روغن‌های سفت‌کننده‌ی پوست

  جمعه، 31 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روغن‌های سفت‌کننده‌ی پوست
“جلوگیری از افتادگی پوست” یعنی قدم اول در پیشگیری از پیری پوست صورت و بدن. خانم هایی که به زیبایی و سفتی پوستشان اهمیت می دهند باید با تغذیه و عواملی که از شلی پوستشان جلوگیری می کند آشنا شوند

“جلوگیری از افتادگی پوست” یعنی قدم اول در پیشگیری از پیری پوست صورت و بدن. خانم هایی که به زیبایی و سفتی پوستشان اهمیت می دهند باید با تغذیه و عواملی که از شلی پوستشان جلوگیری می کند آشنا شوند. جلوگیری از افتادگی پوست و نداشتن یک پوست شل و آویزان امروزه تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی افراد به خصوص خانم های جوان شده است.

افتادگی پوست صورت

خانم هایی که با یک زایمان و یا یک جراحی ساده دیگر حالت کشسانی سابق پوستشان را ندارند و یا حتی افرادی که پوست شکمشان شل نیست گاها از افتادگی پوست صورت و گردنشان نگران هستند چراکه زمان منتظر هیچکس نمی ماند و نشانه های پیری نیز پدیدار می شود با توجه به روند افزایش سن، ساختار الاستین و کلاژن پوست لطمه می خورد و پوست ،برخی از اجزای مرطوب کننده خود را از دست می دهد و باعث می شود که شل و پف کرده بنظر برسد ؛ علاوه بر این، افزایش سن می تواند عضلات صورت را تضعیف نماید که باعث آسیب به پوست نیز می شود.

علاوه بر افزایش سن، پوست می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه های مضر خورشید، سیگار کشیدن بیش از حد، مصرف منظم مشروبات الکلی، چاقی، بارداری، کاهش وزن سریع، رژیم غذایی نامناسب، استفاده اشتباه از محصولات مراقبت از پوست، کم آبی و مصرف مواد شیمیایی سخت بر روی پوست، باعث تضعیف و افتادگی شود.علاوه بر تضعیف پوست، شما ممکن است افزایش چین و چروک و خطوط ظریف را به خصوص در صورت خود مشاهده کنید ، پوست همچنین ممکن است پررنگ تر، کدر تر و حساس تر شود.

فتادگی یا شل شدن پوست عدم یکنواختی و یا استحکام پوست است که به شکل چین وچروک یا افتادگی بروز می کند. افتادگی پوست در هرجایی از بدن می تواند ظاهر شود اما در نواحی ای مانند گردن، پلک ها، داخل بازوها و یا چانه های دارای غبغب بیشتر آشکار می شود، به ویژه زمانی که سن بالاتر می رود. افتادگی پوست دغدغه بسیاری از مردان و زنان است چراکه نشانه ای از پیری است. بااین حال بر زنان بیشتر از مردان تأثیر می گذارد.پوست شل، غبغب، حفره های پوستی، چین وچروک بر روی بازوها، افتادگی پلک با حلقه های تیره، چین وچروک در ران ها، تنوس عضلانی پایین و غیره از علائم افتادگی پوست هستند.

علل اصلی پیری و افتادگی پوست عبارت اند از:

  • عدم استحکام پوست
  • شلی عضلانی
  • تغییرات هورمونی
  • تغییرات وزن
  • رژیم غذایی نامناسب
  • قرار گرفتن در معرض طولانی مدت آفتاب

روغن های سفت کننده ی پوست

  • روغن نارگیل؛
  • روغن خردل؛
  • روغن رزماری؛
  • روغن بادام؛
  • روغن آووکادو؛
  • روغن ویتامین E؛
  • روغن ماهی؛
  • روغن زیتون؛
  • روغن گل پامچال؛
  • روغن آرگان.

روغن نارگیل

  1. روی قسمت هایی از پوست که دچار افتادگی شده اند، روغن بمالید و با حرکات دایره ای رو به بالا پوست را ماساژ دهید.
  2. ماساژ را به مدت ۱۰ دقیقه ادامه دهید.
  3. اجازه دهید روغن تا صبح روی پوست شما بماند.

هر شب، پیش از رفتن به رختخواب می توانید از این روش استفاده کنید.روغن نارگیل با نفوذ به لایه های عمقی پوست، به جوان سازی سلول های پوستی کمک می کند. این روغن پوست را تغذیه می کند و آن را مرطوب نگه می دارد. آنتی اکسیدان های موجود در این روغن، اثر رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می کنند.

روغن خردل

  1. روغن را حرارت دهید تا نیم گرم شود.
  2. پیش از استحمام، قسمت هایی را که دچار افتادگی پوست هستند و یا کل بدن را به روغن آغشته کنید و ماساژ دهید.
  3. ماساژ را به مدت پنج دقیقه و با حرکات رو به بالا ادامه دهید.
  4. پس از ماساژ دوش بگیرید.

می توانید از این روغن ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده کنید.روغن خردل پوست را سفت و درخشان می کند. با افزایش گردش خون براثر ماساژ با روغن، جوان سازی پوست صورت می گیرد. همچنین، سطح بالای ویتامین E موجود در این روغن، از پیری پوست و بروز چین و چروک پیش گیری می کند.روغن خردل ممکن است موجب حساسیت پوستی شود. بهتر است پیش از ماساژ با این روغن، آن را روی قسمت کوچکی از بدن امتحان کنید.

روغن رزماری

  1. پوست خیار را بگیرید و آن را رنده کنید تا از آن یک مایع روان به دست بیاید.
  2. روغن رزماری را به خیار اضافه کنید و خوب به هم بزنید.
  3. مخلوطِ به دست آمده را روی صورت و سایر مناطقی که دچار افتادگی پوست هستند، بمالید.
  4. پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه پوست خود را بشویید.

هر 3 یا 4 روز یک بار، می توانید از این روش بهره بگیرید.این روغن گردش خون را بهبود می بخشد و افزایش گردش خون، پوست افتاده را سفت می کند. افزون بر آن، آنتی اکسیدان های موجود در این ماسک، تولید فیبروپلاست و قابلیت ارتجاعی پوست را افزایش می دهند. این ماسک سرشار از کارنوزول و اسکوالین است که روند پیری پوست را کند می کنند.

روغن بادام

پیش از استحمام، روغن بادام را به مدت 20 دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید.هر روز یا دستِ کم یک روز در میان از این روغن استفاده کنیدروغن بادام سرشار از ویتامین E است که پوست را مرطوب می کند. این روغن به طور محسوسی، افتادگی پوست را کاهش می دهد و پوست را به صورت طبیعی سفت می کند.

روغن آووکادو

  1. پوست افتاده و شل را با حرکات رو به بالا توسط روغن آووکادو به مدت ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.
  2. یک ساعت یا بیشتر منتظر بمانید و سپس پوست خود را بشویید.

روزی یک بار می توانید این کار را انجام دهیدروغن آووکادو، رطوبت رسانی قوی است که به لایه های عمقی پوست نفوذ می کند. این روغن سنتز کلاژن را سرعت می بخشد و به این ترتیب، پوست شما به طور چشمگیری سفت خواهد شد. این روغن حاوی ویتامین های B، A و E است که به سفت شدن پوست کمک می کنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (168 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (95 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (84 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (74 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...