روش ها خانگی خاص برای سفید کردن دندان ارتودنسی شده

  چهارشنبه، 21 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش ها خانگی خاص برای سفید کردن دندان ارتودنسی شده
لزومی ندارد که حتما از این درمان ها برای سفید کردن دندان های خود بعد از ارتودنسی استفاده کنید. اما اگر دوست داشتید یا فرصتش پیش آمد میتوانید برای کمک بیشتر به برق انداختن دندان ها از این روش ها نیز استفاده کنید

حین درمان ارتودنسی ثابت تجمع مواد غذایی و میکروبها، در اطراف دستگاه ارتودنسی (بویژه براکت ها) باعث تغییر رنگ و زرد شدن دندانها می شود. همچنین ماده رزینی که برای چسباندن براکت روی دندان بکار می رود مقداری رنگ از مواد غذایی جذب می کند.در ادامه برای اطلاع از چگونگی سفید کردن دندان ارتودنسی شده این مقاله را بخوانید.

نوع رزین کامپوزیت مصرف شده هم بر سفیدی دندان ها مؤثر است؛ با مواد کیفیت پایین دندان ها بیشتر زرد می شوند
هزینه انتخاب انواع مواد ارتودنسی را اینجا ببینید، همچنین با استفاده از کامپوزیت های نوری نسبت به سلف کاور دندان ها سفیدتر می مانند.بر اساس نظر متخصص ارتودنسی برای حفظ سفیدی دندان ها در ارتودنسی مهمترین نکته رعایت دقیق بهداشت دهان است. کاهش مصرف مواد غذایی اسیدی و رنگی بسیار مهم است. استفاده کمتر از نوشیدنی های رنگی مانند نوشابه، چای غلیظ، قهوه، آبمیوه های تیره رنگ و … به حفظ سفیدی دندان ها کمک می کند.

راه های سفید کردن دندان ها همراه ارتودنسی چیست ؟

برای سفید کردن دندان ها حین درمان ارتودنسی ساده ترین راه استفاده از خمیر دندان های سفید کننده است اما در استفاده از آنها نباید زیاده روی کرد و بصورت دائم نباید مصرف شوند. جرم گیری و پالیش کردن دندانها حین ارتودنسی دشوار است و معمولاً انجام نمی شود. جرم گیری با دستگاه ارتودنسی ثابت فقط در سمت داخلی یا زبانی دندان ها انجام می شود.

متخصصین ارتودنسی نه تنها نیازهای کاربردی و زیبایی بیماران تمام سنین با انواع مشکلات دهانی و سیستمیک را برآورده می کنند، بلکه در حال حاضر سایر انواع درمان های توان بخشی دهانی با پیچیدگی های متفاوت را نیز انجام می دهند. در هنگام برنامه ریزی برای ارتودنسی، و حتی قبل از شروع درمان، زمانی که انتظارات و پیش بینی های بیمار هنوز در حال بررسی هستند، بیماران سوالاتی در مورد بهترین زمان و بهترین روش سفید کردن دندان می پرسند. داشتن دندان های سفید و سالم بیش از یک نیاز اجتماعی، یک نیاز فردی است.

به طور کلی، در درمان های بالینی، سفید کردن دندان باید قبل از درمان های ترمیمی و توان بخشی انجام شود زیرا درمان های ترمیمی و توان بخشی با توجه به رنگ حاصل پس از سفید کردن دندان انجام می شود. دندان ها و فضاهای از دست رفته با توجه به اجزای لبخند در آینده، بازسازی و ترمیم می شوند.اما در ارتودنسی، بجز در موارد خاص با اهداف ویژه، سفید کردن دندان باید پس از برداشت ابزار ارتودنسی انجام شود.

روش ها خانگی خاص برای سفید کردن دندان ارتودنسی شده

لزومی ندارد که حتما از این درمان ها برای سفید کردن دندان های خود بعد از ارتودنسی استفاده کنید. اما اگر دوست داشتید یا فرصتش پیش آمد میتوانید برای کمک بیشتر به برق انداختن دندان ها از این روش ها نیز استفاده کنید. اما به خاطر داشته باشید؛ اگر به طور مداوم دندان های خود را تمیز کنید و از انجام عادات نامناسبی که در بالا ذکر شد اجتناب کنید دیگر نیازی به انجام دادن چننی روش هایی نیست. داروها و درمان های خانگی زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که ما در ادامه تنها به چند تا از مهمترین آن ها اشاره خواهیم کرد:

  • پوست موز: برخی از افراد معتقدند به سبب خواص پوست موز، اگر پیش از مسواک زدن چند دقیقه با پوست موز دندان ها را تمیز کنید، میتوانید به حفظ سفید دندان و حتی سفیدتر شدن آن کمک کنید.
  • روغن نارگیل: استفاده از روغن نارگیل از گذشته یکی از بهترین روش های خانگی سفید کردن دندان ها در هند بوده است. در واقع با مصرف یک قاشق چای خوری روغن نارگیل هر روز قبل از خواب شما به کشتن باکتری های بد و سلامتی دهان و دندان کمک خواهید کرد.
  • استفاده از سایر مواد طبیعی با خاصیت سفید کنندگی یا بلیچینگ ندان در خانه: علاوه بر این دو مورد بالا، مواد غذایی، میوه ها و سبزیجات زیادی وجود دارند که بدون اینکه برای شما خطری ایجاد کننند باعث تمیز شدن و سفید شدن دندان های شما میشوند.

شاید از خودتان بپرسید که چرا در طول یک ماه بعد از درمان ارتودنسی ما میتوانیم از درمان ها و داروهای خانگی به منظور سفید کردن دندان ها استفاده کنیم اما مجاز به استفاده از روش های امروزی تر نیستیم؟ در پاسخ باید گفت که این مواد همانطور که از نامشان بر می آید طبیعی هستند و هیچ ضرری برای دندان ها ندارند. اما مواد شیمیایی و صناعی طی یک ماه اول میتوانند به دندان ها کمی آسیب بزنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (395 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (69 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (51 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (52 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس