رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از نفخ کردن کدام است؟

  پنجشنبه، 10 تیر 1400   زمان مطالعه 19 دقیقه
رژیم غذایی مناسب برای جلوگیری از نفخ کردن کدام است؟
نفخ کردن یکی از شایع‌ترین مشکلات گوارشی است که برای خیلی از افراد بعد از خوردن غذاهای مختلف ایجاد می‌شود. رعایت چند توصیه زیر، احتمال بروز این مشکل گوارشی را به حداقل می‌رساند.

خروج گاز از بدن غالباً ناراحت کننده و شرم آور است و اگر مرتباً اتفاق بیفتد، احتمالاً این مشکل شما ناشی از رژیم غذایی شماست. اگر می خواهید از خروج گاز جلوگیری کنید، مهم است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید.نفخ معده هنگامی اتفاق می افتد که گاز در روده بزرگ شما ایجاد شود. تحقیقات نشان می دهند که غذاهای هضم نشده فرآیند تخمیر در روده بزرگ را پشت سر می گذارند و گاز اغلب به عنوان یک محصول جانبی آزاد می شود. تا حدودی خروج گاز طبیعی است، اما اگر برنامه غذایی داشته باشید که بدن شما در هضم آن مشکل داشته باشد، گاز بیشتری از بدن شما آزاد می شود که اغلب بوی نامطبوعی دارند. در حالی که رژیم غذایی نامناسب شایع ترین دلیل خروج مکرر گاز از بدن است، عوامل دیگری نیز ممکن است در این زمینه دخالت داشته باشند.

به عنوان مثال، اگر آنتی بیوتیک مصرف کنید، نوسانات باکتری ها در دستگاه گوارش شما نیز می تواند منجر به گاز روده شود. همچنین یبوست هم می تواند منجر به گاز روده شود. خروج گاز اغلب بدون اینکه فرد از آن آگاه باشد رخ می دهد. بو ندارد و زیاد هم نیست. اما اگر بو داشته باشد نشان دهنده ی مقادیر کمی از گاز های گوگرد است. اگر غذا به درستی هضم نشده باشد، شروع به گندیدن می کند و گوگرد آزاد می شود.

کدام خوراکی ها نفاخ هستند ؟

بسیاری از افراد در شرایط گوناگون از نفخ شکم شکایت دارند. نفخ معمولا در زمان هایی رخ می دهد که در معده احساس پری و تنگی می شود. این مسئله معمولا به علت افزایش میزان گاز ها در قسمتی از دستگاه گوارش بروز می کند. نفخ کردن باعث می شود شکم بزرگتر از حد معمول به نظر برسد و حتی ممکن است حساس و دردناک باشد.

سبزی ها

به گزارش ویرلن ؛ قندهای موجود در بعضی از سبزی ها به هنگام هضم شدن منجر به تولید گاز اضافی می شوند. پیاز و کنگر فرنگی حاوی قندی به نام فروکتوز هستند، درحالی که در مارچوبه، کلم بروکسل، کلم بروکلی و کلم پیچ قند دیگری به نام رافینوز وجود دارد.سبزی هایی همچون نخودها که حاوی فیبر قابل حل هستند به هنگام هضم در روده بزرگ تولید گاز می کنند. غذاهایی که حاوی فیبر غیرقابل حل هستند، بدون تولید گاز اضافی و به راحتی در روده بزرگ هضم می شوند.

میوه ها

بعضی از میوه ها حاوی قندی به نام سوربیتول هستند که منجر به تولید گاز اضافی می شود. از مهم ترین میوه های حاوی این قند می توان به آلو خشک، سیب، هلو و گلابی اشاره کرد.آب نبات ها و آدامس های بدون قند با سوربیتول شیرین می شوند و به همین دلیل است که این آب نبات ها و آدامس ها منجر به تولید گاز اضافی می شوند. علاوه بر این، میوه ها حاوی فیبر قابل حل هستند که به هنگام هضم در روده بزرگ تولید گاز می کنند.

غذاهای نشاسته ای

غذاهای نشاسته ای سرشار از کربوهیدرات ها هستند که به هنگام تجزیه شدن توسط دستگاه گوارش تولید گاز می کنند.از مهم ترین غذاهای نشاسته ای می توان به غذاهایی همچون نان، غلات و پاستا اشاره کرد که از گندم درست شده اند. تمام این غذاها منجر به تولید گاز روده ای می شوند.از دیگر غذاهای نشاسته ای تولیدکننده گاز می توان به ذرت و سیب زمینی اشاره کرد. برنج تنها غذای نشاسته ای است که ظاهراً منجر به تولید گاز روده ای نمی شود.

شیر و محصولات لبنی

شیر و دیگر فرآورده های لبنی حاوی قندی به نام لاکتوز هستند که اگر بدن شما دارای آنزیم لاکتاز کافی نباشد کار دستگاه گوارش در هضم این قند سخت می شود.پنیر، بستنی و شیر حاوی لاکتوز هستند و خوردن آن ها ممکن است باعث تولید گاز اضافی شود. افرادی که مبتلابه عدم تحمل لاکتوز هستند، باید به منظور جلوگیری از گاز روده ای و درد شکم از خوردن این محصولات خودداری کنند.

جوی دوسر

اگرچه بلغور جو غذای سالم و خوشمزه ای است که سرشار از فیبرهای کاهش دهنده سطح کلسترول است، اما بلغور جو یکی از غذاهایی است که منجر به تولید گاز روده ای می شود.بلغور جو، بیسکوییت های بلغور جو و دیگر محصولات درست شده از جوی دوسر به دلیل داشتن فیبر قابل حل فراوان منجر به تولید گاز اضافی می شوند.اگر می خواهید که با خوردن جوی دوسر از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید، توصیه می شود که به تدریج مقدار محدودی از آن را به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا بدن شما فرصت تنظیم داشته باشد.اگر به سبوس جوی دوسر علاقه مند هستید، سعی کنید که بجای خوردن سبوس جوی دوسر از سبوس گندم استفاده کنید، چون سبوس گندم حاوی فیبر غیرقابل حل است که بدون هیچ مشکلی از روده عبور می کند.

لوبیا

اگرچه ارزش غذایی لوبیا زیاد است، اما لوبیا یکی از معروف ترین غذاهای تولیدکننده گاز اضافی است. لوبیاها به دو دلیل باعث تولید گاز اضافی می شوند.دلیل اول این است که لوبیا سرشار از قند رافینوز است و دلیل دوم این است که لوبیا حاوی فیبر قابل حل است که به هنگام هضم آن گاز روده ای تولید می شود.به هنگام خوردن لوبیا نه تنها باید مراقب میزان لوبیای مصرفی خود باشید، بلکه باید از خوردن دیگر غذاهای تولیدکننده مانند پنیر و پیاز به همراه لوبیا خودداری کنید.

نوشابه و نوشیدنی های گازدار

اگرچه نوشابه و آب میوه های گازدار خوشمزه هستند و نوشیدن آن ها باعث سرحال شدن فرد می شود، اما ممکن است دستگاه گوارش در هضم این گونه از نوشیدنی ها دچار مشکل شود و درنتیجه دچار نفخ و گاز معده شوید.بدن نیز در واکنش به این ناراحتی معده تولید گاز می کند. گاز دی اکسید کربنی که در نوشابه ها و دیگر نوشیدنی های گازدار وجود دارد، منجر به تولید گاز اضافی می شود.

علاوه بر این، برای شیرین کردن بعضی از این نوشیدنی ها از قند فروکتوز استفاده می شود که هضم این قند برای دستگاه گوارش مشکل است و درنتیجه مصرف این قند منجر به تولید گاز روده ای می شود.

غذاهای باد آور عبارتند از:

  • پیاز
  • گل کلم
  • کلم پیچ
  • فلفل سبز و دلمه ای
  • خیار
  • تربچه
  • نخودفرنگی
  • سیب خام
  • زردآلو
  • موز
  • خربزه
  • انواع لوبیا و باقلا
  • غذاهای سرخ کردنی و چرب
  • قند و شیرینی ها
  • شیر و سایر محصولات لبنی برای آنهایی که در هضم لاکتوز (قنداصلی شیر) مشکل دارند
  • نوشابه های گازدار
  • آب جو و شراب قرمز

افراد چاقی که بیش از حد غذا می خورند، اغلب از نفخ رنج می برند. افراد چاق باید کالری دریافتی خود را کم کنند تا هم نفخ و هم وزن بدن آنها کاهش پیدا کند.اگر گاز معده ی شما بوی نامطبوعی دارد، باید مصرف غذاهای گوشتی و تخم مرغ را به حداقل برسانید. بهتر است که از مصرف حبوبات پرهیز کنید.

راه های درمان نفخ معده

غذا خوردن به سرعت باعث ورود هوای اضافی به بدن می شود که می تواند منجر به ایجاد گاز در بدن شود. بنابریان نیاز نیست که نگران خروج گاز از بدن شوید زیرا این یک قسمت منظم از نحوه عملکرد بدن است. برای درمان نفخ معده موارد زیر می تواند به شما کمک کند.

نفخ معده

وعده های غذایی و میان وعده ها را به آرامی و با دقت میل کنید

بیشتر گازهای تولید شده توسط بدن به دلیل هوای بلعیده شده ایجاد می شوند. فرد نمی تواند کاملاً از بلع هوا جلوگیری کند، اما برخی از عادت ها می توانند باعث ورود هوای اضافی به بدن شوند. خیلی سریع غذا خوردن یکی از آنهاست.خوردن غذا به آهستگی و با دهان بسته باعث کاهش ورود هوا به همراه مواد غذایی به بدن می شود.

از جویدن آدامس پرهیز کنید

بسیاری از افراد برای تازه نگه داشتن نفس و جلوگیری از خوردن تنقلات، آدامس می جوند. جویدن آدامس به معنای بلعیدن مداوم هوا است، که باعث تقویت و تعداد دفعات افزایش نیاز فرد برای خارج کردن هوای اضافی از بدن است.

از خوردن غذاهای حساسیت زا بپرهیزید

افراد مختلف ممکن است نسبت به غذاهای مختلف حساس باشند و ممکن است آلرژی داشته باشند که باعث ایجاد واکنشی در بدن می شود. اینها می تواند منجر به ایجاد گاز و سایر علائم ناخوشایند مانند نفخ، حالت تهوع و اسهال شود. فردی که نفخ معده شدید دارد باید از برنامه غذایی استفاده کند که در آن غذاهای نفخ دار وجود نداشته باشد.

از پوشیدن لباس های تنگ خودداری کنید

لباس گشاد کمک می کند تا در صورت امکان نفخ فرد راحت باشد و به شکمش فشار نیاید. هم چنین پوشیدن لباس های گشاد کمک می کنند گاز آزادانه از بدن خارج شود.

سیگار را ترک کنید

افرادی که سیگار می کشند هوای بیشتری نسبت به افراد دیگر می بلعند. هرچه فرد بیشتر سیگار بکشد، هوای بیشتری می بلعد. مطمئناً، ترک سیگار فوائد دیگری هم دارد. هم چنین افرادی که از سیگار الکترونیکی استفاده می کنند نیز گاز زیادی می بلعند.

بیشتر ورزش کنید

ورزش منظم به عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. پیاده روی ملایم پس از وعده های غذایی بزرگ همچنین می تواند به فعالیت دستگاه هضم کمک کند و غذا به آسانی در طول روده حرکت کند.

از نوشیدن نوشابه های گازدار خودداری کنید

نوشیدنی های گازدار حاوی حباب هوا است و شخصی که نوشابه های گازدار زیادی می نوشد ممکن است بیشتر از سایرین نفخ داشته باشد. بنابراین این نوشیدنی را از رژیم غذایی خود حذف کرده یا تا جایی که امکان دارد کم کنید

پروبیوتیک مصرف کنید

پروبیوتیک ها مکمل هایی هستند که حاوی باکتری های سالم هستند که در دستگاه گوارش شخص وجود دارند. این باکتری های خوب به تجزیه مواد غذایی کمک می کنند و حتی می توانند گاز هیدروژن تولید شده در هنگام هضم غذا را تجزیه کنند.

مکمل های آنزیمی بخورید

تحقیقات نشان می دهد که مکمل های آنزیمی می توانند به تجزیه پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده کمک کنند. این بدان معنی است که آنها می توانند در درمان بیماری های گوارشی و علائم آنها تاثیرگزار باشند. اگر کربوهیدرات های پیچیده در روده کوچک شکسته شوند، فرد گاز کمتری تولید می کند. با این حال، اگر آنها در روده کوچک شکسته نشوند و به روده بزرگ منتقل شوند، این باکتری های تولید کننده گاز هستند که برای تجزیه آنها کار می کنند.

این بدان معنی است که گاز بیشتری تولید می شود که نیاز به رهاسازی دارد بنابراین مکمل های آنزیمی از این مشکل جلوگیری می کنند. لاکتاز آنزیمی است که به هضم لبنیات کمک می کند و از نفخ معده جلوگیری می کند. چای نعناع می تواند معده را تسکین دهد و به هضم غذا کمک می کند و این باعث کاهش گاز اضافی می شود.

قبل از غذا آب بنوشید

اگر نوشیدنی یا آب را همراه غذا بنوشید اسید معده شما کم می شود و نمی توانید غذا را تجزیه کنید. سعی کنید حدود 30 دقیقه قبل از غذا آب را بنوشید تا غذای شما راحت تر هضم شود.

در وب سایت من و رژیم خیال تان راحت است که رژیم های هوشمند من و رژیم باعث ایجاد نفخ معده نمی شوند. بسیار دیده شده است که رژیم لاغری یا چاقی باعث نفخ معده یا یبوست شده اند اما خوشبختانه در رژیم هایی که از متخصصین من و رژیم دریافت می کنید به این نکته مهم توجه ویژه شده است. پس درنگ نکنید و با ثبت نام در وب سایت من و رژیم و وارد کردن اطلاعات شخصی تان، همین الان رژیم مناسب خود را دریافت کنید و از نتایج آن لذت ببرید.

درمان نفخ بدون دارو و با مواد طبیعی

در واقع احساس نفخ در شکم نیازی به شرمندگی ندارد. با توجه به گزارش انجمن گوارش آمریکا the American Gastroenterological Association از هر 7 نفر تقریبا 1 نفر به سندرم روده تحریک پذیر ( IBS ) مبتلاست – اختلال روده که منجر به درد شکم، نفخ و گاز می شود – ولی گاز تنها مقصر تنگ شدن کمر شلوراتان نسبت به یکی دو روز قبل نیست. احتباس آب و یبوست نیز می توانند باعث بزرگ تر شدن شکمتان شوند. با این حال مهم ترین عامل کوچک تر شدن شکمتان از بین بردن نفخ آن است.
خبر خوب این است که این نوع نفخ ها معمولا به چیزهایی که می خورید مرتبط است و به این معنی است که با چند تغییر ساده می توانید ناراحتی تان را کم کرده و ازین طریق به کاهش وزنتان کمک کنید. در ادامه 25 خوراکی که بهترین کاهش دهنده های نفخ هستند را به شما معرفی می کنیم.

از بین بردن نفخ شکم با کیوی

اگر مشکل تنبلی روده دارید به گفته محققان میوه کیوی به خاطر محتوای فیبر بالایی که دارد ممکن است این مشکل را حل کند. مطالعه ای که محققان در آسیا و اقیانوسیه انجام دادند نشان داد افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر که در مدت چهار هفته روزانه 2 عدد کیوی خورده بودند یبوست کمتری داشته و علایم کلی IBS در آن ها کاهش پیدا کرده بود.

از بین بردن نفخ شکم با چای نعنا

در طول قرن ها نعنا را برای کمک به هضم غذا و رفع مشکلات معده مصرف می کرده اند و در حال حاضر تحقیقات زیادی در این زمینه روی نعنا در حال انجام است. مطالعه ای که اخیرا روی افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر انجام شد با مصرف مکمل روغن نعنا به مدت چهار هفته علایم بیماری را در آن ها به نصف کاهش داد – محققان نتیجه گرفتند که نعنا خاصیت ضد درد در روده بزرگ ایفا می کند که باعث آرام شدن التهاب دستگاه گوارش می گردد و بهتر است بدانید که عطر نعنا به عنوان بک مهار کننده ملایم اشتها عمل می کند.

از بین بردن نفخ شکم با زردچوبه

این ادویه نارنجی یکی از معروفترین ادویه های شناخته شده در هند است ولی بهتر است بدانید که باعث آرام شدن ناراحتی معده می شود. محققان دریافتند که خواص ضدالتهابی این ادویه نارنجی روشن به خاطر وجود کورکومین curcumin (جزء فعال ادویه زردچوبه است و دارای خواص ضد التهابی می باشد و یک آنتی اکسیدان قوی است.) در آن است. یک مطالعه نشان داد که مصرف مکمل کورکومین 500 میلی گرمی، 4 بار در روز ، دو برابر نسبت به دارونما در رفع سوء هاضمه موثر است.

4. از بین بردن نفخ شکم با موز

نفخ دارید؟ موز بخورید. محققان می گویند که این میوه منبع خوبی از فیبر پری بیوتیک prebiotic است که به تغذیه باکتریهای خوب روده و بهبود عملکرد گوارش کمک می کند. مطالعه ای که در مجله Anaerobe منتشر شد عنوان کرده بود زنانی که در مدت 60 روز به عنوان میان وعده روزانه 2 عدد موز می خورده اند سطح باکتری های خوبشان افزایش پیدا کرده و نفخ شان 50 درصد کاهش داشته است. علاوه بر این موز مقدار زیادی پتاسیم دارد که وجود سدیم در رژیم غذایی را جبران می کند. یکی از علل معمول احتباس آب در اندام ها وجود سدیم اضافه در رژیم غذایی است.

از بین بردن نفخ شکم با گشنیز

به جای رنگ های خوراکی از گشنیز به عنوان چاشنی برای طعم در کردن غذایتان استفاده کنید. تحقیقات نشان داده اند که روغن گرفته شده از این گیاه ( به طور خاص حاوی لینالول linalool و استات گرانیل geranyl acetate که گشنیز بوی معطرش را مدیون این 2 ترکیب است) دقیقا مانند داروهای شل کننده دستگاه گوارش عمل کرده و بیش فعالی روده را کاهش می دهد. مطالعه ای که در مجله بیماری های گوارشی منتشر شده نشان داد بیماران مبتلا به IBS با مصرف مکمل گشنیز، علایم بیماری شان تا حدودی بهبود پیدا کرده بود.

از بین بردن نفخ شکم با کفیر kefir

کفیر یک کلمه ترکی است که ریشه آن از کلمه " کیف keif " گرفته شده است که به معنی " احساس خوب " است و نشان می دهد که این محصول لبنی خاورمیانه احساس خوبی به شما می دهد.کفیر شبیه به دوغ ولی با مزه ای تند و تیز و مانند ماست حاوی لاکتاز است، آنزیمی که موجب شکته شدن لاکتوز، قند قالب در شیر می شود که برای افراد زیادی مشکلاتی در شکم بوجود می آورد. مطالعه ای که توسط دانشگاه ایالتی اوهایو انجام شد نشان داد که نوشیدن کفیر باعث کاهش علایم هضم لاکتوز از جمله: نفخ، درد معده و گاز تا 70 درصد می شود.

از بین بردن نفخ شکم با زنجبیل

زنجبیل هزاران سال است که برای از بین بردن حالت تهوع و کمک به هضم غذا مورد استفاده قرار می گیرد. حتی می توانید در متون پزشکی چینی در چهار قرن قبل از میلاد اشاره هایی از زنجبیل پیدا کنید! محققان در سال 2014 دریافتند که زنجبیل به عنوان یک شل کننده عضلات، اجازه می دهد تا بدن به راحتی گاز احتباس شده در خود را خارج کند. شما می توانید زنجبیل را در شکل های مختلف استفاده کنید هر چند زنجبیل تازه از نظر محتوای جینجرول gingerol غنی تر است – ترکیبی که عامل خواص درمانی زنجبیل است

از بین بردن نفخ شکم با کیمچی

کلم رنده شده، ترشی و تمچه tempeh (نوعی خوراک اندونزیایی است که از سویای تخمیر شده تهیه می شود) – این خوراکی خوشمزه کره ای نمونه ای دیگر از خوراکی های تخمیر شده (یا غذاهای زنده مانند ترشیجات) سرشار از پروبیوتیک برای تقویت دستگاه گوارش است زیرا تقویت باکتریهای روده نفخ را کاهش می دهد.

پرک جو دوسر

معمولا ما در مورد خواص جو دوسر در سیر نگه داشتن و کاهش کلسترول صحبت می کنیم که به خاطر فیبر بالا در آن است. آنچه کمتر در موردش صحبت شده خاصیت مدر (ادرار آور) بودن جو دوسر بر روی بدن و اثر آن در کاهش نفخ ناراحت کننده آن است. بلغور جو دو سر، ویتامین B فوق العاده داشته و حاوی پتاسیم بالاست که باعث می شود یک ادرار آور طبیعی باشد.

از بین بردن نفخ شکم با آب

وزن اضافه بدنتان دور شکمتان جمع شده؟ آب بیشتری بنوشید! شاید عجیب به نظر برسد ولی نوشیدن آب در واقع کمک می کند که بدن خود را از مایعات اضافه خلاص کند. اگر محیط بدنتان به اندازه کافی مرطوب نباشد، آب را در خود نگه می دارد. نوشیدن آب شاید خوشایند نباشد ولی اضافه کردن کمی لیموترش به آن، هم نوشیدنش را لذت بخش تر خواهد کرد و هم خاصیت مدر (ادرار آور) آن را افزایش خواهد داد. گاهی هم میتوانید آب گرم و زنجبیل بنوشید.

از بین بردن نفخ شکم با سرکه سیب

بهتر است بدانید که برای خلاص شدن بدنتان از مایعات غیر ضروری جمع شده در آن، موثر است. فقط کافیست آن را به آب اضافه کرده و بنوشید.

از بین بردن نفخ شکم با مارچوبه

مارچوبه بوی عجیبی به ادرار شما می دهد ولی مساله مهم تر این است که باعث ادرار بیشتر می شود. مارچوبه یک سبزی بسیار مغذی است که اتفاقا خاصیت مدر (ادرار آور) بودن هم دارد. ( بوی خاصی که مارچوبه به ادرار می دهد به علت اسید موجود در آن و واکنشی است که ایجاد می کند.)

از بین بردن نفخ شکم با سیر

تنها خون آشام ها نیستند که از سیر فراری اند. این ماده خوراکی در هر شکلی که باشد با وجود بوی ناخوشایندی که دارد، ادرار آور است چه به صورت کامل، چه پودر و چه قرص آن. ولی برای استفاده از مزایای سیر نیازی نیست که حبه حبه آن را پشت سر هم بخورید. همان مقداری که به طور منظم در پخت و پز استفاده می کنید به اندازه کافی در کاهش ورم شکمتان موثر خواهد بود.

از بین بردن نفخ شکم با خیار

خیار عمدتا از آب تشکیل شده. به همین دلیل همیشه بخشی از دستورهای سم زدایی است. خیار سیستم ادراری را تقویت می کند و به بیماران دیابتی کمک می نماید، باعث کاهش وزن شده و حتی برای سرطان هم کاربرد دارد. چرا ؟ خب خیار حاوی آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی مورد نیاز روزانه بدن است که به حفظ عملکرد بهتر آن کمک می کند.

از بین بردن نفخ شکم با دانه آفتابگردان

آیا چیزی برای جویدن می خواهید؟ آدامس خود را با دانه های آفتابگردان غنی از مواد مغذی جایگزین کنید. هنگامی که آدامس می جوید همراه با آن هوا را می بلعید، این هوا در دستگاه گوارش به دام افتاده و باعث فشار نفخ و بزرگ شدن شکم می شود.

از بین بردن نفخ شکم با گوجه فرنگی

برای دیدن تاثیر از بین بردن نفخ گوجه فرنگی بهتر است آن را به صورت خام بخورید یا آن را پوره کرده و آبش را مصرف نمایید. برای افزایش اثر مدر (ادرار آور) و بهبود عطر و طعم آن می توانید آب هویج یا هندوانه به آن اضافه کنید. گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان لیکوپن (عامل رنگ قرمز گوجه فرنگی)است و یکی از سالم ترین خوراکی هایی است که می توانید مصرف کنید. در مطالعات مختلف مشخص شده است که گوجه فرنگی برای مقابله با سرطان و پیشگیری از بیماری های قلبی موثر است.

از بین بردن نفخ شکم با آب انار

اگر به دنبال دلیل کافی برای نوشیدن آب انار هستید بهتر است بدانیدکه آب انار برای درمان عفونت ادراری مفید است و علت آن هم اثر مدر (ادرار آور) بودن آن است. از ویژگی های خوب آب کرن بری بالا بودن سطح پتاسیم آن است که باعث جلوگیری از حبس آب در بدن (که به دلیل بالا رفتن سدیم اتفاق می افتد) می شود.

افرادی که زیاد نفخ می کنند از چه غذاهایی باید بپرهیزند؟

قطعا مصرف غذاهای نفاخ مثل حبوبات، برخی میوه ها و سبزی ها باید کنترل شده باشد. از این رو برای شما چند توصیه را پیشنهاد می کنیم

اول اینکه مصرف میوه ها باید کمتر شود یا به دفعات و در هر وعده به میزان کمی میل شوند. به طور مثال مصرف میوه هایی نظیر هندوانه باید محدود شود.

دوم، حبوبات را قبل از مصرف در آب به مدت چند ساعت خیس کرده و بعد از دور ریختن آب آن، بپزید چرا که با این کار ترکیبات قندی وارد آب شده و شدت نفخ پایین می آید.

سوم این که مقدار موز، سیر، کلم و پیاز مصرفی را نیز محدودتر کنید.

پس می توان چنین نتیجه گرفت، در صورتی که علایم هشدار دهنده با نفخ همراه نباشد، با رعایت نکات ظریف و اصلاح عادات غذایی البته در کنار کاهش استرس، نفخ بهبود پیدا کرده و کمتر می شود.به علاوه، می توان از ضد نفخ های طبیعی مثل عرق نعناع، رازیانه، کنستانتره زیره برای درمان 90 درصد از موارد نفخ استفاده کرد. در واقع در صورتی که نفخ شدید و بیمارگونه نباشد به کمک درمان های گیاهی قابل کنترل است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (515 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (73 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
تیتر امروز   
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان برای دامادی من با فولکسشان شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
برای جلوگیری از هک شدن موبایل چه کنیم؟
دانلود آهنگ جدید "نازنین" امیرعباس گلاب+فیلم/ زیبای من باید تو را از چشم بد دورت کنم ...
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای پوشیدن شلوار تنگ و پاره و مانتو نامتعارف +عکس
رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
(تصاویر)کشف بزرگترین مار آناکوندای جهان، به طول 8 متر!/ضخامت قطر بدنش اندازه لاستیک یه ماشینه
(عکس) سریع ترین و بهترین راه برای تمیز کردن مبل‌های کثیف خانه/ سه سوته تمیز کن
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!