودتان یکی درست کنید. دقیقا همان فرمولی که برای صورت استفاده کردید اینجا هم به کار می آید، یک قسمت آب و سه قسمت جوش شیرین.

پاک کننده مصنوعی زردی پوست

آیا تا به حال از محصولات برنزه کننده استفاده کردید که در نهایت منجر به زرد و نارنجی شدن یا رگه های زشت روی پوست شود؟ دفعه ی بعد که این اتفاق افتاد مجبور نیستید صبر کنید تا این تغییرات خودشان محو شوند. از فرمول لایه بردار بدن استفاده کنید – یک قسمت آب و سه قسمت جوش شیرین – تا به آرامی این نقاط را پاک کنید.

از بین برنده بوی عرق

اگر پوست حساسی دارید، می توانید برای دئودورانت از مقداری گرد جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین خنثی کننده اسید و باز است، پس بو را از بین می برد. همچنین مثل خیلی از ضد عرق ها لباستان را لک نمی کند. تسکین دهنده ی جای تیغ


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان