رژیم غذایی برای پسردارشدن

  شنبه، 01 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
رژیم غذایی برای پسردارشدن
تاثیر مواد غذایی در تعیین جنسیت جنین نقش قابل توجهی دارند تا حدی که متخصصان طب مدرن و طب سنتی برای پسردار شدن یا دختردار شدن توصیه های غذایی زیادی دارند

امروزه بسیاری از زوج ها گرایش به تک فرزندی و دو فرزندی دارند به همین دلیل جنسیت آن ها برایشان بسیار مهم شده است و دوست دارند خودشان تعیین کنند که پسر داشته باشند یا دختر و یا از هر جنسیت یکی داشته باشند. به همین دلیل دائما به دنبال راه هایی برای افزایش احتمال فرزند دختر یا پسر هستند. حتما شما هم شنیده اید که رژیم غذایی قبل از بارداری می تواند در تعیین جنسیت فرزند شما تاثیر داشته باشد. پس با ما همراه باشید.

به عقیده ی پزشکان مصرف کلسیم برای کسانی که فرزند پسر می خواند بایستی کاهش و مصرف مواد غذایی حاوی سدیم و پتاسیم افزایش یابد. مادرانی که نوزاد پسر به دنیا آوردند، در هنگام بارداری و پیش از آن از مواد غذایی حاوی پتاسیم، ویتامین های C ،E و B12 استفاده کرده اند.

برای شروع رژیم پسردار شدن باید:

برای شروع رژیم، حداقل دو پریود ماهانه قبل از تاریخ پیش بینی شده برای بارداری، مورد نیاز است یعنی حداقل 2 ماه قبل از بارداری و رژیم باید تا زمانی که بارداری با انجام تست های آزمایشگاهی دقیقاً مشخص می شود، ادامه داشته باشد.

مواد غذایی و تغذیه مناسب پسردار شدن

نوشیدن قهوه (فقط برای مردان):

همسر خود را تشویق کنید، مقدار بیشتری قهوه بنوشد. چون باعث افزایش احتمال بوجود آمدن نوزاد پسر می شود قهوه "انرژی" اضافی برای اسپرم Y فراهم می کند و می تواند به راحتی به تخمک برسد علاوه بر این، سریعتر اسپرم Y شناور شده، کمتر آنها را به ترشحات سرویکس اسید منتقل میکند.

غذاهای خاصی وجود دارد که شانس شما را برای به وجود آوردن یک پسر بچه به طور طبیعی افزایش می دهد و از این قرار هستند:

موز برای پسر دار شدن:

موز حاوی درصد بالای پتاسیم است و یک غذای فوق العاده برای به وجود آوردن پسر بچه است.پتاسیم، به اسپرم مردانه برای مدت زمان طولانی تر در رحم کمک می کند و به روند باروری ادامه می دهد. میل کردن دو موز در روز، مطمئنا می تواند شانس تولد کودک پسر شما را افزایش دهد.

تاثیر خوردن صبحانه بر پسر دار شدن:

اسپرم مردانه بسیار حساس است و به عناصر غنی از مواد مغذی نیاز دارد تا در بدن زنانه زنده بماند.به همین علت، شما نیاز به صبحانه با غلات غنی شده دارید، تا شانس خود را برای داشتن یک پسر بچه افزایش دهید.

اثر قارچ ها بر پسر دار شدن:

قارچ حاوی ویتامین D است که یک عنصر کلیدی در حفظ سلامتی اسپرم است ؛ قارچ ،حاوی پتاسیم و ویتامین D است که احتمال بارداری یک کودک پسر را افزایش می دهد.

میوه های مرکبات برای پسر دار شدن:

مرکبات، دارای درصد بالایی از ویتامین C هستند، که در بهبود سلامت و ایمنی کلی شما کمک می کند. مرکبات به ایجاد یک محیط قلیایی کمک می کند، که به نظر می رسد برای ایجاد بچه پسر به طور طبیعی مطلوب تر باشد. محیط قلیایی برای زنده ماندن اسپرم پسر (کروموزوم Y ) مناسب است. بعضی از میوه های مرکبات مفید ،که می توانید برای باروری یک اسپرم نر مصرف کنید، عبارتند از :لیموشیرین، پرتقال، لیموترش و گریپ فروت.

غذاهای نشاسته ای:

محققان نتیجه گرفتند که دوز بالای گلوکز و نشاسته در غذا، باعث افزایش احتمال به وجود آمدن جنین پسر می شود. برای افزایش مصرف نشاسته، می توانید برنج و سیب زمینی را در منوی رژیم غذایی روزانه خود وارد کنید همچنین میزان کالری در بدن شما افزایش مییابد و به انرژی و وزن مطلوب می رسد.

غذاهای دریایی برای پسر دار شدن:

غذاهای دریایی حاوی عناصر روی است، که به افزایش میزان اسپرم انسان کمک می کند؛ افزایش تعداد اسپرم، شانس ایجاد یک کودک پسر را افزایش می دهد بنابراین، شما می توانید سعی کنید که غذاهای دریایی که منبع تازه ای از روی هستند، مصرف کنید.

غذاهای شور:

نمک، حاوی سدیم و پتاسیم در مقادیر بالاتر است. هر دو این مواد معدنی در ایجاد یک جنین پسر مفید هستند. شما می توانید غذاهای شور مانند پپرونی، ترشی و کراکر را در رژیم های غذایی خود اضافه کنید همچنین، می توانید بر روی میوه ها و سالاد تازه نمک بریزید اما پس از تولد نوزاد شما باید میزان مصرف نمک خود را کاهش دهید، زیرا به طور موثر فشار خون شما را افزایش می دهد.

گوجه فرنگی:

گوجه فرنگی در حفظ تعادل سدیم- پتاسیم در بدن کمک می کند و مقادیر بالاتری از ویتامین C را تامین می کند.تمام این مواد مغذی و مواد معدنی حیاتی در حفظ تعادل PH دقیق بدن شما کمک می کند. تعادل کامل PH، برای به وجود آوردن یک پسر بچه بسیار مهم است.

ترشی و شور:

ترشی یکی از غذاهای پرطرفدار در دوران بارداری است اما شما باید بدانید که خوردن ترشی قبل از تخمک گذاری باعث افزایش احتمال بارداری یک کودک پسر می شود.ترشی، بخاطر غلظت نمک حاوی درصد زیادی از سدیم و پتاسیم است. اضافه کردن چند تکه ترشی در منوی روزانه، باعث می شود اسپرم مردانه تخمک پسر را بارور کند.

میوه ها و سبزیجات موثر در پسر دار شدن:

میوه ها منبع طبیعی پتاسیم هستند و اثرات مشابه غلات کامل گندم دارند.مصرف بیش از حد میوه های غنی از پتاسیم، مانند؛ طالبی و زردآلو، شانس شما را برای داشتن یک پسر بچه افزایش می دهد. برخی از سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از پتاسیم شامل سیب زمینی، اسفناج، لوبیا و کدو هستند.اضافه کردن این سبزیجات به رژیم غذایی روزانه قطعا می تواند شانس شما را کمی افزایش دهد.

پسر دار شدن با خوردن دانه کدو تنبل (تخمه کدو):

دانه کدو تنبل ،دارای اسیدهای چرب مانند اسیدهای چرب امگا 3 و روی است که باعث افزایش احتمال تولد نوزاد پسر می شود.اسید چرب امگا 3 ،کمک به عملکرد قلبی عروقی و افزایش جریان خون در مردان منجر می شود و مصرف دانه های کدو تنبل، خون رسانی به اندام های جنسی را بهبود می بخشد و منجر به تولید سالم تر اسپرم می شود.

در خانم ها مصرف دانه های کدو باعث می شود که محیط داخلی برای اسپرم مردانه (اسپرم پسر کروموزوم Y) برای زنده ماندن بهتر شود.

نکته دیگر در مورد دانه کدو تنبل این است که حاوی مقدار زیادی روی است، که یکی دیگر از عناصر کلیدی برای بالا بردن احتمال تولید نطفه ی پسر است. برخی از آجیل های دیگر، دارای ارزش تغذیه ای مشابه دانه های کدو تنبل، مانند ؛تخم کتان و بادام می باشند ، مصرف آجیل ،شانس باراری نوزاد پسر را افزایش می دهد.

مصرف مارچوبه برای پسر دار شدن:

مارچوبه یکی از بهترین سبزیجات است که شانس شما را برای داشتن یک پسر بچه افزایش دهید. مارچوبه، حاوی مقادیر زیادی از مواد معدنی حیاتی و ویتامین ها مانند ویتامین D، B-12 و C همراه با پتاسیم که مواد معدنی و ویتامین مفید برای زنده ماندن اسپرم مردانه (کروموزوم Y) درون بدن زن هستند، است.

محققان نتیجه می گیرند،که مصرف سیصد میلی گرم پتاسیم هر روز باعث افزایش احتمال داشتن یک نوزاد پسر می شود. مارچوبه، منبع غنی از پتاسیم است و شانس شما را افزایش می دهد. به غیر از مارچوبه در رژیم غذایی روزانه، می توانید برخی از مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند سیب زمینی، سیب، استیک، موز و بادام را مصرف کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (37 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (36 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (9 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان