ساعدنیوز
ساعدنیوز

رهبر انقلاب: همه باید به دستورات درباره کرونا عمل کنند

  یکشنبه، 03 فروردین 1399 ID  کد خبر 70885
رهبر انقلاب: همه باید به دستورات درباره کرونا عمل کنند
ساعد نیوز : حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: غرب هیچگاه نه به آزادی عمل کرده و نه به عدالت اجتماعی؛ در حالی که اسلام بیش از 1400 سال قبل در قرآن به آن اشاره کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فرارو، سخنرانی نوروزی حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن سال نو و عید مبعث پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم آغاز شد.

گزیده بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در این سخنرانی که بصورت زنده و مستقیم با ملت شریف ایران سخن می گویند به این شرح است:

-ما هر سال مراسم اول سال را در زیر سایه حریم حضرت رضا(ع) برگزار می کردیم در خدمت مردم مشهد و زوار. نوروز با این دیدار مزین می شد که امسال محرومیم. بهتر این است که هرجا هستیم از راه دور صلوات مخصوصه را عرض کنیم.

-اهمیت مبعث را باید بدانیم. مبعث واقعه ای است که خداوند از پیغمبران دیگر نسبت به آن تعهد گرفته است.خداوند از پیامبران خواسته به پیامبر اسلام ایمان بیاورند و او را یاری کرده و به پیروان خود معرفی کنند.

-بعثت محتوای عظیمی دارد. بعثت حقایقی را برای بشریت روشن کرد. اگر بشر به این حقایق ایمان بیاورد، حیات طیبه یعنی زندگی شیرین و مطلوب هم در دنیا و هم آخرت به آنها می رسد.

-منظومه ارزشی اسلام یکی از حقایق بعثت است. مردم موظف هستند خود را به این ارزش ها نزدیک کنند. این ارزش ها شامل خلقیات فردی تا مفاهیم عمومی و زندگی ساز مثل آزادی، کرامت و عدالت می شود.

-برخی به غلط تصور می کنند عدالت و آزادی از غرب آمده است. غرب سه چهار قرن است که با این مفاهیم آشنا شده در حالیکه هزار سال قبل از آن، اسلام این مفاهیم را بیان کرده است.

- غرب از آزادی و عدالت صحبت کرد، اما هیچ وقت به آزادی و عدالت عمل نکرد، اما این مفاهیم توسط پیامبر اسلام اجرایی شد.

-احکام فردی و اجتماعی اسلام منطبق بر ارزش های اسلامی است. این ها مجموعه است که در بعثت به مردم هدیه داده شد. اگر بخواهیم این ارزش ها محقق شود، به قدرت سیاسی نیاز دارد. اگر قدرت سیاسی نباشد، قلدرها و تنبل ها زیر بار نمی روند.

-پیامبر (ص) قبل از هجرت به مدینه، از مردم این شهر بیعت گرفت و اولین کار پیامبر(ص) در مدینه، تشکیل حکومت بود.

-پیامبران دشمنان زیادی دارند و وقتی حکومت تشکیل می دهند، دشمن خارجی هم اضافه می شود، مخالفان عدالت و آزادی دشمن پیامبر می شوند.

جامعه نخستین اسلامی در مدینه شامل هفت هشت هزار نفر می شد. به برکت ارشاد، احکام و معارفی که پیغمبر(ص) ایجاد کرد که روز به روز بر تعداد مسلمین افزوده شد. در قرن چهارم هجری، جامعه اسلامی از لحاظ سیاسی وسیع ترین جامعه در دنیا بود. از لحاظ دانش پیشرفته ترین سطح علمی و به لحاظ نظامی، قدرتمند بود.

-این مخصوص زمانی است که خلفای نابابی مثل بنی امیه و بنی عباس بر سر کار بودند، اگر ائمه سرکار بودند، پیشرفت چند برابر بود.

-این همان نسخه ای است که امام خمینی(ره) به آن عمل کرد. معارف، ارزش ها و احکام همان معارف، ارزش ها و احکام پیامبر(ص) است. امام(ره) می دانست ایمان اسلامی در اعماق جان ملت ایران رسوخ دارد. قدرت ایمانی مردم خیلی زیاد است و امام(ره) این را می دانست و مساله حکومت اسلامی را مطرح کرد. زمینه ایجاد حکومت اسلامی هم فراهم بود؛ یعنی حکومت فاسد و ظالمی وجود داشت.

مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت الله خامنه ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می شد، به علت توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد.

-اگر امروز صادقانه عمل کرده، کوته بینی و ساده نگری نداشته باشیم و تنبلی نکنیم، می توانیم ایران را به قله سیاسی، نظامی، فرهنگی، علمی، اقتصادی برسانیم، البته هدف دور ما ایجاد تمدن اسلامی است.

-از دشمنی با انقلاب اسلامی نباید تعجب کرد. دشمنان با هم علیه انقلاب اسلامی همکاری می کنند. امروز دشمن کم نداریم اما خبیث ترین دشمن ما آمریکا است. مسئولان آمریکایی وقیح، دروغ گو، طماع،، ظالم، بی رحم، تروریست، شارلاتان، پشت سر هم انداز هستند.

خداوند برای مقابله با دشمن، دستورالعمل داده و به پیامبر(ص) توصیه به صبر و استقامت کرد. صبر به معنای نشستن و انتظار حوادث کشیدن، نیست؛ صبر یعنی مقاومت کردن و محاسبه خود را با خدعه دشمن تغییر ندادن و با روحیه ادامه دادن و ثابت قدم بودن که اگر با حرکت با تعقل و مشورت همراه شود، موفقیت حاصل می شود.

- با قاطعیت می گویم ملت ایران صبور هستند، اما مسئولان گاهی بی صبری کرده ایم. برخی روشن فکرنماها بی صبری را به مرز همکاری با دشمن رسانده اند، در مقابل جوانان مومن خیلی زیادی وجود دارند.

- چند بار گفته ام که کشور باید قوی شود. قوی شدن هم از بعثت و قرآن گرفته شده است. قوت شامل عرصه های علمی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، نظامی، تبلیغی است.
-حفط نسل جوان کشور یکی از عناصر قدرت است. اگر موالید به انداره کافی نباشد که الان نیست، نسل جوان کم می شود.

-قوت در فضای مجازی حیاتی است. قوت در زمینه بهداشتی و درمانی حیاتی است که در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است.

-جهش تولید، از ابزارهای قدرت است. جهش تولید به ابزارهایی نیاز دارد، از قاچاق و واردات بی رویه جلوگیری شود. به تولیدکننده کمک شود. امسال این کارها باید انجام شود.

-این روزها با بیماری همه گیر بین المللی مواجه هستیم. بعضی ها در کشور خود اطلاعات این بیماری را پنهان می کنند. این بیماری مشکلات اقتصادی ایجاد می کند که خداوند می فرماید اینجا هم صبر لازم است. مسئولین محترم در این کار دستوراتی داده اند که همه باید به آن عمل کنند تا این بیماری خطرناک در کشور کنترل شود.

-آمریکایی ها چندبار گفته اند حاضرند کمک دارویی به ایران کنند و گفته اند فقط شما از ما بخواهید. این از حرف های عجیب است. اولا خودتان دچار کمبود هستید. اگر دستتان باز است خودتان استفاده کنید. شما متهم هستید، این ویروس را ایجاد کرده اید. من نمی دانم این اتهام چقدر واقعی است. اما ممکن است دارویی وارد کشور کنید که این ویروس را ماندگار کند. شاید کسی را وارد ایران کنید تا اطلاعات خود را از میزان اثرگذاری این ویروس را تکمیل کند.

-کشور ظرفیت مقابله با چالش ها در هر سطحی را داراست. باید ظرفیت های داخلی شناسایی شود و افراد مومن و باانگیزه و جوان و متشرع به کار گرفته شوند.

-به دستورات مسولان ستاد مقابله با کرونا عمل شود. حتی اجتماعات دینی تعطیل شده که بی سابقه است، ولی چاره ای نبوده است. این مسائل و توصیه ها رعایت شود تا زودتر این بلا از مردم ایران، کشورهای اسلامی و بشر کوتاه شود

مراسم سخنرانی نوروزی حضرت آیت الله خامنه ای که هر سال در روز اول سال نو و در حرم مطهر رضوی برگزار می شد، به علت توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش کرونا امسال در مشهد مقدس برگزار نشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (215 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (11 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) 3 روز از مفقود شدن یسنا، دختر 4 ساله، گذشت/ اعزام بالگرد به منطقه (10 نظر)
دیگران می‌خوانند   
5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! جنجالِ بیلبورد پرحاشیه در تهران؛ شباهت کاراکتر مافیای زباله به بهنام بانی!+عکس آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت +عکس خوانندگی خنده دار حامد آهنگی به زبان چینی/ سلطان اشعار نامفهوم😂+فیلم تعریف و تمجید پسر شقایق فراهانی از مادرش + ویدئو/مامانش چه ذوقی میکنه باورش نمیشه ...! تحلیل خنده دار مهران مدیری از تبلیغات تلویزیونی/ رب گوجه فرنگی چه ربطی به کیک داره آخه!! +فیلم کادوی عجیب و معنادار بهرنگ علوی برای مهران غفوریان؛ آدامس ترک سیگار!+ویدیو/ بخاطر دخترت خریدم (فیلم) ماجرای عکس معروف حاج قاسم که روی زمین خوابیده و برگ های پاییزی روی ایشان ریخته / عسل خانم تنها تسکین دهنده روزهای ناراحتی سردار ... چیدمان قاشق چنگال های خوشگل و شبرنگ فریبا نادری روی میز شام رنگی و مفصلش برای بازیگران/ چه باسلیقه عکس هایی که شایعه رابطه داماد و مادرزن بودن مریم امیرجلالی و مجید یاسر را بر سر زبان‌ها انداخت! تاب بازی سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری با دخترش پناه در بلژیک+ویدیو/ چه مامان باحوصله و پایه‌ای😍 صفی الدوله “سریال گیل دخت” در کنار همسر هنرمند و دختر زیباش +عکس عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم عربی حرف زدن دم دری و خنده دار حامد آهنگی با علی انصاریان/ اهلا وسهلا حبیبی😂+فیلم تصاویر جهانی از پَرش بلند حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی/ برگای رونالدو با این عکس ریخت +عکس گریه‌های تلخ و دردناک ساکنین روستای امامزاده ابراهیم در رشت پس از آتش سوزی مهیب چند روز پیش+ویدیو/ تصاویر قبل و بعد گویای همه چیزه تصویری از منوچهر هادی و یکتا ناصر در پشت صحنه سریال دل قبل از طلاقشان/چهره شاد هنرمندان و لبخندی که دیگر نیست +عکس رونمایی از مادر کم سن و سال و محجبه امید نورافکن ستاره فوتبال/ همیشه کنار هم و سلامت +عکس آیت‌الله جنتی: رهبر انقلاب، جوانی ما را قبول ندارند! +فیلم نگاهی به موتور سوزوکی امیرمحمد یزدانی کشتی گیر افتخار آفرین/ علاقه خاص آقای ورزشکار به موتورها +عکس روایت قابل تامل مهناز افشار از شکست و سرخوردگی پس از مهاجرتش+ویدیو/ داغ بودم نفهمیدم! (عکس) وقتی همسر خلاق یک آقا تی شرتی منحصر به فرد برای او می دوزد! / مروری بر تی شرت های دو سال اخیر با یک مارک و سراسر جیب!!! چهره دلنشین و مظلوم آقای شمر سریال مختارنامه در واقعیت/ با این استایل عمرا بشناسیدش!+عکس وقتی رضا داوودنژاد خودش زمان فوتش را اعلام میکنه+فیلم (عکس) روش خلاقانه یک کارگر ساختمانی برای صرفه جویی در وقت در فضای مجازی پربازدید شد / قشنک تهدید صاحبکار رو به فرصت تبدیل کرده! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (عکس) وقتی یک مادر حداکثر استفاده رو از شلوارهای جین خانواده میکنه! / یعنی نذاشته یک سانتی متر به هدر بره!😃 (فیلم) شوخی خنده دار شهاب حسینی و پژمان جمشیدی با اسم یک دختر/ بیچاره دختره کشت خودشو😂 (عکس) کیک تولد پروانه ای بارانا، دختر علیرضا بیرانوند / تولد با تم دلتنگی برای بابا و پاسخ بابا به یکی یه دونش از هزاران کیلومتر دورتر! ویدئویی از تدریس محمود احمدی نژاد برای دانشجویان مختلط مهندسی عمران (عکس) استایل دهه شصتی حامد آهنگی در دوران مدرسه با پیراهن پلنگی و شلوار خمره‌ای! / از همون موقع تو مدرسه آتیش میسوزوند! ویوی فوق العاده چشم نواز آپارتمان مهدی قائدی در دوبی رو به برج های شیخ نشین در استوری همسر سابقش / فقط لباس عربی و دمپایی قائدی😁 تسلط شگفت انگیز و غیرقابل باور پیرمرد ماهی فروش اهوازی به زبان انگلیسی+ویدیو/ چقدر عالی و بدون لهجه حرف میزنه (فیلم) ماجرای ازدواج ملیکا شریفی نیا، حدیث سریال دلنوازان با عمو پورنگ که در فضای مجازی سرو صدا کرد! جواب حیرت برانگیز الهام حمیدی به مریم مومن درباره ازدواج هایش +ویدئو/ رونمایی از بزرگترین تصمیم اشتباه خانم بازیگر !
تیتر امروز   
اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! امتناع مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران چینی و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه! راز قدرت مانور مگس‌ها در این تصویر فاش شد! (ویدئو) بیک، از فرانسه تا ایران به روایت علی‌اکبر رفوگران ویدئویی عجیب از بازی کردن یک دانشجو سر کلاس درس / وقتی پدر و مادرت فکر می‌کنن داری تو دانشگاه درس می‌خونی 😂 (ویدئو) چند لحظه قبل از انقراض دایناسورها را ببینید (تصویر) با عجیب‌ترین میوه‌ی دنیا آشنا شوید! بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ...